بامکوک مگ
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

ترفندهای جذاب برای طراحی ویترین فروشگاه لوازم ورزشی

راه اندازی فروشگاه لوازم ورزشی با یک ویترین جذاب، بهترین ایده برای شروع یک کسب و کار جدید است. با توجه به گسترش فرهنگ ورزش

محتوای جدول

راه اندازی فروشگاه لوازم ورزشی با یک ویترین جذاب، بهترین ایده برای شروع یک کسب و کار جدید است. با توجه به گسترش فرهنگ ورزش در کشور، فروش لوازم ورزشی می تواند یک ایده خوبی برای شروع باشد. در سطح شهر، برندهای معتبر لوازم ورزشی، با طرح ویترین خود شناخته می شوند. این یعنی طراحی ویترین فروشگاه لوازم ورزشی، از آنچه که تصور می کنید، مهم تر است. تا انتهای این مطلب از بامکوک (بانک اطلاعات محل کسب و کار)، همراه ما باشید تا با ترفندهایی جذاب برای ساخت یک ویترین متمایز، آشنا شوید.

ترفندهای جذاب برای طراحی ویترین فروشگاه لوازم ورزشی

طراحی جذاب در ویترین فروشگاه لوازم ورزشی

برای معرفی کسب و کار خود و همچنین هدایت نگاه مشتری به سمت مغازه، به یک ویترین جذاب و خلاقانه احتیاج خواهید داشت. ویترینی که بتواند از فواصل دور، ماهیت کسب و کار شما را به مخاطب معرفی کند. همچنین شوق حضور در مغازه را برانگیخته و عابرین و سواره ها را به سمت مغازه شما بکشاند. در این خصوص یک ویترین ساده با طرح های کلیشه ای و روتین، کارساز نخواهد بود.

باید تلاش کنید تا طرح های خلاقانه را در ویترین اجرا کرده و آن را از سایر رقبا متمایز کنید. این می تواند برگ برنده شما در جذب مشتری باشد! همانطور که می دانید هر پارامتری که به تثبیت نام تجاری شما در ذهن مخاطب کمک کند، به برند سازی کمک کرده است. می توان ویترین را به یک عنصر جذاب برای ماندگار ساختن برند در ذهن مخاطب تبدیل کرد. اگر از المان ها و عناصر خلاقانه در ویترین خود استفاده کنید، دیگر برندسازی سخت و زمانبر نخواهد بود.

طراحی ویترین فروشگاه لوازم ورزشی با عناصر انتزاعی

یادآوری می کنیم، امروزه اغلب مردم اعتبار یک فروشگاه را از طریق طراحی ویترین فروشگاه لوازم ورزشی می سنجند. این یعنی اگر یک طرح خاص در ویترین خود پیاده سازی نکنید، در نظر مخاطبین خود کم ارزش و غیر معتبر جلوه می کنید. تمام این ها دست در دست هم داده و اهمیت طراحی ویترین را بیشتر کرده اند. برویم تا در ادامه با ایده هایی کارسازی برای طراحی یک ویترین خاص، آشنا شویم.

طراحی ویترین فروشگاه لوازم ورزشی با عناصر انتزاعی

یکی از رایج ترین روش های طراحی ویترین فروشگاه لوازم ورزشی، استفاده از طرح های انتزاعی و مفهومی است. این طرح توانسته توجه بسیاری از مردم را به خوب جلب کند. در تصویر فوق می توانید نمونه موفقی از اجرای طرح انتزاعی یا آبستره را ببینید. همانطور که پیداست، این ویترین زیبا و خاص، قادر است به طور واضح از ماهیت کسب و کار شما پرده بردارد.

همچنین به راحتی عابرین و سواره ها را برای دقایقی روبروی ویترین شما نگه دارد. زمانی که مخاطب برای دقایقی بر طرح ویترین تمرکز می کند، ناخودآگاه احساس نیاز کرده و وارد فروشگاه می شود. این یعنی می توان با یک طرح زیبا و انتزاعی، مشتریان بالقوه را به مشتریان واقعی تبدیل نمود.

طراحی ویترین فروشگاه لوازم ورزشی با عناصر انتزاعی

در این طرح زیبا که ساخته و پرداخته برند نایک است، می توان یک الگوی زیبا از طرح انتزاعی را دید. بدون شک این شکل از ویترین تا مدت ها در ذهن مخاطب باقی مانده و حفظ می شود. همان چیزی که برای ساخت یک برند اختصاصی، به آن نیاز دارید.

طراحی ویترین فروشگاه لوازم ورزشی با عناصر انتزاعی

این طرح نیز نمونه دیگری از طراحی به سبک انتزاعی است که با وجود سادگی، بسیار خلاقانه به نظر می رسد. می توان نتیجه گرفت، حتی با بودجه کم نیز می توان یک ویترین خاص و متفاوت خلق نمود. کافیست قوه خلاقیت خود را در طراحی ویترین فروشگاه لوازم ورزشی، به کار بگیرید.

طراحی ویترین فروشگاه لوازم ورزشی با عناصر مفهومی

اگر تصمیم دارید تا حس و حالی ورزشی به ویترین خود دهید، بد نیست تا از عناصر مفهومی مرتبط با رشته های ورزشی استفاده کنید. با دقت و خلاقیت بالایی آن ها را در ویترین جای دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید. می توانید از طرح بالا برای انتقال عناصر مفهومی به ویترین، کمک بگیرید. به طرح کلی ویترین دقت کنید. کفش هایی که بر روی ابر قرار گرفته اند. ابرهایی از جنس توپ بازی. این تصویر چه مفهومی را منتقل می کند؟ به نظر می رسد طراح این پروژه تصمیم داشته تا به مخاطبین خود بگوید:” با استفاده از این محصولات این فروشگاه می توانید روی ابرها راه بروید. چرا که این کفش ها بسیار راحت و سبک هستند!”

طراحی ویترین فروشگاه لوازم ورزشی با عناصر مفهومی
طراحی ویترین فروشگاه لوازم ورزشی با عناصر مفهومی

در پس زمینه این ویترین نیز چند فن خنک کننده به نمایش در آمده است. روبروی آن چند مانکن که لباس ورزشی در تن دارند، دیده می شود. بر روی شیشه این فروشگاه نوشته شده :”با استفاده از این لباس ها، حتی در فشار شدید نیز خنک می مانید” حتی اگر این جمله را در بدنه ویترین نمی دیدیم، باز می توانستیم حدس بزنیم این فروشگاه بر خنک کنندگی لباس های خود تأکید داشته است.

طراحی ویترین فروشگاه لوازم ورزشی با عناصر مفهومی

این طرح ویترین به طور واضح مفهوم سرعت و شتاب را منتقل می کند. می توان از شکستگی گوی پشت کفش متوجه این مفهوم زیبا شد.

طراحی ویترین فروشگاه لوازم ورزشی با عناصر مفهومی

طراح در طراحی ویترین فروشگاه لوازم ورزشی نایک نیز دقیقاً تصمیم به تأکید در سرعت و آسایش داشته است. می توان این را از کفش هایی که به راحتی در سطح زمین سر می خورند، فهمید.

طراحی ویترین فروشگاه لوازم ورزشی با عناصر مفهومی

در این تصویر می توانید طرح کلی ویترین برند نایک را مشاهده کنید. علاوه بر مفهوم زیبایی که در تصویر به چشم می خورد، هارمونی رنگ و طرح نیز خارق العاده است.

طراحی ویترین فروشگاه لوازم ورزشی با تکنیک های نورپردازی

اگر تصمیم دارید تا در طراحی ویترین فروشگاه لوازم ورزشی، موفق عمل کنید، بر روی سیستم نورپردازی ویترین سرمایه گذاری کنید. روش های مختلفی وجود دارد که به شما امکان نورپردازی در ویترین فروشگاه لوازم ورزشی را می دهد.

طراحی ویترین فروشگاه لوازم ورزشیبا چراغ های نئونی

طرح کلی این ویترین به لامپ های نئونی قرمز رنگ مجهز شده است. محصولات مختلف در یک قفسه بندی ساده قرار گرفته اند. آنچه که موجب جلب توجه می شود، رنگ خاص سیستم نورپردازی به کار رفته در ویترین است. همانطور که از تصویر بالا پیداست، طراحی ویترین به این سبک، نتایج شگفت انگیزی به جای می گذارد.

طراحی  ویترین فروشگاه لوازم ورزشی با چراغ های نئونی
بیشتر بخوانید : کامل ترین راهنمای راه اندازی فروشگاه لوازم ورزشی
طراحی  ویترین فروشگاه لوازم ورزشیبا چراغ های نئونی

در این تصویر می توان شکل کلی این ویترین را تماشا کرد. انعکاس نور در کف خیابان و نمایش جملات انگیزشی در بدنه ویترین، نگاه هر بیننده ای را جذب می کند. می توانید از این تکنیک زیبا برای برجسته ساختن ویترین خود در سطح خیابان استفاده کنید.

طراحی  ویترین فروشگاه لوازم ورزشی با چراغ های نئونی

طراح این پروژه، نه تنها در ویترین، بلکه در دکوراسیون داخلی فروشگاه نیز از نور برای ایجاد جلوه ای متمایز کمک گرفته است.

ترکیب نورپردازی با طرح های انتزاعی

در ویترین این فروشگاه لوازم ورزشی نیز، از معجزه نورپردازی برای ساخت یک ویترین خاص استفاده شده است. بدون شک با عبور از کنار این فروشگاه، مدتی را نظاره گر خلاقیت طراح در بکارگیری نور می مانید.

ترکیب نورپردازی با طرح های انتزاعی
ترکیب نورپردازی با طرح های انتزاعی

در بخش های دیگر ویترین نیز می توان شاهد یک نورپردازی قوی، متفاوت و جذاب بود. این ویترین که چند ورزشکار را در حالت دویدن به نمایش گذاشته، با طیف متنوعی از نورهای RGB، دیزاین شده است. این نیز می تواند یک ایده جذاب برای طراحی ویترین فروشگاه لوازم ورزشی باشد.

ترکیب نورپردازی با طرح های انتزاعی

در ویترین این فروشگاه نیز می توان معجزه به کارگیری نورپردازی هوشمند را دید. مشخصاً با داشتن این ویترین دیگر دغدغه ای از بابت جلب نگاه مشتری و برندسازی نخواهید داشت. این ویترین کارآمد، مسئولیت انجام این دسته از فعالیت ها را به عهده می گیرد.

ترکیب نورپردازی با طرح های انتزاعی

جالب است بدانید که بخش های داخلی این مغازه نیز با المان های نورانی دیزاین شده است. انعکاس نور در کفپوش شیشه ای، بسیار چشمگیر و قابل توجه است. شما نیز تلاش کنید در حد بودجه خود، از این تکنیک کاربردی، استفاده کنید.

نورپردازی ساده اما مفهومی

در این فروشگاه، جلوه های نورانی انتقال دهنده یک مفهوم خاص هستند. همانطور که در سمت چپ تصویر پیداست، از نورپردازی برای نمایش یک جمله انگیزشی استفاده شده است. در سمت راست نیز جملات انگیزشی در یک بک لایت سفید به نمایش در آمده اند. این نیز یکی دیگر از روش های نورپردازی ویترین و طراحی خلاقانه آن است.

نورپردازی ساده اما مفهومی

نورپردازی برای ایجاد نقطه تمرکز

در یک روش دیگر می توان از المان های نورانی برای ایجاد تمرکز در مرکز فروشگاه استفاده کرد. در تصویر بالا طراح تلاش کرده تا با اضافه کردن مهتابی های نورانی، شکل کوه را مجسم کرده و بدین شکل توجه مردم را به مرکز ویترین جلب کند. خوشبختانه در طراحی ویترین فروشگاه لوازم ورزشی، موفق عمل کرده است. انواع لباس های ورزشی در این پس زمینه زیبا، نمایش جذابی دارند.

نورپردازی برای ایجاد نقطه تمرکز
بیشتر بخوانید : فوت و فن دکوراسیون فروشگاه لوازم ورزشی
نورپردازی برای ایجاد نقطه تمرکز

در این طرح، المان های نورانی به شکل متفاوتی قرار گرفته اند. اما به همین شکل توجه مخاطب را به مراکز ویترین جلب می کنند. بدون شک محصولی که در پشت این بک لایت جذاب و خاص قرار می گیرد، با سرعت بیشتری به فروش می رسد. شما نیز می توانید با کمترین هزینه، این طرح از دکوراسیون و چیدمان را در ویترین خود به نمایش در آورید.

طراحی ویترین با نمایش چهره های محبوب

طراحی ویترین با نمایش چهره های محبوب

راهکار موثر دیگر، نمایش تصاویر مربوط به ورزشکاران معروف در سطح ویترین است. در تصویر بالا می توانید نمونه خلاقانه ای از یک بازی یک ورزشکار را ببینید. همانطور که پیداست مرکز این ویترین به نمایش این تصویر اختصاص یافته و در دو گوشه آن نیز دو مانکن برای نمایش لباس و کفش ورزشی، قرار گرفته اند.

طراحی ویترین با نمایش چهره های محبوب

در بخش دیگری از ویترین نیز نمایش دسته جمعی چند ورزشکار در یک پس زمینه انتزاعی دیده می شود. اما همچنان مانکن ها وظیف نمایش انواع لباس را با عهده دارند. شما نیز می توانید با بکارگیری این ایده، یک جلوه خاص در طراحی ویترین فروشگاه لوازم ورزشی ایجاد کنید.

طراحی ویترین با نمایش چهره های محبوب

این تصویر نمونه دیگری از بکارگیری عکس سلبریتی های ورزشی در ویترین است. این فروشگاه بزرگ توانسته با نمایش یکی از معروف ترین بازیکنان تیم بسکتبال، توجه عموم مردم را به خود جلب کند. اگر یک مجموعه ورزشی بزرگ دارید، از این ایده برای ساخت و طراحی نما استفاده کنید.

طراحی ویترین با نمایش چهره های محبوب

مطابق الگوی قبلی، در مرکز این ویترین تصویر یک ورزشکار نامی به نمایش در آمده است. در بخش های دیگر نیز شاهد نمایش لباس بازیکنان تیم بسکتبال هستیم. این ترکیب زیبا و ماهرانه، نقطه قوت طراحی ویترین فروشگاه لوازم ورزشی به شمار می آید.

طراحی ویترین با نمایش چهره های محبوب

یک ورودی دعوت کننده با نمایش جذابی از بازیکنان معروف در انتظار مشتریان این فروشگاه است. همانطور که پیداست در کفپوش این فروشگاه شکل زمین بسکتبال نیز به نمایش درآمده است. این وحدت در نمایش عناصر مربوط به بازی بسکتبال را می توان برگ برنده این فروشگاه تلقی نمود.

بیشتر بخوانید : 6 نکته برای راه اندازی فروشگاه لوازم موسیقی

نمایش متفاوت محصول در ویترین

برای فروشندگانی که بودجه زیادی برای طراحی ویترین فروشگاه لوازم ورزشی ندارند، نمایش متفاوت محصول در ویترین، گزینه مناسب تری خواهد بود. در طرح بالا می توانید نمایش جذابی از انواع ست لباس ورزشی زنانه را ببینید. مشخصاً این نوع چیدمان را در هیچ یک از فروشگاه های معمولی ندیده اید. این چیدمان می تواند برای مدت کوتاهی بیننده را جلوی ویترین شما میخکوب کند.

نمایش متفاوت محصول در ویترین
نمایش متفاوت محصول در ویترین

در طرح کلی این ویترین نیز می توان نمایش متفاوتی از محصول را تماشا کرد. همانطور که پیداست چند محصول به شکل کاملاً ساده در ویترین مغازه به نمایش در آمده اند. نقطه تمایز این طراحی، نمایش زیبای پس زمینه است. می توانید از این تکنیک کاربردی برای خلق یک ویترین خاص و در عین حال ساده، استفاده کنید.

نمایش متفاوت محصول در ویترین

در ویترین این فروشگاه، نمایش زیبایی از محصول در یک پس زمینه خلاقانه به وجود آمده است. بدون شک این ویترین ساده نیز در برندسازی و معرفی دقیق کسب و کار، موفق عمل کرده است.

نمایش متفاوت محصول در ویترین

آنچه که در طراحی این ویترین به چشم می خورد، تماماً زیبایی و خلاقیت است. محصولات نمایش زیبا و جذابی داشته و پس زمینه نیز بسیار خاص و استثنایی است. می توان گفت این ویترین تمام امتیازهای مربوط به طراحی و اجرا را دریافت کرده است.

سخن پایانی

طراحی ویترین فروشگاه لوازم ورزشی، ساده تر از سایر کسب و کارهاست. صدها ایده جذاب وجود دارد که با استفاده از آن می توانید یک ویترین خاص خلق کنید. در این مطلب از بامکوک (بانک اطلاعات محل کسب و کار)، تلاش کردیم تا چند ایده جذاب را معرفی کنیم. می توانید با الهام از این ایده های اجرا شده، شما نیز دکور خاص خود را خلق کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *

مطالب مرتبط

اشتراک‌گذاری