راه اندازی فروشگاه لوازم ورزشی ایده شما برای شروع یک کسب و کار جدید است؟ آیا می خواهید با راه اندازی یک فروشگاه معتبر، به یک برند نامی تبدیل شوید؟ پس ادامه این مطلب از بامکوک (بانک اطلاعات محل کسب و کار) را از دست ندهید. این مطلب مختص شماست! در ادامه شما را با نحوه راه اندازی یک بیزینس پر سود و توسعه آن، آشنا می کنیم. در پایان این بخش با صفر تا صد راه اندازی یک مغازه همه چیز تمام، آشنا می شوید.
صفر تا صد راه اندازی فروشگاه لوازم ورزشی
ایده شما برای تأسیس یک فروشگاه اسپورت که انواع مختلف لوازم ورزشی را عرضه می کند، بسیار جذاب است. تصمیم برای راه اندازی یک فروشگاه معتبر، می تواند بهترین تصمیم شما در تمام عمر باشد. اما به شرط آنکه اولین قدم ها را محکم بردارید و همواره فروشگاه و خدمات آن را مطابق با شرایط جامعه، آپدیت کنید. در این حالت می توانید امیدوار باشید خیلی سریع به یک برند بزرگ و معتبر، تبدیل شوید.
همانطور که می دانید، شروع هر کسب و کاری سخت و پیچیده به نظر می رسد. تا زمانی که وارد مسیر نشده اید، از چالش های پیش رو می ترسید. اما این قبیل احساسات، تا زمانی که وارد عمل نشده اید پررنگ هستند. از زمانی که پا به مسیر راه اندازی می گذارید، احساسات منفی کمرنگ تر شده و همه چیز عادی به نظر می رسد. پس در شروع هیچ ترسی نداشته باشید. احتمالاً برای شروع کار با چندین سوال روبرو می شوید. در ادامه به پاسخ این سوالات ذهنی می پردازیم.
1. چطور با استرس راه اندازی فروشگاه لوازم ورزشی جدید کنار بیاییم؟
یک بیزینس پلان جامع طراحی کنید! حتماً دیده اید افرادی که به دنبال گنج می روند، مسیر را از طریق یک نقشه دنبال می کنند. شما نیز برای دست یافتن به این گنج بزرگ، باید یک نقشه راه ترسیم کنید. مشابه سایر کسب و کارها، اولین مرحله از تأسیس فروشگاه لوازم ورزشی نیز به ترسیم نقشه راه اختصاص می یابد. بهتر است این کار را با رعایت جزئیات انجام دهید تا در طول راه دچار سردرگمی نشوید. مشخصاً ترسیم نقشه راه زمان زیادی می برد و گاهی حوصله سر بر نیز به نظر می رسد.
بیشتر بخوانید : فوت و فن دکوراسیون فروشگاه لوازم ورزشیاما از آنجایی که موفقیت شما در شروع یک کسب و کار جدید به کیفیت ترسیم نقشه راه گره خورده است، نباید در انجام آن بی حوصلگی کنید. پیشنهاد می کنیم از سایر افراد که تجربه راه اندازی یک فروشگاه معتبر را داشته اند، مشورت بگیرید. تمام چالش های مسیر را شناسایی کرده و در نقشه خود جای دهید. تلاش کنید تا پیش از وقوع هر یک از چالش ها، یک راهکار موثر برای حل آن بیابید. با وجود یک بیزینس پلان جامع و کاربردی، دیگر هیچ ترسی از راه اندازی فروشگاه لوازم ورزشی نخواهید داشت.
2. در اجاره یا خرید مغازه به چه نکاتی توجه کنیم؟
برای اجاره مغازه باید چندین پارامتر را مورد توجه قرار دهید. مهم تر از همه، قیمت اجاره و تناسب آن با سرمایه شماست. مشخصاً اجاره فروشگاه در لوکیشن های پر تردد باعث افزایش پاخور مغازه می شود. شانس شما در برندسازی نیز بیشتر خواهد بود. اما از آنجایی که اجاره بها این دسته از فروشگاه ها، بسیار بالاست، باید پیش از هر چیز میزان سرمایه و بودجه خود را بسنجید.
اگر دست شما برای پرداخت اجاره باز است، به هیچ وجه فرصت تأسیس فروشگاه در لوکیشن های خوب و پر بازدید را از دست ندهید. برای مثال در شهر تهران، اجاره مغازه در بورس لوازم ورزشی منیریه نیز می تواند گزینه مناسبی باشد. در صورتی که از پس پرداخت اجاره های سنگین بر نمی آیید، آیتم های دیگر را مورد توجه قرار دهید. برای مثال در اطراف باشگاه های ورزشی بزرگ و معتبر مغازه کرایه کنید. به دو نبش بودن و در معرض دید بودن فروشگاه نیز دقت کافی داشته باشید.
3. برای دکوراسیون فروشگاه سراغ چه سبکی برویم؟
سوال رایج دیگر در راه اندازی فروشگاه لوازم ورزشی، نحوه دکوراسیون و چیدمان فروشگاه لوازم ورزشی است. شاید ندانید اما دکوراسیون فروشگاه تأثیر بسزایی بر روند فروش می گذارد. مشخصاً هر قدر دکوراسیون و چیدمان شما جذاب تر و خلاقانه تر باشد، شانس بیشتری برای دیده شدن پیدا می کنید. بسیاری از ورزشکاران حرفه ای دوست دارند خرید خود را از مغازه های لوکس و خاص انجام دهند. اگر دکور شما واجد این شرایط باشد، در جذب این مشتری ها موفق عمل می کند.
برای انتخاب سبک دکوراسیون، دست شما کاملاً باز است. می توانید از انواع سبک های مدرن، مینیمال، کلاسیک و نئوکلاسیک کمک بگیرید. اما باید بدانید ورزشکاران عمدتاً از سبک های ساده و مدرن استقبال می کنند. سبک هایی که با وجود سادگی، زیبا و شکیل به نظر می رسند.
بیشتر بخوانید : 6 نکته برای راه اندازی فروشگاه لوازم موسیقیبهتر است در خلق چیدمان، حس و حال ورزشی به فروشگاه دهید. از پوسترهای اسپرت و المان های تزئینی مربوط به ورزش های مختلف برای ایجاد یک چیدمان خاص و خلاقانه کمک بگیرید. تلاش کنید تا نمایش جذابی از انواع محصول ارائه دهید. طوری که مشتریان مغازه به راحتی به اجناس مختلف دسترسی یافته و آن ها را تست کنند.
4. چطور خیلی سریع برند خود را بسازیم؟
سوالی که اغلب فروشندگان لوازم ورزشی در راه اندازی فروشگاه لوازم ورزشی به آن روبرو می شوند، نحوه ساخت یک برند معتبر است. همانطور که می دانید داشتن یک برند معتبر در هر کسب و کاری، بسیار افتخار آمیز است. از سوی دیگر یک برند نامی می تواند مانند یک آهنربای قوی عمل کرده و مشتریان را حتی از آن سوی شهر به سمت فروشگاه بکشاند.
اما ساخت برند به این راحتی ها نیست. زمان زیادی می برد که مشتریان فروشگاه به شما اعتماد کرده و خرید از مغازه شما را به سایرین، ترجیح دهند. از آنجایی که رقابت در فروشگاه های لوازم ورزشی بسیار بالاست، چالش برندسازی با مشکلات بیشتری روبرو شده است.
اما جای نگرانی نیست، خوشبختانه روش های موثری برای ساخت برند شکل گرفته اند. از مهم ترین آن ها می توان به تبلیغات و بازاریابی اشاره کرد. در کنار این می توان از دکوراسیون و چیدمان فروشگاه نیز برای ساخت برند لوازم ورزشی، کمک گرفت. بهتر است برای فروشگاه خود یک برند تجاری خاص و یا لوگو طراحی کنید. همچنین یک رنگ سازمانی مشخص تعیین کنید و از هر دو در تبلیغات، بازاریابی و دکوراسیون فروشگاه، استفاده کنید.
طراحی لوگو و نام تجاری باید به گونه ای انجام شود که به تثبیت برند در ذهن مخاطب کمک کند. مشخصاً اگر لوگوی تجاری شما برای مدت کوتاهی ذهن مخاطب را به چالش بکشد، شانس بیشتری برای ماندگاری در ذهن او دارد. گیرایی و جذابیت رنگ سازمانی نیز می توانید با ماندگار شدن برند در ذهن مشتری کمک کند. پس در انتخاب رنگ سازمانی، نام و لوگوی تجاری خود، بیشترین دقت را به خرج دهید.
5. چگونه تبلیغات و بازاریابی کنیم؟
استفاده از ابزارهای تبلیغاتی کارآمدترین روش برای معرفی یک برند تجاری است. اگر بتوانید از ابزارهای موجود، بهترین استفاده را ببرید، مسیر برندسازی و توسعه فروشگاه، هموار می شود. امروزه اغلب فروشندگان برای راه اندازی فروشگاه لوازم ورزشی از ابزارهای تبلیغاتی آنلاین کمک می گیرند. شاید ندانید اما روزانه میلیونها جستجو در شبکه های مجازی صورت می گیرد. این یعنی بازار فروش در فضای مجازی بسیار داغ است.
در صورتی که فروشگاه شما دارای یک اکانت تجاری پر بازدید در شبکه های مجازی باشد، خیلی سریع توسعه پیدا کرده و شما را نیز به سودآوری بالا می رساند. همچنین تجهیز فروشگاه به یک سایت اینترنتی نیز می تواند آینده کسب و کار شما را متحول کند.
در کنار ابزارهای مجازی، می توان از ابزارهای حقیقی نیز برای معرفی برند استفاده کرد. می توانید با نصب بنرهای تبلیغاتی در سطح شهر، تعداد بازدیدکنندگان فروشگاه خود را بالا ببرید. همچنین با پخش تراکت و بروشور، مشتری های واقعی را به سمت فروشگاه بکشانید.
6. چگونه نرخ فروش لوازم ورزشی را بالا ببریم؟
برای اینکه هیچگاه نرخ فروش در فروشگاه نزولی نشود، باید مراقب شیب فروش خود باشید. برپایی یک حراجی و جشنواره فروش می تواند به صعودی شدن نرخ فروشتان کمک شایانی کند. توصیه می کنیم در بازه های زمانی مختلف، حراجی های بزرگ برگزار کنید و آن را از طریق اکانت خود در شبکه های مجازی، اطلاع رسانی کنید.
بدون شک در این بازه زمانی بیشترین حجم مشتری را خواهید داشت. اگر برخورد و نوع تعامل شما با خریداران جشنواره خوب و مناسب باشد، خیلی سریع آنان را به مشتری های وفادار فروشگاه تبدیل می کنید. برای جشنواره های خود یک دکور جذاب طراحی کنید و تمام تلاش خود را برای جلب توجه مشتریان، به کار بگیرید. این می تواند برگ برنده شما در افزایش نرخ فروش باشد.
سخن پایانی؛
راه اندازی فروشگاه لوازم ورزشی یک ایده هوشمندانه جهت راه اندازی یک کسب و کار سودده است. اما باید بتوانید ورزشکاران را از سرتاسر شهر به مغازه خود بکشانید. برای اینکار باید علاوه بر داشتن یک دکوراسیون جذاب و خلاقانه، فعالیتی مفید در عرصه تبلیغات داشته باشید. در این مطلب از بامکوک (بانک اطلاعات محل کسب و کار)، تلاش کردیم تا شما را با نکات مهم در راه اندازی کم ریسک فروشگاه لوازم ورزشی، آشنا کنیم. امیدواریم که از این مطلب، نهایت استفاده را ببرید.