راه اندازی نمایشگاه ماشین یکی از محبوب ترین روش ها برای راه اندازی یک کسب و کار جدید است. چرا که اساساً آقایان به مدیریت یک نمایشگاه ماشین با خودروهای لوکس و جذاب، علاقه بسیاری دارند. از سوی دیگر این نوع کسب و کار آینده مالی درخشانی داشته و به قولی مخصوص سرمایه داران بزرگ است. اگر به فکر راه اندازی یک نمایشگاه همه چیز تمام هستید، بامکوک (بانک اطلاعات محل کسب و کار) را تا انتهای این مقاله، همراهی کنید.
راه اندازی نمایشگاه اتومبیل با چند تکنیک کارساز
همه ما می دانیم که در راه اندازی نمایشگاه ماشین، حرف اول را اجاره یک مغازه بزرگ و دریافت مجوز کسب می زند. خب شما می توانید پس از اجاره مغازه و تجهیز آن، مجوز کسب و کار خود را پس از طی فرآیند مربوطه از اتحادیه صنف دارندگان نمایشگاه و فروشندگان خودرو، دریافت کنید. اما احتمالاً نمی دانید چگونه یک نمایشگاه خفن راه بیندازید که در منطقه و شهر خود، همه راجع به آن صحبت کنند. اگر تصمیم دارید تا برند تجاری فروشگاه خود را به یک برند پر آوازه تبدیل کنید، باید از کلیشه ها فاصله بگیرید. کمی خلاقانه عمل کنید تا نتایجی کاملاً متفاوت دریافت کنید.
احتمالاً همین حالا نیز ده ها سوال چالش برانگیز، ذهن شما را درگیر ساخته است. ما در ادامه این مطلب به سوالاتی که ممکن است در ادامه این مسیر با آن روبرو شوید، پاسخ می دهیم و پس از آن شما می توانید با اطمینان بیشتری در مسیر راه اندازی بهترین نمایشگاه ماشین، قدم بردارید.
اهمیت دکور و دیزاین در راه اندازی نمایشگاه ماشین
اولین سوالی که با آن روبرو می شوید، نحوه دکور و چیدمان ماشین هاست. اگر دقت کرده باشید، کلیه نمایشگاه ها با یک ترکیب ساده و روتین، ماشین ها را در معرض نمایش قرار می دهند. انجام اینکار زحمت کمی دارد. اما تمایزی میان شما و رقبا، ایجاد نمی کند. برای ایجاد یک دکور خاص و متفاوت، در قدم اول، یک لوکیشن مناسب انتخاب کنید.
فروشگاه شما می بایست دارای پنجره های شیشه ای فریم لس باشد تا بتواند دید کاملی به سمت مغازه ایجاد کند. مشخصاً نمی توان در انتخاب شیشه ها خلاقیت به خرج داد. پس بهتر است تا خلاقیت خود را در طراحی یک تابلو خاص برای سر درب مغازه به کار بگیرید. تابلویی که بتواند به خوبی از ماهیت کسب و کار شما پرده بر دارد.
بیشتر بخوانید : راه اندازی شغل لوازم یدکی خودرو
همچنین با یک نمایش جذاب، برند تجاری نمایشگاه را تا مدت ها در ذهن مخاطب تثبیت کند. معمولاً تابلوهایی که برای چند ثانیه ذهن بیننده را به چالش می کشند، جذاب تر بوده و در ماندگاری در ذهن بیننده موثرتر عمل می کنند.
اما در راه اندازی نمایشگاه ماشین خفن، این کافی نیست. مغازه شما باید یک دکور خاص و متفاوت نیز داشته باشید. اگر فروشنده ماشین های لوکس و کلاسیک هستید، از سبک کلاسیک برای تزئین دیوارهای نمایشگاه کمک بگیرید. اما اگر سراغ فروش ماشین های مدرن و شاسی بلند جدید رفته اید، انواع المان های تزئین مدرن را به بخش های مختلف نمایشگاه اضافه کنید.
تمام تلاش خود را به کار بگیرید که مشتریان در حین بازدید از نمایشگاه، تحت تأثیر دکوراسیون محیط قرار بگیرند. در جدیدترین نمایشگاه های اتومبیل خارج از کشور، از سقف و کف برای نمایش هر چه بهتر ماشین ها استفاده می شود. برای مثال از یک سری خطوط انتزاعی در کف برای تعیین جایگاه هر ماشین استفاده می شود. مشخصاً این دکور تأثیر مثبتی بر ذهن مشتری گذاشته و اعتبار نمایشگاه شما را نیز بالا می برد
چگونه برند نمایشگاه را بسازم و توسعه دهم؟
برندسازی، دغدغه دیگر افرادی ست که تصمیم به راه اندازی نمایشگاه ماشین گرفته اند. پیش از هر چیز باید بدانید ساخت یک برند جذاب، اصلاً کار ساده ای نیست. پروسه برندسازی بسیار زمان بر است و هزینه بالایی روی دستتان می گذارد. اما مطمئن باشید، داشتن یک برند شاخص و معتبر، ارزش صرف زمان، انرژی و هزینه را خواهد داشت.
برای اینکه هر چه سریع تر برند تجاری خود را توسعه بخشید، باید از ابزارهای تبلیغاتی و بازاریابی به خوبی استفاده کنید. همچنین ماهیانه چند درصد از درآمد خود را به تبلیغات نمایشگاه اختصاص دهید. تبلیغات شما می تواند از طریق فضای مجازی صورت بگیرد. یا از طریق تعامل مستقیم با مشتری انجام شود.
با انتخاب تبلیغات مجازی، دست شما برای بازاریابی بازتر خواهد بود. چرا که در پلتفرم هایی همچون اینستاگرام، هزاران فالوور فعال وجود دارد که به بررسی ماشین های مختلف، علاقه مندند. شما می توانید با تولید محتوای جذاب در این پلتفرم ها، مانند یک آهنربای قوی عمل کرده و بخش زیادی از علاقه مندان خودرو را به سمت خود بکشانید. انجام اینکار کمک ویژه ای به ساخت برند تجاری شما می کند.
در کنار این می توانید یک وبسایت راه اندازی کرده و خدماتی از بابت معاملات آنلاین ارائه دهید. یا اینکه به سوالات پر تکرار مشتریان خودرو پاسخ دهید. به خاطر داشته باشید بسیاری از مشتریان شما از طریق فضای مجازی نمایشگاه مورد نظر خود را انتخاب می کنند. اگر در این فضا حضور گسترده نداشته باشید، نه تنها شانسی برای دیده شدن پیدا نمی کنید، بلکه سهم گسترده ای از بازار فروش را از دست می دهید. پیشنهاد می کنیم در تبلیغات خود، تمرکز اصلی را بر روی معرفی مغازه بگذارید. از بخش های مختلف نمایشگاه فیلم و تصویر تهیه کنید تا بازدیدکنندگان را به حضور در فروشگاه تشویق کنید.
چگونه مشتری جذب کنم؟
خب به اصل مطلب رسیدیم. جذب مشتری سخت ترین کاریست که باید در راه اندازی نمایشگاه ماشین انجام دهید. با توجه به رکودی که در بازار خودرو وجود دارد، جذب مشتری به چالش اصلی صاحبین نمایشگاه تبدیل شده است. تکنیک های مختلفی برای جذب مشتری وجود دارد که به مهم ترین آن، یعنی حضور در پلتفرم های آنلاین، پرداختیم.
بیشتر بخوانید : اصول انتخاب ملک برای انواع مشاغلاما به فرض شما از طریق فضای مجازی، بازدیدکنندگان را به نمایشگاه خود کشاندید. چگونه این افراد را به مشتری های با انگیزه و فعال تبدیل کنید؟ برای انجام اینکار می بایست به طور همزمان به چند مسئله توجه کنید.
زیبایی و آراستگی دکوراسیون
هر قدر چیدمان شما جذاب و شکیل باشید، تا زمانی که نظم و آراستگی بر نمایشگاه حاکم نباشد، جذب مشتری به سختی رخ می دهد. بهتر است هر روز از کارگران خود بخواهید تا نمایشگاه را به شکل حرفه ای تمیزکاری کنند. انجام اینکار ساده، تا حد زادی بر جذب مشتری از طریق عابرین، سواره ها اثر مثبت می گذارد
قدرت کلام و تعامل با مشتری
در راه اندازی نمایشگاه ماشین، افرادی موفقند که بتوانند با مشتری ارتباط موثری برقرار کنند. یک تعامل سازنده که بتواند مشتری را به خرید ماشین تشویق کند. در ارتباط خود با مشتریان، شخصیتی معامله گر داشته باشید. اما تلاش نکنید تا یک خودرویی که مدت ها روی دستتان مانده به آن ها قالب کنید. در صورتی که مشتری متوجه این مسئله شود، دیگر پای معامله نمی نشیند.
دلسوزانه اطلاعات لازم را به مشتری دهید و دست او را برای انتخاب باز بگذارید. شاید لازم باشد ساعت ها بر روی ذهن او کار کنید. از انجام اینکار خسته نشوید. رمز موفقیت شما در راه اندازی یک نمایشگاه نامی و معتبر، همین صبر، شکیبایی و روحیه قوی خواهد بود.
خدمات خاص ارائه دهید
اگر تصمیم دارید تا مشتری های بالفعل خود را به مشتری بالقوه تبدیل کنید، باید آپشن های خاصی به آن ها ارائه دهید. شاید در نگاه اول اینکار کمی زیان ده باشد، اما مطمئن باشید پس از مدتی دیگر نیازی به استفاده از این تکنیک نخواهید داشت. با ارائه تخفیفات استثنایی، جشنواره فروش و یا خرید اقساطی با سود کم، می توانید سهم گسترده ای از بازار فروش داشته باشید. اما مراقب باشید تا بازار رقبا را کساد نکنید. دراین صورت با حجمه رقبای سر سخت روبرو می شوید و خیلی زود در این میدان تنها می مانید.
سخن پایانی؛
راه اندازی نمایشگاه ماشین، با وجود صد ها نمایشگاه در شهر تهران، سخت تر شده است. اما به هیچ وجه خود را نبازید. هنوز هم در این بازار سود ده جایی برای شما وجود دارد. کافیست از کارهای روتین و کلیشه ای فاصله بگیرید. با به کارگیری چند ایده خلاقانه و دنبال کردن نمونه های موفق خارجی، شما نیز می توانید بهترین نمایشگاه اتومبیل تهران را راه اندازی کنید. در این مطلب از بامکوک (بانک اطلاعات محل کسب و کار) تلاش کردیم تا شما را با این ایده های کارساز، آشنا کنیم. با اجرای دقیق این ایده ها، نتایجی شگرف سراغ شما می آیند.