بامکوک مگ
بامکوک مگ
شهرک صنعتی پیشوا

شهرک صنعتی پیشوا

شهرک صنعتی پیشوا از جمله شهرک های صنعتی مستقر در شهرستان ورامین استان تهران است. این شهرک صنعتی به عنوان یکی از شهرکهای صنعتی تحت

محتوای جدول

شهرک صنعتی پیشوا از جمله شهرک های صنعتی مستقر در شهرستان ورامین استان تهران است. این شهرک صنعتی به عنوان یکی از شهرکهای صنعتی تحت نظر شرکت شهرکهای صنعتی تهران فعالیت می کند. شهرک صنعتی پیشوا به جهت داشتن مساحت بزرگ، قطعات صنعتی زیاد و امکانات رفاهی مطلوب، به شهرت زیادی رسیده است. در ادامه این مطلب از بامکوک (بانک اطلاعات محل کسب و کار)، به معرفی دقیق شهرک صنعتی پیشوا و مشخصات واحدهای صنعتی آن می پردازیم. پس همراه ما باشید.

نمایی از شهرک صنعتی پیشوا

راه‌های ارتباطی با شهرک صنعتی پیشوا

  • آدرس: بزرگراه امام رضا (خاوران)، پلیس راه شریف آباد، کیلومتر 9 جاده ورامین، بعد از جلیل آباد، شهرک صنعتی پیشوا
  • مدیریت شهرک: آقای یونس صفایی
  • تلفن : 36909679
نمایی از شهرک صنعتی پیشوا

معرفی شهرک صنعتی پیشوا

واگذاری اراضی برای شهرک صنعتی پیشوا از سال 1385 آغاز شده و در سال 1392 عملیات اجرایی آن کلید خورده است. اراضی در اختیار این شهرک مساختی بالغ بر 1400 هکتار می باشد که این یعنی این شهرک صنعتی، جزو بزرگترین شهرک های صنعتی اطراف تهران به شمار می آید. از 1400 هکتار اراضی در اختیار 500 هکتار آن در فاز عملیاتی می باشد و 343 هکتار آن جهت واحدهای صنعتی استفاده شده است.

واحد های فعال در شهرک صنعتی پیشوا

این شهرک 963 واحد صنعتی را در شش زون غذایی، دارویی و بهداشتی، سلولزی، نساجی، برق و الکترونیک، کانی غیرفلزی و شیمیایی در خود جای داده و بستر مناسبی برای صنعت گران حوزه نساجی، دارویی، غذایی، شیمیایی و … ایجاد کرده است. می توان ردپای بسیاری از تولیدکنندگان برتر ایرانی را در این شهرک صنعتی پیدا کرد. از جمله:

شرکت پاک خوراک وارنا فعال در صنایع غذایی
شرکت پاک خوراک وارنا فعال در صنایع غذایی
گروه تولیدی روغن نباتی پارس فعال در صنایع غذایی
گروه تولیدی روغن نباتی پارس فعال در صنایع غذایی
  • رنگین سفره ایرانیان؛ فعال در صنایع غذایی
  • زرین نوش ایرانیان؛ فعال در صنایع غذایی
  • زیبا چوب برکت؛ فعال در حوزه تولید اوراق فشرده چوبی
  • شرکت چاشت آشام؛ فعال در صنایع غذایی
  • یگانه مهر شینا؛ فعال در صنایع غذایی
  • ققنوس سپید پارسی؛ فعال در حوزه تولید شیرینی
  • صفحه کابینت سرخدار، فعال در حوزه ساخت اوراق چوبی
  • و …
امکانات شهرک صنعتی پیشوا

امکانات شهرک صنعتی پیشوا

این شهرک دارای آب، برق، گاز شهری، تلفن ثابت، فیبر نوری، ایستگاه آتش نشانی و یک تصفیه خانه فاضلاب شهرک می باشد. همچنین شهرک یادشده به واسطه داشتن بیش از 57 هزار اصله درخت کاشته شده یکی از شهرکهای صنعتی سبز محسوب می شود.
ناگفته نماند شهرک یادشده به واسطه دارا بودن 30 حلقه چاه آب زمینه فعالیت بهتر و مطمئن تر برای واحدهای صنعتی تولیدکننده محصولات غذایی در این شهرک را فراهم آورده است.

بیشتر بخوانید: شهرک صنعتی شهریار (شهید سلیمانی)

آمار ارائه شده درباره شهرک صنعتی پیشوا توسط شرکت شهرکهای صنعتی تهران (تا پایان 1401)

  • تعداد قراردادهای منعقده شهرک صنعتی پیشوا: 253 مورد
  • مساحت واگذار شده به متقاضیان: 100 هکتار
  • تخصیص زمین: به 102 مورد زمین تخصیص یافته است.
  • دیوار کشی: 36 مورد از قراردادها دیوار کشی را انجام داده‌اند.
  • اسکلت: 55 مورد در مرحله اسکلت بندی می‌باشند.
  • تکمیل سالن‌های تولید و ساختمان‌های جانبی: 11 مورد
  • نصب ماشین‌آلات : 12 مورد
  • تعداد واحدهای صنعتی بر اساس شناسه کسب و کار سازمان صنعت: 33 مورد که 30 واحد فعال و تنها 3 واحد غیرفعال می باشند.
  • تعداد واحد فعال در زمینه غذایی، داروئی و بهداشتی: 21 واحد صنعتی
  • تعداد واحد فعال در زمینه نساجی: 2 واحد صنعتی
  • تعداد واحد فعال در زمینه سلولزی: 7 واحد صنعتی
  • تعداد واحد فعال در زمینه فلزی: 2 واحد صنعتی
  • تعداد طرح صنعتی: 215 مورد
    الف – تعداد طرح صنعتی فعال: 163 مورد
    ب – تعداد طرح صنعتی غیر فعال‌: 52 مورد
  • اشتغال ایجاد شده : 1.135 نفر
  • سرمایه‌گذاری انجام شده: 741 میلیارد ریال
قیمت حق بهره برداری شهرک صنعتی پیشوا
قیمت حق بهره برداری شهرک صنعتی پیشوا

معرفی صنایع فعال در شهرک صنعتی پیشوا

شهرک صنعتی پیشوا به خوبی بلوک بندی شده و واحدهای صنعتی بسیاری را در خود جای داده است. این واحدها بدین گونه تفکیک و عرضه شده اند.

شهرک صنعتی پیشوا

1. واحدهای صنعتی فعال در حوزه غذا، دارو و بهداشت

189 واحد صنعتی در حوزه غذایی، دارویی و بهداشتی فعالیت می کنند. این واحد ها در ضلع جنوبی شهرک در بلوک های B1، B2، B3، B4، B5، B6، B7، B8، B16، B17، B18 و بخش دیگر آن ها در ضلع شمالی شهرک در بلوک های K5-1 تا K5-34 واقع شده اند. تا زمان نگارش این مطلب، 32 واحد از این 189 واحد، واگذاری نشده و آماده عرضه به صنعت گران هستند. اگر تصمیم به اجاره یک واحد صنعتی در بلوک های مربوط به صنایع غذایی یا دارویی دارید، با شماره 36744702-4 دفتر این شهرک صنعتی تماس بگیرید.

شهرک صنعتی پیشوا

2. واحدهای صنعتی فعال در حوزه صنایع فلزی

شهرک صنعتی پیشوا 141 واحد صنعتی را در حوزه صنایع فلزی در خود جای داده است. این واحدها در مجاورت واحدهای غذایی و دارویی در بلوک های B19، B20، B24، B32، B33، B34 و در ضلع شمالی در بلوک های K3 و K4 واقع شده اند. تا زمان نگارش این مطلب تنها 3 واحد صنعتی در حوزه صنایع فلزی آماده واگذاری هستند.

بیشتر بخوانید: شهرک صنعتی چرمشهر

3. واحدهای صنعتی فعال در حوزه نساجی

حوزه نساجی یکی دیگر از صنایع پرطرفدار در شهرک صنعتی پیشواست. 99 واحد صنعتی مربوط به نساجی در ضلع شمال شرقی شهرک و در بلوک های B12، B13، B25، B27، B39، B40 و K6 مستقر گشته اند. در حال حاضر 6 واحد صنعتی در حوزه نساجی آماده واگذاری هستند. شما به عنوان صنعت گر حوزه نساجی، کاندیدای خوبی برای اجاره این واحدها هستید.

4. واحدهای صنعتی در حوزه برق و الکترونیک

98 واحد از قطعات صنعتی شهرک پیشوا به صنعت گران حوزه برق و الکترونیک اختصاص یافته است. این واحدها در بلوک های B9، B11، B28، B29، B31، B35، B36 و B37 واقع شده اند. متاسفانه در حال حاضر تمام واحدهای صنعتی مربوط به حوزه برق و الکترونیک به اجاره رفته اند. اما شما می توانید با تماس با دفتر شهرک صنعتی پیشوا، جدیدترین وضعیت واحدهای صنعتی را جویا شوید.

5. واحدهای صنعتی فعال در حوزه شیمیایی

بخش اعظمی از واحدهای صنعتی مستقر در این شهرک صنعتی، به حوزه صنایع شیمیایی اختصاص یافته است. این 202 واحد، در ضلع شرقی شهرک واقع شده اند. بلوک های B41، B42، B43، B44، B45، B46، B47 و B48 به طور متمرکز در حوزه صنایع شیمیایی فعالیت می کنند. خوشبختانه 39 واحد صنعتی تا زمان نگارش این مطلب، آماده واگذاری به عموم صنعت گران هستند.

6. واحدهای صنعتی فعال در حوزه سلولزی

واحدهای مربوط به صنعت سلولزی به طور پراکنده در شهرک صنعتی پیشوا قرار گرفته اند. این واحدها که تعداد آن ها به 95 قطعه می رسد، در بلوک های B14، B15، B49 و K2 مستقر شده اند. در حال حاضر 2 واحد صنعتی آماده واگذاری هستند. می توانید با تماس با دفتر مدیریت، اطلاعات مربوط به هر یک از واحدهای صنعتی را دریافت کنید.

7. واحدهای صنعتی فعال در حوزه کانی غیر فلزی

در شهرک صنعتی پیشوا 60 واحد در حوزه کانی غیر فلزی فعالیت می کنند. این قطعه های صنعتی در بلوک B21، B22 و B23 مستقر شده اند. قطعه های مربوط به صنعت کانی غیر فلزی بسیار بزرگ و وسیع هستند. کلیه این قطعه ها فعال بوده و مشغول به کار هستند. تا زمان نگارش این مطلب، واحدی جهت عرضه و اجاره وجود ندارد.

8. واحد صنعتی مربوط به خدمات کارگاهی

77 واحد از قطعات صنعتی شهرک پیشوا، به خدمات کارگاهی اختصاص یافته است. این قطعات در یک بلوک متمرکز قرار نگرفته و در کلیه بخش های پراکنده شده اند. در میان این قطعات، تنها 5 قطعه صنعتی قابلیت واگذاری دارند. اگر مایل به اجاره یک کارگاه خدماتی نسبتاً کوچک هستید، با شماره 36744702-4 تماس بگیرید تا اطلاعات لازم را از متخصصین این شهرک دریافت کنید.

نمایی از شهرک صنعتی پیشوا

چرا شهرک صنعتی پیشوا ؟

شهرک صنعتی پیشوا تا استان تهران، 45 کیلومتر فاصله دارد. همین مسئله موجب شده تا بسیاری از افرادی که تصمیم به فعالیت صنعتی در اطراف تهران دارند، فعالیت در این شهرک را به سایرین ترجیح دهند. در اطراف این شهرک صنعتی بزرگ می توان شهرک های دیگری همچون شهرک صنعتی خوارزمی، عباس آباد و شهرک بادپی پاسارگاد را نیز دید.

بیشتر بخوانید: شهرک صنعتی قرچک

شهرک پیشوا در نزدیکی ایستگاه قطار راه آهن پیشوا و دانشگاه آزاد اسلامی ورامین قرار گرفته که همین مسئله دسترسی به آن را ساده تر ساخته است. شما می توانید با ماشین شخصی، مترو و یا خطوط تاکسی رانی به شهرک صنعتی پیشوا بروید. از سوی دیگر این شهرک صنعتی سطح بالایی از امکانات رفاهی و خدماتی را ارائه می دهد.

این شهرک از آب کافی، برق و شبکه مخابرات برخوردار است. همین مسئله موجب شده تا فعالان حوزه دارو و غذا، در انتخاب شهرک صنعتی پیشوا تردیدی نداشته باشند. از سوی دیگر شهرک صنعتی پیشوا برای تمام صنایع اعم از دارویی، غذایی، بهداشتی، شیمیایی، فلزی و …، بستر مناسبی برای کار و فعالیت ایجاد کرده است. به راحتی می توان نتیجه گرفت داشتن دسترسی مناسب به شهر تهران، ارائه خدمات رفاهی مطلوب و عدم تمرکز بر روی صنایع خاص، اصلی ترین دلایل محبوبیت و این شهرک بوده است.

سخن پایانی

شهرک صنعتی پیشوا یکی از معروف ترین شهرک های اطراف تهران است که زیر نظر شرکت شهرک های صنعتی استان تهران فعالیت می کند. اگر در صنایع فلزی، شیمیایی، نساجی، سلولزی و یا غذایی فعالیت می کنید، می‌توانید در این شهرک، واحد تولیدی خود را راه‌اندازی کنید. ما در این مطلب از بامکوک (بانک اطلاعات محل کسب و کار) تلاش کردیم تا اطلاعاتی در خصوص این شهرک صنعتی در اختیار فعالین و علاقمندان حوزه صنعت قرار دهیم. امیدواریم مطلب جاری برای شما مفید بوده باشد.

لیست شرکت های شهرک صنعتی پیشوا

در ادامه لیستی از شرکت های فعال در شهرک صنعتی پیشوا آورده شده است. برای آشنایی بیشتر و ارتباط با هر کدام از این شرکت می توانید به صفحات آن ها مراجعه کنید.

یک دیدگاه

  1. سعدپور

    مطلب مفیدی بود..

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *

مطالب مرتبط

اشتراک‌گذاری

Warning: Undefined array key "options" in /home/shmgassl/domains/bamkok.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/widgets/site-logo.php on line 192