نورپردازی مزون لباس عروس، در ارتقا سطح کیفیت دکوراسیون مزون، اهمیت زیادی دارد. با اجرای صحیح تکنیک های نورپردازی، می توان یک مزون لوکس و لاکچری خلق کرد. در این مطلب از بامکوک (بانک اطلاعات محل کسب و کار)، تصمیم داریم تا شما را با این اصول ساده و عملی، آشنا کنیم. پس همراه ما باشید.
راهنمای نورپردازی در مزون لباس عروس
مزون لباس عروس یکی از رمانتیک ترین و جذاب ترین انواع فروشگاه هاست. عموم افرادی که به این مغازه سر می زنند، دوست دارند یک دکور ملیح، دوست داشتنی و رمانتیک را تماشا کنند. روح لطیف عروس خانم ها قرارگیری در دکورهایی که با سبک های ملیح و ظریف دیازین شده را بیشتر می پسندد. به همین خاطر است که عموم برندهای معتبر در زمینه فروش لباس عروس، سراغ ساخت دکورهای لوکس و در عین حال ظریف، می روند.
یکی از ساده ترین روش ها برای دستیابی به این دکور، نورپردازی به شکل ویژه و خاص است. طوری که بیشترین تناسب را با این سبک از دکوراسیون داشته و ماهیت آن را نیز تقویت کند. شاید تصور می کنید، نورپردازی مزون لباس عروس کار بسیار سختی ست و از عهده شما بر نمی آید. این در حالیست که با اجرای دقیق نکات زیر، شما نیز در طراحی نور در مزون خود، موفق عمل خواهید کرد.
1- جانمایی تجهیزات روشنایی در مزون لباس عروس
در اولین گام برای طراحی سیستم نورپردازی، می بایست محل نصب تجهیزات روشنایی را تعیین کنید. به طور معمول از یک سیستم روشنایی عمومی برای تأمین نور کافی در محیط، استفاده می شود. سپس برای افزایش تعداد لایه های نور، بخش هایی مانند قفسه های فروش و میز کانتر، به شکل مجزا نورپردازی می شوند. اگر در محیط مزون خود بخش انتظار و لابی نیز دارید، می بایست این فضا را نیز با دقت و ظرافت بالا، نورپردازی کنید.
بیشتر بخوانید: جدیدترین دکوراسیون بوتیک لباس
برای اتاق پرو نیز یک سیستم نورپردازی مجزا تعریف می شود. بسته به ابعاد محیط و شکل کاربری های آن، تعداد تجهیزات روشنایی متفاوت خواهد بود. اما به طور معمول در نورپردازی مزون لباس عروس از چهار الی ده لایه نور مختلف برای ساخت یک دکور خاص و متمایز، استفاده می شود. شما نیز می توانید با جانمایی صحیح تجهیزات روشنایی خود، چندین لایه نور و سایه به محیط اضافه کرده و حس یکنواختی در دکوراسیون را به طور کامل از بین ببرید.
2- نورپردازی مزون لباس عروس با هارمونی رنگ های ملیح
مهم ترین اقدام برای ساخت یک سیستم نورپردازی خاص و متمایز، تعیین رنگ نور و شدت آن است. بعد از اینکه مکان نصب تجهیزات روشنایی را تعیین کردید، می بایست شدت نور و هارمونی رنگ آن را تعیین کنید. به طور معمول توصیه می شود در طراحی سیستم نورپردازی در مزون لباس عروس، از نورهایی با شدت کم و ملیح برای تأمین روشنایی محیط استفاده کنید.
در انتخاب رنگ نور، می بایست از سبک دکوراسیون پیروی کنید. برای مثال اگر دکور شما با سبک های کلاسیک و لاکچری دیزاین شده، از نورهای گرم استفاده کنید. در دکوراسیون های مدرن و ساده، مجازید از هر دو نور گرم و سرد استفاده کنید. اما به هیچ وجه این دو دسته نور را به شکل ناشیانه با یکدیگر ترکیب نکنید. این اقدام می تواند، زیبایی نورپردازی مزون لباس عروس را تحت تأثیر قرار دهد.
3- به کارگیری نورهای خطی در قفسه های فروش
برای اینکه انواع لباس و اکسسوری های عروس نمایش جذابی در فروشگاه شما داشته باشند، می بایست از نورهای خطی یا تأکیدی در قفسه ها استفاده کنید. با اجرای این راهکار ساده، ناخودآگاه توجه مشتری را به محصولات قرار گرفته در قفسه ها، جلب می کند. اثرات مثبت ناشی از اجرای این ایده را می توانید در تصویر بالا مشاهده کنید. همانطور که پیداست، اجرای یک خط نور در بالای قفسه و یا تاباندن نورهای تأکیدی بر روی قفسه ها، منجر به برجسته شدن آن ها شده است.
4- برجسته ساختن محصولات با طراحی صحیح نور
در بسیاری از مزون های لباس عروس، از مانکن ها برای نمایش بهتر لباس استفاده می شود. اگر شما نیز در فروشگاه خود، به جز رگال های فروش، از مانکن نیز استفاده می کنید، لازم است تا شرایط مناسبی برای نمایش هر چه بهتر مانکن ها تدارک ببینید. مشابه تصور فوق، می تواند سکویی که مانکن بر روی آن قرار گرفته را نورپردازی کنید. طراحی یک نور خطی زیبا در کف سکو، آن را به سادگی از سایر بخش ها متمایز می کند. در این حالت اگر از یک لامپ تأکیدی برای تابش مستقیم نور بر روی لباس استفاده کنید، مانکن شما بهترین نمایش را در مغازه خواهد داشت. اجرای این ایده ساده می تواند دکوراسیون شما را به طرز قابل توجهی خاص جلوه دهد.
بیشتر بخوانید: راهنمای چیدمان و دکوراسیون فروشگاه کیف و کفش
5- متمایز ساختن کانتر فروش از سایر بخش ها با نورپردازی
در عموم فروشگاه ها، به خصوص مزون لباس عروس، کانتر و صندوق می بایست از سایر بخش ها متمایز شود. برای اینکار معمولاً از سه تکنیک مختلف استفاده می شود. استفاده از چراغ های آویز بر روی میز کانتر، نورپردازی پس زمینه میز و همچنین نورپردازی کف میز می تواند ب عنوان یک ایده جذاب برای نورپردازی مزون لباس عروس به کار رود.
6- نورپردازی المان های تزئینی در مزون لباس عروس
عموم مردم انتظار دارند در محیط بوتیک لباس عروس، یک یا چند المان تزئینی زیبا و متمایز ببینند. اگر در فروشگاه خود از چند عنصر دکوراتیو استفاده کرده اید، اما خروجی مثبتی از دکوراسیون نگرفته اید، این بار به نورپردازی آن ها بپردازید. با این روش می توانید جلوه کلی عناصر را بهبود داده و شکل جذابی به آن ها ببخشید. با اجرای این تکنیک ساده، مشابه تصویر فوق، بهترین بازخورد را از طراحی و دکوراسیون مزون عروس، دریافت خواهید کرد.
7- برجسته ساختن نام تجاری فروشگاه با نورپردازی آن
اگر تصمیم دارید نام تجاری و برند خود را به یکی از محبوب ترین و معروف ترین برندها تبدیل کنید، می بایست تمام تلاش خود را به کار بگیرید تا در مسیر برندسازی قرار بگیرید. یکی از مواردی که به شما در تسریع پروسه برندسازی کمک می دهد، نورپردازی مزون لباس عروس در بخش تابلو فروشگاه است. مشابه تصویر فوق، شما نیز می توانید تابلو فروشگاه خود را نورپردازی کرده و بدین شکل در معرض دید مشتریان قرار دهید. در این صورت تابلو شما مود توجه مشتریان قرار می گیرد. آن ها برای مدتی طولانی نام تجاری شما را در ذهن می سپارند. و این یعنی قرارگیری در مسیر برندسازی!
8- استفاده از نور طبیعی برای طراحی نور
هیچگاه تصور نکنید با طراحی سیستم نورپردازی مصنوعی، می بایست استفاده از نورهای طبیعی را کنار بگذارید. به راحتی می توانید از نوگیرهای طبیعی برای پاکسازی محیط مزون، افزایش کیفیت دکوراسیون و صرفه جویی در مصرف انرژی کمک بگیرید. اشعه های نور قادر است با نفوذ به محیط داخلی مزون، تمام آلودگی های محیط را پاکسازی کرده و محیطی شاداب و پویا خلق کند. پس تا می توانید از نورهای طبیعی به شکل کنترل شده، استفاده کنید. نمونه موفقی از اجرای این ایده کاربردی را در تصویر بالا مشاهده می کنید.
بیشتر بخوانید: ایده های جذاب برای راه اندازی مزون لباس عروس
9- نورپردازی ویترین مزون لباس عروس
بسیاری از فروشگاه ها از ویترین برای نمایش لباس عروس کمک می گیرند. در صورتی که شما نیز تصمیم به نمایش محصول در ویترین دارید، می بایست آن را به شکل دقیق و اصولی، نورپردازی کنید. نورپردازی ویترین می توانید در اشکال مختلف صورت بگیرد. اما در هر صورت لازم است تا برای دید شب ویترین، تدارکات لازم را تعبیه کنید. بدین منظور تلاش کنید تا با فراهم کردن یک روشنایی عمومی و تاباندن نور به شکل متمرکز، محصولات خود را به شکل برجسته در معرض دید بیننده قرار دهید. به خاطر داشته باشید، اگر در طراحی نور در بخش ویترین، خلاقانه عمل کنید، شانس خود را در جذب مشتری، دو چندان کرده اید. پس هیچگاه از روتین های معمولی برای طراحی نور در ویترین و نورپردازی مزون لباس عروس، استفاده نکنید.
10- نورپردازی اتاق پرو مزون لباس عروس
اتاق پرو، از دیگر بخش هایی ست که می بایست نورپردازی شود. واقعیت این است که تصمیم نهایی برای خرید لباس عروس در این بخش انجام می شود. حتی در حالتی که ویترین شما دارای جذابیت های بصری بالایی باشد، دکور داخلی به شکل حرفه ای طراحی و نورپردازی شده باشد، تا زمانی که اتاق پرو از طراحی و نورپردازی ویژه برخوردار نباشد، تمامی زحمات شما به باد می رود.
بر همین اساس توصیه می کنیم در نورپردازی اتاق پرو، استاندارد و حرفه ای عمل کنید. طوری که با بازتاب نور در آینه، عروس خانم ها را برای خرید لباس اغوا کنید. در تصویر فوق می توانید ساده ترین و البته شیک ترین شکل از نورپردازی در اتاق پرو را مشاهده کنید.
نتیجه گیری
نورپردازی مزون لباس عروس یکی از موثرترین روش ها برای افزایش نرخ فروش در این فروشگاه هاست. بدون داشتن یک سیستم نورپردازی حرفه ای، عملاً موفقیت شما در ساخت و توسعه برند، به خطر می افتد. پس تلاش کنید تا با در نظر داشتن نکات ذکر شده در این مطلب از بامکوک (بانک اطلاعات محل کسب و کار)، یک طرح زیبا در سیستم نورپردازی فروشگاه ایجاد کنید. مطمئن باشید نتیجه نهایی شما را نیز شگفت زده خواهد کرد.
یک دیدگاه
سلام وقتتون بخیر من دوسالی هست که مزون عروس دارم الان دارم دکوراسیون و عوض میکنیم،تنها چیزی که الان واسم مشکله اینه که توی همه ی اتاق پرو هایی که عکس گرفته شده توی سایتتون،یه تخته زیر اتاق پرو قرار داده شده،که عروس خانم بتونه خودشو بلندتر نشون بده،الان سوالی که دارم اسم اون تخته چیه یا چجوری درستش کنمچون همه ی کارهای مزون با خودمه و از همه مهمتر دوس دارم خودم کارهای دکورمو انجام بدم،ممنون میشم منو راهنمایی کنید باتشکر از سایتتون ❤️