طراحی ویترین اصلی ترین دغدغه افرادی ست که تصمیم به راه اندازی اسباب بازی فروشی گرفته اند. اگر شما نیز جزو این دسته از افراد هستید، این مطلب از بامکوک (بانک اطلاعات محل کسب و کار) را از دست ندهید. در ادامه نکات طلایی طراحی ویترین اسباب بازی فروشی را عنوان می کنیم تا با کمترین دغدغه، بهترین طرح ویترین را اجرا کنید.
راهکارهای جذاب برای طراحی ویترین اسباب بازی فروشی
در سطح شهر تعدایده اد زیادی اسباب بازی فروشی وجود دارد. اگر دقت کرده باشید، برخی از آن ها بی اختیار شما را به سمت خود می کشانند و برخی دیگر هیچ حس و حال متفاوتی در شما ایجاد نمی کنند. به نظر شما تفاوت این دسته از فروشگاه ها در چیست؟ چرا کودکان به خرید اسباب بازی از برخی مغازه ها وفادارند، اما به هیچ وجه حاضر به تماشای اجناس برخی دیگر نیستند؟
مشخصاً تفاوت در نوع چیدمان و دکوراسیون ویترین است. اگر ویترین با طرح های خلاقانه چیدمان شده باشد، قادر است مانند یک آهنربای قوی، کودکان و بزرگسالان را حتی از فواصل دور به سمت فروشگاه بکشاند. اما ویترین هایی که فاقد چیدمان صحیح و خلاقانه هستند، موجب دفع مشتری می شوند. همین یک دلیل کافیست تا عموم فروشندگان به طراحی ویترین اسباب بازی فروشی اهمیت دهند.
طراحی و ساخت یک دکور جذاب کار ساده ای نیست. اجناس شما بسیار متنوع هستند و هر یک طرح، رنگ و شکل مخصوص به خود را دارند. احتمالاً فکر می کنید چگونه می توان این اجناس را با رعایت یک هارمونی زیبا در مغازه چیدمان نمود که هم موجب جذب مشتری شوند و هم جلوه ای جذاب به فروشگاه دهند؟ نگران نباشید. اگرچه طراحی و ساخت ویترین اسباب بازی فروشی چالش برانگیز است، اما به طور حتم مطالعه بخش های بعدی شما را در انجام اینکار راهنمایی می کند.
بامکوک تصمیم دارد تا با معرفی سبک های رایج در طراحی ویترین اسباب بازی فروشی، به تمام دغدغه های ذهنی شما در خصوص نحوه طراحی ویترین، پایان دهد. پس در ادامه نیز همراه ما باشید.
یکی از رایج ترین تکنیک های طراحی ویترین اسباب بازی فروشی، استفاده از شیشه های فریم لس و نمایش محصول از داخل مغازه است. این یعنی هیچ فضای خاصی برای ویترنی در نظر گرفته نمی شود. بلکه با ایجاد یک فضای باز، از اجناس داخل مغازه برای معرفی کسب و کار استفاده می شود. بدون شک نمونه های زیادی از این نوع طراحی ویترین را در مراکز خرید و پاساژهای بزرگ دیده اید.
همانطور که می بینید در این شکل از طراحی که با عنوان طراحی پلان باز شناخته می شود، کلیه محصولات در معرض دید مشتری قرار دارند. یک المان شاخص در ورودی و مرکز فروشگاه به کار رفته که بسیار دعوت کننده است.
در دیزاین ویترین این مغازه نیز شاهد به کارگیری همین سبک هستیم. با این تفاوت که در این فروشگاه بخشی از ویترین به ساخت المان های فانتزی و رنگارنگ اختصاص یافته است. بخش دیگر نیز به یک شیشه شفاف مجهز شده تا نمایش زیبایی از محصولات داخل مغازه به عمل آورد. شما نیز می توانید با بکارگیری این سبک، یک گام هوشمندانه در جهت معرفی کسب و کار خود بردارید.
طراحی ویترین اسباب بازی فروشی با کاراکترهای کارتونی
یکی دیگر از تکنیک های رایج در طراحی و دکور ویترین، استفاده از فیگورهای کارتون یا بازی های معروف است. کودکان به شخصیت های کارتونی مورد علاقه خود وفادار هستند. در هر نقطه ای که آن ها را پیدا کنند، سراغشان می روند. می توانید از همین خصلت کودکان جهت جذب مشتری استفاده کنید. فیگورهای معروف را با یک دیزاین زیبا در بخشی از ویترین به کار ببرید تا بدین شکل ویترین خاص خود را بسازید.
طراحی و دکور ویترین با هارمونی رنگ های جذاب
کودکان و حتی بزرگسالان عاشق رنگ های شاد و مهیج هستند. آن ها تحت تأثیر هارمونی رنگ های شاد هیجان بیشتری برای خرید پیدا می کنند. می توانید از هارمونی رنگ های شاد و مهیج برای طراحی ویترین اسباب بازی فروشی استفاده کنید تا آن ها را به سمت فروشگاه خود بکشانید. به تصویر بالا دقت کنید. آنچه که در همان نگاه اول نظر شما را به سمت این ویترین جلب می کند، چیست؟
مشخصاً هارمونی رنگ های جذاب. در قدم بعد به نوع اسباب بازی ها و طراحی فروشگاه دقت می کنید. خوشبختانه این ویترین تمام امتیازهای مربوط به چیدمان اسباب بازی، انتخاب رنگ و متریال را دریافت کرده است. به راحتی می توانید از این شکل طراحی برای ساخت یک ویترین خاص و متفاوت استفاده کنید.
دیزاین ویترین با المان های خاص
این طرح نمونه موفق دیگری از طراحی ویترین یک اسباب بازی فروشی است. رنگ های شاد و مهیج، طرح های کارتونی زیبا و یک چیدمان مفهومی، نقطه قوت این طراحی به شمار می آید. مطمئن باشید با اجرای این دسته از طراحی ها، خروجی نهایی شما را شگفت زده خواهد کرد.
در این شکل از طراحی شاهد به کارگیری یک المان خاص هستیم. یک میمون که با نام میلو شناخته شده و به عنصر شاخص این فروشگاه تبدیل شده است. از همان ابتدای ورود به فروشگاه می توانید میلو را در قفسه مرکزی ببینید. در صورتی که شما نیز در فروشگاه خود یک عنصر شاخص و متفاوت داشته باشید، مسیر طولانی برندسازی را سریعاً طی می کنید. چرا که این عنصر شاخص در ذهن کودک و کلیه بینندگان باقی می ماند و به برند فروشگاه شما تبدیل می شود.
بیشتر بخوانید: 4 نکات مهم در طراحی دکور مغازه اسباب بازی فروشیاین فروشگاه در طراحی ویترین به ساخت دو قفسه و چیدمان انواع عروسک به شکل نامنظم اکتفا کرده است. چرا که تصمیم نداشته تا مخاطب فروشگاه را جلوی درب منتظر نگه دارد. یک ورودی دعوت کننده از مشتریان این مغازه برای ورود به داخل آن استقبال می کند.
در ویترین پشتی فروشگاه نیز می توان همان عروسک خاص میلو را در یک ترکیب زیبا و متفاوت دید. می توان گفت این طرح یکی از بهترین و جذاب ترین ایده های طراحی ویترین اسباب بازی فروشی است که قابلیت اجرا در کلیه مغازه ها را دارد.
طراحی ویترین های خاص و رویایی
بسیاری از فروشندگان دوست دارند ویترین مغازه خود را به اصلی ترین نشان تجاری خود تبدیل کنند. یکی از بهترین راهکارها، ساخت ویترین با المان های رویایی و فانتزی است. به این طرح از ویترین دقت کنید. بدون شک این دیزاین زیبا و جذاب هیچگاه از ذهن شما پاک نمی شود. اگرچه این ویترین بستر مناسبی برای نمایش انواع اسباب بازی ایجاد نکرده، اما به فروشنده در ساخت یک برند اختصاصی و تثبیت آن در ذهن بیننده کمک شایانی کرده است.
طراحی ویترین با طرح های مفهومی
این طرح نمونه دیگری از طراحی به سبک رویایی و فانتزی است. از خانواده خرس ها برای ساخت یک ویترین زمستانه کمک گرفته شده است. شما نیز می توانید با بکارگیری این دسته از ویترین های فانتزی و خاص، به جای نمایش انواع محصول، یک نمایش زیبا از برند خود ایجاد کنید. پس در انتخاب و اجرای این سبک از طراحی ویترین اسباب بازی فروشی تردید نکنید.
در طراحی این ویترین زیبا و جذاب، شاهد به کارگیری یک طرح مفهومی هستیم. این مسئله در خصوص خانواده خرس ها که در بخش قبلی مطالعه کردید نیز صدق می کند. در این تصویر یک قطار، یک بالن و یک قفسه فروش می بینید. اما آنچه که به این طرح یک مفهوم خاص بخشیده، کاراکترهای جذابی ست که در حال شیپور زدن و انتقال ماشین هستند. بدون شک این طرح زیبا برای مدتی مشتری را در مقابل فروشگاه شما نگه می دارد. در موارد بسیاری کودکان تحت تأثیر این المان های زیبا و مفهومی وارد مغازه شده و خرید می کنند. همان چیزی که شما برای توسعه و گسترش کسب و کار خود نیاز دارید.
راهنمای راه اندازی اسباب بازی فروشیسخن پایانی
طراحی ویترین اسباب بازی فروشی اگر به شکل صحیح و ایده آل صورت بگیرد، به برگ برنده شما در راه اندازی فروشگاه اسباب بازی تبدیل می شود. تلاش کنید تا با اجرای آنچه که در این مطلب از بامکوک (بانک اطلاعات محل کسب و کار) ذکر شد، ویترین خاص و متمایز خود را بسازید. اگرچه می توانید از همان طرح های کلیشه ای جهت نمایش انواع محصول استفاده کنید، اما مطمئن باشید به کارگیری این ایده های جدید می تواند نرخ فروش شما را به طرز معجزه آسایی تغییر دهد.
یک دیدگاه
مطلب مفیدی بود. سپاسگزارم