بامکوک مگ
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
اهمیت طراحی و دکوراسیون مغازه

اهمیت طراحی و دکوراسیون مغازه

آشنایی با 6 دلیل اهمیت طراحی و دکوراسیون مغازه همراه با ارائه 4 راهکارهای مناسب برای نحوه ارائه بهترین طرح ها در دکوراسیون مغازه
محتوای جدول

طراحی و دکوراسیون مغازه بسیار اهمیت دارد. اگر به خوبی از پس طراحی و دکوراسیون بر بیایید، می توانید یک فروشگاه خاص و متفاوت بسازید. فروشگاه هایی که فاقد دکوراسیون و دیزاین داخلی هستند، اگرچه با هزینه کم راه اندازی می شوند، اما در جلب توجه مشتری موفق عمل نمی کنند. برای اینکه با مزایای انجام طراحی در دکور مغازه و نحوه ارائه بهترین طرح ها آشنا شوید، ادامه این مطلب از بامکوک (بانک اطلاعات محل کسب و کار) را از دست ندهید.

چرا طراحی و دکور مغازه مهم است؟

چرا طراحی و دکور مغازه مهم است؟

همه ما تجربه حضور در فروشگاه هایی که با یک طرح خاص و جذاب دکور شده اند را داریم. همچنین تاکنون چندین بار در فروشگاه هایی که فاقد دکور طراحی شده هستند، حضور پیدا کرده ایم. به همین خاطر به راحتی می توانیم تفاوت میان این دو فروشگاه و مزیت های هر یک را درک کنیم. در فروشگاه هایی که مطابق با الگوهای یک سبک دکور و دیزاین شده اند، چندین مزیت ویژه وجود دارد. در ادامه با ذکر مثال، به معرفی آن ها می پردازیم.

طراحی و دکوراسیون مغازه به کسب و کار شما اعتبار می بخشد

1- طراحی صحیح دکوراسیون مغازه به کسب و کار شما اعتبار می بخشد

واقعیت این است که هیچ چیز به اندازی طراحی و دکوراسیون مغازه، نمی تواند به کسب و کار شما اعتبار ببخشد. هرقدر در انجام تبلیغات حرفه ای عمل کنید، تا زمانی که نتوانید یک دکور زیبا در معرض دید مشتری قرار دهید، در جذب نگاه او ناموفق خواهید بود. شاید ندانید اما برای داشتن یک دکور خاص و متفاوت، نیاز به هزینه های گزاف ندارید. مشابه تصویر بالا، می توانید از یک طرح فوق العاده ساده نیز برای دکور فضا استفاده کنید. این می تواند علاوه بر ساخت یک دکور زیبا و خاص، به شما در افزایش اعتبار کسب و کار نیز کمک دهد.

طراحی و دکوراسیون مغازه به کسب و کار شما اعتبار می بخشد

در این طرح از دکوراسیون، شکل متفاوتی از طراحی را مشاهده می کنید. بدون شک شما نیز در زمان حضور در این مغازه، آن را معتبر و مجلل تلقی می کنید. پس اگر تصمیم دارید تا از همان ابتدای کار، کسب و کار خود را در نظر مشتریان و رقبا معتبر و قابل احترام جلوه دهید، می بایست بر روی طراحی دکور، سرمایه گذاری کنید.

راهکارهای مختلفی برای افزایش اعتبار کسب و کار از طریق طراحی و دیزاین وجود دارد. در تصویر فوق، فروشنده تلاش کرده تا با استفاده از المان های شخصی مربوط به کسب و کار خود، در معرفی آن به مشتری و رقبا، پیشتاز باشد. شما نیز می توانید با دنبال کردن همین الگو، در انجام این کار موفق ظاهر شوید.

با طراحی و دکوراسیون مغازه در مسیر برندسازی قرارگیری می گیرید

2- با طراحی و دکوراسیون مغازه در مسیر برندسازی قرارگیری می گیرید

مهم ترین مزیت طراحی و دکوراسیون مغازه، قرار دادن شما در مسیر برندسازی است. اگر رویای ساخت برند اختصاصی خود را در سر دارید، می بایست از تمام ابزارهای تبلیغاتی برای معرفی کسب و کار خود استفاده کنید. یکی از این ابزارها، طراحی و دکوراسیون است. با سرمایه گذاری بر روی طراحی دکور و ساخت یک دکور خاص و متفاوت، به راحتی می توانید کسب و کار خود را در ذهن مشتری تثبیت کنید.

بیشتر بخوانید: راهنمای نورپردازی در فروشگاه اکسسوری

با طراحی و دکوراسیون مغازه در مسیر برندسازی قرارگیری می گیرید

همانطور که می دانید، رمز موفقیت در ساخت و توسعه برند، ماندگار کردن آن در ذهن مخاطب است. به همین خاطر است که آگهی های تبلیغاتی برندهای معروف را دائماً در رسانه ها مشاهده می کنید. اگر به فروشگاه این برندها سر بزنید، با یک دکور بسیار زیبا و شکیل مواجه می شوید. چرا که آن ها می دانند طراحی و دکوراسیون مغازه تا چه حد مفید است.

استفاده از رنگ برای طراحی مغازه اجاره ای

در تصویر بالا نمونه ای از طراحی ایده آل مغازه را مشاهده می کنید. این برند تلاش کرده تا با نمایش نام تجاری خود در بخش داخلی مغازه، آن را در ذهن مشتری ماندگار کند. بدون در اختیار داشتن این دکور، سرعت پیشرفت این مغازه در ساخت برند، بسیار کند خواهد شد. پس شما نیز تلاش کنید تا با طراحی یک دکور خاص و متفاوت، در مسیر برندسازی قدم برداشته و سرعت بگیرید.

جذب مشتری و حفظ آن در بازار

3- جذب مشتری و حفظ آن در بازار

یکی از اسرار جذب مشتری، ارائه یک دکور خاص در مقابل چشمان اوست. اگر دقت کرده باشید، در حال حاضر تمایل مردم به خرید از فروشگاه های شکیل، لوکس و طراحی شده، بسیار بالا رفته است. آن ها دوست دارند محصول مورد نیاز خود را از یک مغازه با جلوه های زیبا و جذاب خریداری کنند و بدین طریق اعتماد بنفس خود را افزایش دهند. این مشتریان بهترین گزینه برای جذب هستند.

جذب مشتری و حفظ آن در بازار

برای جذب و حفظ آن ها، می بایست در طراحی مغازه خود سنگ تمام بگذارید. به تصویر بالا دقت کنید. اگر شما نیز تنها یک بار تجربه حضور در این مغازه را داشته باشید، به مشتری دائم آن تبدیل خواهید شد. می توانید با خلق این دسته از دکورها، در جذب مشتری و حفظ آن موفق عمل کنید. شاید در نهایت این راهکار به استراتژی موفق شما در تبدیل بیننده به مشتری تبدیل شود! پس حتماً آن را امتحان کنید.

جذب مشتری و حفظ آن در بازار

در این تصویر نیز نمونه دیگری از طراحی و دکوراسیون مغازه را شماهده می کنید. این فروشگاه به قدری در طراحی و دیزاین داخلی موفق عمل کرده که به راحتی هر بیننده را به مشتری دائمی خود تبدیل می کند. اگرچه طراحی و ساخت این دکور هزینه زیادی بر روی دست سرمایه گذاری آن گذاشته، اما مطمئناً این هزینه بارها به جیب او برگشته است.

افزایش شانس فروش از طریق دکور مغازه

4- افزایش شانس فروش از طریق دکور مغازه

یکی از بهترین راهکارها برای افزایش نرخ فروش در مغازه هایی که مدت هاست راکد شده اند، تغییر در دکوراسیون است. با ایجاد تغییرات سازنده در دکور خود، می توانید نمایش متفاوتی از محصول داشته باشید. برای مثال اگر در چیدمان قفسه های فروش تغییر ایجاد کرده و محصولات خود را به شکل دیگری در معرض دید مشتری قرار دهید، شانس شما برای فروش دوچندان خواهد شد.

افزایش شانس فروش از طریق دکور مغازه

به تصویر بالا دقت کنید. محال است که محصولات این فروشگاه به کندی به فروش برسند. ترکیب متعادل رنگ، طرح و متریال در کنار یک قفسه بندی زیبا و کاربردی، هر بیننده ای را به خرید اغوا می کند. این رمز موفقیت برندهای بزرگ در خصوص افزایش شانس فروش است که می تواند برای شما نیز مفید و موثر واقع شود.

افزایش شانس فروش از طریق دکور مغازه

در این تصویر نیز نمونه دیگری از قفسه بندی محصول را مشاهده می کنید. خلاقیت در نمایش محصول و ایجاد تغییر در طراحی و دکوراسیون مغازه، یک استراتژی همیشه موفق است که حتی در کوچکترین فروشگاه ها نیز نتایج خارق العاده به جای می گذارد. پس هیچگاه به بهانه کوچک بودن فروشگاه، قید طراحی و دیزاین داخلی آن را نزنید.

آهسته کردن مسیر حرکت مشتری در مغازه

5- آهسته کردن مسیر حرکت مشتری در مغازه

بدون شک اگر در فروشگاه خود از یک یا چند المان دکوراتیو خاص و متفاوت استفاده کنید، الگوهای رفتاری مشتریان خود را تحت تأثیر قرار می دهید. آن ها برای تماشای دقیق این المان ها، مدت بیشتری در مغازه شما حضور خواهند داشت. هر دقیقه حضور مشتری در فروشگاه، یک فرصت استثنایی برای فروش به حساب می آید. به همین خاطر است که برندهای بزرگ تلاش می کنند تا با ساخت المان های خاص و متفاوت، مدت زمان حضور مشتری را تمدید کنند.

بیشتر بخوانید: راهنمای طراحی دکوراسیون مغازه اجاره ای

آهسته کردن مسیر حرکت مشتری در مغازه

در این تصویر نمونه جذابی از به کارگیری اکسسوری های تزئینی را مشاهده می کنید. مشتریان این مغازه می توانند در کنار این المان زیبا یک عکس یادگاری گرفته و با انتشار آن در اکانت های آنلاین خود، به شما در ساخت و توسعه برند، یاری دهند. پس اگر بودجه کافی در اختیار دارید، از المان های مرتبط با کسب و کار خود، برای بهبود کیفیت دکوراسیون و کند کردن مسیر حرکت مشتری در مغازه، استفاده کنید.

ایجاد تغییرات مثبت در جهت بهینه سازی فضا

6- ایجاد تغییرات مثبت در جهت بهینه سازی فضا

طراحی و دکوراسیون مغازه یک مزیت دیگر نیز دارد و آن هم استفاده درست و بهینه از فضاست. زمانی را تصور کنید که فروشگاه شما بدون در اختیار داشتن یک قفسه بندی صحیح به نمایش محصول می پردازد. احتمالاً در این حالت بخش گسترده ای از فضا پرت خواهد شد. این در حالیست که به طراحی دکوراسیون، قفسه بندی صحیح آن و اجرای یک سبک واحد در فضا، به راحتی می توان به بهینه سازی و استفاده حداکثری از محیط پرداخت.

ایجاد تغییرات مثبت در جهت بهینه سازی فضا

به تصویر بالا دقت کنید. این یک فروشگاه کوچک است که با طراحی و دکوراسیون، توانسته از فضای در اختیار خود، بیشترین استفاده را ببرد. شما نیز می توانید با طراحی بهینه و استاندارد مغازه، از آن به شکل چند منظوره استفاده کنید. به خاطر داشته باشید طراحی فضا به شکل صحیح و استاندارد، از عهده افراد عادی بر نمی آید. پس در انجام اینکار از افراد متخصص و حرفه ای کمک بگیرید. در نهایت این اقدام هوشمندانه به نفع شما خواهد بود.

راهکارهای مناسب برای طراحی و دکوراسیون مغازه

راهکارهای مناسب برای طراحی و دکوراسیون مغازه

حالا که با اهمیت طراحی و دیزاین در محیط فروشگاه های تجاری آشنا شدید، بد نیست تا به اختصار با چند دستورالعمل ساده برای خلق یک دکور خاص و متفاوت، آشنا شوید. در این خصوص شما را با چند سبک و متد رایج برای طراحی مغازه آشنا می کنیم.

انتخاب یک سبک مناسب در تناسب با مشخصات محیط

1- انتخاب یک سبک مناسب در تناسب با مشخصات محیط

برای اینکه بتوانید از ده ها مزیت ویژه طراحی و دکوراسیون مغازه بهره مند شوید، باید در ابتدای کار یک سبک مناسب برای طراحی انتخاب کنید. به طور معمول از سبک هایی همچون سلطنتی و کلاسیک یا مدرن و مینیمال برای دکور مغازه استفاده می شود.

انتخاب یک سبک مناسب در تناسب با مشخصات محیط
نمونه موفقی از اجرای طرح مدرن در دکوراسیون مغازه

در تصویر بالا نمونه موفقی از اجرای طرح مدرن را مشاهده می کنید. همانطور که می بینید، این طرح بسیار ساده و در عین حال بسیار شیک و مجلل به نظر می رسد. طراح این پروژه با بکارگیری صحیح رنگ، طرح و متریال، توانسته سادگی سبک مدرن را به نمایش بگذارد. به طور معمول در دکور مغازه به سبک مدرن از هارمونی رنگ های سفید، خاکستری و رنگ های خنثی استفاده می شود. متریال ها نیز از نمونه های سبکی همچون چوب، فلز، شیشه و … انتخاب می شوند.

طراحی و دکوراسیون مغازه

در این تصویر می توانید زیبایی سبک سلطنتی را به چشم ببینید. در این سبک از تزئینات برجسته برای افزایش حس شکوه در فضا استفاده می شود. سبک کلاسیک و سلطنتی طرفدار پر و پا قرص تجملات است. با انتخاب این سبک محیط مغازه شما بسیار شیک و مجلل جلوه می کند. به طور معمول در خلق سبک سنتی از رنگ های تیره، متریال های سنگین و ارزشمند استفاده می شود. اجرای این سبک معمولاً هزینه بیشتری ایجاد می کند.

قفسه بندی مغازه برای نمایش محصول

3- قفسه بندی مناسب مغازه برای نمایش محصول در دکوراسیون مغازه

در قدم بعد باید در تناسب با سبک طراحی، متریال و رنگ منتخب خود، سراغ قفسه بندی مغازه بروید. پیشنهاد می کنیم الگوهای روتین و قدیمی را کنار گذاشته و مطابق تصویر بالا، از طرح های خاص و ویژه برای دکور مغازه استفاده کنید. طراحی و دکوراسیون مغازه بدون در اختیار داشتن یک سیستم قفسه بندی حرفه ای، عملاً ناقص می ماند. پس به شکل ویژه برای طراحی قفسه های نمایش محصول وقت بگذارید. می توانید با در نظر داشتن ماهیت کسب و کار خود، کمی خلاقیت به خرج داده و نمایش متفاوتی از محصول را در معرض دید مشتری قرار دهید.

نورپردازی مغازه به شکل صحیح و استاندارد

4- نورپردازی مغازه به شکل صحیح و استاندارد در دکوراسیون مغازه

یکی دیگر از نکاتی که در طراحی و دکوراسیون عموم مغازه های تجاری به کار می رود، نورپردازی صحیح محیط است. با طراحی یک سیستم نورپردازی خاص، می توان ساده ترین دکورها را نیز خاص و متفاوت نمایش داد. کافیست از معجزه نور به شکل صحیح و خلاقانه استفاده کنید. نورها می توانند به شما در برجسته کردن دکور، نمایش بهتر محصول، برندسازی و … یاری دهند. در تصویر بالا نمونه جذابی از نورپردازی خلاقانه در طراحی و دکوراسیون مغازه را مشاهده می کنید. مطمئن باشید شما نیز با خلق یک سیستم نورپردازی جذاب، از ده ها مزیت ویژه در جذب مشتری، بهره مند خواهید شد.

نتیجه گیری

طراحی و دکوراسیون مغازه می تواند کار سختی باشد. اما در هر صورت باید بر روی آن سرمایه گذاری کنید. با وجود مزیت های گسترده این اقدام، می توان انتظار داشت، هر آنچه که در مسیر طراحی و دکوراسیون هزینه کرده اید، به شما بازگردد. در این مطلب از بامکوک (بانک اطلاعات محل کسب و کار)، تلاش کردیم تا ضمن معرفی مزایای طراحی و دیزاین داخلی، شما را با یک استراتژی موفق در دکور عموم مغازه ها، آشنا کنیم. امیدواریم از نکات ذکر شده در این مطلب، نهایت استفاده را ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *

مطالب مرتبط

اشتراک‌گذاری