طراحی ویترین فروشگاه لوازم التحریر در صورتی که به شکل حرفه ای و ماهرانه انجام شود، آینده کسب و کار شما را متحول خواهد کرد. یک ویترین خاص و جذاب می تواند به یک آهنربای قوی تبدیل شده و افراد را حتی از فواصل دور به سمت فروشگاه شما می کشاند. در این مطلب از بامکوک (بانک اطلاعات محل کسب و کار)، تصمیم داریم تا با معرفی چند ایده جذاب، یک منبع الهام برای ساخت یک ویترین زیبا و متفاوت در اختیارتان قرار دهیم. پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.
ایده های جذاب برای طراحی ویترین فروشگاه لوازم التحریر
همواره طراحی و اجرای ویترین چالش برانگیز بوده است. این مسئله در خصوص کلیه کسب و کارها صدق می کند. اما درباره فروشگاه لوازم التحریر که محصولات آن بسیار کوچک و نقلی هستند، جدی تر است. پیشنهاد می کنیم مسیر طراحی را با یک طراح زبده طی کنید. طراحان قادرند با بکارگیری قوه خلاقیت خود، یک ویترین خاص و متمایز در فروشگاه شما ایجاد کنند.
این ویترین می تواند به نقطه قوت کسب و کار شما تبدیل شده و به شما در ساخت یک برند اختصاصی نیز کمک کند. از آنجایی که اولین برخورد مشتری با فروشگاه شما از طریق ویترین صورت می گیرد، آن را می توان یک ابزار تبلیغاتی موثر قلمداد نمود. ویترین های زیبا و خلاقانه با احتمال بیشتری در ذهن بیننده تثبیت شده و ماندگار می شوند. همان چیزی که برای ساخت یک برند معتبر، به آن احتیاج دارید.
ایده شماره یک؛ طراحی ویترین فروشگاه لوازم التحریر خاص و متفاوت
حتی در صورتی که تصمیم به برون سپاری پروژه طراحی ویترین فروشگاه لوازم التحریر گرفتید، باز هم تلاش کنید تا اطلاعات شخصی خود را در خصوص نحوه طراحی ویترین بالا ببرید. با اینکار می توانید خیلی سریع سلایق خود را با طراح، هماهنگ کنید. در ادامه شما را با چند ایده جذاب و کاربردی که قابلیت اجرا در کلیه ویترین ها را دارند، آشنا می کنیم.
طرح بالا نمونه موفقی از طراحی ویترین فروشگاه لوازم التحریر است که به شکل خاص و متفاوت طراحی شده است. شاید در اطراف شما تنها یک یا دو فروشگاه با این سبک دیزاین شده باشند. اگر در فروشگاه خود به عرضه محصولات مخصوص دانشجویان و دانش آموزان می پردازید، این سبک از ویترین گزینه مناسبی برای اجرا خواهد بود. می توانید با نقاشی و نصب استیکر های مفهومی در شیشه فروشگاه، یک منظره جذاب و متمایز در معرض دید مشتری قرار دهید.
اجرای این ایده جذاب هزینه طراحی ویترین را نیز به مراتب کاهش خواهد داد. همانطور که می بینید در سطح شیشه عریض فروشگاه چندین استیکر مفهومی که نمایانگر ماهیت کسب و کار است، درج شده است. اما طراح پروژه به نصب استیکر بر روی شیشه اکتفا نکرده و این المان های جذاب را به نمای ساختمان نیز اضافه کرده است. بر روی استیکرها انواع جملات انگیزشی یادداشت شده که حس خوبی به مخاطب خود منتقل می کند. اگر به دنبال اجرای یک طرح خاص و متفاوت با سایر برندها هستید، در اجرای این ایده، تردید نکنید.
تکنیک نقاشی بر روی شیشه ویترین، یکی از جذاب ترین و رایج ترین ایده ها برای طراحی به شمار می آید. در تصویر فوق نیز می توان استیکرهای مربوط به ماژیک را در سطح شیشه دید. همانطور که پیداست فیگورها در تناسب کامل با این استیکرها قرار گرفته اند. طوری که مخاطب تصور کند استیکر ها در دستان فیگور قرار گرفته است.
ایده شماره دو؛ طراحی ویترین فروشگاه لوازم التحریرمخصوص فروشگاه های کوچک
کوچک و نقلی بودن فروشگاه نباید شما را طراحی ویترین منصرف کند. به ترکیب فوق دقت کنید. این ویترین یک فروشگاه لوازم التحریر کوچک است. همانطور که پیداست شکل کلی ویترین کاملاً مدرن و بروز است. انواع محصولات با یک ترکیب زیبا و متعادل در ویترین جای گرفته اند. هیچ عنصر نامتعادلی در ویترین دیده نمی شود و همه چیز در عین نظم و زیبایی در یک ویترین کوچک قرار گرفته است. بدون شک با اجرای این ایده جذاب، توجه بسیاری از مردم را به مغازه خود جلب خواهید کرد.
ایده شماره سه؛ استفاده از هارمونی رنگ طراحی ویترین فروشگاه لوازم التحریر
اجرای هارمونی رنگ های خاص، زیبا و جذاب، می تواند ایده شما برای طراحی ویترین فروشگاه لوازم التحریر باشد. به تصویر فوق دقت کنید، هارمونی رنگ زرد و آبی بر ویترین غالب شده و یک تصویر زیبا و بدیع خلق کرده است. در کنار این طراح از المان های تزئینی ساده و چند استند برای نمایش بهتر محصول استفاده کرده است.
در ویترین این فروشگاه نیز می توانید همان هارمونی زیبا و جذاب را دید. زرد یکی از جذاب ترین و گیرا ترین رنگ هاست که اثرات معجزه آسایی بر افزایش کیفیت دکوراسیون دارد. ترکیب این رنگ جذاب در کنار آبی، یک هارمونی فوق العاده می سازد. این فروشگاه توانسته با اجرای این هارمونی رنگ، هزینه طراحی ویترین را کاهش داده و یک ترکیب فوق العاده زیبا در معرض دید مشتریان خود قرار دهد.
ایده شماره چهار؛ استفاده از المان های بزرگ جثه
اگر دقت کرده باشید، بسیاری از لوازم التحریری ها با استفاده از المان های بزرگ، ویترین و دکوراسیون خود را تزئین می کنند. شما نیز می توانید از این ایده جذاب برای طراحی ویترین فروشگاه لوازم التحریر استفاده کنید. در ویترین این فروشگاه می توانید یک مداد و تراش بزرگ که دارای جذابیت بصری هستند را ببینید. حضور این المان ها به مشتری در تشخیص ماهیت کسب و کار کمک کرده و جذابیت خاصی به ویترین می دهد.
بیشتر بخوانید: استراتژی های همیشه موفق در راه اندازی فروشگاه لوازم التحریردر ویترین این فروشگاه نیز می توان انواع المان های تزئینی غول پیکر را دید. این ویترین نیز به سادگی از ماهیت کسب و کار پرده برداشته و حس نیاز را در مخاطبین خود تقویت می کند. بدون شک با عبور از کنار این ویترین زیبا، دقایقی را برای تماشای این المان های خاص و زیبا منتظر می مانید.
در این فروشگاه نیز می توانید المان های بزرگ طراحی را به وضوح دید. همانطور که پیداست این فروشگاه نیز از یک پس زمینه جذاب برای چیدمان کیف و چند استند رنگارنگ برای معرفی محصول استفاده کرده است. این ایده نیز می تواند به عنوان یک ایده جذاب و قابل اجرا، مورد استفاده قرار بگیرد.
ایده شماره پنج؛ نمایش ساده و مینیمال محصول
رمز موفقیت بسیاری از فروشگاه ها، نمایش ساده محصول در یک پس زمینه زیبا یا استند ساده است. در تصویر فوق می توان این سبک از طراحی را دید. مشتریان این فروشگاه قادرند بدون هیچ محدودیتی جنس محصولات مختلف را بررسی کرده و خرید کنند. در کنار دسترسی ساده، این ویترین از جذابیت بصری فوق العاده ای برخوردار است. در عین حال با هزینه بسیار کمی اجرا شده است.
دیزاین کلی این ویترین نیز ساده و مینیمال است. طراح توانسته با استفاده از هنر اوریگامی، یک ویترین خاص و جذاب خلق کند. جالب است بدانید که در تخته سیاه قرار گرفته در مرکز ویترین، نحوه ساخت این اوریگامی ها توضیح داده شده است. این یعنی طراح تمام تلاش خود را برای حفظ مشتری در پشت ویترین مغازه، به کار گرفته است. آن هم با یک آموزش کوتاه و مفید. شاید عجیب به نظر می رسد که در این فروشگاه انواع لباس نیز عرضه می شود. در این خصوص باید بدانید که در خارج از ایران، فروشگاه لوازم التحریر علاوه بر عرضه انواع نوشت افزار، سایر لوازم مخصوص مدرسه و دانشگاه، همچون لباس یا کفش را نیز عرضه می کند.
به این تصویر دقت کنید. این فروشگاه لوازم التحریر انواع لباس مدرن دخترانه و پسرانه را در کنار کیف و کفش عرضه می کند. اگرچه هنوز این ایده در کشور ایران اجرایی نشده، اما شما می توانید در این زمینه پیشگام باشید.
بیشتر بخوانید: 5 روش تامین بودجه برای راه اندازی کسب و کارسخن پایانی
طراحی ویترین فروشگاه لوازم التحریر می تواند سخت و پیچیده باشد. اما نه زمانی که اطلاعات بالایی در خصوص نحوه طراحی و دیزاین ویترین دارید. در این مطلب از بامکوک (بانک اطلاعات محل کسب و کار)، تلاش کردیم تا با معرفی چند ایده کاربردی، شما را در ساخت یک ویترین خاص و متمایز راهنمایی کنیم. امیدواریم از مطالب ذکر شده در این مقاله، نهایت استفاده را ببرید.