طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه سیسمونی می تواند به برگ برنده شما در راه اندازی این فروشگاه تبدیل شود. کافیست اطلاعات خود را در خصوص نحوه چیدمان فضای مغازه بالا ببرید. برای اینکار می توانید نمونه های اجرا شده خارجی را بررسی کنید و با الهام از آن ها، طرح اختصاصی خود را ایجاد کنید. اگر تجربه ای در این خصوص ندارید، ما را در ادامه این مطلب از بامکوک (بانک اطلاعات محل کسب و کار)، همراهی کنید. با بررسی یک دکوراسیون موفق و چشم نواز، شما را در طراحی یک فروشگاه سیسمونی خاص و متفاوت، یاری می دهیم.
نحوه طراحی دکوراسیون فروشگاه سیسمونی
راه اندازی یک کسب و کار جدید، همواره چالش برانگیز بوده است. یکی از اصلی ترین فاکتورها و مهم ترین چالش های پیش رو، طراحی دکوراسیون فضاست. اگر تصمیم به راه اندازی فروشگاه سیسمونی گرفته اید یا به فکر تغییر در دکوراسیون موجود هستید، باید تمام دقت و انرژی خود را برای ایجاد یک چیدمان جذاب به کار بگیرید. بدون شک یک دکوراسیون جذاب در جذب مشتری نقش بسزایی ایفا خواهد نمود و اثرات مثبت خود را بر میزان فروش نیز می گذارد. ما در ادامه چند نکته از طراحی و دکوراسیون داخلی یک فروشگاه سیسمونی را عنوان می کنیم. همچنین یک پروژه اجرایی موفق را با بررسی نقاط ضعف و قوت بررسی خواهیم کرد. برای اطلاع از نحوه طراحی و دیزاین فروشگاه سیسمونی با ما در ادامه همراه باشید.
1. طراحی دکوراسیون فروشگاه سیسمونی به شکل شماتیک
پیش از اینکه پروسه طراحی دکوراسیون فروشگاه سیسمونی آغاز شود، باید اهداف و خواسته های خود را به شکل شماتیک مشخص کنید. برای اینکار ابتدا باید پلان فضا را طراحی کنید. لازم نیست برای اینکار ابعاد دقیق داشته باشید. فقط کافیست شکل کلی فضا را به گونه ای که از پشت بام به کف فروشگاه نگاه می کنید، طراحی کنید. برای مثال به این پلان ساده و شماتیک دقت کنید.

در طراحی این فروشگاه سیسمونی، کارفرما در همراهی با یک طراح حرفه ای، یک شکل کلی از طرح دلخواه خود در پلان فروشگاه ایجاد کرده است. در این فروشگاه، سه ستون مختلف در مرکز قرار گرفته اند که تفکیک فضا و قفسه بندی را به شدت مشکل ساخته است. اما طراح این پروژه از این نقص به عنوان یک فرصت عالی استفاده کرده و با بکارگیری یک جزیره سبز رنگ، ستون ها را به طور کامل از معرض دید مشتری خارج کرده است.
از سوی دیگر یک تفکیک زیبا و مناسب میان بخش های مختلف آن ایجاد کرده است. مشخصاً طراحی پلان های شماتیک، روند طراحی و اجرای دکوراسیون را سرعت می بخشند. از سوی دیگر کارفرما را با سلیقه و هنر طراح آشنا می کند.پیشنهاد می کنیم حتی اگر خودتان طراح فروشگاه سیسمونی هستید، باز یک یا چند الگوی شماتیک متنوع طراحی کنید. در این صورت می توانید الگوهای شماتیک را به مجریان پروژه ارائه داده و گزارشی دقیقی از سلایق خود دهید.
بررسی 6 ویژگی اسباب بازی فروشی خوب2. ترکیب ماهرانه طرح، سبک و رنگ
شکل کلی فروشگاه باید کاملاً مناسب روحیات کودکان باشد. اما در انتخاب طرح و رنگ، نباید به سلایق یک جنسیت خاص توجه بیشتری نشان دارد. فروشگاه سیسمونی می بایست تمام سلایق و جنسیت ها را پوشش دهد. نه خیلی پسرانه به نظر برسد و نه مورد پسند دختر بچه ها باشد.
برای اینکار می توانید به جای استفاده از هارمونی رنگ های صورتی و قرمز یا آبی و سرمه ای، سراغ یک پالت رنگی متفاوت بروید. پیشنهاد می کنیم با توجه به ساده و بی آلایش بودن روحیه بچه ها، سبک مدرن و تزئینات آن را در اولویت قرار دهید. انجام این کار از جهات مختلف، راهگشا خواهد بود.
- سبک مدرن یک سبک ساده و در عین حال شیک است. این سبک هیچگاه دمده نمی شود.
- اجرای سبک مدرن هزینه کمتری روی دستتان می گذارد.
- انتخاب سبک مدرن برای فضاهای کوچک نیز مناسب است. در حالیکه سایر سبک های طراحی مانند کلاسیک یا نئوکلاسیک، بهترین جلوه خود را در فروشگاه های بزرگ به نمایش می گذارند.
برای اینکه بتوانید یک هارمونی رنگ جذاب ایجاد کرده و در عین حال انتخاب هوشمندانه ای میان متریال ها داشته باشید، به طرح کلی این فروشگاه دقت کنید.

در بخش سمت راست به آنالیز رنگ های موجود در فروشگاه پرداختیم. همانطور که می بینید، در این نمونه اجرا شده، طراحی دکوراسیون فروشگاه سیسمونی با چند رنگ ساده و جذاب صورت گرفته است. هیچ تنوع رنگی خاصی به چشم نمی خورد و همین مسئله به نقطه قوت این طرح تبدیل شده است.
3. انتخاب صحیح متریال
شاید تصور کنید هارمونی رنگ حاکم بر نمونه قبلی، مناسب کودکان نیست. در این مورد خاص، طراح با به کارگیری سبک مدرن و رنگ های شیک و مجلل، تلاش کرده تا شکل کلی دکوراسیون را زیبا و با شکوه جلوه دهد و توجهی به رنگ های مورد پسند کودکان نداشته است. اما با انتخاب صحیح متریال ها، این مسئله را جبران کرده است.

در سقف این فروشگاه پنل های ابری شکل به چشم می خورد. انگار که سقف فروشگاه به سقف آسمان مبدل شده است. اغلب کودکان به این فرم های ساده و منحنی شکل علاقه مند هستند. در کنار این طراح تلاش کرده تا با ساده سازی شکل قفسه ها، حس و حالی کودکانه به محیط ببخشد. این قفسه ها اگرچه از متریال چوب ساخته شده اند، اما فرم ساده ای داشته و جذاب به نظر می رسند. در کنار تمام این ها طراح از یک تاب کوچک بازی برای تقویت حس کودکانه در محیط استفاده کرده است.
شما نیز می توانید این شکل از دکوراسیون را به محیط مغازه خود اضافه کنید. همانطور که می بینید، کلیه المان های تزئینی در عین سادگی، بسیار شکیل به نظر می رسند. خرید و اضافه کردن این المان ها هزینه چندانی روی دستتان نمی گذارد. اما شکل کلی دکوراسیون را بسیار زیبا و مجلل نشان می دهد.
بیشتر بخوانید: راه اندازی بهترین فروشگاه سیسمونی4. قفسه بندی صحیح و اصولی در دکوراسیون فروشگاه سیسمونی
قفسه بندی یکی دیگر از نکاتی ست که می بایست در طراحی دکوراسیون فروشگاه سیسمونی به آن توجه کنید. احتمالاً شما نیز دوست دارید تا از فضای مغازه بیشترین استفاده را برای معرفی محصول ببرید. اما اینکه محصولات خود را بدون هیچ نظم و الگوی خاصی در محیط چیدمان کنید، نه تنها کمکی به افزایش فروش نمی کند، بلکه فرم دکوراسیون شما را نیز به هم می زند.
بسیار ضروری ست که برای چیدمان انواع تجهیزات خود، از یک قفسه بندی شکیل، زیبا و استاندارد استفاده کنید. طوری که حتی تجهیزات بزرگ، همچون کالسکه یا صندلی راحتی نیز در قفسه ها به نمایش در بیایند. شاید در نگاه اول اینکار سخت و پیچیده به نظر برسد. اما بیایید ببینیم فروشگاه های دیگر برای حل این مسئله چه کرده اند؟

همانطور که می بینید، در طراحی دکوراسیون این فروشگاه، از کلیه بخش ها برای نمایش محصول استفاده شده است. ایجاد یک شبکه منظم از قفسه و چیدمان صحیح انواع اسباب و لباس به شکل مجزا، کمک کرده تا شکل کلی این دکوراسیون منظم و متعادل به نظر برسد. طراح تلاش کرده از جزیره ای که برای پوشش ستون ها به کار گرفته، استفاده چند منظوره داشته باشد. یکی دیگر از کارکردهای این جزیره، نمایش محصول است.

شما نیز می توانید با ایجاد یک قفسه بندی زیبا، محصولات خود را به طور کامل تفکیک کرده و نمایشی جذاب در معرض دید مخاطب قرار دهید. این طراح برای نمایش تجهیزات بزرگ از دالان داخلی جزیره استفاده کرده است.

5. ایجاد سیرکولاسیون در فضای فروشگاه
اغلب مادران باردار در خرید سیسمونی به ساعت ها زمان احتیاج دارند. چرا که خرید سیسمونی یک خرید کاملاً مفصل است. آن ها بارها در فضای فروشگاه شما دور می زنند تا در نهایت محصول منتخب خود را پیدا کنند. بر همین اساس پیشنهاد می دهیم در طراحی دکوراسیون خود یک سیرکولاسیون مناسب ایجاد کنید.
منظور از سیرکولاسیون، ایجاد فضای گردش در طراحی دکوراسیون فروشگاه سیسمونی است. طوری که مشتریان شما بدون هیچ زحمتی در فضا گردش کنند و به مشاهده انواع محصولات بپردازند. اگر فروشنده کالسکه هم هستید، باید یک فضای مناسب برای استفاده از این تجهیزات تدارک ببینید. طوری که مادر برای چند دقیقه کالسکه را در محیط به حرکت در آورد و از ایمنی، کیفیت و سلامت آن اطمینان حاصل کند.
راهنمای راه اندازی اسباب بازی فروشی
در طراحی این نمونه موفق، یک سیرکولاسیون مناسب میان بخش های مختلف ایجاد شده است. مشتری ها می توانند کالسکه را در این فضای منسجم و بیضی شکل به حرکت در آورده و در عین حال بخش های دیگر را نیز مورد بررسی قرار دهند. این یعنی یک حرکت کامل در فضا که به نمایش بهتر محصول نیز کمک می کند.
6. طراحی صندوق به شکل خاص و جذاب
در پروسه طراحی دکوراسیون فروشگاه سیسمونی، لازم است تا یک فضا را به بخش صندوق اختصاص دهید. بهتر است در طراحی این بخش، یک نمایش زیبا از نام تجاری خود ایجاد کنید. برای اینکار می توانید از الگوهای رایج استفاده کنید. اما به خاطر داشته باشید، فضای صندوق نیز می بایست در هماهنگی کامل با فضای فروشگاه طراحی شود. طوری که به یک عنصر جدا و متمایز تبدیل نشود.

همانطور که می بینید این فروشگاه موفق، در بخش صندوق از تکنیک های جذابی استفاده کرده است. در بخش کانتر چندین عروسک قرار داده تا اتحاد صندوق با سایر بخش ها حفظ شود. شکل خاص لوستر و شکل هلالی بک گراند نیز با دیگر عناصر دکوراتیو همخوانی کامل دارد.
از سوی دیگر یک بک گراند خاص و متفاوت در دیوار صندوق به کار گرفته تا مشتریان به راحتی متوجه تفاوت این بخش بشوند. به کارگیری تابلو نئونی و نمایش جذاب برند از دیگر نقاط قوت این طراحی است. شما نیز می توانید بخش کانتر و صندوق خود را به طور حرفه ای طراحی کنید و بدین شکل دکوراسوین خود را تکمیل کنید.
7. طراحی صحیح دکوراسیون فروشگاه سیسمونی
چگونه می خواهید، عابرین و سواره ها را از وجود فروشگاه سیسمونی مطلع سازید؟ بهترین راهکار طراحی یک ویترین زیبا و شکیل است. ویترینی که بتواند از ماهیت کسب و کار شما پرده برداشته و آن را به خوبی معرفی کنید. شاید تصور می کنید برای نمایش محصول در ویترین، نیاز به قفسه بندی دارید. اگرچه این نیز یک تکنیک مناسب برای طراحی ویترین به حساب می آید. اما حالا که در دکوراسیون داخلی فروشگاه سرمایه گذاری کرده اید، چرا باید آن را از دید مخاطب مخفی کنید؟ یک ویترین شفاف می تواند مانند یک آهنربای قوی عمل کرده و کلیه عابرین و سواره ها را جذب مغازه شما کند.
می توانید در کنار ویترین شفاف چندین محصول زیبا و با کیفیت قرار دهید تا بینندگان به طور کامل متوجه نوع کسب و کار شما شوند.

در این نمونه زیبا و جذاب، طراح بدون اینکه هزینه زیادی به صاحب فروشگاه تحمیل کند، یک ویترین جذاب و شیک طراحی کرده است. تابلو مغازه و نام تجاری آن را می توان در کنار چند المان تزئینی ساده دید. به کارگیری چند کالسکه و اسباب بازی نیز به جذابیت این ویترین افزوده است. اگر دقت کنید از داخل این ویترین شفاف، قفسه های مغازه و محصولات به طور کامل دیده می شود. این یعنی طراح این فروشگاه تلاش کرده تا در ویترین آن، بیشترین حجم محصول را به نمایش در آورد. اما نه با یک سبک قدیمی و کلیشه ای که در کلیه فروشگاه ها استفاده شده است. بلکه با یک سبک مدرن، جذاب و متفاوت!
سخن پایانی؛
در این مطلب از بامکوک (بانک اطلاعات محل کسب و کار)، تلاش کردیم تا با بررسی یک نمونه موفق، شما را در انجام یک چیدمان جذاب و خاص، راهنمایی کنیم. به خاطر داشته باشید طراحی دکوراسیون فروشگاه سیسمونی، زمانبر است، اما می تواند در میزان فروش شما تأثیرگذار باشد. پیشنهاد می کنیم مسیر طراحی و دیزاین مغازه را با یک طراح خبره طی کنید. انجام اینکار اگرچه هزینه بر به نظر می رسد، اما می توان معجزه آسا عمل کند.