
ایده شما برای راه اندازی یک فروشگاه مبل، بسیار عالی ست. این ایده زمانی که با دقت و مهارت بالا به واقعیت تبدیل شود، شما را از همه لحاظ بی نیاز می کند. به عنوان یک مدیر موفق، دیگر دغدغه مالی نخواهید داشت و از جایگاه اجتماعی خود لذت خواهید برد. اما تمام این ها بستگی به نحوه محقق کردن این ایده جذاب دارد. اگر برای راه اندازی بهترین مبل فروشی آمادگی لازم را دارید، با ما در ادامه این مطلب از بامکوک (بانک اطلاعات محل کسب و کار) همراه شوید تا با چند تکنیک ساده اما موثر آشنا شوید.

چند ترفند ساده برای راه اندازی بهترین مبل فروشی
فروش مبل در یک فروشگاه مجهز و شیک، یکی از بهترین ایده ها برای راه اندازی یک کسب و کار جدید است. اگر در این زمینه تخصص و سررشته داشته باشید، خیلی سریع وارد این بازار سودآور می شوید و جایگاه خود را پیدا می کنید. اما اگر در این زمینه آماتور هستید، باید پیش از راه اندازی و تأسیس فروشگاه خود، اطلاعتتان را در خصوص نحوه راه اندازی یک مبل فروشی موفق، بالا ببرید.
مشخصاً در اوایل این مسیر پر فراز و نشیب، اضطراب زیادی را تجربه خواهید کرد. اما نگران نباشید. با طراحی یک بیزنس پلن جامع، دیگر هیچ پیشآمدی شما را شگفت زده نخواهد کرد. می توانید به راحتی چالش های مسیر را شناسایی کرده و خیلی سریع راهکارهای منطقی ارائه دهید. تنها به شرط آنکه با اصول راه اندازی فروشگاه مبل آشنا باشید.
1. برنامه ریزی، برنامه ریزی و برنامه ریزی!
ناجی شما در راه اندازی بهترین مبل فروشی، نه مهارت است و نه سرمایه. ناجی یک برنامه ریزی مدون و جامع است که می تواند در طول مسیر راه اندازی فروشگاه، قدم به قدم شما را همراهی کند. بدون داشتن یک بیزینس پلن دقیق، هر لحظه و هر ثانیه توسط یک اتفاق غیر منتظره سورپرایز می شوید. شاید مدت ها زمان لازم باشد تا بتوانید برای این حوادث، چاره ای بیندیشید. اتلاف زمان در این برهه زمانی حساس، مساوی است با اتلاف سرمایه.
بیشتر بخوانید : بازار مبل ایران شماره 1پس پیش از این یک مغازه اجرا کنید و سرمایه خود را بر روی اجناس آن بخوابانید، یک بیزنس پلن دقیق با جزئیات بالا طراحی کنید. برای مثال دقیقاً مشخص کنید سرمایه شما چقدر است؟ تأمین کننده شما کیست؟ نیاز به شریک دارید یا خیر؟ کدام لوکیشن برای اجاره مغازه بهتر است؟ مردم کدام منطقه به خرید مبلمان نیاز بیشتری دارند؟ کدام استایل مبلمان برای فروش مناسب تر است؟ و ده ها مورد مشابه.

2. در راه اندازی مبل فروشی باید به دیزاین و دکوراسیون فروشگاه اهمیت دهید
کسب و کار شما از آن دسته مشاغلی ست که بیش از سرمایه، به ذوق و خلاقیت نیاز دارد. هر قدر خلاقیت شما در چیدمان اجناس داخل مغازه بیشتر باشد، شانس بیشتری برای شناخته شده به عنوان بهترین مبل فروشی تهران خواهید داشت. اگر دقت کرده باشید اغلب افرادی که برای خرید ست مبلمان سراغ فروشگاه شما می آیند، تحت تأثیر یک چیدمان جذاب و خاص احساس نیاز کرده و به خرید رغبت پیدا می کنند.
شما باید از همین نقطه ضعف بازدیدکنندگان استفاده کنید و با ارائه یک دکوراسیون خلاق، آن ها را در مغازه میخکوب کنید. پیشنهاد می کنیم برای ایجاد یک چیدمان خاص، ست مبلمان مختلف را از نظر هارمونی رنگ و طرح هماهنگ کنید. در کنار آنچه که عرضه می کنید تعدادی اکسسوری اضافه کنید تا بتوانید اشتیاق مشتری را برای خرید ست مبلمان، برانگیزید.
تلاش کنید تا تنوع قابل توجهی از مبلمان های مدرن، کلاسیک و نئوکلاسیک را ارائه دهید تا بدین شکل تمام سلایق را پوشش دهید. اگر مهارت شما در خصوص چیدمان های خلاقانه و خاص کافی نیست، از افراد فعال در این حوزه کمک بگیرید. یک دیزاینر داخلی می تواند دکوراسیون فضا را به برگ برنده شما در فروش مبل تبدیل کند.
3. از ترندهای روز دنیا استقبال کنید
برای راه اندازی بهترین مبل فروشی باید سراغ جدیدترین مبلمان ها بروید. همانطور که می دانید امروزه اغلب بانوان در پلتفرم هایی همچون پینترست و اینستاگرام عضو هستند. آن ها می توانند تنها در چند ساعت، به بهترین و جدیدترین مبلمان های روز دنیا دسترسی پیدا کنند. برای اینکه موفقیت خود را در فروش مبل تضمین کنید، باید از مشتری هایتان سبقت بگیرید.
مبلمان های جدید را شناسایی کنید و بر روی خرید آن ها سرمایه گذاری کنید. اگر یک کارگاه ساخت مبل دارید، تلاش کنید تا تکنیک ساخت انواع مبل را از کشورهای مختلف آموزش ببینید. مطمئن باشید این نوآوری و خلاقیت بی جواب نمی ماند. خیلی سریع شما به یکی از بهترین مبل فروشی های شهر تهران و تأمین کننده مبل شهرستان ها تبدیل می شوید.

4. اطلاع خود را در حوزه چیدمان و دکوراسیون بالا ببرید
هدف مشتریان شما از خرید یک ست مبلمان، تغییر دکوراسیون خانه و بهبود آن است. می توان با تغییر در مبلمان خانه تغییراتی شگرف ایجاد کرد. اما تنها به شرط اینکه انتخاب مبل با دقت و مهارت بالایی صورت بگیرد. مشخصاً عموم مشتریان شما دانش و سواد کافی برای انتخاب مبل ندارند.
همین مسئله می تواند به یک پتانسیل خوب برای فروش تبدیل شود. پیشنهاد می کنیم در صورتی که فرصت و زمان کافی برای افزایش مهارت چیدمان و دکوراسیون را دارید، در این زمینه به مطالعه و تحقیق بپردازید. در غیر این صورت یک طراح داخلی برای مشاوره به خریداران استخدام کنید.
بیشتر بخوانید : بازار مبل پاسارگاداگر مشتریان شما بدانند که برای خرید مبل از مشاوره یک طراح زبده بهره مند می شوند، انگیزه بیشتری برای خرید پیدا می کنند. دانش و اطلاع یک طراح حرفه ای به آن ها در انتخاب بهترین رنگ، سبک و طرح کمک خواهد کرد و مشتریان شما رضایت بیشتری از خرید خواهند داشت. همان چیزی که آرزویش را داشته اید.
همانطور که می دانید یک مشتری راضی و خوشنود مانند یک ابزار تبلیغاتی سیار عمل کرده و هرجا که می نشیند یادی از فروشگاه شما و تکنیک فروش موفق تان می کند. خیلی زود دوستان و آشنایان این فرد سری به مغازه شما می زنند تا حداقل حس کنکجاوی خود را ارضا کنند. می توانید بر روی رضایت مشتریان خود حساب باز کنید و آن را به منزله یک تبلیغات موثر تلقی کنید.

5. در راه اندازی مبل فروشی نباید از معجزه تبلیغات غافل بمانید
آیا دوست دارید یک فرشته مهربان با عصای جادویی خود کسب و کار شما را متحول کند؟ اگر جواب شما مثبت است، باید بدانید که این عصای جادویی همین حالا در دستان شماست. آن چیز که منجر به تغییر شگرف در کسب و کارتان می شود، جادو و جمبل نیست. بلکه تبلیغات و بازاریابی است.
شما همین حالا هم امکان ایجاد تغییرات محسوس و شگرف را دارید. اگر سفارش تبلیغ فروشگاه را در اینستاگرام دهید و یا یک وبسایت اینترنتی برای معرفی محصولات خود طراحی کنید، خیلی سریع متوجه پیشرفت در فروش می شوید. استفاده از ابزارهای دیگر تبلیغاتی همچون بنر و یا تراکت نیز به همین میزان سودمند خواهد بود.
برای افرادی که به تازگی به فکر راه اندازی بهترین مبل فروشی افتاده اند، استفاده از روش های تبلیغاتی، ضروری خواهد بود. این افراد بدون تبلیغات هیچ آینده روشنی نخواهند داشت. چرا که همین حالا هم صدها مغازه مبل فروشی مطرح در شهر تهران وجود دارد. پس بر روی تبلیغات و بازاریابی سرمایه گذاری کنید. اما انتظار نداشته باشید که مسیر چند ساله را یک شبه طی کنید. برای دریافت نتایج تبلیغاتی خود باید صبر و حوصله زایدی به خرج دهید.

6. برای راه اندازی بهترین مبل فروشی باید تمام بودجه ها و سلایق را پوشش دهید
برای تضمین موفقیت خود در عرضه مبل، باید تلاش کنید تا برای تمام سنین، سلایق و فرهنگ ها یک ست مبلمان جذاب و زیبا تدارک ببینید. مشخصاً افراد میانسال علاقه ای به خرید مبلمان مدرن و مینیمال ندارند. تازه عروسان نیز تمایلی به خرید مبلمان های کلاسیک و مجلل ندارند. اگر مغازه خود را با تنها با مبلمان های مدرن یا کلاسیک پر کرده باشید چه اتفاقی می افتد؟ بخش گسترده ای از مشتریان خود را از دست می دهید. پس تمام تلاش خود را به کار بگیرید تا با چیدمان صحیح انواع مبلمان ها در طرح و رنگ متنوع، تمام بودجه ها و سلایق را پوشش دهید. پیشنهاد می کنیم ارزان ترین مبلمان ها را در انتهای مغازه بچینید.
طوری که با ویترین فاصله زیادی داشته باشد. در این حالت حتی افرادی که تصمیم به خرید مبلمان ارزان قیمت دارند، مجبورند تا از میان مبلمان های نفیس و مجلل عبور کنند. احتمال می دهیم افرادی که بودجه کافی دارند اما کمی خساست به خرج می دهند، با مشاهده مبلمان های جذاب و شیک، تصمیم خود را عوض کنند.
بیشتر بخوانید : بازار مبل خلیج فارسسخن پایانی؛
راه اندازی بهترین مبل فروشی تهران کار چندان سختی نیست. می توانید با تکیه بر مهارت بالا، سرمایه خوب و تبلیغات موثر، نام تجاری خود را در لیست بهترین مبل فروشی های شهر قرار دهید. دقت داشته باشید این مسیر با فراز و نشیب بسیاری همراه است. پس همین حالا با خود عهد ببندید، تحت هر شرایطی به بیزنس پلن خود متعهد می مانید و این مسیر سخت را برای دستیابی به یک برند تجاری موفق، پشت سر می گذارید.