راه اندازی تهیه غذای خانگی کوچک برای افرادی که به شغل آشپزی علاقه مندند، بهترین گزینه برای شروع یک کسب و کار جدید به شمار می آید. اگر تصمیم دارید تا یک تهیه غذای خانگی افتتاح کنید، باید پیش از هر چیز با مراحل راه اندازی آن آشنا شوید. همچنین تلاش کنید تا رمز موفقیت افراد موفق این حوزه را شناسایی کنید. در ادامه این مطلب از بامکوک، شما را با صفر تا صد راه اندازی یک تهیه غذای خانگی معروف و محبوب، آشنا می کنیم. پس همراه ما باشید.


چگونه در راه اندازی تهیه غذای خانگی کوچک موفق شویم؟
اغلب افرادی که پا به عرصه رقابت در زمینه تولید و عرضه غذا می گذارند، با این سوال روبرو می شوند. مشخصاً از همان ابتدای کار دوست دارید تا مراحل راه اندازی را خیلی سریع طی کرده و به موفقیت های مالی برسید. اگر آینده نگر باشید، فکر ثبت یک برند اختصاصی را نیز در سر خواهید داشت. برای اینکه بتوانید خیلی سریع طعم موفقیت در راه اندازی یک کسب و کار جدید را بچشید، باید ترفندهای راه اندازی سریع و راهکارهای موثر در برندسازی را بشناسید. در یک نگاه کلی می توان مهم ترین نکات در راه اندازی تهیه غذای خانگی کوچک را در موارد زیر عنوان نمود.

1. برای راه اندازی تهیه غذای خانگی غیر اصولی وارد عمل نشوید
شروع یک کسب و کار بدون داشتن یک بیزینس پلن جامع، عملاً شما را وارد باتلاق شکست می کند. هجمه ای از پیشآمدهای غیر منتظره به شما حمله می کنند و تمام آنچه برای راه اندازی یک کسب و کار جدید سرمایه گذاری کرده اید، به باد می دهند. چرا که بدون برنامه ریزی نمی توانید چالش های مسیر را شناسایی کرده و با آن ها مقابله کنید.
علاوه بر این، اینکه یک فکر اقتصادی در سر داشته باشید اما هیچ برنامه ای برای تحقق اهداف آن نداشته باشید، استرس زیادی به شما وارد می کند. نگه داشتن ایده های راه اندازی و توسعه کسب و کار در ذهن، خطراتی بسیاری دارد. ممکن است بسیاری از ریزه کاری ها از ذهنتان برود. یادتان نماند که برای توسعه بخشیدن به کسب و کار خود باید چکار انجام دهید.
بیشتر بخوانید: راه اندازی کافه قنادی و چالش های آنپس همین حالا یک دفتر برنامه ریزی تهیه کرده و مسیر تجاری خود را ترسیم کنید. این کار را با جزئیات تمام انجام دهید تا در نهایت یک نقشه درست و حسابی برای ساخت یک برند اختصاصی در دست داشته باشید. این یکی از اصلی ترین رموز موفقیت در راه اندازی تهیه غذای خانگی کوچک است.

2. خلاقیت و مهارت را چاشنی کار کنید
اگر دقت کرده باشید، در سطح تهران صدها تهیه غذای خانگی کوچک وجود دارد. اغلب آن ها از یک روتین معمولی برای اجاره مغازه، دیزاین آن و حتی توزیع غذا استفاده می کنند. در حالیکه تعدادی از آن ها، با بکارگیری راهکارهای خلاقانه، تمام قوانین و کلیشه ها را به هم زده اند. مشخصاً این دسته از تهیه غذاهای خانگی شانس بیشتری برای جذب مشتری دارند.
یک مثال ساده برای به هم زدن قوانین روتین، عرضه غذاهای متفاوت است. ارائه چاشنی های متنوع، دسر و سوپ متفاوت می تواند به برگ برنده شما در راه اندازی و توسعه یک کسب و کار جدید تبدیل شود. تلاش کنید تا هرچقدر می توانید مهارت خود را در تولید و توزیع غذاهای با کیفیت، بالا ببرید. شاید لازم باشد در کنار خود یک نیرو کار ماهر استخدام کنید تا در کنار شما قرار گرفته و علاوه بر غذاهای اصیل ایرانی، غذاهای متفاوت عرضه کند. بهتر است قابلیت هایی برای ارسال غذا نیز در نظر بگیرید تا بدین شکل مشتری های حومه را از دست ندهید.
3. شکل و شمایلی جذاب به تهیه غذای خانگی دهید
هیچ یک از مشتریان شما در همان وهله اول از کیفیت غذای شما مطمئن نیستند. پس به آنچه که می بینند، اعتماد می کنند. در صورتی که دکوری زیبا و جذاب در معرض دید آن ها قرار دهید، دیدگاهی مثبت در ذهن آن ها ایجاد می کنید. شاید ندانید اما مردم به مغازه هایی که فاقد دکوراسیون و چیدمان صحیح هستند، اعتماد نمی کنند. چرا که معتقدند شما برای کسب و کار خود ارزش کافی قائل نشده اید و به همین علت از هیچ سبک یا رنگی برای زیباسازی فضا استفاده نکرده اید.
پس از یک دکور زیبا و جذاب برای دیزاین تهیه غذای خانگی استفاده کنید. اگر یک فضای کوچک در اختیار دارید، حداقل یک میز و صندلی کوچک در فضای مغازه بگنجانید تا مشتریان شما در طول تهیه غذا، کمی استراحت کنند. جنس و کیفیت دیوارپوش، کفپوش، نحوه نورپردازی محیط و سبک یا رنگ حاکم بر دکوراسیون، بسیار تعیین کننده است. تفاوتی ندارد تهیه غذای خانگی شما کوچک است یا بزرگ. در هر حال باید در تمام آیتم های ذکر شده موفق ظاهر شوید. پس با تصور اینکه مغازه شما کوچک است، قید دکوراسیون داخلی را نزنید.

4. در مسیر برندسازی قدم بردارید
درست است که ساخت یک برند خوب و مطرح سال ها زمان می برد. اما اگر در اولین مراحل راه اندازی تهیه غذای خانگی کوچک، گام های ابتدایی را محکم و با صلابت بردارید، سرعت شما در ساخت برند به مراتب بالاتر می رود. برندسازی یک پروسه پیچیده و زمان بر است. اما نتایج شگرفی به جای می گذارد.
اگر به یک برند معروف تبدیل شوید، خیلی سریع اهداف مالی خود را محقق ساخته و با رقبای بزرگ به رقابت می پردازید. مشخصاً مدیریت یک برند پرآوازه بسیار لذت بخش خواهد بود و شأن اجتماعی شما را نیز بالاتر می برد. در برندسازی مهم ترین اصل معرفی جامع و گسترده نام تجاری است. باید بتوانید پس از ساخت یک نام تجاری و لوگو جذاب، ان را به گوش تمام منطقه بزنید. طوری که علاوه بر اهالی منطقه سایر نقاط شهر نیز از وجود مغازه شما مطلع باشند.
خب چه ابزاری این هدف شما را محقق می سازد؟! بدون شک تنها و تنها تبلیغات و بازاریابی. ابزلرهای تبلیغاتی قادرند تا به طور گسترده به معرفی برند تجاری و کسب و کار شما بپردازند. آن ها می توانند با اغوای مشتری، او را به خرید از مغازه شما دعوت کنند. هر قدر در استفاده از ابزارهای تبلیغاتی حرفه ای تر عمل کنید، نتیجه کار موثر تر و چشمگیر تر خواهد بود.
بیشتر بخوانید: 7 نکته طلایی برای راه اندازی کافه بازیبه خاطر داشته باشید چه بخواهید و چه نخواهید، بدون تبلیغات در فضای مجازی، نمی توانید در راه اندازی تهیه غذای خانگی کوچک، موفق عمل کنید. پس الگوریتم های تبلیغات در پلتفرم هایی همچون اینستاگرام را بشناسید و با پیروی از آن ها محتوای خاص و جذاب تولید کنید. این فعالیت ها عمدتاً وقت گیر و هزینه ساز هستند. اما برندسازی بدون تبلیغاتی و بازاریابی، عملاً غیر ممکن است. پس تمام دقت، مهارت و تلاش خود را برای انجام یک بازاریابی قدرتمند، به کار بگیرید.

5. مشتریان را راضی نگه دارید
اغلب سرمایه گذاران، راه اندازی غذای خانگی در همجواری مراکز تجاری و اداری را ترجیح می دهند. چرا که شانس فروش غذای خانگی به کاسبان و کارمندان، بسیار بیشتر است. می توان با اجازه یک مغازه در این حوالی، نرخ فروش را افزایش داد. اما این کافی نیست. باید رضایت مشتریان خود را به دست آورید.
تلاش کنید تا از رهگذران مشتری دائمی و وفادار بسازید. این کار را با تعامل صحیح با مشتری انجام دهید. گاهی بد نیست برای مشترکین تهیه غذای خانگی تخفیفات خوب در نظر بگیرید. همچنین آن ها را با ارائه غذاهای جدید، سورپرایز کنید. تمام تلاش خود را به کار بگیرید تا از ورودی مغازه بیشترین استفاده را ببرید. چرا که گاهی از دست دادن یک مشتری در اثر نارضایتی می تواند به کسب و کار شما آسیب بزند. پس تمام مشتریان را جدی بگیرید.
سخن پایانی
راه اندازی تهیه غذای خانگی کوچک می تواند به بهترین تصمیم شما برای شروع یک زندگی جدید تبدیل شود. اما به شرط آنکه هیچگاه دست از تلاش و توسعه کسب و کار خود برندارید. با وجود صد ها رقیب مطرح در بازار کترینگ های خانگی، شانس شما برای جهش های سریع مالی، بسیار کم است. آنچه که به سودآوری و برندسازی شما سرعت می بخشد، برنامه ریزی دقیق، ارائه خدمات متفاوت، ایجاد یک دکور ایده آل و تبلیغات گسترده است. با این فرمول می توانید رقبا را کنار بزنید و به یک برند نامی تبدیل شوید.
یک دیدگاه
بسیار عالی حرفه ای ونگاه هوشمندانه وآموزش جامع وکامل وارایه تجربه ای موفق دریک مطلب ده دقیقه ای یک عمر تجربه کاری