ایده راه اندازی بستنی فروشی، هرچند که تکراری به نظر می رسد، اما هنوز هم سودده است. اگر تصمیم به شروع یک کسب و کار پر سود را دارید، این ایده می تواند به اهداف شما جامه عمل بپوشاند. اما باید از همان شروع کار، حرفه ای عمل کنید. هرگونه اشتباه در مسیر راه اندازی مغازه بستنی فروشی، می تواند موفقیت شما را به تعویق بیندازد. این مطلب از بامکوک (بانک اطلاعات محل کسب و کار) را دنبال کنید تا با افزایش اطلاعات خود در خصوص نحوه تأسیس بستنی فروشی، گام های خود را محکم بردارید.

چطور خیلی سریع بستنی فروشی راه بیندازیم؟
اغلب افرادی که به فکر راه اندازی یک بستنی فروشی در شهر تهران می افتند، دوست دارند بدانند چطور مسیر راه اندازی و توسعه مغازه را خیلی سریع طی کنند. مشخصاً داشتن سرعت عمل می تواند به شما در افزایش احتمال موفقیت کمک کند. اما زمانی که بدون دانش کافی، عجولانه برخورد کنید، هیچ چیز عایدتان نمی شود. بر همین اساس پیشنهاد می کنیم ابتدا با مراحل راه اندازی بستنی فروشی آشنا شوید و سپس این مراحل را با سرعت بالا طی کنید.

1. برنامه ریزی برای راه اندازی بستنی فروشی
آنچه که موفقیت شما را در راه اندازی بستنی فروشی تضمین می کند، برنامه ریزی است. اگر برای شروع کار و توسعه مغازه خود بیزینس پلان خوب و جامع نداشته باشید، با هر چالش کوچکی از پا در می آیید. برنامه ریزی به شما قوت قلب می دهد و شما را برای رو در رو شدن با چالش های مسیر، آماده می کند. یک برنامه ریزی جامع کمک می کند تا بتوانید در مدیریت بودجه نیز موفق عمل کنید.
اگرچه ترسیم پلان تجاری کمی زمانبر است، اما به هیچ وجه نباید آن را به بهانه وقت گیر بودن، رها کرد. یک بیزنس پلان جامع طراحی کنید و تمام مسائل مالی و مراحل اداری برای دریافت مجوز کسب و کار را یادداشت کنید. همچنین بودجه مورد نیاز برای دکور و بازاریابی را نیز تعیین کنید. با این کار می توانید شانس خود را برای موفقیت در راه اندازی یک کسب و کار سودده، تقویت کنید.

2. برای راه اندازی بستنی فروشی باید بهترین لوکیشن را انتخاب کنید
برای انتخاب لوکیشن مغازه باید ماه ها زمان صرف کنید. مگر اینکه یک مغازه از قبل خریداری کرده باشید. مشخصاً هر قدر لوکیشن مغازه در مراکز شلوغ و پر تردد شهر باشد، پاخور آن بیشتر خواهد بود. اجاره مغازه در نزدیکی مراکز تفریحی، مراکز خرید و مکان های شلوغ شهر، در افزایش میزان فروش، بسیار موثر خواهد بود. اگرچه این نوع مغازه ها اجاره زیادی دارند، اما در صورتی که بستنی فروشی شما از هر جنبه خوب و حرفه ای به نظر برسد، هیچ دغدغه ای از بابت تأمین اجاره بهای آن نخواهید داشت. کافیست مراحل دیگر را با دقت بالایی پشت سر بگذارید تا ریسک پرداخت اجاره های سنگین به مراتب کاهش پیدا کند.
بیشتر بخوانید: ایده های جذاب برای دکوراسیون بستنی فروشی3. بر روی دکوراسیون بستنی فروشی سرمایه گذاری کنید
اگر یک مغازه نسبتاً بزرگ در یکی از محله های خوب و پر تردد تهران اجاره کرده یا خریداری نموده اید، در اجرای یک دکور جذاب، تردید نکنید. چرا که آنچه که می تواند مشتری را برای حضور در مغازه شما ترغیب کند، دکور مغازه است. این می تواند به برگ برنده شما در راه اندازی بستنی فروشی تبدیل شود.
مشخصاً اگر مغازه شما به خوبی دکور و دیزاین شده باشد، به عنوان عنصر شاخص منطقه شناخته شده و مانند یک آهنربای قوی مشتریان را به سمت مغازه خود می کشانید. شاید در نگاه اول خلق یک دکور خاص و متفاوت، هزینه ساز باشد. اما مطمئن باشد ارزشش را خواهد داشت.

4. تمام سلایق را پوشش دهید
در راه اندازی یک بستنی فروشی خوب و معروف، نباید از عرضه بستنی های جدید و بروز غافل شوید. تلاش کنید تا با پوشش سلایق مختلف، محصولات متنوع عرضه کنید. معمولاً بستنی فروشی های معروف تهران علاوه بر عرضه بستنی های اسکوپی، انواع نوشیدنی ها را نیز عرضه می کنند. در تناسب با بودجه خود تجهیزات لازم برای فروش انواع بستنی و خوراکی های شیرین را خریداری کنید و بدین شکل در مسیر ساخت یک کسب و کار سودده قرار بگیرید.

5. بازاریابی کنید
اگر تصور می کنید با اجاره مغازه و تجهیز آن کار شما در راه اندازی یک شغل پر سود به پایان رسیده، سخت در اشتباهید! شما در ابتدای یک مسیر طولانی قرار گرفته اید. از این پس باید تمام انرژی خود را بر روی تبلیغات و بازاریابی بگذارید. یک تبلیغات گسترده و همه چیز تمام می تواند آینده کسب و کار شما را متحول کنید.
خوشبختانه در عصر حاضر، ابزارهای تبلیغاتی مختلفی شکل گرفته اند که هر یک به نوبه خود موثر عمل می کنند. یکی از پربازده ترین انواع ابزارهای تبلیغاتی، همین حالا در دستان شما قرار دارد. کافیست یک اکانت تجاری در اینستاگرام بسازید و با تولید محتوای حرفه ای، آن را در معرض دید میلیون ها کاربر قرار دهید. مشخصاً خلاقیت شما در تولید محتوای تصویری، می تواند تعیین کننده باشد.
بیشتر بخوانید: طراحی و دکوراسیون کافه قنادیتلاش کنید از این پلتفرم نهایت استفاده را ببرید. امروزه بسیاری از بستنی فروشی های محبوب تهران، موفقیت خود را مدیون این نرم افزار هستند. در کنار این یک وب سایت برای معرفی خدمات خود طراحی کنید. مشخصاً اگر در صفحه اول جستجوی گوگل ظاهر شوید، اعتبار ویژه ای در بازار فروش به دست می آورید. در کنار تبلیغاتی مجازی، از تبلیغاتی حقیقی برای افزایش بازدید استفاده کنید. نصب بنر تبلیغاتی در سطح شهر، نصب تابلوی مغازه با طرح های خاص و همچینن پخش تراکت می تواند موثر باشد.

6. برای ساخت یک برند نامی، تلاش کنید
تمام آنچه که در این مطلب ذکر شد، تماماً به برندسازی شما در راه اندازی بستنی فروشی کمک می کند. از طراحی بیزینس پلان گرفته تا تبلیغات، همگی در خدمت برندسازی هستند. به خاطر داشته باشید، ساخت یک نام تجاری موفق و پر آوازه بسیار زمان بر است. در عین حال انرژی زیادی از شما می گیرد. پس برای برندسازی هیچ عجله ای نداشته باشید.
در اولین گام از برندسازی باید تلاش کنید تا یک نام تجاری زیبا و یک لوگوی تجاری جذاب انتخاب و طراحی کنید. در طراحی نام تجاری خود باید خلاقیت زیادی به خرج دهید. لوگوی شما می بایست برای مدت کوتاهی ذهن مخاطب را به چالش بکشد. در این حالت احتمال ماندگاری آن در ذهن مشتری، بیشتر می شود.
در قدم بعد باید این نام را به گوش مردم و مشتریان واقعی خود برسانید. می توانید اینکار را از طریق تبلیغات و بازاریابی انجام دهید. همچنین می توانید با خلق یک دکوراسیون جذاب و خلاقانه در مسیر تثبیت برند در ذهن مشتری قدم بردارید. به خاطر داشته باشید در کنار تمام این ها، یک منوی خاص و متفاوت نیز عرضه کنید. چرا که دکوراسیون و تبلیغات تنها موجب تشویق مشتری به حضور در مغازه می شوند. آنچه که رهگذران را به مشتری دائمی شما تبدیل می کند، کیفیت خدمات و محصولات شماست.
سخن پایانی
راه اندازی بستنی فروشی ساده به نظر می رسد. در حقیقت تأسیس یک بستنی فروشی عادی و معمولی، کار سختی نیست. اما اگر سودای ساخت یک برند نامی و پرآوازه را دارید، باید حرفه ای تر عمل کنید. چرا که موانع و چالش های بسیاری در مسیر شما قرار گرفته است. در این مطلب از بامکوک (بانک اطلاعات محل کسب و کار)، تلاش کردیم تا شما را با برخی از عوامل موثر بر ساخت برند معروف بستنی فروشی، آشنا کنیم. امیدواریم از این مطلب کوتاه، نهایت استفاده را ببرید.