بامکوک مگ
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
راه اندازی کارگاه تابلوسازی در 5 مرحله

راه اندازی کارگاه تابلوسازی در 5 مرحله

راه اندازی کارگاه تابلوسازی می تواند یک ایده خوب و مفید برای شروع یک کسب و کار سودده باشد. اما به شرط آنکه مراحل راه

محتوای جدول

راه اندازی کارگاه تابلوسازی می تواند یک ایده خوب و مفید برای شروع یک کسب و کار سودده باشد. اما به شرط آنکه مراحل راه اندازی را خیلی دقیق و سریع طی کنید. در این مطلب از بامکوک (بانک اطلاعات محل کسب و کار)، تصمیم داریم تا شما را با مراحل راه اندازی یک کارگاه حرفه ای و همه چیز تمام آشنا کنیم. پس اگر در شروع کار هستید، این مطلب را از دست ندهید.

5 مرحله راه اندازی کارگاه تابلوسازی

5 مرحله راه اندازی کارگاه تابلوسازی

تابلو مغازه به عنوان یکی از قوی ترین ابزارهای تبلیغاتی شناخته می شود. این تابلو بر سر درب ورودی مغازه نصب شده و از ماهیت کسب و کار آن پرده بر می دارد. به همین خاطر است که مشاغل مختلف برای معرفی خود سفارش ساخت و اجرای یک تابلو خاص و متفاوت را می دهند. کیفیت تابلو مغازه و طرح آن، تأثیر بسزایی بر جذب مشتری دارد. کسب و کارهایی که یک تابلو جذاب به ورودی مغازه خود اضافه می کنند، به یک آهنربای قوی تبدیل شده و علاوه بر عابرین، سواره ها را نیز جذب می کنند. همین مسئله موجب شده تا عموم کسب و کارها به کیفیت طراحی و ساخت تابلو مغازه خود، اهمیت زیادی دهند.

این موضوع پتانسیل رشد کارگاه های تابلو سازی را بالا برده است. اگر بتوانید یک کارگاه مجهز راه بیندازید و از نیروی کار ماهر برای طراحی تابلو و همچنین اجرای آن استفاده کنید، خیلی سریع سهمی از بازار فروش به دست می آورید. کافیست با مفاهیم طراحی تابلو مغازه و همچنین نحوه ساخت و اجرای انواع تابلو آشنا باشید. شما به یک برند معروف تبدیل شده و مورد توجه سرمایه گذاران، قرار می گیرید. برای دستیابی به این هدف، مراحل زیر را دنبال کنید.

با برنامه ریزی وارد عمل راه اندازی کارگاه تابلوسازی

1. با برنامه ریزی وارد عمل شوید

راه اندازی کارگاه تابلوسازی اگرچه در کلام ساده به نظر می رسد، اما یک پروسه زمانبر و انرژی بر است. هرگونه اشتباه در این مسیر می تواند موفقیت شما را تا مدت ها به تعویق بیندازد. بر همین اساس پیشنهاد می کنیم تا پیش از شروع کار، یک برنامه ریزی جامع در قالب بیزینس پلان انجام دهید. در فرم های برنامه ریزی خود، تمام چالش های مسیر را شناسایی کنید. اخذ مجوزهای لازم، اجاره کارگاه، نحوه پرداخت اجاره بها، نحوه تبلیغات و …، از جمله این چالش ها هستند.

بیشتر بخوانید: دیزاین کافی شاپ های کوچک با چند ایده جذاب

مشخصاً اگر پیش از شروع کار موانع و چالش ها را شناسایی کرده باشید، زودتر از موعد، خود را برای مقابله با آن ها آماده می کنید. این یعنی هیچ یک از چالش های مسیر موجب شگفتی و سورپرایز شدن شما نمی شود. همین مسئله می تواند موفقیت زودهنگام شما را تضمین کند. پس به ترسیم نقشه راه با وجود سخت بودن آن، توجه کافی داشته باشید.

خدمات مدرن و بروز ارائه دهید

2. خدمات مدرن و بروز ارائه دهید

تکنولوژی ساخت تابلو مغازه، در گذر زمان پیشرفت های چشمگیری داشته است. دیگر تابلوها از شکل روتین و کلیشه ای خود فاصله گرفته و به یک ابزار تبلیغاتی خاص و متفاوت تبدیل شده اند. تا جایی که سواره ها و پیاده ها را مجذوب زیبایی و خلاقیت خود می کنند. اغلب کسب و کارها دوست دارند تا جدیدترین و بروز ترین مدل های تابلو را به سر درب ورودی خود اضافه کنند. چرا که مورد توجه قرار گرفتن را رمز موفقیت خود در فروش می دانند.

بر همین اساس خود را با تکنولوژی های جدید وفق دهید و به جای پیروی از روتین ها، سراغ ایده های نوین بروید. اگرچه طراحی و اجرای تابلوهای جدید مانند تابلوهایی که با حروف برجسته نمایش داده می شوند، کمی سخت و پیچیده است، اما مطمئن باشید ارزشش را خواهد داشت. معمولاً در کارگاه های تابلوسازی معتبر، خدماتی همچون موارد زیر ارائه می شود.

  • ساخت انواع تابلوهای چلنیومی مانند: تابلو چلنیومی ساده، لترمکس، ستاره ای، تابلو چلنیوم الماسی و دوبل الماسی، کریستالی، تابلو چلنیوم دوبل، تابلوی چلنیوم طلایی و دوبل طلایی.
  • تولید اقسام تابلوهای استیل در دو رنگ طلایی و نقره ای مانند: لبه پانچ، ترکیبی، میرور، رینگی، لایت شبکه و …
  • تولید انواع تابلوی ترمووود
  • ساخت و عرضه تابلوی نئون در دو مدل پلاستیکی و شیشه ای
  • تولید تابلوی وکیوم سه بعدی
  • ساخت و تولید تابلو های ال ای دی
  • عرضه تابلوهای راهنمایی و رانندگی
  • تولید تابلو فلکسی
  • تولید انواع تابلوهای تبلیغاتی مانند تابلو کامپوزیت
3. از نیروی کار متخصص کمک بگیرید

3. از نیروی کار متخصص کمک بگیرید

اغلب افرادی که تصمیم به ساخت تابلو مغازه می گیرند، نیاز به طراحی، ساخت و اجرای تابلو دارند. اگر تنها در یکی از این موارد ضعیف عمل کنید، خیلی سریع مشتری های خود را از دست می دهید. بر همین اساس توصیه می کنیم پیش از راه اندازی کارگاه تابلوسازی، دنبال نیروی متخصص باشید.

در بخش طراحی، سراغ گرافیست هایی بروید که تجربه ساخت لوگوی تجاری و طراحی فونت را داشته باشند. معمولاً در تابلو مغازه از ترکیب لوگو و فونت استفاده می شود. در صورتی که طراح مهارت کافی برای تلفیق زیبا و جذاب این عناصر را داشته باشد، در بخش طراحی موفق عمل خواهید کرد.

بیشتر بخوانید: طراحی و دکوراسیون فروشگاه تزئینات ساختمانی

برای تولید و ساخت انواع تابلو، علاوه بر تجهیزات لازم و ضروری، به نیروی کار کاربلد نیز احتیاج خواهید داشت. کارگرانی که بتوانند از عهده ساخت حروف برجسته و همچنین برش لیزری قطعات مورد نیاز بر بیایند. در اجرای تابلو در محل مغازه نیز به نیروی متخصص نیاز دارید. نیرویی که بتواند با ظرافت و وسواس بالایی تابلو را اجرا کرده و یک منظره جذاب و بدون نقص ایجاد کند. بدون شک اجرای تمیز تابلو در ورودی مغازه، تأثیر بسزایی در میزان رضایت مشتری خواهد داشت.

یک کارگاه مجهز و حرفه ای بسازید

4.  یک کارگاه مجهز و حرفه ای بسازید

یکی از مهم ترین مراحل راه اندازی کارگاه تابلوسازی، اجاره یک کارگاه بزرگ و وسیع است. از آنجایی که ابعاد خروجی های شما بزرگ است و تجهیزات کارگاه نیز ابعاد بزرگی دارند، باید یک کارگاه نسبتاً وسیع اجاره کنید. می توانید به جای اجاره کارگاه در شهر تهران، سراغ اجاره کارگاه تابلوسازی در شهرک های صنعتی حومه تهران بروید.

با اینکار میزان اجاره بها شما به مراتب کاهش خواهد یافت. در قدم بعد لیستی از تجهیزات مورد نیاز را تهیه کرده و اقدام به خرید آن ها کنید. اگر شانس بیاورید و یک کارگاه تابلوسازی که فعالیت آن متوقف شده را اجاره کنید، دیگر نیاز به خرید تجهیزات نخواهید داشت. می توانید از تجهیزات قبلی کارگاه برای شروع کار استفاده کنید. ر صورتی که بودجه کافی برای خرید تجهیزات نو ندارید، حتماً سراغ کارگاه های ورشکسته بروید و با قیمت مناسب تجهیزات دست دوم خریداری کنید.

 تبلیغات و بازاریابی کنید

5. تبلیغات و بازاریابی کنید

شما در حوزه ساخت و تولید یکی از قوی ترین ابزارهای تبلیغاتی فعالیت می کنید. اما خودتان نیز به تبلیغات و بازاریابی احتیاج دارید. برای اینکه سهم زیادی از بازار را به دست آورید، به بازاریابی گسترده و هوشمندانه نیاز دارید. امروزه اغلب کسب و کارها برای معرفی برند خود به پلتفرم های آنلاین متوسل می شوند. شما نیز می توانید با ساخت یک اکانت تجاری در شبکه هایی همچون تلگرام و اینستاگرام، شانس خود را امتحان کنید.

بیشتر بخوانید: استراتژی‌ های همیشه موفق در راه اندازی فروشگاه لوازم التحریر

از آنجایی که هر یک از این شبکه ها، الگوریتم های مخصوص به خود را دارد، باید آن ها را برای رشد سریع خود آموزش ببینید. کیفیت تولید محتوای تصویری و ویدئویی شما آینده کسب و کارتان را متحول خواهد کرد. پس در انجام اینکار نهایت دقت و مهارت را به خرج دهید.

ساخت یک وب سایت اینترنتی نیز به همین میزان راهگشا خواهد بود. اگر در لیست اول نتایج گوگل ظاهر شوید، شاهد یک پیشرفت عجیب در کسب و کارتان خواهید بود. در کنار تمام این ها از روش های بازاریابی حقیقی همچون چاپ تراکت، نصب بنر تبلیغاتی و … نیز استفاده کنید. اگرچه میزان محبوبیت و بازدهی این ابزارها کاهش یافته، اما هنوز هم این روش تبلیغاتی موثر عمل می کند.

سخن پایانی

راه اندازی کارگاه تابلوسازی، با طراحی بیزینس پلن آغاز می شود، اما این پروسه هیچگاه به پایان نمی رسد. چرا که برای رشد و توسعه کارگاه خود نیاز به تبلیغات و بازاریابی گسترده خواهید داشت. در این مطلب از بامکوک (بانک اطلاعات محل کسب و کار)، کلیه مراحل راه اندازی را در 5 مرحله تشریح کردیم. اما مشخصاً اجرای هر یک از این مراحل هفته ها زمان می برد. اگر حوصله و صبر کافی داشته باشید و خود را با فناوری های روز آپدیت کنید، این کسب و کار آینده شما را متحول می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *

مطالب مرتبط

اشتراک‌گذاری