بامکوک مگ
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
راه اندازی فروشگاه لوازم خانگی با استراتژی های همیشه موفق

راه اندازی فروشگاه لوازم خانگی با استراتژی های همیشه موفق

ایده راه اندازی فروشگاه لوازم خانگی اگرچه قدیمی شده، اما هنوز هم سرمایه گذاری در این صنف، سودده است. اگر تصمیم به افتتاح یک فروشگاه

محتوای جدول

ایده راه اندازی فروشگاه لوازم خانگی اگرچه قدیمی شده، اما هنوز هم سرمایه گذاری در این صنف، سودده است. اگر تصمیم به افتتاح یک فروشگاه خاص و متفاوت دارید، می توانید روی این بازار پرسود، حساب باز کنید. اما به شرط آنکه خود را محدود به کلیشه ها نکنید. تلاش نکنید تا دیزاین، چیدمان و روال راه اندازی را مطابق با آنچه دیگران انجام داده اند، به ثمر بنشانید. شاید فکر کنید گفتن این حرف ها ساده است. اما عمل به آن بسیار سخت است. جای نگرانی نیست. در این مطلب از بامکوک (بانک اطلاعات محل کسب و کار)، تصمیم داریم تا شما را با استراتژی های همیشه موفق در راه اندازی کسب و کارهای جدید، آشنا کنیم. پس ادامه این مطلب را از دست ندهید.

راه اندازی فروشگاه لوازم خانگی با استراتژی های همیشه موفق
راه اندازی فروشگاه لوازم خانگی با استراتژی های همیشه موفق

چطور خیلی سریع در افتتاح فروشگاه لوازم خانگی، موفق شویم؟

همه ما دوست داریم زمانی که یک کسب و کار جدید را استارت می زنیم، خیلی زود روی خوش زندگی را ببینیم. مشتری های زیاد، قراردادهای سودده و ساخت یک برند اختصاصی، آرزوی همه افرادی ست که ایده راه اندازی فروشگاه لوازم خانگی را در سر دارند. اما تنها برخی از این افراد موفق می شوند تا به اهداف مالی خود جامه عمل بپوشانند. در حالی که بسیاری از آن ها خیلی سریع با این بازار خداحافظی کرده و شانس خود را در یک کسب و کار جدید امتحان می کنند.

به نظر شما تفاوت کار در چیست؟ رمز موفقیت و استراتژی راه اندازی کسب و کار های موفق در چیست؟ اگر تصمیم دارید تا در این بازار ماندگار شده و به یک برند تبدیل شوید، باید با ابزارهای موفقیت در فروشگاه لوازم خانگی، آشنا شوید. خوشبختانه استراتژی های بسیاری وجود دارند که امتحان خود را پس داده اند. با استفاده از آن ها شما نیز می توانید طعم موفقیت در شروع یک کسب و کار جدید را بچشید.

خلاق باشید

1. خلاق باشید

هر جا که صحبت از شروع یک کسب و کار جدید است، پیرامون خلاقیت بحث های جدی می شود. واقعیت این است که به کارگیری ایده های خلاقانه در شروع یک کسب و کار جدید، سخت است. همین مسئله موجب شده تا کسب و کارهای خلاق شانس بیشتری برای ورود به بازار و توسعه خود داشته باشند. پس باید به این آیتم سخت به چشم یک فرصت مناسب نگاه کنید.

خرید و فروش لوازم خانگی از آن دسته کسب و کارهایی ست که پتانسیل کمی برای بروز خلاقیت دارد. با نظر به همین مسئله نمی توانیم در راه اندازی فروشگاه لوازم خانگی انتظار خلاقیت های عجیب و غریب یا شوکه کننده را داشته باشیم. اما می توانیم از همین پتانسیل کم نیز بیشترین بهره را ببریم.

بیشتر بخوانیم :6 نکته برای راه اندازی فروشگاه لوازم موسیقی

دکوراسیون یکی از بهترین زمینه ها برای بروز خلاقیت است. اگر دکور مغازه شما خاص و متفاوت باشد، با احتمال بیشتری در ذهن مخاطب تثبیت می شود. جالب است بدانید که دکورهای متفاوت و جذاب، حتی رهگذرانی که تصمیم به خرید لوازم خانگی را ندارند، به خرید اغوا می کند. این یعنی می توان به این آیتم موثر به چشم یک ابزار تبلیغاتی نیز نگاه کرد.

با تمرکز بر روی انتخاب یک نام تجاری جذاب و طراحی یک لوگوی زیبا نیز می توانید خلاقیت خود را به رخ رقبا بکشید. به خاطر داشته باشید حتی آرتیست های بزرگ نیز برای تقویت خلاقیت خود، مدت ها زمان می گذرانند. پس انتظار نداشته باشید خلاقیت شما در همان وهله اول بروز پیدا کرده و کسب و کارتان را متحول کند. به خودتان زمان دهید و در همین راستا از افراد خبره و مجرب، مشورت بگیرید.

حرفه ای عمل کنید

2. حرفه ای عمل کنید

تلاش کنید در راه اندازی فروشگاه لوازم خانگی، حرفه ای ظاهر شده و هوشمندانه عمل کنید. یکی از بهترین راهکارها برای انجام فعالیت های حرفه ای و مشتری پسند، برنامه ریزی دقیق و جامع است. یک برنامه ریزی مدون به شما در تقویت شخصیت مدیریتی کمک می دهد. می توانید با تکیه بر یک بیزینس پلان دقیق و جزئی، کلیه فعالیت های مربوط به اخذ مجوز، اجاره مغازه و …، را به سرعت انجام داده و بهترین نتیجه را بگیرید.

در بیزینس پلان خود که حکم نقشه گنج شما را دارد، تمام چالش های مسیر را بنویسید. احتمالاً در تجهیز فروشگاه، اجاره آن و یا انتخاب شریک با مسائل مختلفی روبرو خواهید شد. تلاش کنید تا به کمک سایر افراد موفق این حوزه، تمام موانع را شناسایی کرده و خود را برای حل آن ها آماده کنید. این نکات را در دفتر برنامه ریزی خود یادداشت کنید تا به موقع از آن استفاده کنید.

در کنار این ها باید اهداف مالی خود را برای 5 تا 10 سال آینده یادداشت کنید. سطح توقعات خود را از پیشرفت کار بدانید و با ثبت آن دفتر برنامه ریزی، آن را برای آینده خود حفظ کنید. بدون شک در طول مسیر این برنامه ریزی و نقشه راه مانند یک عصای جادویی، بسیاری از مشکلات شما را حل می کند.

نیازسنجی کنید

3. نیازسنجی کنید

یکی از بهترین راهکارها برای رشد و موفقیت در راه اندازی فروشگاه لوازم خانگی، سنجش نیاز مشتری و تلاش برای حل آن هاست. باید بدانید بازار به چه اقلامی احتیاج بیشتری دارد؟ رقبای شما در فروش کدام برندها موفق تر بوده اند؟ شانس فروش کدام یک از ابزارهای خانگی بیشتر است؟ در محله شما افراد به خرید کدام یک از برندها اشتیاق بیشتری نشان می دهند؟ تشخیص صحیح این عوامل کمک می کند تا ریسک شکست در شروع کسب و کار، به مراتب کاهش پیدا می کند. پس تمام دقت و تخصص خود را برای نیاز سنجی به کار بگیرید.

آنالیز رقبا را فراموش نکنید

4. آنالیز رقبا را فراموش نکنید

اگر تصمیم دارید تا تجربه ناموفق سایرین را در طول راه اندازی کسب و کار خود تجربه نکنید، باید تلاش کنید تا رمز موفقیت آن ها را کشف کنید. این کار تنها از طریق آنالیز دقیق رقبا محقق می شود. یکی از رقبایی که شرایط مشابهی با شما داشته و تنها یک دهه از فعالیت مفید او می گذرد، انتخاب کنید. سپس تلاش کنید تا متوجه شوید آنچه که به ساخت برند تجاری او کمک کرده چه مواردی است.

بیشتر بخوانیم :راه اندازی شغل لوازم یدکی خودرو

برای مثال ممکن است رقبای شما در تبلیغات فضای مجازی قدرتمند عمل کرده باشند. یا اینکه با معجزه دکوراسیون نگاه مشتری را جلب کرده باشند. در مواردی حتماً ممکن است آن ها به برپایی جشنواره متوسل شده و تخفیفات استثنایی راه انداخته باشند. استفاده از فرمول موفقیت دیگران نه تنها ریسک راه اندازی فروشگاه لوازم خانگی را کاهش می دهد، بلکه شانس شما را در ساخت یک برند اختصاصی بالا می برد.

تبلیغات کنید

5. تبلیغات کنید

ساخت یک برند نامی و پرآوازه، بدون استفاده بهینه از ابزارهای تبلیغاتی، عملاً غیر ممکن است. برای اینکه نام تجاری خود را به گوش تمام شهر تهران بزنید، باید در تبلیغات حقیقی موفق عمل کنید. نصب بنر در سطح شهر، پخش تراکت و یا بروشور در این زمینه راهگشا خواهد بود. اما اگر به فکر معرفی برند به سرتاسر مردم ایران هستید، باید وارد عرضه تبلیغات در فضای مجازی شوید.

ساخت و مدیریت صحیح اکانت اینستاگرام، این امکان را به شما می دهد که نام تجاری خود را به یک برند معروف ایرانی تبدیل کنید. از آنجایی که مدیریت پلتفرم های اجتماعی کمی سخت و پیچیده است، توصیه می کنیم برای اکانت اینستاگرام یک ادمین و برای طراحی و مدیریت سایت از افراد فعال این حوزه کمک بگیرید. شاید در نگاه اول انجام این سرمایه گذاری هزینه بر به نظر برسد، اما نتیجه نهایی شگفت انگیز خواهد بود. مطمئن باشید با یک تبلیغات جامع و گسترده، تمام آنچه که در این مسیر صرف کرده اید، به جیب شما باز می گردد. پس تبلیغات و بازاریابی را جدی بگیرید.

حضور چشمگیر داشته باشید

6. حضور چشمگیر داشته باشید

برای تضمین موفقیت خود در بازار فروش، باید حضور چشمگیری در بازار داشته باشید. پیشنهاد می کنیم از همان ابتدای کار حضور خودتان را به شکلی متفاوت به اطلاع اهالی محل برسانید. برپایی یک افتتاحیه بزرگ با یک دکور خاص و پذیرایی از بازدیدکنندگان، می تواند بهترین ایده برای تثبیت جایگاه شما در محله باشد.

در ادامه می توانید ویترین مغازه خود را به برچسب های مربوط به فروش ویژه، فروش اقساطی با وثیقه مطمئن و … تجهیز کنید. این کار اگرچه روتین بسیاری از مغازه هاست، اما هنوز هم موثر عمل می کند. اهالی محل با مشاهده این برچسب ها از وجود تخفیفات استثنایی و شرایط فروش ویژه مطلع شده و بدون شک سری به فروشگاه شما می زنند.

بیشتر بخوانیم :استراتژی‌ های همیشه موفق در راه اندازی فروشگاه لوازم التحریر

در کنار این حراجی های بزرگ برگزار کنید و آن را از طریق تغییر در دکوراسیون، گل آرایی و بادکنک آرایی، به اطلاع مشتریان خود برسانید. در پایان هر جشنواره یک قرعه کشی میان خریداران برگزار کنید و با اهدای جوایز نفیس، نام تجاری خود را در ذهن آن ها ماندگار سازید. اگر در فضای مجازی فعالیت دارید، اخبار مربوط به حراجی و جشنواره فروش را در معرض دید دنبال کنندگان نیز قرار دهید.

از دیگر فعالیت های مفید می توان به ایجاد یک بانک اطلاعاتی از شماره مشتریان و ارسال پیامک های انبوه در مناسب های مختلف اشاره کرد. از این طریق نیز می توانید اخبار حراجی ها را به مشتریان وفادار خود منتقل کنید. این راهکار نیز باعث تثبیت برند شما در ذهن مخاطب می شود. اگر مغازه شما در یک محله مسکونی واقع شده، می توانید از این فرصت برای حضوری چشمگیر استفاده کنید. در مناسبت های خاص و جشن های محلی، اسپانسر شوید و بدین شکل اعتبار خود را در ذهن بیننده افزایش دهید.

7. نمایندگی دریافت کنید

دریافت نمایندگی برندهای معتبر، ریسک راه اندازی یک کسب و کار جدید را به مراتب کاهش می دهد. همچنین شما را از انجام تبلیغات برای معرفی محصول، معاف می دارد. معمولاً برندهای معتبر ایرانی برای اعطای نمایندگی شرایط ویژه ای در نظر می گیرند. پس تلاش کنید تا شرط و شروط آن ها را محقق کرده و نماینده رسمی یک برند خاص باشید.

سخن پایانی

راه اندازی فروشگاه لوازم خانگی و مدیریت آن، سخت و پیچیده است. اما برخی راهکارها هستند که رعایت آن ها سرعت پیشرفت را بالا می برد. همچنین مدیریت را لذت بخش می سازد. در این مطلب از بامکوک (بانک اطلاعات محل کسب و کار) به چند مورد از این نکات اشاره کردیم. امیدواریم با رعایت این نکات هر چند ریز، شما نیز در شروع یک کسب و کار جدید موفق ظاهر شده و موفقیت را از آن خود کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *

مطالب مرتبط

اشتراک‌گذاری