بامکوک مگ
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
استراتژی های همیشه موفق در راه اندازی نانوایی فانتزی

رمز موفقیت در راه اندازی نانوایی فانتزی

از زمانی که مردم به اهمیت کیفیت نان در سبد غذایی خود پی برده اند، استفاده از نان های فانتزی، نان صبحانه مخصوص و نان

محتوای جدول

از زمانی که مردم به اهمیت کیفیت نان در سبد غذایی خود پی برده اند، استفاده از نان های فانتزی، نان صبحانه مخصوص و نان های سبوس دار را در اولویت قرار دادند. همین مسئله موجب رونق نانوایی فانتزی و مجتمع های نان شد. پس اگر ایده راه اندازی نانوایی فانتزی را در سر دارید، نباید نگران فروش خود باشید. اگر قلق های مخصوص راه اندازی و مدیریت نان فانتزی را یاد بگیرید، خیلی زود طعم موفقیت را می چشید. در این مطلب از بامکوک (بانک اطلاعات محل کسب و کار)، شما را با استراتژی های همیشه موفق در راه اندازی مجتمع نان آشنا می کنیم.

نانوایی فانتزی یا مجتمع نان؟

نانوایی فانتزی یا مجتمع نان؟

همانطور که می دانید عموم نانوایی ها در سه دسته سنتی، سنتی مکانیزه و فانتزی جای می گیرند. در این بین نانوایی هایی که طیف متنوعی از نان را عرضه کرده، با عنوان مجتمع نان شناخته می شوند. همزمان با افزایش تقاضا شکل های جدیدی از نان روی کار آمد که خیلی سریع جایگاه خود را در سفره مردم، تثبیت کرد. امروزه کمتر کسی است که با نان جو، نان های چند غله و … آشنا نباشد. شما می توانید فروشگاه خود را به تجهیزات پخت این دسته از نان ها مجهز کنید. پیشنهاد می کنیم برای اینکه شانس فروش خود را بالا ببرید، علاوه بر عرضه نان فانتزی، انواع مختلف نان های ایرانی، محلی، ترکیه و پیراشکی را نیز عرضه کنید. با اینکار دیگر توسعه نانوایی کار سختی نخواهد بود.

استراتژی های همیشه موفق در راه اندازی نانوایی فانتزی

استراتژی های همیشه موفق در راه اندازی نانوایی فانتزی

ایده شما برای استارت یک کسب و کار جدید، بسیار خوب است. اما چالش های این مسیر بسیار زیاد است. چرا که باید علاوه بر داشتن یک فروشگاه تمیز و مشتری پسند، یک کارگاه نیز برای پخت نان در اختیار داشته باشید. مدیریت همزمان این دو، کار سختی است. از سوی دیگر باید حواستان به مشتری و نحوه تعامل با او نیز باشد. چرا که نبض کسب و کار شما در دست مشتری هایی ست که به شکل حضوری به آن مراجعه می کنند. اما این مسئله نباید شما را از یک شروع و استارت طوفانی ناامید کند.

همانطور که می دانید در سطح تهران صدها مجتمع نان وجود دارد که تنوع قابل توجهی از نان های فانتزی، سنتی، ایرانی و … را عرضه می کنند. تعداد بسیاری از آن ها به جهت ارائه محصولات با کیفیت و پخت متفاوت نان، به یک برند نامی نیز تبدیل شده اند. این یعنی هرقدر هم که مسیر راه اندازی نانوایی فانتزی سخت و پیچیده باشد، باز هم می توان آن را به سرانجام رساند. می توان با تکیه بر استراتژی های زیر، به موفقیت در تأسیس مجتمع نان، سرعت بخشید.

بیشتر بخوانید: 4 تکنیک ساده برای طراحی و دکوراسیون نانوایی فانتزی

استراتژی اول؛ ترسیم بیزینس پلن

از آنجایی که پروسه راه اندازی شما شامل ساخت یک فروشگاه و همچنین راه اندازی یک کارگاه می شود، برنامه ریزی در آن اهمیت بیشتری دارد. برای اینکه بتوانید به طور همزمان از پس این فعالیت ها بر بیایید، باید تمام انرژی و دقت خود را صرف ترسیم نقشه راه کنید. با داشتن یک بیزینس پلن جامع و دقیق می توانید موفقیت خود را تضمین شده بدانید.

بهتر است از اهالی فن برای خرید تجهیزات اولیه سوال کنید. تجهیزات پخت نان در کنار فروش آن، سرمایه زیادی می طلبد. می توانید برای کاهش هزینه های جاری، در اجاره مغازه خود سراغ فروشگاه هایی بروید که در گذشته کاربری نانوایی داشته اند. می توانید از سرمایه گذارانی که تصمیم به تغییر کاربری خود دارند، تجهیزات دست دوم خریداری کنید. این کار تا حدود زیادی میزان اتلاف سرمایه را کاهش می دهد.

در کنار این باید اهداف مالی خود را تعیین کرده و نحوه ساخت یک برند را برای خود مشخص کنید. تمام این ها اگر پیش از شروع راه اندازی نانوایی فانتزی صورت بگیرد، موفقیت شما را حتمی می کند. اما اگر پس از استارت کار تازه به فکر برنامه ریزی بیفتید، دیگر روی خوش موفقیت را نخواهید دید.

استراتژی دوم؛ تعیین موقعیت مغازه

استراتژی دوم؛ تعیین موقعیت مغازه

در قدم بعد باید لوکیشن مغازه را تعیین کنید. بهتر است در محله های مسکونی اقدام به راه اندازی مجتمع نان کنید. چرا که بانوان خانه دار، مشتری های اصلی شما هستند. با اینحال اجاره مغازه در مراکز پر تردد نیز می تواند ایده آل باشد. به خصوص اگر عرضه کننده انواع پیراشکی باشید. در این حالت می توانید با پخش عطر دل انگیز نان، عابرین و سواره ها را برای خرید وسوسه کنید. کودکان و بزرگسالان برای میل کردن یک پیراشکی خوش طعم، حتماً به فروشگاه شما مراجعه می کنند.

استراتژی سوم؛ عرضه جدیدترین انواع نان

استراتژی سوم؛ عرضه جدیدترین انواع نان

اگر در ارائه جدیدترین نان ها پیشگام باشید، خیلی زود در میان مردم معتبر و معروف می شوید. کشور ترکیه به عنوان یکی از بهترین تولیدکنندگان نان، مرجع خوبی برای الگوبرداری خواهد بود. با ساخت انواع نان های ترکیه و سایر نان های نوستالژیک ایرانی و خارجی، شانس شما در فروش بالا می رود. پیشنهاد می کنیم در ساخت و پخت نان تا جایی که می توانید خلاقیت به خرج دهید. اگر فروشگاه شما نوع خاصی از نان که در فروشگاه های دیگر یافت نمی شود را عرضه کند، به یک آهنربای قوی در جذب مشتری تبدیل می شود. این هدف محقق نخواهد شد مگر اینکه دوره های پخت نان را به طور شخصی طی کنید و یا از یک نانوای زبده که تجربه کافی در خصوص پخت نان فانتزی و دیگر نان های محبوب دارد، کمک بگیرید.

استراتژی چهارم؛ ارائه خدمات ویژه

استراتژی چهارم؛ ارائه خدمات ویژه

اگر دقت کرده باشید، امروزه بسیاری از نان فروشی ها خدمات ویژه ای برای سرو نان ارائه می دهند. آن ها با چیدمان صحیح فروشگاه و سرو نان در کنار نوشیدنی های گرم و سرد، به یک کافه کوچک و نقلی تبدیل می شوند. با این تفاوت که محصولات خود را به شکل مستقیم از تنور خارج کرده و در اختیار مشتری قرار می دهند. کافه نان ها یکی از محبوب ترین انواع نان فروشی ها هستند. می توانید در کنار ایده راه اندازی نانوایی فانتزی، این ایده جذاب را نیز عملی کنید.

بیشتر بخوانید: راه اندازی کافه قنادی و چالش های آن
استراتژی پنجم؛ تبلیغات و بازاریابی هدفمند

استراتژی پنجم؛ تبلیغات و بازاریابی هدفمند

در یک اقدام هوشمندانه می توانید نام تجاری خود را در معرض دید میلیون ها مخاطب قرار دهید. کافیست در فضای مجازی و پلتفرم های محبوب اقدام به تبلیغات گسترده کنید. اگر خدمات خاصی ارائه می دهید، آن را به اطلاع دنبال کنندگان خود برسانید. محتوای غنی و متفاوت تولید کنید و به شکل مستقیم با مشتریان در ارتباط قرار بگیرید. این می تواند رمز موفقیت شما در راه اندازی نانوایی فانتزی باشد. پیشنهاد می کنیم با راه اندازی یک وب سایت اینترنتی امکاناتی جهت فروش آنلاین نان ایجاد کنید. با این کار سهم زیادی از بازار فروش آنلاین به دست آورده و مسیر برندسازی را سریع تر طی می کنید. سایر عوامل موثر در ساخت یک برند معتبر را می توان در موارد زیر خلاصه نمود.

  • برگزاری مراسم افتتاحیه در استارت کار
  • ارائه تخفیفات ویژه به مشتریان وفادار
  • ارائه جدیدترین و خوش طعم ترین انواع نان
  • تبلیغات در فواصل زمانی مشخص
  • استفاده از تکنیک های تبلیغاتی حقیقی مانند نصب یک تابلو خاص، پخش تراکت و …
  • اخذ قرارداد با کافی شاپ ها برای عرضه انواع نان تازه
  • ارائه خدمات ویژه در محیط نانوایی
بیشتر بخوانید: طراحی و دکوراسیون کافه قنادی

سخن پایانی

راه اندازی نانوایی فانتزی می تواند به بهترین تصمیم شما در تمام زندگی تبدیل شود. اگر که هوشمند و هدفمند عمل کرده و از روتین های همیشگی فاصله بگیرید. در این مطلب از بامکوک (بانک اطلاعات محل کسب و کار)، تلاش کردیم تا شما را با رمز موفقیت برندهای نامی در راه اندازی مجتمع نان آشنا کنیم. با پیاده سازی این ایده های کاربردی، شما نیز شاهد موفقیت چشمگیر خود در تولید و عرضه نان خواهید بود.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *

مطالب مرتبط

اشتراک‌گذاری