بامکوک مگ
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
حل چالش های راه اندازی فروشگاه تزئینات ساختمانی

حل چالش های راه اندازی فروشگاه تزئینات ساختمانی

راه اندازی فروشگاه تزئینات ساختمانی یک طرح اقتصادی خوب است که می تواند سود زیادی نصیب شما کند. پتانسیل فروش در این نوع کسب و

محتوای جدول

راه اندازی فروشگاه تزئینات ساختمانی یک طرح اقتصادی خوب است که می تواند سود زیادی نصیب شما کند. پتانسیل فروش در این نوع کسب و کار بسیار بالاست. روزانه صد ها واحد مسکونی نیاز به انواع پارکت، کاغذ دیواری، چارچوب در و … پیدا می کنند و این فرصت خوبی برای شما خواهد بود. می توانید با عرضه بهترین محصولات و تجهیزات، خیلی سریع وارد این بازار پر رقابت شوید. مشخصاً رقابت با برندهای مطرح ایرانی، کار سختی خواهد بود. اما اگر در همان ابتدای کار استارت راه اندازی را پر قدرت بزنید، در آینده ای نه چندان دور، برند اختصاصی خود را میسازید. این مطلب از بامکوک را مطالعه کنید تا در انتها، کلیه چالش های مسیر را شناسایی و حل و فصل کنید.

حل چالش های راه اندازی فروشگاه تزئینات ساختمانی
حل چالش های راه اندازی فروشگاه تزئینات ساختمانی

پاسخ به سوالات رایج در احداث فروشگاه تزئینات ساختمانی

احتمالاً همین حالا که تصمیم به افتتاح یک فروشگاه تزئینات ساختمانی گرفته اید، اشتیاق زیادی برای اتمام این پروسه دارید. دوست دارید خیلی سریع وارد رقابت شده و شانس خود را برای حضور در این بازار پر سود امتحان کنید. اما باید بدانید مشابه سایر کسب و کارها، فروشگاه تزئینات خانگی نیز نیاز به طی کردن پروسه مخصوص به خود را دارد. در این مطلب، شما را با ساده ترین روش راه اندازی آشنا می کنیم. اینکار را با پاسخ به سوالاتی که احتمالاً همین حالا در ذهنتان شکل گرفته، انجام می دهیم.

چگونه وارد عمل شوم؟ از کجا شروع کنم؟

1. برای راه اندازی فروشگاه تزئینات ساختمانی از کجا شروع کنم؟

سوال خوبیست. تقریباً عموم افرادی که ایده راه اندازی فروشگاه تزئینات ساختمانی را در سر دارند، با این سوال روبرو می شوند. تصور کنید به دنبال یک گنج می روید. اولین تجهیزاتی که نیاز دارید، چه چیزی است؟ مشخصاً نقشه ای که شما را مستقیماً به گنج برساند. راه اندازی فروشگاه شما نیز به همین آیتم موثر احتیاج دارید. باید نقشه مسیر را در دست داشته باشید تا بتوانید خیلی سریع به هدف نهایی برسید.

اما نقشه راه را از کجا بیاوریم؟ نقشه راه چیزی نیست که از جایی خریداری کنید. باید خودتان آن را ترسیم کنید. با یک برنامه ریزی جامع و بیزینس پلن دقیق، می توانید مسیر دستیابی به یک برند معتبر را طی کنید. تلاش کنید تا در تمام جنبه ها دقیق عمل کنید. چه اجاره مغازه و چه دکور آن. برای هر یک از بخش ها بودجه مورد نیاز را تعیین کرده و نحوه تأمین آن را ذکر کنید. به خاطر داشته باشید، هر قدر در ترسیم پلان تجاری خود دقیق تر و ریز بینانه تر عمل کنید، شانس موفقیت شما در راه اندازی فروشگاه تزئینات ساختمانی افزایش می یابد. پس وقت و انرژی کافی برای انجام آن، اختصاص دهید.

بیشتر بخوانید: طراحی و دکوراسیون فروشگاه تزئینات ساختمانی

2. در اجاره مغازه به چه نکاتی توجه کنم؟

خوب می دانید که مغازه و مشخصات فیزیکی آن تا چه حدی بر میزان موفقیت شما اثر می گذارد. اجاره یک مغازه بزرگ در یک لوکیشن خوب، می تواند شانس شما را در جذب مشتری دو چندان کند. همانطور که می دانید پاخور یک مغازه از طریق اجاره آن در محیط های شلوغ و پرتردد افزایش می یابد. تلاش کنید یا در بورس فروش لوازم تزئینی ساختمانی و یا در مراکز پر تردد شهر، یک مغازه خوب و بزرگ اجاره کنید. از آنجایی که بخش گسترده ای از مشتریان شما برای خرید ابزار دکوراسیون داخلی منزل به فروشگاه مراجعه می کنند، اجاره مغازه در محله های مسکونی نیز گزینه مناسبی خواهد بود. پیشنهاد می کنیم در اجاره فروشگاه تزئینات ساختمانی به چند نکته دیگر نیز توجه کنید.

  • تناسب میان سرمایه و اجاره بها
  • موقعیت مغازه در محله
  • ابعاد فروشگاه
  • میزان پرتی مغازه
  • شکل کلی پلان مغازه
  • نحوه تفکیک فضا در فروشگاه
چگونه فروشگاه تزئینات ساختمانی را دکور کنیم؟

3. چگونه فروشگاه تزئینات ساختمانی را دکور کنیم؟

چالش اصلی شما در راه اندازی فروشگاه تزئینات ساختمانی، دکوراسیون و دیزاین داخلی مغازه است. انتظار می رود به عنوان عرضه کننده لوازم تزئینی، دکور جذابی داشته باشید. دکوری که نحوه ترکیب لوازم مختلف از جمله پارکت و کاغذ دیواری را نمایش دهد. در اغلب مواقع مشتریان شما با الگوگیری از طرح دکوراسیون شما اقدام به خرید محصول می کنند. این یعنی هر قدر در طراحی و دکوراسیون فروشگاه تزئینات ساختمانی حرفه ای تر عمل کنید، شانس بیشتری برای فروش خواهید داشت.

تکنیک های مختلفی برای دکور فروشگاه وجود دارد که می توانید برحسب بودجه خود یکی از آن ها را انتخاب کنید. اغلب فروشگاه های تزئینات ساختمانی با سبک مدرن طراحی می شوند. برخی دیگر نیز با رنگ های سازمانی یا توناژ رنگ های گرم دکور می شوند. تفاوتی ندارد از کدام سبک برای طراحی استفاده می کنید، در هر حال باید نمایش مناسبی از انواع محصول ایجاد کنید. شاید لازم باشد برای این کار به تفکیک فضا بپردازید.

در مواردی می توانید با ایجاد تفاوت های رنگی نیز غرفه محصولات مختلف را از یکدیگر متمایز کنید. اگر مسیر طراحی و دکوراسیون را با یک طراح حرفه ای طی کنید، می توانید بر اساس مشخصات فیزیکی فضا، بهترین طرح دکوراسیون را اجرا کنید. یک طراح حرفه ای قادر است دکور مغازه شما را به یک تصویر خلاقانه و متفاوت تبدیل کند.

چگونه محصولات پر فروش را شناسایی کنیم؟

4. چگونه محصولات پر فروش را شناسایی کنیم؟

خب مشخصاً کیفیت محصولات و تنوع آن نیز در موفقیت شما در راه اندازی فروشگاه تزئینات ساختمانی اثر می گذارد. برای اینکه ریسک راه اندازی را کاهش دهید، سراغ تجهیز مغازه با لوازم پرطرفدار بروید. اما شناسایی این ابزارها کار ساده ای نیست. باید مدتی برندهای محبوب و پرطرفدار را دنبال کنید. می توانید با تشخیص محصولات پر فروش آن ها، شما نیز بهترین و محبوب ترین محصولات را به لیست خود اضافه کنید.

بیشتر بخوانید: استراتژی‌ های همیشه موفق در راه اندازی فروشگاه لوازم التحریر

آنالیز رقبا از جهات دیگر نیز سودمند خواهد بود. به شما نحوه تبلیغات و بازاریابی را نیز آموزش می دهد. همچنین شما را از تجربه اقدامات غیر حرفه ای مصون می دارد. پس تلاش کنید تا در هر زمان، برندهای معتبر ایرانی و خارجی را آنالیز کرده و از نحوه تعامل آنان با مشتری، الگو بگیرید.

چگونه برند اختصاصی خود را بسازیم؟

5. چگونه برند اختصاصی خود را بسازیم؟

عموم افرادی که ایده راه اندازی فروشگاه تزئینات ساختمانی در سر دارند، به فکر ساخت برند اختصاصی خود هستند. چرا که داشتن یک برند نامی و پرآوازه، میزان فروش را حداقل ده برابر می کند. از سوی دیگر بسیار افتخار آمیز است که مدیریت یک برند معروف و محبوب را به عهده داشته باشید. همین دو دلیل ساده کافیست که تمام انرژی و سرمایه خود را به ساخت یک برند مشهور، اختصاص دهید. در گذشته مسیر ساخت برند، بسیار ناهموار بود. حداقل ده سال زمان لازم بود تا یک فروشگاه بتواند جایگاه خود را در بازار تثبیت کند. اما به لطف فناوری های جدید، ساخت برند اختصاصی ساده تر شده است. با طی کردن مراحل زیر، خیلی سریع به یک برند محبوب و پرطرفدار تبدیل می شوید.

انتخاب نام تجاری و لوگوی خاص

برای شروع کار باید یک نام تجاری خاص و متفاوت انتخاب کنید. نامی که بتواند تا مدت ها در ذهن مخاطب تثبیت شده و ماندگار شود. معمولاً اسم هایی که برای مدت کوتاهی ذهن مخاطب را به چالش می کشند، شانس بیشتری برای ماندگاری دارند. در کنار این باید به فکر طراحی یک لوگوی تجاری خاص و متفاوت نیز باشید. به کمک یک گرافیست با تجربه می توانید نام تجاری خود را با یک آرم زیبا تبدیل کنید و از آن برای معرفی فروشگاه خود استفاده کنید. خلاقیت طراح در ساخت لوگو بسیار تعیین کننده است. پس یک بودجه کافی برای برون سپاری طراحی لوگو در نظر بگیرید.

بیشتر بخوانید: فوت و فن دکوراسیون فروشگاه لوازم ورزشی

تبلیغات و بازاریابی

در مرحله بعد باید برند تجاری خود را به عموم مردم معرفی کنید. نباید دامنه مشتریان شما به افراد ساکن در محله محدود شود. باید به گونه ای تبلیغات کنید که حتی از آن سر شهر نیز افراد بسیاری به فروشگاه شما سر بزنند. یک تبلیغات هوشمندانه و گسترده می تواند سرعت برندسازی را به طرز قابل توجهی افزایش دهد.

خوشبختانه امروزه تبلیغات تنوع قابل توجهی از ابزار را تجربه می کند. می توانید با تکیه بر تبلیغات مجازی یا حقیقی، برند تجاری خود را در معرض دید مشتریان بسیاری قرار دهید. ساخت اکانت تجاری در پلتفرم های محبوب، طراحی تراکت و بروشور یا طراحی سایت می تواند به برگ برنده شما در راه اندازی فروشگاه تزئینات ساختمانی تبدیل شود. پس بدون تعصب، از هر یک از ابزارها به خوبی بهره ببرید.

برپایی جشنواره فروش

راهکار موثر دیگر، برپایی حراجی و جشنواره فروش است. در شروع مراحل راه اندازی، می توانید یک جشنواره خوب و حراجی بزرگ برگزار کنید تا توجه اهالی را به خود جلب کنید. کافیست المان های حراجی را که معمولاً شامل بادکنک های قرمز و بنرهای حراجی می شوند، در لوکیشن مغازه نصب کنید اگر در پلتفرم های آنلاین ثبت نام کرده اید، خبر حراجی را به گوش تمام دنبال کننده ها برسانید. مطمئن باشید با این تکنیک کارساز، خیلی سریع جایگاه خود را در بازار تثبیت می کنید.

سخن پایانی

راه اندازی فروشگاه تزئینات ساختمانی یک پروسه زمان بر است. اما هوشمندانه به نظر می رسد. کافیست در تمام جنبه ها موفق ظاهر شوید تا خیلی سریع جایگاه خود را پیدا کنید. می توانید با بکارگیری نکات ذکر شده در این مطلب، به ساخت برند اختصاصی خود سرعت ببخشید. در این مقاله از بامکوک (بانک اطلاعات محل کسب و کار)، تلاش کردیم تا به تمام چالش های ذهنی شما در خصوص نحوه راه اندازی و مدیریت فروشگاه تزئینات ساختمانی، پایان دهیم.

2 دیدگاه

  1. ناشناس

    خیلی عالی و کاربردی بود سپاس

    1. bamkok.mag

      با سلام؛
      هدف ما در مجموعه بامکوک کمک هر چند کم در جهت راه اندازی و توسعه کسب و کارهای مختلف بوده و هست.
      ممنون از اظهار لطف و انرژی مثبت شما مخاطب گرامی..

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *

مطالب مرتبط

اشتراک‌گذاری