بامکوک مگ
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
راه اندازی کافه قنادی و چالش های آن

راه اندازی کافه قنادی و چالش های آن

راه اندازی کافه قنادی یک ایده جذاب و است که شما را به سمت یک کسب و کار سودده سوق می دهد. تأسیس یک کافه

محتوای جدول

راه اندازی کافه قنادی یک ایده جذاب و است که شما را به سمت یک کسب و کار سودده سوق می دهد. تأسیس یک کافه قنادی که هم به فروش کیک و شیرین و هم به سرو آن می پردازد، بسیار هیجان انگیز به نظر می رسد. اما همیشه هم اینطور نیست. گاهی راه اندازی این کسب و کار شیرین و خوشمزه، دردسرهای زیادی به همراه می آورد. پیشنهاد می کنیم پیش از تأسیس کافه قنادی خود، با چالش های این مسیر آشنا شود. انجام اینکار ریسک بروز برخی مشکلات را کاهش می دهد. پس با ما در ادامه این مطلب از بامکوک (بانک اطلاعات محل کسب و کار) همراه باشید.

چالش های مسیر راه اندازی کافه قنادی

چالش های مسیر راه اندازی کافه قنادی

از زمانی که تصمیم می گیرید تا شانس خود را در راه اندازی کافه قنادی امتحان کنید، ده ها چالش مختلف پیش روی شما قرار می گیرد. اگر دانش و اطلاعات شما در خصوص نحوه برطرف کردن این موانع کافی نباشد، احتمالاً از تأسیس کافه قنادی منصرف می شوید. اما اگر با یک بیزینس پلن دقیق پیش بروید و چالش ها را پیش از بروز آن پیش بینی کنید، مسیر برای شما هموار خواهد شد. مطابق آنچه که از تجربه صاحبین کافه قنادی به دست آمده، چالش های مسیر احداث کافه قنادی شامل موارد زیر می شود.

چالش اول راه اندازی کافه قنادی ؛ تأمین بودجه و سرمایه

چالش اول راه اندازی کافه قنادی؛ تأمین بودجه و سرمایه

کافه قنادی که ترکیب کافی شاپ و یک قنادی است، نیاز به تجهیزات حرفه ای دارد. در این محیط علاوه بر فروش مستقیم شیرینی و کیک، لوازمی برای سرو شیرین در کنار نوشیدنی های خاص تدارک دیده می شود. افرادی که به کافه قنادی می آیند، این امکان را دارند که شیرینی خریداری شده را همان جا داغ داغ میل کنند. این موضوع اگر چه برای مشتریانتان جذاب به نظر می رسد، اما برای شما چالش های زیادی به وجود می آورد.

بیشتر بخوانید: ایده های کاربردی برای فروش بیشتر در ابزار فروشی

باید لوازم مورد نیاز برای سرو را علاوه بر لوازم مورد نیاز برای پخت شیرینی و کیک، خریداری کنید. خب مسلماً اینکار بودجه بیشتری در مقایسه با کافی شاپ و قنادی طلب می کند. برای حل این چالش کافیست کار خود را با تجهیزات محدود آغاز کنید و در ادامه کار زمانی که از جای پای خود را محکم کردید، تجهیزات خود را کامل کنید. همچنین شما می توانید برای تقویت ساختار کافه قنادی خود تقاضای وام کنید.

چالش دوم اندازی کافه قنادی؛ اجاره کافه قنادی

چالش دوم راه اندازی کافه قنادی؛ اجاره کافه قنادی

دومین چالش مسیر، اجاره یک لوکیشن مناسب برای راه اندازی کافه قنادی است. از آنجایی که تصمیم دارید در مغازه خود به فروش کیک و شیرینی تازه بپردازید، بهتر است مغازه خود را در محوطه های شلوغ و پرتردد اجاره کنید. اما از سوی دیگر باید یک محیط دنج برای سرو شیرینی نیز تدارک ببینید.

پس تلاش کنید مغازه ای را انتخاب کنید که با وجود حضور در گذر خیابان دارای یک فضای مناسب برای خلوت مشتریان نیز باشد. برای مثال یک یا دو دیوار آن با محل عبور عابرین و هیاهوی خیابان فاصله داشته باشد. احتمالاً در اجاره مغازه خود با محدودیت ابعاد فضا نیز روبرو می شوید.

محدودیتی که مانع از سرو شیرینی در محل مغازه می شود. اما جای نگران نیست. امروزه اغلب کاقه قنادی ها به جای استفاده از میز و صندلی کافی شاپ، از یک میز ایستاده استفاده می کنند و مشتریان خود را به خوردن شیرین در حالت ایستاده تشویق می کنند. شما نیز می توانید چندین میز عریض را در دیوارهای کافه قنادی قرار دهید و از مشتریان خود به شکلی متفاوت پذیرایی کنید. نگران نباشید. انجام اینکار زمانی که در دید شتریان خود یک منظره جذاب قرار می دهید، آسیبی به عملکرد مغازه شما نمی زند.

چالش سوم راه اندازی کافه قنادی؛ دکوراسیون و چیدمان کافه قنادی

چالش سوم راه اندازی کافه قنادی؛ دکوراسیون و چیدمان کافه قنادی

اغلب افرادی که تصمیم به راه اندازی کافه قنادی می گیرند، در مرحله چیدمان و دکوراسیون محیط، احساس ضعف می کنند. در اغلب مواقع محدودیت فضا اجازه چیدمان دلخواه و دکوراسیون متفاوت را نمی دهد. ترکیب متعادل و ایده آل فضای سرو شیرینی با کانتر فروش نیز از دیگر چالش های مسیر دکوراسیون است.

اگرچه چیدمان کافه قنادی تأثیر بسزایی در فروش آن می گذارد، اما نباید چیدمان را یک مانع تلقی کنید. شما می توانید با همفکری با یک طراح حرفه ای، از فضای در اختیار، به شکل بهینه استفاده کنید. معمولاً طراحان مجرب برای کافه قنادی های کوچک و نقلی استفاده از سبک های مدرن و ساده را پیشنهاد می کنند.

آن ها تلاش می کنند تا شکل کلی مغازه را ساده نگه دارند و تنها در بخش هایی از مغازه، یک المان تزئینی شیک که معرف نوع کسب و کار است، به کار ببرند. انجام اینکار موجب می شود تا چیدمان تجهیزات و المان های تزئینی، منجر به کوچکتر شدن فضا نشود. پیشنهاد می کنیم در مرحله دیزاین و چیدمان، حتماً از یک طراح حرفه ای کمک بگیرید تا از این چالش نیز به سلامت عبور کنید.

چالش چهارم راه اندازی کافه قنادی؛ ابداع یک منو جذاب و جدید

چالش چهارم؛ ابداع یک منو جذاب و جدید

اگر تصمیم دارید در منوی کافه قنادی خود همان خوراکی های تکراری که در همه قنادی ها موجود است را عرضه کنید، دیگر انتظار پیشرفت های عجیب و غریب را نداشته باشید. برای تضمین موفقیت خود لازم است تا کمی ریسک کرده و دست به ابداع خوراکی های جدید بزنید. در صورتی که یک قناد حرفه ای استخدام کرده باشید، هیچ نگرانی از بابت ساخت یک منوی جدید نخواهید داشت. قنادان حرفه ای دارای منوی شخصی هستند و می توانند شما را در ارائه شیرینی جات جدید و منحصربفرد یاری دهند.

برای اینکه منوی شما کامل و بی نقص باشد، باید انواع دمنوش، قهوه و چای را نیز به منوی کافه قنادی اضافه کنید. اینکار لذت خوردن شیرینی را برای مشتریان شما دو چندان می کند. همچنین به شما در سودآوری بیشتر کمک خواهد کرد. به خاطر داشته باشید، خلاقیت شما در تولید چای و دمنوش متفاوت، در میزان پیشرفت کافه قنادی، تعیین کننده خواهد بود.  

چالش پنجم راه اندازی کافه قنادی؛ فروش بیشتر در کافه قنادی

چالش پنجم؛ فروش بیشتر در کافه قنادی

بسیاری از صاحبین کافه قنادی در شهر تهران، از کم بودن فروش خود ناله می کنند. اما برخی دیگر از کسب و کار خود راضی هستند و راه اندازی کافه قنادی را بهترین تصمیم خود در تمام عمر می دانند. تصور می کنید تفاوت این دو دسته از مدیران در چیست؟

مسلماً در استراتژی فروش است. هر قدر گروه اول در اتخاذ یک استراتژی برای فروش بیشتر ضعیف عمل کرده، گروه دوم موفق بوده است. رمز موفقیت مدیران موفق، تبلیغات و بازاریابی صحیح است. اگر تصمیم دارید تا فروش در کافه قنادی را دو برابر کنید، همین حالا باید یک بیزنس پلن خوب برای تبلیغات طراحی کنید.

بیشتر بخوانید: راه اندازی فروشگاه فرش فروشی در 7 مرحله

برخلاف گذشته که تکنیک های بازاریابی تنها به چاپ تراکت و یا نصب بنر در خیابان محدود می شد، امروزه ابزارهای تبلیغاتی مختلفی در دسترس شما قرار دارند. می توانید با راه اندازی یک وبسایت اینترنتی، خدمات کافه قنادی را به خوبی معرفی کنید. راه اندازی اکانت اینستاگرام نیز به همین میزان کمک کننده خواهد بود.

در ادامه بازدیدکنندگان خود را برای حضور در کافه قنادی تشویق کنید. اینکار را با برپایی تخفیفات مناسبتی انجام دهید. عکاسی از خوراکی ها و محصولات فروشگاه نیز اشتیاق به خرید را افزایش می دهد. در کنار این تلاش کنید تا در حوالی مغازه، چند بنر تبلیغاتی نصب کنید تا در همین ابتدای کار، لوکیشن کافه قنادی را در ذهن مخاطب خود تثبیت کنید.

سخن پایانی؛

در این مطلب از بامکوک (بانک اطلاعات محل کسب و کار) با چالش های مسیر راه اندازی کافه قنادی آشنا شدید. همانطور که متوجه شدید، در کلیه مراحل کار برخی موانع کوچک یا بزرگ وجود دارند. کافه قنادی های معروف و محبوب تهران توانسته اند به شکل صحیح از این چالش ها عبور کنند. این یعنی شما نیز می توانید این موانع را پشت سر بگذارید. تنها به شرط آنکه یک بیزنس پلن دقیق برای حل مشکلات پیش رو داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *

مطالب مرتبط

اشتراک‌گذاری