بامکوک مگ
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
راه اندازی مغازه کتاب فروشی؛ ساده و بدون دردسر راه اندازی مغازه کتاب فروشی برای افرادی که به مطالعه علاقه مندند و نیاز مطالعه‌کنندگان را به خوبی می شناسند، یک ایده جذاب برای شروع است. اغلب افراد تصور می کنند کتاب فروشی ها شانس زیادی برای درآمدزایی ندارند. این درحالیست که در سطح جهان بسیاری از فروشندگان کتاب، با تکیه بر این شغل، به درآمد زایی بالا نیز رسیده اند. کافیست با اصول راه اندازی کتاب فروشی آشنا باشید. همچنین از تجربه مفید رقبا برای بالا کشیدن خود، کمک بگیرید. بامکوک (بانک اطلاعات محل کسب و کار)، در این مطلب شما را با راهکارهای ساده و بدون دردسر، برای راه اندازی کتاب فروشی و توسعه آن، آشنا می کند. پس با ما همراه باشید. صفر تا صد راه اندازی مغازه کتاب فروشی در ده دقیقه اگر تصمیم دارید تا یک کتابفروشی معتبر و محبوب راه بیندازید، باید زمان زیادی را برای مطالعه مشخصات این صنف و همچنین نیاز مشتریان آن، اختصاص دهید. در شهر تهران تعداد زیادی از مغازه های کتاب فروشی در یک فروشگاه چند متری راه اندازی می شوند و بدون اینکه تلاشی برای جلب رضایت مشتری داشته باشند، به عرضه محصولات فرهنگی می پردازند. نمونه زیادی از این مغازه ها را می توان در خیابان انقلاب دید. اگرچه میزان فروش کتاب در این راسته بسیار زیاد است، اما اگر دقت کنید اغلب خریداران کتاب از محیط این خیابان، تنها برای خرید کتب درسی یا دانشگاهی به آن مراجعه می کنند. اگر شما در همین راسته یک مغازه بزرگ اجاره کنید و به جای تجهیز کامل آن، فضایی برای مطالعه اختصاص دهید، چه اتفاقی می افتد؟ خیلی سریع بین دانشجویان و مطالعه‌کنندگان کتاب معروف شده و به یک برند تبدیل می شوید. راهکارهای دیگری برای راه اندازی یک مغازه موفق وجود دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم. • یک بیزینس پلان جامع، معجزه می کند! شاید ندانید اما داشتن یک دفتر برنامه ریزی دقیق با جزئیات کامل و دد‌‌لاین های مشخص، می تواند مسیر موفقیت در راه اندازی مغازه کتاب فروشی را سرعت ببخشد. می توانید با برنامه ریزی دقیق خود برای مواجهه با چالش های مسیر، آماده کنید. بدون شک در این حالت با شتاب بیشتری به سمت موفقیت می روید. در دفتر برنامه ریزی شما می بایست صفر تا صد مراحل راه اندازی کتاب فروشی ذکر شود. همچنین یک بازه زمانی برای انجام این مراحل تعیین شود. تنها در این حالت است که می توانید خود را متعهد به انجام فعالیت های مربوطه کنید. در کنار تمام این ها بودجه و سرمایه خود را نیز تعیین کرده و مشخص کنید در کدام یک از بخش ها، چقدر هزینه می کنید. • رقبا را آنالیز کنید تفاوتی ندارد در کدام لوکیشن مغازه خود را راه اندازی می کنید. در هر حال بهتر است معروف ترین کتاب فروشی های تهران را سرلوحه خود قرار دهید. به آن ها نزدیک شوید و کلیه فعالیت هایشان را زیر نظر بگیرید. احتمالاً کتاب فروشی های معروف در فضای مجازی نیز فعالیت مناسبی داشته باشند. تلاش کنید تا با الگوگیری از آن ها به فعالیت های خود در فضای مجازی، سمت و سو دهید. با آنالیز دقیق رقبا و بررسی تاریخچه پیشرفت آنان، دیگر اشتباهات برندهای نامی را تجربه نمی کنید. بلکه از اکسیر موفقیت آن ها استفاده کرده و خیلی سریع توسعه پیدا می کنید. • تمام سلایق را پوشش دهید برای اینکه در لیست محبوب ترین کتاب فروشی ها قرار بگیرید، باید تمام تیپ های شخصیتی، کتاب مناسب عرضه کنید. فعالیت شما نباید محدود به ارائه نوع خاصی از کتاب باشد. چرا که در این حالت بخش قابل توجهی از مشتریان خود را از دست می دهید. هر قدر تنوع کتاب در فروشگاه شما بیشتر باشد و پوشش بهتری از سلایق و رنج های سنی مختلف ایجاد شود، شانس بیشتری برای ساخت یک برند محبوب خواهید داشت. پیشنهاد می کنیم در کنار فروش کتاب، امکاناتی برای به اجاره آن نیز در نظر بگیرید. در صورتی که بتوانید تعدادی از کتاب های خاص و گران بها را به مشتریان خود اجاره دهید، خیلی سریع معروف و محبوب می شوید. می توانید این کار را با دریافت ضمانت نامه های معتبر انجام دهید تا ریسک معامله را کاهش دهید. • بر روی دکوراسیون سرمایه گذاری کنید یکی از مهم ترین مراحل راه اندازی مغازه کتاب فروشی، ساخت دکوراسیون آن است. مشخصاً هر قدر در دیزاین داخلی و نمای خارجی کتاب فروشی خود خلاقانه عمل کنید، شانس بیشتری برای جذب شتری خواهید داشت. معمولاً افراد فرهنگی تحت تأثیر دکوراسیون های ساده و جذاب قرار گرففه و حضور در این مراکز را دوست دارند. پیشنهاد می کنیم شما نیز با خلق یک دکور خاص و ساده، تلاش خود را برای جذب این مخاطبان، به کار بگیرید. در صورتی که با اصول طراحی و دکوراسیون کتاب فروشی آشنا نیستید، از یک طراح حرفه ای برای خلق یک دکور خاص کمک بگیرید. همچنین نمونه های اجرا شده را مطالعه کنید. برای اینکار لازم نیست تا سراغ دیزاین کتاب فروشی های ایرانی بروید. بهتر است افق دید خود را با مطالعه نمونه های خارجی، گسترده تر کنید. به خاطر داشته باشید، هیچگاه محدودیت در متراژ و ابعاد فضا شما را از انجام یک دکوراسیون زیبا و خاص، منصرف نکند. شاید ندانید اما امروزه بسیاری از کتاب فروشی های محبوب و معروف در یک فضای چند متری اقدام به فروش محصولات فرهنگی می کنند. پس ناامید نشوید و به فکر خلق دکور اختصاصی خود باشید. • برند شخصی خود را بسازید آنچه که می تواند شما را در بازار فروش کتاب، معروف و معتبر سازد، برند شماست. اگر یک برند شخصی موفق و پرآوازه داشته باشید، خیلی سریع رشد کرده و به سودآوری می رسید. اما ساخت برند، به همین سادگی ها نیست. سال ها زمان لازم است تا بتوانید نام تجاری خود را در ذهن مشتری تثبیت کرده و ماندگار کنید. ابزارهای مختلفی برای برندسازی وجود دارد که بهترین و پر بازده ترین آن ها، تبلیغات و بازاریابی است. اگر در زمان راه اندازی مغازه کتاب فروشی، در تمام عرصه ها، تبلیغات مناسبی داشته باشید، با سرعت بیشتری به سمت موفقیت روانه می شوید. در حالی که بدون تبلیغات و بازاریابی باید منتظر اثر زمان باشید تا بلکه یک روز برند شما نیز ساخته شود. در کنار تبلیغات و بازاریابی، می توان از دکوراسیون نیز برای ساخت یک برند اختصاصی کمک گرفت. در صورتی که در دکور مغازه شما یک المان خاص وجود داشته باشد و یا فروشگاه شما خدمات خاصی را ارائه دهد، مسیر برندسازی هموارتر می شود. برای مثال امروزه بسیاری از فروشگاه های خارجی تلاش می کنند تا علاوه بر فروش کتاب یک فضای مفید برای مطالعه نیز طراحی کنند. مشتریان این فروشگاه می توانند بلافاصله پس از خرید کتاب خود و یا امانت گرفتن آن، زمانی را در یک محیط دنج و خلوت به مطالعه بپردازند. اگر ارائه دهنده این دسته از خدمات خاص باشید، به درستی در مسیر برندسازی قرار می گیرید. • اطلاع رسانی کنید با کمی دقت متوجه می شوید، معتبرترین کتاب فروشی ها با برگزاری حراجی و جشنواره فروش، خریداران را به سمت خود می کشانند. با تقلید از عملکرد آن ها، شما نیز می توانید حراجی های بزرگ راه بیندازید. اما تا زمانی که نتوانید جشنواره فروش خود را به اطلاع مشتریان واقعی برسانید، سهمی از این ایده راهگشا، نخواهید داشت. پس یک اکانت تجاری در پلتفرم های آنلاین بسازید و با فعالیت مستمر و مفید، مخاطبان واقعی را به سمت خود جذب کنید. در کنار این یک سایت طراحی کنید. در وبسایت خود علاوه بر فروش کتاب، اطلاعات کاربران را از محتوای کتاب های جنجالی و پر طرفدار، بالا ببرید. در اغلب مواقع پرده برداشتن از محتوای برخی کتاب ها، شانس فروش آنان را بالا می برد. حتی می توانید با پخش تراکت و بروشور نیز به اطلاع رسانی بپردازید. تفاوتی ندارد از کدام روش برای اطلاع رسانی استفاده می کنید. در هر حال باید تلاش کنید تا نام تجاری خود را به گوش مخاطب بزنید و او را برای حضور در فروشگاه تشویق کنید. سخن پایانی؛ راه اندازی مغازه کتاب فروشی، ساده است. اما توسعه آن بسیار چالش برانگیز است. برای اینکه بتوانید نام تجاری خود را به لیست محبوب ترین کتاب فروشی های شهر تهران اضافه کنید، باید ده ها نکته را به طور همزمان رعایت کنید. در این مطلب از بامکوک (بانک اطلاعات محل کسب و کار)، تلاش کردیم تا شما را با راه اندازی ساده و بدون دردسر یک کتاب فروشی موفق، آشنا کنیم. امیدواریم از این مطلب برای راه اندازی یک کتاب فروشی موفق، نهایت استفاده را ببرید.

راه اندازی مغازه کتاب فروشی؛ ساده و بدون دردسر

راه اندازی مغازه کتاب فروشی برای افرادی که به مطالعه علاقه مندند و نیاز مطالعه‌کنندگان را به خوبی می شناسند، یک ایده جذاب برای شروع

محتوای جدول

راه اندازی مغازه کتاب فروشی؛ ساده و بدون دردسر
راه اندازی مغازه کتاب فروشی برای افرادی که به مطالعه علاقه مندند و نیاز مطالعه‌کنندگان را به خوبی می شناسند، یک ایده جذاب برای شروع است. اغلب افراد تصور می کنند کتاب فروشی ها شانس زیادی برای درآمدزایی ندارند. این درحالیست که در سطح جهان بسیاری از فروشندگان کتاب، با تکیه بر این شغل، به درآمد زایی بالا نیز رسیده اند. کافیست با اصول راه اندازی کتاب فروشی آشنا باشید. همچنین از تجربه مفید رقبا برای بالا کشیدن خود، کمک بگیرید. بامکوک (بانک اطلاعات محل کسب و کار)، در این مطلب شما را با راهکارهای ساده و بدون دردسر، برای راه اندازی کتاب فروشی و توسعه آن، آشنا می کند. پس با ما همراه باشید.
صفر تا صد راه اندازی مغازه کتاب فروشی در ده دقیقه
اگر تصمیم دارید تا یک کتابفروشی معتبر و محبوب راه بیندازید، باید زمان زیادی را برای مطالعه مشخصات این صنف و همچنین نیاز مشتریان آن، اختصاص دهید. در شهر تهران تعداد زیادی از مغازه های کتاب فروشی در یک فروشگاه چند متری راه اندازی می شوند و بدون اینکه تلاشی برای جلب رضایت مشتری داشته باشند، به عرضه محصولات فرهنگی می پردازند. نمونه زیادی از این مغازه ها را می توان در خیابان انقلاب دید.
اگرچه میزان فروش کتاب در این راسته بسیار زیاد است، اما اگر دقت کنید اغلب خریداران کتاب از محیط این خیابان، تنها برای خرید کتب درسی یا دانشگاهی به آن مراجعه می کنند. اگر شما در همین راسته یک مغازه بزرگ اجاره کنید و به جای تجهیز کامل آن، فضایی برای مطالعه اختصاص دهید، چه اتفاقی می افتد؟ خیلی سریع بین دانشجویان و مطالعه‌کنندگان کتاب معروف شده و به یک برند تبدیل می شوید. راهکارهای دیگری برای راه اندازی یک مغازه موفق وجود دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم.
•	یک بیزینس پلان جامع، معجزه می کند!
شاید ندانید اما داشتن یک دفتر برنامه ریزی دقیق با جزئیات کامل و دد‌‌لاین های مشخص، می تواند مسیر موفقیت در راه اندازی مغازه کتاب فروشی را سرعت ببخشد. می توانید با برنامه ریزی دقیق خود برای مواجهه با چالش های مسیر، آماده کنید. بدون شک در این حالت با شتاب بیشتری به سمت موفقیت می روید.
در دفتر برنامه ریزی شما می بایست صفر تا صد مراحل راه اندازی کتاب فروشی ذکر شود. همچنین یک بازه زمانی برای انجام این مراحل تعیین شود. تنها در این حالت است که می توانید خود را متعهد به انجام فعالیت های مربوطه کنید. در کنار تمام این ها بودجه و سرمایه خود را نیز تعیین کرده و مشخص کنید در کدام یک از بخش ها، چقدر هزینه می کنید.
•	رقبا را آنالیز کنید
تفاوتی ندارد در کدام لوکیشن مغازه خود را راه اندازی می کنید. در هر حال بهتر است معروف ترین کتاب فروشی های تهران را سرلوحه خود قرار دهید. به آن ها نزدیک شوید و کلیه فعالیت هایشان را زیر نظر بگیرید. احتمالاً کتاب فروشی های معروف در فضای مجازی نیز فعالیت مناسبی داشته باشند. تلاش کنید تا با الگوگیری از آن ها به فعالیت های خود در فضای مجازی، سمت و سو دهید. با آنالیز دقیق رقبا و بررسی تاریخچه پیشرفت آنان، دیگر اشتباهات برندهای نامی را تجربه نمی کنید. بلکه از اکسیر موفقیت آن ها استفاده کرده و خیلی سریع توسعه پیدا می کنید.
•	تمام سلایق را پوشش دهید
برای اینکه در لیست محبوب ترین کتاب فروشی ها قرار بگیرید، باید تمام تیپ های شخصیتی، کتاب مناسب عرضه کنید. فعالیت شما نباید محدود به ارائه نوع خاصی از کتاب باشد. چرا که در این حالت بخش قابل توجهی از مشتریان خود را از دست می دهید. هر قدر تنوع کتاب در فروشگاه شما بیشتر باشد و پوشش بهتری از سلایق و رنج های سنی مختلف ایجاد شود، شانس بیشتری برای ساخت یک برند محبوب خواهید داشت.
پیشنهاد می کنیم در کنار فروش کتاب، امکاناتی برای به اجاره آن نیز در نظر بگیرید. در صورتی که بتوانید تعدادی از کتاب های خاص و گران بها را به مشتریان خود اجاره دهید، خیلی سریع معروف و محبوب می شوید. می توانید این کار را با دریافت ضمانت نامه های معتبر انجام دهید تا ریسک معامله را کاهش دهید.
•	بر روی دکوراسیون سرمایه گذاری کنید
یکی از مهم ترین مراحل راه اندازی مغازه کتاب فروشی، ساخت دکوراسیون آن است. مشخصاً هر قدر در دیزاین داخلی و نمای خارجی کتاب فروشی خود خلاقانه عمل کنید، شانس بیشتری برای جذب شتری خواهید داشت. معمولاً افراد فرهنگی تحت تأثیر دکوراسیون های ساده و جذاب قرار گرففه و حضور در این مراکز را دوست دارند. پیشنهاد می کنیم شما نیز با خلق یک دکور خاص و ساده، تلاش خود را برای جذب این مخاطبان، به کار بگیرید.
در صورتی که با اصول طراحی و دکوراسیون کتاب فروشی آشنا نیستید، از یک طراح حرفه ای برای خلق یک دکور خاص کمک بگیرید. همچنین نمونه های اجرا شده را مطالعه کنید. برای اینکار لازم نیست تا سراغ دیزاین کتاب فروشی های ایرانی بروید. بهتر است افق دید خود را با مطالعه نمونه های خارجی، گسترده تر کنید.
به خاطر داشته باشید، هیچگاه محدودیت در متراژ و ابعاد فضا شما را از انجام یک دکوراسیون زیبا و خاص، منصرف نکند. شاید ندانید اما امروزه بسیاری از کتاب فروشی های محبوب و معروف در یک فضای چند متری اقدام به فروش محصولات فرهنگی می کنند. پس ناامید نشوید و به فکر خلق دکور اختصاصی خود باشید.
•	برند شخصی خود را بسازید
آنچه که می تواند شما را در بازار فروش کتاب، معروف و معتبر سازد، برند شماست. اگر یک برند شخصی موفق و پرآوازه داشته باشید، خیلی سریع رشد کرده و به سودآوری می رسید. اما ساخت برند، به همین سادگی ها نیست. سال ها زمان لازم است تا بتوانید نام تجاری خود را در ذهن مشتری تثبیت کرده و ماندگار کنید.
ابزارهای مختلفی برای برندسازی وجود دارد که بهترین و پر بازده ترین آن ها، تبلیغات و بازاریابی است. اگر در زمان راه اندازی مغازه کتاب فروشی، در تمام عرصه ها، تبلیغات مناسبی داشته باشید، با سرعت بیشتری به سمت موفقیت روانه می شوید. در حالی که بدون تبلیغات و بازاریابی باید منتظر اثر زمان باشید تا بلکه یک روز برند شما نیز ساخته شود.
در کنار تبلیغات و بازاریابی، می توان از دکوراسیون نیز برای ساخت یک برند اختصاصی کمک گرفت. در صورتی که در دکور مغازه شما یک المان خاص وجود داشته باشد و یا فروشگاه شما خدمات خاصی را ارائه دهد، مسیر برندسازی هموارتر می شود. برای مثال امروزه بسیاری از فروشگاه های خارجی تلاش می کنند تا علاوه بر فروش کتاب یک فضای مفید برای مطالعه نیز طراحی کنند. مشتریان این فروشگاه می توانند بلافاصله پس از خرید کتاب خود و یا امانت گرفتن آن، زمانی را در یک محیط دنج و خلوت به مطالعه بپردازند. اگر ارائه دهنده این دسته از خدمات خاص باشید، به درستی در مسیر برندسازی قرار می گیرید.
•	اطلاع رسانی کنید
با کمی دقت متوجه می شوید، معتبرترین کتاب فروشی ها با برگزاری حراجی و جشنواره فروش، خریداران را به سمت خود می کشانند. با تقلید از عملکرد آن ها، شما نیز می توانید حراجی های بزرگ راه بیندازید. اما تا زمانی که نتوانید جشنواره فروش خود را به اطلاع مشتریان واقعی برسانید، سهمی از این ایده راهگشا، نخواهید داشت.
پس یک اکانت تجاری در پلتفرم های آنلاین بسازید و با فعالیت مستمر و مفید، مخاطبان واقعی را به سمت خود جذب کنید. در کنار این یک سایت طراحی کنید. در وبسایت خود علاوه بر فروش کتاب، اطلاعات کاربران را از محتوای کتاب های جنجالی و پر طرفدار، بالا ببرید. در اغلب مواقع پرده برداشتن از محتوای برخی کتاب ها، شانس فروش آنان را بالا می برد. حتی می توانید با پخش تراکت و بروشور نیز به اطلاع رسانی بپردازید. تفاوتی ندارد از کدام روش برای اطلاع رسانی استفاده می کنید. در هر حال باید تلاش کنید تا نام تجاری خود را به گوش مخاطب بزنید و او را برای حضور در فروشگاه تشویق کنید.
سخن پایانی؛
راه اندازی مغازه کتاب فروشی، ساده است. اما توسعه آن بسیار چالش برانگیز است. برای اینکه بتوانید نام تجاری خود را به لیست محبوب ترین کتاب فروشی های شهر تهران اضافه کنید، باید ده ها نکته را به طور همزمان رعایت کنید. در این مطلب از بامکوک (بانک اطلاعات محل کسب و کار)، تلاش کردیم تا شما را با راه اندازی ساده و بدون دردسر یک کتاب فروشی موفق، آشنا کنیم. امیدواریم از این مطلب برای راه اندازی یک کتاب فروشی موفق، نهایت استفاده را ببرید.

راه اندازی مغازه کتاب فروشی برای افرادی که به مطالعه علاقه مندند و نیاز مطالعه‌کنندگان را به خوبی می شناسند، یک ایده جذاب برای شروع است. اغلب افراد تصور می کنند کتاب فروشی ها شانس زیادی برای درآمدزایی ندارند. این درحالیست که در سطح جهان بسیاری از فروشندگان کتاب، با تکیه بر این شغل، به درآمد زایی بالا نیز رسیده اند. کافیست با اصول راه اندازی کتاب فروشی آشنا باشید. همچنین از تجربه مفید رقبا برای بالا کشیدن خود، کمک بگیرید. بامکوک (بانک اطلاعات محل کسب و کار)، در این مطلب شما را با راهکارهای ساده و بدون دردسر، برای راه اندازی کتاب فروشی و توسعه آن، آشنا می کند. پس با ما همراه باشید.

صفر تا صد راه اندازی مغازه کتاب فروشی در ده دقیقه

صفر تا صد راه اندازی مغازه کتاب فروشی در ده دقیقه

اگر تصمیم دارید تا یک کتابفروشی معتبر و محبوب راه بیندازید، باید زمان زیادی را برای مطالعه مشخصات این صنف و همچنین نیاز مشتریان آن، اختصاص دهید. در شهر تهران تعداد زیادی از مغازه های کتاب فروشی در یک فروشگاه چند متری راه اندازی می شوند و بدون اینکه تلاشی برای جلب رضایت مشتری داشته باشند، به عرضه محصولات فرهنگی می پردازند. نمونه زیادی از این مغازه ها را می توان در خیابان انقلاب دید.

اگرچه میزان فروش کتاب در این راسته بسیار زیاد است، اما اگر دقت کنید اغلب خریداران کتاب از محیط این خیابان، تنها برای خرید کتب درسی یا دانشگاهی به آن مراجعه می کنند. اگر شما در همین راسته یک مغازه بزرگ اجاره کنید و به جای تجهیز کامل آن، فضایی برای مطالعه اختصاص دهید، چه اتفاقی می افتد؟ خیلی سریع بین دانشجویان و مطالعه‌کنندگان کتاب معروف شده و به یک برند تبدیل می شوید. راهکارهای دیگری برای راه اندازی یک مغازه موفق وجود دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم.

یک بیزینس پلان جامع، معجزه می کند!

یک بیزینس پلان جامع، معجزه می کند!

شاید ندانید اما داشتن یک دفتر برنامه ریزی دقیق با جزئیات کامل و دد‌‌لاین های مشخص، می تواند مسیر موفقیت در راه اندازی مغازه کتاب فروشی را سرعت ببخشد. می توانید با برنامه ریزی دقیق خود برای مواجهه با چالش های مسیر، آماده کنید. بدون شک در این حالت با شتاب بیشتری به سمت موفقیت می روید.

بیشتر بخوانید: اصول طراحی و دکوراسیون کافه کتاب

در دفتر برنامه ریزی شما می بایست صفر تا صد مراحل راه اندازی کتاب فروشی ذکر شود. همچنین یک بازه زمانی برای انجام این مراحل تعیین شود. تنها در این حالت است که می توانید خود را متعهد به انجام فعالیت های مربوطه کنید. در کنار تمام این ها بودجه و سرمایه خود را نیز تعیین کرده و مشخص کنید در کدام یک از بخش ها، چقدر هزینه می کنید.

رقبا را آنالیز کنید

قبل از راه اندازی مغازه کتاب فروشی، رقبا را آنالیز کنید

تفاوتی ندارد در کدام لوکیشن مغازه خود را راه اندازی می کنید. در هر حال بهتر است معروف ترین کتاب فروشی های تهران را سرلوحه خود قرار دهید. به آن ها نزدیک شوید و کلیه فعالیت هایشان را زیر نظر بگیرید. احتمالاً کتاب فروشی های معروف در فضای مجازی نیز فعالیت مناسبی داشته باشند. تلاش کنید تا با الگوگیری از آن ها به فعالیت های خود در فضای مجازی، سمت و سو دهید. با آنالیز دقیق رقبا و بررسی تاریخچه پیشرفت آنان، دیگر اشتباهات برندهای نامی را تجربه نمی کنید. بلکه از اکسیر موفقیت آن ها استفاده کرده و خیلی سریع توسعه پیدا می کنید.

تمام سلایق را پوشش دهید

تمام سلایق را پوشش دهید

برای اینکه در لیست محبوب ترین کتاب فروشی ها قرار بگیرید، باید تمام تیپ های شخصیتی، کتاب مناسب عرضه کنید. فعالیت شما نباید محدود به ارائه نوع خاصی از کتاب باشد. چرا که در این حالت بخش قابل توجهی از مشتریان خود را از دست می دهید. هر قدر تنوع کتاب در فروشگاه شما بیشتر باشد و پوشش بهتری از سلایق و رنج های سنی مختلف ایجاد شود، شانس بیشتری برای ساخت یک برند محبوب خواهید داشت.

پیشنهاد می کنیم در کنار فروش کتاب، امکاناتی برای به اجاره آن نیز در نظر بگیرید. در صورتی که بتوانید تعدادی از کتاب های خاص و گران بها را به مشتریان خود اجاره دهید، خیلی سریع معروف و محبوب می شوید. می توانید این کار را با دریافت ضمانت نامه های معتبر انجام دهید تا ریسک معامله را کاهش دهید.

بر روی دکوراسیون سرمایه گذاری کنید

برای راه اندازی مغازه کتاب فروشی بر روی دکوراسیون سرمایه گذاری کنید

یکی از مهم ترین مراحل راه اندازی مغازه کتاب فروشی، ساخت دکوراسیون آن است. مشخصاً هر قدر در دیزاین داخلی و نمای خارجی کتاب فروشی خود خلاقانه عمل کنید، شانس بیشتری برای جذب شتری خواهید داشت. معمولاً افراد فرهنگی تحت تأثیر دکوراسیون های ساده و جذاب قرار گرففه و حضور در این مراکز را دوست دارند. پیشنهاد می کنیم شما نیز با خلق یک دکور خاص و ساده، تلاش خود را برای جذب این مخاطبان، به کار بگیرید.

بیشتر بخوانید:چیدمان و دکوراسیون کافه کتاب با چند ایده جذاب

در صورتی که با اصول طراحی و دکوراسیون کتاب فروشی آشنا نیستید، از یک طراح حرفه ای برای خلق یک دکور خاص کمک بگیرید. همچنین نمونه های اجرا شده را مطالعه کنید. برای اینکار لازم نیست تا سراغ دیزاین کتاب فروشی های ایرانی بروید. بهتر است افق دید خود را با مطالعه نمونه های خارجی، گسترده تر کنید.

به خاطر داشته باشید، هیچگاه محدودیت در متراژ و ابعاد فضا شما را از انجام یک دکوراسیون زیبا و خاص، منصرف نکند. شاید ندانید اما امروزه بسیاری از کتاب فروشی های محبوب و معروف در یک فضای چند متری اقدام به فروش محصولات فرهنگی می کنند. پس ناامید نشوید و به فکر خلق دکور اختصاصی خود باشید.

برند شخصی خود را بسازید

برند شخصی خود را بسازید

آنچه که می تواند شما را در بازار فروش کتاب، معروف و معتبر سازد، برند شماست. اگر یک برند شخصی موفق و پرآوازه داشته باشید، خیلی سریع رشد کرده و به سودآوری می رسید. اما ساخت برند، به همین سادگی ها نیست. سال ها زمان لازم است تا بتوانید نام تجاری خود را در ذهن مشتری تثبیت کرده و ماندگار کنید.

ابزارهای مختلفی برای برندسازی وجود دارد که بهترین و پر بازده ترین آن ها، تبلیغات و بازاریابی است. اگر در زمان راه اندازی مغازه کتاب فروشی، در تمام عرصه ها، تبلیغات مناسبی داشته باشید، با سرعت بیشتری به سمت موفقیت روانه می شوید. در حالی که بدون تبلیغات و بازاریابی باید منتظر اثر زمان باشید تا بلکه یک روز برند شما نیز ساخته شود.

بیشتر بخوانید: حقایق جالب درباره طراحی و دکوراسیون کتاب فروشی

در کنار تبلیغات و بازاریابی، می توان از دکوراسیون نیز برای ساخت یک برند اختصاصی کمک گرفت. در صورتی که در دکور مغازه شما یک المان خاص وجود داشته باشد و یا فروشگاه شما خدمات خاصی را ارائه دهد، مسیر برندسازی هموارتر می شود. برای مثال امروزه بسیاری از فروشگاه های خارجی تلاش می کنند تا علاوه بر فروش کتاب یک فضای مفید برای مطالعه نیز طراحی کنند. مشتریان این فروشگاه می توانند بلافاصله پس از خرید کتاب خود و یا امانت گرفتن آن، زمانی را در یک محیط دنج و خلوت به مطالعه بپردازند. اگر ارائه دهنده این دسته از خدمات خاص باشید، به درستی در مسیر برندسازی قرار می گیرید.

برند شخصی خود را بسازید
اطلاع رسانی کنید

اطلاع رسانی کنید

با کمی دقت متوجه می شوید، معتبرترین کتاب فروشی ها با برگزاری حراجی و جشنواره فروش، خریداران را به سمت خود می کشانند. با تقلید از عملکرد آن ها، شما نیز می توانید حراجی های بزرگ راه بیندازید. اما تا زمانی که نتوانید جشنواره فروش خود را به اطلاع مشتریان واقعی برسانید، سهمی از این ایده راهگشا، نخواهید داشت.

پس یک اکانت تجاری در پلتفرم های آنلاین بسازید و با فعالیت مستمر و مفید، مخاطبان واقعی را به سمت خود جذب کنید. در کنار این یک سایت طراحی کنید. در وبسایت خود علاوه بر فروش کتاب، اطلاعات کاربران را از محتوای کتاب های جنجالی و پر طرفدار، بالا ببرید. در اغلب مواقع پرده برداشتن از محتوای برخی کتاب ها، شانس فروش آنان را بالا می برد. حتی می توانید با پخش تراکت و بروشور نیز به اطلاع رسانی بپردازید. تفاوتی ندارد از کدام روش برای اطلاع رسانی استفاده می کنید. در هر حال باید تلاش کنید تا نام تجاری خود را به گوش مخاطب بزنید و او را برای حضور در فروشگاه تشویق کنید.

سخن پایانی؛

راه اندازی مغازه کتاب فروشی، ساده است. اما توسعه آن بسیار چالش برانگیز است. برای اینکه بتوانید نام تجاری خود را به لیست محبوب ترین کتاب فروشی های شهر تهران اضافه کنید، باید ده ها نکته را به طور همزمان رعایت کنید. در این مطلب از بامکوک (بانک اطلاعات محل کسب و کار)، تلاش کردیم تا شما را با راه اندازی ساده و بدون دردسر یک کتاب فروشی موفق، آشنا کنیم. امیدواریم از این مطلب برای راه اندازی یک کتاب فروشی موفق، نهایت استفاده را ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *

مطالب مرتبط

اشتراک‌گذاری