بامکوک مگ
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
دکوراسیون و چیدمان مبل فروشی با چند راهکار ساده

اصول دکوراسیون و چیدمان مبل فروشی

بدون شک یکی از مهم ترین مراحل راه اندازی فروشگاه مبل، چیدمان و دکوراسیون آن است. معمولاً فروشگاه هایی که فاقد دکوراسیون و چیدمان ایده

محتوای جدول

بدون شک یکی از مهم ترین مراحل راه اندازی فروشگاه مبل، چیدمان و دکوراسیون آن است. معمولاً فروشگاه هایی که فاقد دکوراسیون و چیدمان ایده آل هستند، در جذب مشتری ناکام می مانند. پس همین حالا آستین ها را بالا بزنید و خود را برای تغییرات شگرف در فروشگاه مبل، آماده کنید. در این مطلب از بامکوک (بانک اطلاعات محل کسب و کار)، شما را با اصول دکوراسیون و چیدمان مبل فروشی آشنا می کنیم. پس با ما همراه باشید.

دکوراسیون و چیدمان مبل فروشی با چند راهکار ساده

دکوراسیون و چیدمان مبل فروشی با چند راهکار ساده

همانطور که می دانید طراحی و دکوراسیون هر یک از فروشگاه ها، تفاوت بسیاری با هم دارد. به هیچ وجه نمی توانید از اصول طراحی فروشگاه عطر و ادکلن، در چیدمان مبل فروشی استفاده کنید. باید اصول طراحی هر یک از این کسب و کارها را بشناسید تا بتوانید یک دیزاین ایده آل، ایجاد کنید. معمولاً مشتریانی که برای خرید مبل به مغازه شما می آیند، چند نیاز مشترک دارند. باید سعی کنید در دکوراسیون و چیدمان مبل فروشی خود، این نیازها را مرتفع کنید. همچنین یک تصویر زیبا و جذاب از فروشگاه خود در ذهن مشتری باقی بگذارید. رعایت چند اصل ساده و پیاده کردن چند راهکار عملی، در این راستا کمک کننده خواهد بود.

1. ایجاد نقطه تمرکز در فضا های مختلف در دکوراسیون مبل فروشی

عدم وجود اصل نظم و تعادل در دکوراسیون، می تواند به طرز قابل توجهی میزان فروش شما را تحت تأثیر قرار دهد. این یعنی اگر بدون هیچ برنامه ای، تمام مبل ها و اکسسوری های خود را در فضا بچینید، دیگر شانسی برای فروش بالا نخواهید داشت. پس باید با رعایت اصل نظم، یک سری نقاط تمرکز ویژه خلق کنید.

برای اینکار باید یک دیوار خاص طراحی کنید. سپس با قرار دادن انواع مبلمان های راحتی، سلطنتی و …، نمایشی جذاب از محصول خلق کنید. شما می توانید در کنار فروش مبل، به فروش اکسسورهایی همچون تابلو، مجسمه، گلدان و … نیز بپردازید.

در خلق نقطه تمرکز باید به تناسب میان عناصر توجه کنید. این یعنی مبلمان هایی که از نظر سبک، طرح و یا رنگ همخوانی مناسبی دارند، در یک نقطه گرد هم آورید. بدون شک زمانی که مشتری شما در سالن مبل فروشی حرکت می کند، در نقاط تمرکز توقف کرده و به طور ویژه توجه خود را به محصولات این بخش اختصاص می دهد. پس در نقاط تمرکز فروشگاه، بهترین و جذاب ترین محصولات خود را بچینید. برویم تا ببینیم فروشگاه های معتبر، چگونه از پس ایجاد نقطه تمرکز برآمده اند.

دکوراسیون و چیدمان مبل فروشی با چند راهکار ساده

در این فضا طراح با بکارگیری یک دیوارپوش خاص، تمرکز را بر روی این محیط و میز و صندلی آن قرار داده است. مشتری با قرارگیری در این محیط می تواند به راحتی کیفیت و کارآیی مبلمان را تست کرده و با تمرکز بیشتری اقدام به خرید کند.

دکوراسیون و چیدمان مبل فروشی با چند راهکار ساده

در این مدل، با چیدمان دو مبل کوچک و نقلی، یک فضای تمرکز ساده شکل گرفته است. اما همانطور که می بینید اجزای موجود در نقطه تمرکز، همگی از لحاظ متریال، رنگ و یا طرح، با یکدیگر هماهنگ شده اند. این ست زیبا می تواند اشتیاق مشتری را به خرید برانگیزد.

بیشتر بخوانید : راه اندازی بهترین مبل فروشی با 6 تکنیک ساده

2. رعایت اصل نظم و تعادل در دکوراسیون مبل فروشی

بزرگ بودن ابعاد مبلمان، دست طراح را در چیدمان منظم عناصر مختلف می بندد. در بسیاری از مواقع مبل فروش ها مجبورند تا مبلمان خود را بدون در نظر گرفتن شکل ظاهری و مشخصات فنی آن به طور پراکنده در فروشگاه بچینند. اینکار باعث می شود تا کلیه محصولات فروشگاه در معرض دید مشتری قرار بگیرد. اما ضربه مخربی به دکوراسیون مبل فروشی می زند. بر همین اساس توصیه می کنیم در دکوراسیون و چیدمان مبل فروشی، به رعایت اصل نظم و تعادل، متعهد بمانید.

راهکار دوم؛ رعایت اصل نظم و تعادل در چیدمان

برای مثال چیدمان این فروشگاه را مورد توجه قرار دهید. در این دیزاین کلیه عناصر در معرض نمایش قرار دارند. اما با یک نظم و تعادل خاص. یعنی هیچ درهم ریختگی در دکوراسیون دیده نمی شود. همچنین در هیچ نقطه خاصی ازدحام چندین مبلمان به چشم نمی خورد. همه چیز در عین نظم و سادگی، بسیار زیبا جلوه می کند. مسلماً اگر شما نیز مشتری این مغازه باشید، به راحتی ست مبلمان مورد نیاز خود را در تنوع محصولات مختلف پیدا کرده و خریداری می کنید.

3. استفاده از هارمونی رنگ های خنثی

از آنجایی که قرار است در فروشگاه خود انواع مختلف مبلمان های مدرن، کلاسیک و نئوکلاسیک را در طرح و رنگ بندی مختلف به فروش برسانید، بهتر است از یک هارمونی رنگ خنثی در محیط استفاده کنید. با اینکار دیگر رنگ محیط بر رنگ مبلمان اثر نمی گذارد. تصور کنید درب و دیوار فروشگاه خود را با رنگ زرد رنگ آمیزی کنید. در این صورت مبلمان هایی با رنگ نارنجی، تحت تأثیر رنگ محیط، زیبایی و جلوه خود را از دست می دهند. عدم همخوانی رنگ محیط با رنگ مبلمان، منجر به زشت دیده شدن مبلمان شده و احتمال فروش مبل را کاهش می دهد.

راهکار سوم؛ استفاده از هارمونی رنگ های خنثی

به این طرح از دکوراسیون و چیدمان مبل فروشی دقت کنید. رنگ های محیطی از میان توناژ سفید و خاکستری انتخاب شده است. همین مسئله موجب شده تا رنگ سرمه ای مبلمان به خوبی به نمایش در بیاید.

راهکار سوم؛ استفاده از هارمونی رنگ های خنثی

در این فروشگاه نیز رنگ سفید بر محیط قالب شده است. در کفپوش این مغازه از پارکت به رنگ چوب روشن استفاده شده است. اما این میزان رنگ به گونه ای نیست که بتواند بر رنگ مبلمان ها اثر بگذارد. در این فضا هر یک از مبلمان ها، حتی نمونه های سفید، مجالی برای دیده شده پیدا کرده اند.

4. نمایش مبلمان در ست های مختلف

برای اینکه بتوانید مشتری های خود را به خرید ست مبلمان تشویق کنید، باید یک ست زیبا از انواع مبلمان، اکسسوری ها و حتی فرش و لوستر بسازید. با اینکار دیگر مشتریان شما تردیدی در خرید یک ست زیبا و لوکس، نخواهند اشت. این قابلیت ویژه، می تواند به مشتری در پیدا کردن هارمونی رنگ و طرح مناسب نیز کمک کند.

4. نمایش مبلمان در ست های مختلف

در این سبک از دکوراسیون و چیدمان مبل فروشی، طراح تلاش کرده تا رنگ مبلمان و طرح چوب آن ها را با یکدیگر هماهنگ کنید. همانطور که متوجه شدید در این ست تنها به چیدمان چند مبل اکتفا نشده است. بلکه از رومیزی، گلدان، صندلی های کلاسیک، کنسول و تابلو نیز در این ست زیبا استفاده شده است. اگر تصمیم به خرید یک ست مبلمان راحتی با بالشت های سبز رنگ داشته باشید، بدون شک در خرید این ست مبلمان و اکسسوری های آن تردید نخواهید کرد. و این یعنی معجزه چیدمان دقیق و اصولی.

4. نمایش مبلمان در ست های مختلف

این فروشگاه نیز در ترکیب عناصر مختلف و چیدمان مبلمان، بسیار موفق عمل کرده است. طوری که شما نیز دوست دارید ساعت ها در این مغازه وقت بگذرانید و به بررسی انواع مبلمان بپردازید.

4. نمایش مبلمان در ست های مختلف

در این طرح ساده و مینیمال نیز، اجزای مختلف بسیار ماهرانه با یکدیگر ترکیب شده اند. اگر تصمیم به خرید این صندلی داشته باشید، بدون شک در خرید آباژور، میزهای کوچک، تابلو و حتی قالیچه سفید، تردید نمی کنید. چرا که به نظر می رسد اجزای این ست تنها در همراهی هم زیبا و شکیل جلوه می کنند.

بیشتر بخوانید : بازار مبل ایران شماره 1

5. به نورهای محیطی در دکوراسیون مبل فروشی اهمیت دهید.

برای اینکه محصولات شما نمایش خوب و مناسبی داشته باشند، نیاز به سیستم نورپردازی قوی خواهید داشت. شاید لازم باشد در دکوراسیون و چیدمان مبل فروشی، برخی از فضاها را با نور کم و ملایم دیزاین کنید. اما نباید نور کلی محیط شما کم و محدود باشد. چرا که انتخاب مبلمان در فضای تاریک، کار سخت و دشواریست. اغلب مشتریان از انجام اینکار پرهیز می کنند. پس نور لازم برای تمرکز مشتری را تأمین کنید.

5. تأمین نورهای محیطی

همانطور که می بینید در این فروشگاه از انواع تکنیک های نورپردازی برای افزایش توجه مشتری استفاده شده است. محیط از نور کافی برخوردار بوده و کلیه محصولات، نمایش مناسبی دارند.

سخن پایانی؛

نحوه دکوراسیون و چیدمان مبل فروشی تأثیر بسزایی بر روند فروش می گذارد. اگر یک چیدمان حرفه ای و ماهرانه انجام دهید، شانس زیادی برای جذب مشتری خواهید داشت. کافیست در چیدمان خود به هماهنگ بودن طرح و نقش مبلمان ها دقت کنید. همچنین تلاش کنید تا یک چیدمان خلاقانه از اکسسوری ها و مبلمان ها ایجاد کنید. با اینکار می توانید دکور مغازه را ساده و بدون دردسر، بسازید. بامکوک (بانک اطلاعات محل کسب و کار)، تلاش کرد تا در این مطلب، چند نمونه از چیدمان های موفق در مبل فروشی های سرتاسر جهان را بررسی کند تا از این طریق شما نیز بهترین چیدمان را خلق کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *

مطالب مرتبط

اشتراک‌گذاری