اگر طراحی ویترین فروشگاه عطر و ادکلن، به دغدغه اصلی شما تبدیل شده، این مطلب از بامکوک (بانک اطلاعات محل کسب و کار) را از دست ندهید. در ادامه این مطلب شما را با چند راهکار و ایده مناسب برای طراحی و اجرای یک ویترین زیبا و جذاب، آشنا می کنیم.

طراحی ویترین ادکلن فروشی با چند ایده جذاب
ویترین اولین برخورد مشتری با کسب و کار شماست. او اگر ذهنیتی در خصوص برند شما نداشته باشد، اعتبار آن را از طریق طراحی و دکور ویترین ارزیابی می کند. حتی در حالتی که با برند شما آشنا باشد، باز هم به طرح ویترین دقت می کند. چرا که دوست دارد میزان خلاقیت و ذوق شما را در طراحی ویترین بسنجد. به همین دلیل است که امروزه برندهای نامی طراحی ویترین خود را در اولویت قرار می دهند.
شما نیز برای کوتاه کردن مسیر برندسازی و سرعت بخشیده به آن، باید بر روی طراحی و اجرای ویترین فروشگاه خود، سرمایه گذاری کنید. راهکارهای بسیاری برای خلق یک دکور زیبا وجود دارد. می توانید با در نظر داشتن چند پارامتر مهم، یکی از این ایده ها را انتخاب و اجرایی کنید. از جمله:
- بودجه و سرمایه خود
- متراژ ویترین و گستره نمایش آن
- سبک و طرح مورد علاقه خود
این آیتم ها تعیین کننده نوع ویترین، کیفیت ظاهری و نحوه اجرا آن خواهد بود. در یک نگاه کلی می توان صدها ایده جذاب را در چند مورد خلاصه نمود.

طراحی ویترین فروشگاه عطر و ادکلن با سبک مدرن
سبک مدرن و مینیمال که به تازگی در سطح جهان ترند و محبوب شده، یکی از بهترین گزینه ها برای طراحی ویترین فروشگاه عطر و ادکلن است. با استفاده از این سبک می توان یک جلوه زیبا و لوکس در دکور مغازه ایجاد کرد. خوشبختانه سبک مدرن هزینه چندانی ایجاد نمی کند. مگر اینکه تصمیم داشته باشید یک سبک فوق لوکس و لاکچری ایجاد کنید. در سبک مدرن خبری از المان های تزئینی فاخر و مجلل نیست. المان ها از نوع ساده و مینیمال هستند، اما بی نهایت زیبا و لوکس به نظر می رسند.
این سبک به استفاده هارمونی رنگ های روشن علاقه مند است. همانطور که می بینید در فروشگاه فوق نیز از پالت رنگ های روشن و خنثی برای ساخت ویترین استفاده شده است. سبک مدرن از خلاقیت های ویژه پشتیبانی می کند. او به شما اجازه می دهد تا خلاقیت و هنر خود را به عرصه ویترین بکشانید. در حالیکه سایر سبک ها یک سری قاعده مشخص برای طراحی دارند و به کاربر خود اجازه تغییر در آن را نمی دهند. در طرح بالا که در یکی از کشورهای عربی اجرا شده، از سمبل این شهر که همان شتر است، برای تزئین دکور استفاده شده است. سایر المان های تزئینی نیز با شکلی ساده اما جزئیاتی فراوان اجرا شده اند.

انواع عطر و ادکلن را می توانید بر روی این استندها که به شکل پر طراحی شده اند، ببینید. همانطور که پیداست این فرم از طراحی بسیار چشم گیر است. نگاه هر بیننده ای را به خود جذب کرده و قدرت زیادی در تبدیل بیننده به مشتری دارد.

طراحی ویترین فروشگاه عطر و ادکلن به سبک مدرن و لاکچری
اگر سادگی سبک مدرن را نمی پسندید، از نمونه های لاکچری آن استفاده کنید. در طراحی سبک لاکچری از رنگ های لوکس همچون طلایی استفاده می شود. این رنگ قادر است توجه عموم بینندگان را به خود جلب کند. همانطور که می بینید ویترین فوق از نظر میزان جذابیت، امتیاز خوبی دریافت می کند. چرا که در همان لحظات ابتدایی شما را به سمت خود می کشد. این شکل از طراحی ویترین می تواند به نقطه قوت کسب و کار شما تبدیل شود.
بیشتر بخوانید: طراحی و دکوراسیون فروشگاه عطر و ادکلن
در ویترین این فروشگاه نیز می توانید ترکیب زیبایی از انواع باکس طلایی را دید. این باکس ها که به حالت یک استند در آمده اند، نمایش جذابی از محصول ایجاد کرده اند. با وجود سادگی محض، این طرح بسیار لوکس به نظر می رسد. اگر به سبک لاکچری و لوکس علاقه مند باشید، این فرم از طراحی مورد پسند شما خواهد بود.

در دیزاین کلی این ویترین از ده ها شیشه عطر در پس زمینه طلایی استفاده شده است. یک سری گوی شفاف نیز به منظور افزایش میزان شکوه ویترین به کار گرفته شده است. تکنیک خاصی از نورپردازی نیز به منظور تقویت دکور ویترین به کار گرفته شده است. مشخصاً این ویترین با ظاهر جذاب، خاص و لاکچری خود، نگاه هر بیننده ای را جذب می کند.

اگر فروشگاه شما در یک پاساژ واقع شده و امکان استفاده از بخشی از راهرو را دارید، در اجرای این نوع ویترین تردید نکنید. همانطور که می بینید این غرفه عطر و ادکلن با ظاهر لوکس و لاکچری خود، بسیار خاص و متمایز به نظر می رسد. شما نیز می توانید با اجرای این ایده خلاقانه، مشتریان پاساژ را به سمت غرفه خود بکشانید.

این شکل از طراحی ویترین نیز با وجود مدرن و ساده بودن، بسیار شیک و جذاب به نظر می رسد. ضمن اینکه به شما امکان نمایش محصول را نیز می دهد. با داشتن این ویترین زیبا و خوش رنگ، دیگر دغدغه ای از بابت جذب مشتری نخواهید داشت.

طراحی ویترین فروشگاه عطر و ادکلن با سبک رمانتیک
از آنجایی که عطر و ادکلن یک هدیه رمانتیک و عاشقانه قلمداد می شود، بسیاری از فروشندگان ترجیح می دهند، همین حس و حال را در ویترین خود ایجاد کنند. چرا که معتقدند افراد را به خرید یک هدیه ارزشمند، متقاعد می کند. در واقعیت نیز همین طور است. اگر شما قصد خرید یک هدیه زیبا و خاطر انگیز را داشته باشید، با عبور از کنار فروشگاه فوق، به خرید اغوا می شوید. این ویترین با ظاهر رمانتیک و حس و حال عاشقانه خود، مشتریان خاص پسند را به سمت خود می کشد.
بیشتر بخوانید: ایده هایی جذاب برای راه اندازی فروشگاه عطر و ادکلن
این طرح از ویترین نیز که به خوبی گل آرایی شده، قابلیت ویژه ای در جذب مشتری دارد. طراح این پروژه تمام ذوق و هنر خود را صرف ایجاد یک ویترین خاص و متمایز کرده و در این زمینه موفق نیز بوده است!

در طرح کلی این ویترین نیز از ماکت یکی از محبوب ترین ادکلن ها برای جلب توجه بیننده استفاده شده است. در پس زمینه ویترین نیز می توان انواع مختلفی از عطر و ادکلن را دید. آنچه که طراحی این ویترین را از سایر فروشگاه ها متمایز ساخته، شکل جذاب گل آرایی آن است. بدون شک با سرمایه گذاری بر روی این تکنیک طراحی ویترین فروشگاه عطر و ادکلن، شما نیز نتایج شگفت انگیزی دریافت می کنید.

گل آرایی در ویترین ادکلن فروشی، یک تکنیک نسبتاً رایج است. این فروشگاه نیز ماکت دو عطر معروف را توسط گل های قرمز و صورتی دیزاین کرده است. مشخصاً این هارمونی رنگ زیبا، حتی از فواصل دور نیز توجه مشتری را جلب خواهد کرد.

حتی اگر بودجه کافی برای گل آرایی ویترین خود ندارید، از گل های کاغذی برای ایجاد یک حس و حال عاشقانه استفاده کنید. این فروشگاه با استفاده از این تکنیک توانسته یک جلوه جذاب در معرض دید مشتریان قرار دهد.
طراحی ویترین فروشگاه عطر و ادکلنبا ایده های خلاقانه
اگر تصمیم دارید تا ویترین خود را به یک ابزار مناسب برای برندسازی تبدیل کنید، باید یک دکور خلاقانه ایجاد کنید. خلاقیت شما می بایست برای دقایقی ذهن مشتری را به چالش بکشد. در این حالت می توان امیدوار بود طرح کلی ویترین و نام تجاری شما در ذهن مشتری تثبیت شود.

این طرح نمونه جذابی از بکارگیری یک ایده خلاقانه است. طرح کلی ویترین به گونه ای ایجاد شده که گویا از درب این ادکلن صدها گل فوران می کند. این جادوی رنگ و خلاقیت است که توانسته این ویترین را تا این حد زیبا و باشکوه جلوه دهد. همانطور که می بینید در ویترین این فروشگاه خبری از نمایش صدها محصول نیست. چرا که فروشنده تصمیم داشته تا خلاقیت خود را به رخ مشتری بکشد، نه تنوع محصول را!

در ویترین این فروشگاه می توان شاهد یک خلاقیت زیبا و جذاب بود. طراح یک آکواریوم زیبا را با عناصر چوبی و سنگی، به تصویر کشیده است. این ماهی های چوبی به سمت محصولات این فروشگاه حرکت می کنند و احتمالاً راغب به استفاده از آن هستند! بدون شک اگر از کنار این ویترین زیبا و خلاقانه عبور کنید، دقایقی را به تماشای خلاقیت جذاب و خواستنی آن می ایستید.

در ویترین این فروشگاه می توان خلاقیت زیبایی را در نحوه نمایش محصول دید. طراح به جای قرار دادن محصول بر روی استند، آن ها را به شکل زیبا و ریتمیک از سقف آویزان کرده است. در پس زمینه این طرح شاهد اجرای سبک کلاسیک و گچ بری های مخصوص آن هستیم. ترکیب متعادل طرح، رنگ و متریال، از دیگر نقاط قوت طراحی ویترین فروشگاه عطر و ادکلن است. شکل دیگری از این نوع چیدمان را می توان در تصویر زیر دید.

سخن پایانی
طراحی ویترین فروشگاه عطر و ادکلن با افزایش اطلاعات در خصوص نحوه طراحی، کار چندان سختی نخواهد بود. دراین مطلب از بامکوک (بانک اطلاعات محل کسب و کار)، تلاش کردیم تا شما را با چند ایده جذاب برای خلق یک ویترین خاص و متمایز آشنا کنیم. امیدواریم از مطالب ذکر شده در این مقاله، نهایت استفاده را ببرید.