به عنوان صاحب یک فروشگاه تجهیزات موسیقی، چقدر به دکوراسیون و چیدمان مغازه خود اهمیت داده اید؟ آیا بودجه و سرمایه خاصی برای چیدمان صحیح مغازه در نظر گرفته اید؟ پاسخ به این سوال ها مشخص می کند که شما در راه اندازی این کسب و کار، تا چه حد موفق بوده اید. ارتباط مستقیمی میان دکور مغازه و میزان فروش وجود دارد. به عبارتی کیفیت دکوراسیون در میزان سوددهی شما تعیین کننده است. پس اگر تا به اینجا بر روی دکوراسیون مغازه سرمایه گذاری نکرده اید، این مطلب از بامکوک (بانک اطلاعات محل کسب و کار) را از دست ندهید. در ادامه به ترفندهایی جالب برای دکوراسیون فروشگاه لوازم موسیقی، می پردازیم.

ایده هایی جذاب برای دکوراسیون فروشگاه لوازم موسیقی
چیدمان و دیزاین داخلی مغازه، یک پروسه زمانبر است که نیاز به مهارت و دقت بالایی دارد. اجرای طرح ها نیز به ظرافت در عمل احتیاج دارد. به عنوان فروشنده لوازم موسیقی، از عهده هیچ کدام بر نخواهید آمد. پس، از متخصصین این امر برای خلق یک دکور متفاوت کمک بگیرید. اما پیش از هر چیز اطلاعات خود را در خصوص دکوراسیون های اجرا شده که محبوب و ترند شده اند، بالا ببرید. پیروی از دکورهای محبوب، یک استراتژی همیشه موفق برای خلق یک دکور خاص، به شمار می آید.
برای بررسی و مطالعه نمونه های موجود، به فروشگاه های لوازم موسیقی در ایران اکتفا نکنید. پا را کمی فراتر گذاشته و نمونه های موفق خارجی را آنالیز کنید. می توان با الهام از این ایده ها، بهترین نقش و طرح را به دکور فروشگاه لوازم موسیقی، اضافه کرد.

یک دکوراسیون فروشگاه لوازم موسیقی خفن، جذاب و البته هزینه ساز
فضای کافی و بودجه مناسب یک فرمول قوی برای ساخت یک دکور خاص است. اگر متراژ مغازه شما زیاد است و بودجه کافی برای دکور آن دارید، از این فرصت عالی برای خلق یک دکور خاص و خفن استفاده کنید. شما می توانید دکور مغازه را به برگ برنده کسب و کار خود تبدیل کنید. مشخصاً این کار شانس شما را در ساخت یک برند معتبر نیز بالا می برد. به طراحی فروشگاه فوق دقت کنید. چه چیز در نگاه اول نظر شما را جلب می کند؟ مشخصاً دکوراسیون فروشگاه لوازم موسیقی نه تجهیزات آن! بیایید در همراهی هم نقاط قوت و ضعف این پروژه را بررسی کنیم.
بیشتر بخوانیم : 6 نکته برای راه اندازی فروشگاه لوازم موسیقی1. نمای خاص و چشمگیر

نمای خارجی فروشگاه، به خوبی ذوق و سلیقه شما را در دکوراسیون و چیدمان، به نمایش می گذارد. این بخش از فروشگاه در معرض دید عموم افراد پیاده و سواره قرار دارد. فارغ از اینکه به محصولات شما احتیاج داشته باشند یا خیر، آن ها به تماشای ویترین مغازه می آیند. با نظر به همین مسئله، این فروشگاه با یک نمای زیبا و جذاب طراحی شده است.
شاید عجیب به نظر برسد، اما فروشنده این مغازه، هیچ اصراری به معرفی محصول در بخش ویترین نداشته است. برای نمایش صحیح محصولات، بخش قابل توجهی از نما با متریال شیشه پوشانده شده است. این ویترین به خودیه خود معرف این کسب و کار بوده و حتی تجهیزات داخل آن را نیز به طور کامل نمایش می دهد. از سوی دیگر طراح نیز تصمیم داشته تا در همین بخش، تمام زحماتی که برای دکور داخلی فروشگاه کشیده، به نمایش بگذارد.
ترکیب متعادل رنگ، طرح و متریال، مهم ترین مشخصه این ویترین جذاب است. اگرچه ویترین مغازه بسیار ساده به نظر می رسد، اما فوق العاده شیک و لوکس است. شما نیز اگر برای دکوراسیون فروشگاه لوازم موسیقی خود هزینه کنید، می توانید به جای ساخت یک ویترین روتین و تکراری، نمایش متفاوتی از محصول و دکوراسیون ایجاد کنید.
2. به کارگیری الگوهای سبک مدرن در دکوراسیون فروشگاه لوازم موسیقی

اگر با سبک های طراحی در معماری آشنا باشید، در همان نگاه اول متوجه می شوید که طراح این پروژه با پیروی از سبک مدرن، این طرح خلاقانه را ایجاد کرده است. در سبک مدرن خبری از تزئینات فاخر و مجلل نیست. همانطور که می بینید، در این طرح نیز سادگی حرف اول را می زند. برای اینکه جلوه دکوراسیون خاص و متمایز به نظر برسد، از برخی المان های مدرن و جذاب استفاده شده است.
از همان لحظه ورود به فروشگاه نیز، دکور خاص سقف و دیوار چشم مشتری را پر می کند. استفاده از این المان برجسته و لوکس، به نقطه قوت این طراحی تبدیل شده است. طراح با اضافه کردن یک المان خاص از دیوار به سمت سقف، این طرح را از سایر دکورهای روتین، متمایز ساخته و برند این فروشگاه را در ذهن مخاطب، تثبیت کرده است.
نکته قابل توجه دیگر، شکل متفاوت پله هاست. در این طرح از پله های مدرن و سبک به جای راه پله های روتین استفاده شده است. حالت معلق پله ها، حس و حال متفاوتی به این دکوراسیون مدرن بخشیده است. پس می توان آن را نیز یکی دیگر از نقاط قوت این پروژه تلقی نمود.
در ادامه برای نمایش هرچه بهتر ماهیت سبک مدرن، از پالت رنگ های خنثی استفاده شده است. سفید، خاکستری و رنگ چوب طبیعی، هارمونی رنگ این دکوراسیون را می سازند. این رنگ ها به شکل ماهرانه ای با متریال های سبک همچون چوب، بتن و آجر، ترکیب شده اند.
3. نمایش خاص و متفاوت محصول

در این فروشگاه، نمایش محصول نیز به شکل متفاوتی انجام شده است. خبری از قفسه بندی های روتین و تکراری نیست. بخشی از فضا مانند یک صحنه ارکستر دیزاین شده و بسیار خاص و متفاوت به نظر می رسد. در طبقه بالا نیز نوع چیدمان و دکوراسیون فروشگاه لوازم موسیقی به همین شکل است. به خاطر داشته باشید، برای خلق یک دکوراسیون متفاوت، باید از کلیشه ها فاصله بگیرید. باید تلاش کنید تا در تناسب با ابعاد فضای خود، شکلی متفاوتی از نمایش محصول را ارائه دهید. این رمز موفقیت شما در خلق یک دکور متفاوت خواهد بود.
بیشتر بخوانیم :مراحل راه اندازی استودیو صدا بردارینمایش سبک کلاسیک در دکوراسیون فروشگاه لوازم موسیقی
اگر به سبک های سنتی و لاکچری علاقه مندید، می توانید سبک کلاسیک را در دکوراسیون فروشگاه لوازم موسیقی خود اجرا کنید. این سبک با المان های فاخر و مجلل خود، بهترین جلوه را به مغازه شما می بخشد. اغلب مردم در خرید ساز، به مغازه هایی با دکوراسیون کلاسیک مراجعه می کنند. چرا که تصور می کنند این مغازه ها سالیان سال است که به فروش لوازم موسیقی می پردازند.

این طرح نمونه ای موفق از چیدمان به سبک کلاسیک است. در این فروشگاه انواع مختلف شیپور، به فروش می رسد. اما شما می توانید در ویترین های شیشه ای خود، انواع تجهیزات موسیقی را به فروش برسانید. همانطور که می بینید در این مغازه از هارمونی رنگ های گرم و تیره استفاده شده است. این پالت رنگ مختص سبک کلاسیک می باشد. استفاده از متریال های ارزشمندی همچون چوب طبیعی، به دکوراسیون این فروشگاه ارزش و اعتبار زیادی بخشیده است. در ادامه به نقاط قوت این طراحی، از جنبه های مختلف، می پردازیم.
1. نمای خاص و مجلل

نما و چهره بیرونی این مغازه بسیار نوستالژیک به نظر می رسد. اگر به عنوان یک عابر از کنار این مغازه عبور کنید، بدون شک ویترین خاص و مجلل آن مدتی کوتاه شما را متوقف می کند. اگر تصمیم به خرید ساز داشته باشید، بدون شک وارد مغازه می شوید. این معجزه ساخت یک ویترین خاص و متفاوت است که به جذب مشتری کمک می کند. پس تلاش کنید تا شما نیز یک نمای خاص به فروشگاه موسیقی خود اضافه کنید.
2. نمایش جذاب انواع ساز

در این فروشگاه، کلیه لوازم موسیقی در یک ویترین شفاف شیشه ای قرار گرفته اند. آن ها کاملاً در معرض دید مشتری هستند. اما نگهداری در قفسه های شیشه ای موجب شده تا هیچ یک از مشتریان دسترسی به انواع ساز نداشته باشند. در مرکز فروشگاه یک ست کوچک برای تعامل و گفتگو شکل گرفته است. می توان از مشتریان مغازه در این فضا پذیرایی کرد و مشاوره های لازم برای خرید لوازم موسیقی را ارائه داد.
3. المان های تزئینی خاص و جذاب

اگر دقت کنید متوجه می شوید که المان های تزئینی به کار رفته در این فروشگاه، بسیار خاص هستند. شکل لوسترها درست مانند یک شیپور است. در آباژورها نیز می توان ردپای تجهیزات موسیقی را دید. این تناسب میان المان های تزئینی و نوع کسب و کار، یک جلوه جذاب و خاص به دکوراسیون فروشگاه لوازم موسیقی بخشیده است.
سخن پایانی؛
ایجاد یک دکوراسیون خاص و متفاوت به فروشگاه های عرضه کننده لوازم موسیقی، می تواند تأثیر بسزایی بر روند فروش بگذارد. اگر تصمیم دارید تا خیلی سریع برند اختصاصی خود را بسازید و به یک فروشگاه محبوب تبدیل شوید، بر روی دکوراسیون فروشگاه لوازم موسیقی سرمایه گذاری کنید. در این مطلب از بامکوک (بانک اطلاعات محل کسب و کار)، شما را با چند نمونه دکوراسیون موفق آشنا کردیم. می توانید با الهام از این دیزاین ها، شما نیز دکوراسیون منحصر بفرد خود را ایجاد کنید.