بامکوک مگ
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
موثرترین روشها برای محافظت از برند در فضای اینترنت

موثرترین روشها برای محافظت از برند در فضای اینترنت

اگر خواننده این مطلب هستید احتمالاً صاحب کسب و کار مشخصی هستید یا شغل شما دارای برند ثبت شده است و حالا می خواهید با

محتوای جدول

اگر خواننده این مطلب هستید احتمالاً صاحب کسب و کار مشخصی هستید یا شغل شما دارای برند ثبت شده است و حالا می خواهید با روش های محافظت از برند در فضای اینترنت آشنا شوید. البته اگر نامی که برای ارائه محصول یا خدمات خود انتخاب کرده اید را هنوز به ثبت نرسانده اید حتما در اولین فرصت ممکن، اقدامات لازم را برای ثبت برند تجاری خود انجام دهید. در غیر این صورت افراد سودجو شما را به دردسر خواهند انداخت. آنها ممکن است نام تجاری شما را به نفع خودشان ثبت کنند و همه زحمات شما را با چندین سال سابقه کار هدر بدهند. از طرفی مشتریانی که شما را به اسم برندتان می شناسند را از دست خواهید داد.

با ما در این مقاله از مجله اینترنتی سایت بامکوک (بانک اطلاعات محل کسب و کار) همراه شوید تا درباره روش های مختلف حفاظت از برند در فضای اینترنت نکات مهمی را به شما ارائه دهیم.

اهمیت حفاظت از برند در دنیای امروزی

بسیار ضروری است که صاحبین کسب و کار ها نسبت به حفاظت از برند حساسیت های لازم را داشته باشند. البته این موضوع نیاز به صرف وقت زیادی دارد که از حوصله خیلی از افراد و صاحبین مشاغل خارج است. اما به هر حال پیشرفت و توسعه برند، نیازمند برنامه ریزی مدون و استفاده از راهکار های به روز می باشد. در غیر این صورت راه برای کلاهبرداری و ایجاد اختلاف و همچنین سوء استفاده از محتوای برند شما باز خواهد بود.

این موضوع در کشورهایی که تحت پوشش قانون کپی رایت نیستند شایع می باشد. اما خوشبختانه در حال حاضر پیشرفت تکنولوژی به شما این امکان را می دهد که در هر کجای دنیا که هستید بتوانید مالک برند خود باشید و از محتوای آن محافظت کنید. به همین دلیل آمار شرکت های چند ملیتی و بین المللی روز به روز در حال افزایش است. پس اگر می خواهید فعالیت هوشمندانه و چشمگیری در بازار اینترنت و پر از رقابت امروزی داشته باشید حفاظت از هویت منحصر به فرد برند شما، یک امر ضروری است.

برندتان را قانونی کنید!

برندتان را قانونی کنید!

اولین قدم برای حفظ نامی که انتخاب کرده اید ثبت قانونی آن می باشد. وقتی شما برند خود را به ثبت رساندید هیچ مجموعه یا شخص حقیقی و حقوقی نمی‌تواند از آن سوء استفاده کند. در صورت تخلف و پیشامد چنین اتفاقی می توانید مراتب را از لحاظ قانونی پیگیری کنید. مطمئنا شخصی که بدون اجازه از نام ثبت شده شما سوء استفاده کرده باشد مرتکب جرم شده و توسط قانون مجازات می شود.

 

«برند سازی» تازه اول راه است!

هر چند یکی از مهمترین قدم ها برای پیشرفت کسب و کار، برند سازی است اما کار به همین جا ختم نمی‌شود. محافظت از برند در فضای اینترنت و شبکه های اجتماعی موضوع مهم دیگری است که نباید مورد غفلت واقع شود. برنامه ریزی شما برای توسعه برند و محافظت از آن قدرت کسب و کار شما را افزایش می دهد و هویت شما را پایدار باقی می گذارد. بنابراین اگر تمرکز خود را بر روی رشد کسب و کارتان قرار داده اید توجه ویژه ای نیز به برند خود داشته باشید. محافظت از برند کار خیلی آسانی نیست اما با رعایت یک سری نکات و قوانین و اصول می توانید برند خود را حفظ کنید و با آن به کسب و کار خود هویت ببخشید. در ادامه مطلب به مهمترین نکات در این زمینه اشاره خواهیم کرد.

مراقب هکرها باشید!

مراقب هکرها باشید!

یکی از زیان بار ترین روش ها برای آسیب طولانی مدت به هویت و اعتبار کسب و کار شما، هک شدن وبسایت تان می باشد. از رایج ترین روش های هک وب سایت می توان به استفاده از فرهنگ لغت برای حدس رمز FTP اشاره کرد. بنابراین باید رمزی را انتخاب کنید که تک کلمه ای باشد و به راحتی نتوان آن را حدس زد. اگر پنل دامنه خود را به وسیله کنترل آنلاین مدیریت کنید راه های هک و سواستفاده از وب‌سایت خود را تا حدود زیادی بسته نگه داشته‌اید.

بیشتر بخوانید : آشنایی با مجتمع کامپیوتر و موبایل شمرون

برای حفظ هویت برند، پیام های تبلیغاتی ایجاد کنید.

تمام تلاش صاحبین مشاغل این است که نام برند خود را در ذهن مصرف کنندگان ثابت و ماندگار کنند. بنابراین برای ایجاد تصویری تاثیرگذار در اذهان مخاطبان، بهتر است پیام های تبلیغاتی شما دربرگیرنده هویت برندتان باشد. هر چه با تصویر سازی و ایجاد پیام های تبلیغاتی هویت برند خود را افزایش دهید از برند خود بیشتر مراقبت کرده اید.

 

در طراحی لوگو خلاق باشید.

طراحی لوگو متناسب با برند و زمینه کسب و کار شما یکی دیگر از روش های محافظت از برند می باشد. لوگو به عنوان اصلی ترین جلوه بصری، برند شما را برای مخاطبان به نمایش خواهد گذاشت. بنابراین هنگام طراحی لوگو از ایده های خلاقانه و ماندگار بهره مند شوید. به گونه ای که مخاطبان فقط با یک بار دیدن لوگو، برند شما را تا مدت ها در ذهن خود به یاد داشته باشند. همچنین اگر می خواهید هزینه های اضافی اطلاع رسانی به مخاطبان خود را درباره کسب و کارتان کاهش دهید؛ سعی کنید برندی که طراحی می کنید ماهیت کار شما را به صورت منطقی و اصولی نمایش دهد.

هرچه لوگوی که طراحی می کنید ارزش مشخصی از کسب و کار شما را بازنمایی کند شرکت یا کسب و کار شما در نظر مخاطبان حرفه ای تر است.

 

 محفاظت از محتوای سایت را جدی بگیرید!

برای حفاظت از برند، علاوه بر مواردی که عنوان شد باید از محتوای سایت خود نیز به عنوان مهمترین دستاورد کسب و کارتان صیانت کنید. خیلی از کاربران هنگام آشنایی با برند شما ترجیح می دهند به سایت رسمی شما نیز سری بزنند تا از اعتبار شما اطمینان لازم را کسب نمایند. در این صورت اگر در سایت شما مطالب و محتوا هایی را ببینند که نمونه آن را در سایت ها دیگر هم دیده باشند یا به اصطلاح از محتوای شما کپی برداری شده باشد وقت خود را هدر نمی دهند و از سایت شما خارج می شوند. همین موضوع با گذشت زمان باعث کاهش ترافیک سایت و در نتیجه رکود کسب و کار شما خواهد شد.

برای رفع این مشکل محتوای سایت خود را به عنوان زیر مجموعه علامت تجاری ثبت کنید. جالب است بدانید که در برخی کشورها اجازه کپی برداری مستقیم و بدون اجازه از سایت هایی که تحت پوشش قانون کپی رایت هستند وجود ندارد. حتی اگر کشوری دارای چنین قانونی نباشد اما مطمئنا سازمان هایی هستند که جلوی کپی های غیر مجاز شرکت های داخلی از یکدیگر را می گیرند. بنابراین به راحتی می توانید سایت و محتوای برند خود را برای محافظت و صیانت بهتر در این سازمان ها ثبت کنید.

همچنین بهتر است در صفحات مختلف وب سایت خود و هر محتوایی که به صورت آنلاین منتشر می کنید تذکر کپی رایت را صریحا اعلام کنید.

 

هشدار های گوگل را فعال کنید!

یکی از سرویس های کاربردی گوگل که بسیار رایج است و در زمینه حفاظت از برند کاربرد زیادی دارد ابزار هشدارهای گوگل می باشد. این ابزار به کاربران کمک می کند که بر اساس یک جستجوی هوشمند در فضای اینترنت به محتوای مورد نظر شان دسترسی پیدا کنند. شما نیز برای برند خود می توانید با استفاده از این ابزارها ترندهای برتر و محتوا هایی که دارای منبع و نام نشان هستندرا پیدا کنید.

در واقع ابزارهای هشدار گوگل شرایطی را برای شما فراهم می کند تا در فضای گسترده اینترنت جستجو کنید و هر جا که از نام برند شما استفاده شده باشد را ببینید  و از آن مطلع شوید. از جمله ابزارهای رایجی که برای بررسی و آنالیز محتوای سایت قابل استفاده است عبارتند از:

 

Hyphens برای محافظت از برند در فضای اینترنت

این افزونه جستجوهای شما را بر اساس میزان ارتباطی که با برند شما برقرار شده است طبقه بندی می کند. در این صورت محتوا های مرتبط با حوزه کاری شما در صفحه نخست نتایج قرار می گیرد. بنابراین این روش نقش چشمگیری در توسعه برند و صرفه جویی در وقت و هزینه های شما دارد.

 

Quotes برای محافظت از برند در فضای اینترنت

این افزونه را بر روی مرورگر خود اضافه کنید. با این قابلیت می توانید کلید واژه ها را در کوتاه ترین زمان ممکن جستجو کنید. از طرفی تعداد سایت هایی که در حال استفاده از برند شما هستند نیز به وسیله این افزونه قابل مشاهده است. بنابراین در صورت هرگونه تخلف، قابل شناسایی خواهند بود.

 

برای حفاظت از برند وکیل بگیرید.

حفاظت از برند نیاز به صرف وقت و هزینه های زیادی دارد و کار چندان راحتی نیست. به هرحال افراد مشغله‌های خود را دارند و با رعایت همه توصیه ها و نکات باز هم احتمال اشتباه برای آنان فراهم است. مخصوصا این که برخی از اقدامات مربوط به حفاظت از برند، با مسائل حقوقی در ارتباط است. بنابراین همکاری با وکیل کاربلد که در حوزه علامت تجاری متخصص باشد کمک شایانی به صاحبین مشاغل و بقای کسب و کار آنها می کند.

حتی اگر نمی خواهید یک وکیل متخصص را به استخدام کنید حداقل با آژانس های حقوقی معتبر در تماس باشید. تا بتوانید از نکات کلیدی در حوزه علامت تجاری و حفظ برند خود اطلاعات لازم را کسب نمایید.

سخن پایانی

شما در این مطلب از مجله اینترنتی سایت بامکوک (بانک اطلاعات محل کسب و کار) با موضوع حفاظت از برند در فضای اینترنت همراه بودید. امیدواریم راهکارهایی که در این مطلب عنوان شد مفید بوده باشد و به شما در حفظ برند انحصاریتان کمک کند. در پایان مطلب یادآور می شویم که شما می توانید نظرات و پیشنهادات خود را درباره این موضوع با سایت بامکوک به اشتراک بگذارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *

مطالب مرتبط

اشتراک‌گذاری