بامکوک مگ
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
اصول نورپردازی در فروشگاه ساعت

اصول نورپردازی در فروشگاه ساعت

آشنایی با 10 نکته مهم در نورپردازی ساعت فروشی ها همراه با یادگیری اصول نورپردازی فروشگاه ساعت جهت افزایش فروش در بامکوک مگ
محتوای جدول

نورپردازی در فروشگاه ساعت و ساعت فروشی ها، می تواند به افزایش در فروش منجر شود. اگر نگاهی جدید به طراحی نور داشته باشید، از ده ها مزیت این انتخاب هوشمندانه بهره مند خواهید شد. برای این کار می توانید بامکوک (بانک اطلاعات محل کسب و کار) را تا انتهای این مطلب دنبال کنید.

بررسی نکات مهم در نورپردازی ساعت فروشی

بررسی نکات مهم در نورپردازی ساعت فروشی

خود را زمانی که به فروشگاه ساعت سر می زنید، تصویر کنید. در این حالت انتظار دارید تا نمایش جذابی از انواع محصول را ببینید. همچنین به راحتی بتوانید مشخصات ظاهری محصول را از نزدیک بررسی کنید. در صورتی که محیط بیش از حد تاریک باشد، چه احساسی خواهید داشت؟ مسلماً خیلی سریع فروشگاه را ترک می کنید. برای اینکه مشتریان شما در بازدید از مغازه، دچار این حس و حال نشوند، می بایست در نورپردازی در فروشگاه ساعت، حرفه ای عمل کنید. برای تحقق این امر می توانید نکات زیر را به شکل دقیق اجرا کرده و از اثرات مثبت آن بر دکوراسیون، بهره مند شوید.

نورپردازی لایه به لایه ساعت فروشی

1. نورپردازی لایه به لایه ساعت فروشی

اغلب ساعت فروش ها تصور می کنند برای نورپردازی مغازه خود، به کارگیری یک منبع نور قوی کافی خواهد بود. اما اگر محیط فروشگاه به شکل یکنواخت و تنها توسط یک منبع نور نورپردازی شده باشد، در برخی نقاط شاهد سایه های شدید خواهید بود. مشخصاً در این بخش ها نمی توان به خوبی کیفیت محصولات را بررسی نمود. سایه های شدید و محیط تاریک منجر به ایجاد حس بی اعتمادی در مشتری ها شده و آن ها را از انجام خرید منع می کند.

1. نورپردازی لایه به لایه ساعت فروشی

به همین خاطر است که بامکوک توصیه می کند در هنگام نورپردازی در فروشگاه ساعت، از چندین منبع نور مختلف، با شدت و رنگ های مختلف استفاده کنید تا چندین لایه مختلف نور در فضا داشته باشید. این کار به شما در ساخت یک دکور زیبا، تأثیر بر الگوهای رفتاری مشتری و همچنین افزایش نرخ فروش، کمک ویژه ای می دهد.

بیشتر بخوانید: فوت و فن راه اندازی ساعت فروشی

تصاویر بالا، نمونه موفقی از نورپردازی لایه بندی شده در فروشگاه ساعت هستند. همانطور که می بینید، در این تصاویر نقاط برجسته و مسطح مختلفی دیده می شود. همین امر موجب شده تا دکوراسیون از جذابیت کافی برخوردار باشد. 

استفاده از تکنیک های نورپردازی تأکیدی

2. استفاده از تکنیک های نورپردازی تأکیدی

برای اینکه محصولات خاص خود را به شکل ویژه در معرض دید مشتری قرار دهید، می توانید از تکنیک های نورپردازی تأکیدی استفاده کنید. این سیستم نورپردازی یک میزان نور مشخص را به طور مستقیم بر روی یک عنصر خاص می تاباند. شدت نور این منبع نوری، کم است. اما تابش مستقیم نور باعث می شود تا محصول به شکل خاص از پس زمینه جدا شده و نمایش جذابی داشته باشد. پیشنهاد می کنیم با الگو گرفتن از تصویر بالا، شما نیز در نورپردازی در فروشگاه ساعت خود تکنیک های ناب و جذاب تأکیدی را به کار بگیرید. همانطور که می بینید، نتیجه کار چشمگیر و جذاب است.

نورپردازی صندوق و کانتر فروش

3. نورپردازی صندوق و کانتر ساعت فروشی

در دکوراسیون فروشگاه شما، صندوق و کانتر فروش می بایست جایگاه مخصوص به خود را داشته باشد. اگر به نورپردازی بخش های مختلف بپردازید، اما در بخش کانتر طراحی خاصی نداشته باشید، مشخصاً این فضا در بین سایرین، گم می شود. پس بهتر است تا میز کانتر را نیز با تکنیک های مختلف، نورپردازی کنید.

نورپردازی صندوق و کانتر فروش

مطابق تصویر بالا، شما می توانید پس زمینه میز خود را به شکل ایده آل نورپردازی کنید. این کار می تواند شکلی زیبا و جذاب به دکوراسیون شما دهد. همچنین شما می توانید از چراغ های آویز برای ایجاد تمایز در بخش فروش استفاده کنید. در انتخاب این نوع تجهیزات نورپردازی، می بایست از سبک دکوراسیون الهام بگیرید. در کنار این ها می توانید از نورهای خطی در کف یا سقف میز استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: طراحی و دکوراسیون فروشگاه ساعت

نورپردازی ویترین فروشگاه ساعت

4. نورپردازی ویترین فروشگاه ساعت

برای اینکه بتوانید مشتری را به محیط داخلی فروشگاه بکشانید، باید به طراحی دقیق و ماهرانه ویترین بپردازید. طراحی و نورپردازی ایده آل ویترین کمک می کند تا حس نیاز در مشتری تقویت شده و محصولات شما نیز نمایش جذابی داشته باشند. در نورپردازی ویترین می بایست از نورهایی که موجب اذیت و خیرگی چشم نمی شوند، استفاده کنند. همچنین تلاش نکنید تا با اعمال نورهای قوی، از راه دور مشتری را متوجه مغازه خود کنید.

انجام اینکار اگرچه در نگاه اول سودمند است، اما به محض اینکه مشتری را پای ویترین می کشاند، منجر به اذیت و آزار چشمان او می شود. پیداست که در این حال نورپردازی قوی موجب دفع مشتری شده و شرایط ایده آلی را رقم نمی زند. پس تلاش کنید تا در تناسب با ابعاد ویترین و همچنین ماهیت دکوراسیون خود، یک میزان نور مناسب در ویترین پخش کنید. در تصویر بالا می توانید نمونه موفقی از نورپردازی در فروشگاه ساعت به خصوص در بخش ویترین آن را مشاهده کنید.

نورپردازی قفسه های فروش ساعت

5. نورپردازی قفسه های فروش ساعت

در دکورهای خاص و شیک، قفسه های مختلفی برای نمایش ساعت تعبیه می شود. بسیار ضروری ست که این قفسه ها با تجهیزات نورانی مجهز شوند. در این حالت نمایش جذابی از انواع محصول خواهید داشت. بدون رعایت این تکنیک از نورپردازی، مشتری متوجه محصولات قرار گرفته شده در قفسه های نمایشی، نمی شود. بهتر است در اجرای تکنیک های نورپردازی، به هیچ وجه سراغ نورهای شدید و خیره کننده نروید. بلکه با یک نورپردازی ملایم و ملیح، توجه مشتری را جلب کرده و او را به تماشای طولانی مدت قفسه ها، تشویق کنید.

نورپردازی المان های تزئینی در ساعت فروشی

6. نورپردازی المان های تزئینی در ساعت فروشی

اگر در دکور فروشگاه خود از یک المان دکوراتیو استفاده می کنید، برای برجسته ساختن آن، از تکنیک های نورپردازی استفاده کنید. با اجرای این روش، ناصر تزئینی به شکل برجسته در محیط جای گرفته و به تقویت دکوراسیون شما کمک می کنند. تصویر بالا نمایش زیبایی از اجرای این تکنیک را نشان می دهد. همانطور که پیداست المان های به کار رفته در این تصویر، به خوبی از محیط پیرامون خود متمایز شده و در معرض دید مشتری قرار گرفته اند. این می تواند به رمز موفقیت شما در طراحی و دکوراسیون فروشگاه ساعت تبدیل شود.

برندسازی با طراحی صحیح نور

7. برندسازی با طراحی صحیح نور

شاید ندانید، اما در سطح جهان، برندهای بسیاری با تکیه بر نورپردازی در فروشگاه ساعت، توانسته اند برند اختصاصی خود را توسعه دهند. آن ها به طراحی نور در فضا، نگاهی جدی و حرفه ای داشته اند. به همین خاطر یک المان خاص نورانی را به محیط اضافه کرده و برند خود را با همین عنصر، به عموم مردم معرفی کرده اند. این بهترین و ساده ترین روش برای قرارگیری در مسیر برندسازی است.

برندسازی با طراحی صحیح نور

شما نیز می توانید با اجرای این تکنیک کاربردی، به راحتی برند خود را به بازدیدکنندگان، معرفی کنید. کافیست مطابق تصویر بالا عمل کنید تا شکلی متفاوت از طراحی نور را در معرض دید مشتری قرار دهید. مطمئن باشید این تصویر زیبا در ذهن بازدیدکنندگان ثبت شده و ماندگار می شود. دقیقاً همان چیزی که شما برای ساخت برند اختصاصی خود، به آن نیاز دارید!

بیشتر بخوانید: طراحی ویترین ساعت فروشی

استفاده از نور طبیعی روز در فروشگاه ساعت

8. استفاده از نور طبیعی روز در فروشگاه ساعت

شاید تصور می کنید برای اجرای دقیق تکنیک های نورپردازی لازم است تا استفاده از نور طبیعی روز را کنار بگذارید. در این صورت سخت در اشتباهید! حتی بهترین برندهای ساعت نیز از نور روز برای تقویت نور در محیط خود استفاده می کنند. اشعه های خورشید می توانند به راحتی محیط مغازه شما را پاکسازی کرده و انرژی های منفی آن را از بین ببرند.

همچنین به تزریق نشاط و شادابی در محیط کمک دهند. پس بهتر است تا به جای مسدود کردن مسیر ورود نور، از آن استقبال کنید. با نیم نگاهی به تصویر بالا متوجه می شوید که صاحب این فروشگاه در نورپردازی فروشگاه خود، چقدر حرفه ای عمل کرده است. ترکیب زیبای نورهای طبیعی و مصنوعی در کنار هم، یک جلوه خاص و متفاوت به دکور این مغازه بخشیده است.

نتیجه گیری

نورپردازی در فروشگاه ساعت می تواند بر آینده کسب و کار شما اثر مستقیم بگذارد. اگر یک دکور زیبا دارید، آن را به شکل حرفه ای نورپردازی کنید. در این صورت می تواند شاهد پیشرفت چشمگیر خود در فروش و توسعه برند، باشید. در این مطلب از بامکوک (بانک اطلاعات محل کسب و کار)، تلاش کردیم تا شما را با رایج ترین و بهترین تکنیک های طراحی نور در ساعت فروشی، آشنا کنیم. امیدواریم از نکات ذکر شده در این مطلب، نهایت استفاده را ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *

مطالب مرتبط

اشتراک‌گذاری