نورپردازی در اسباب بازی فروشی می تواند نرخ بازدید از فروشگاه را تحت تأثیر قرار دهد. اگر مغازه شما به شکل صحیح و اصولی نورپردازی شده باشد، دیگر دغدغه ای از بابت جذب مشتری نخواهید داشت. می توانید به راحتی کودکان و بزرگسالان را از راه دور متوجه مغازه خود کرده و از آن ها دعوت کنید تا از محصولات فروشگاه شما، دیدن کنند. برای دریافت راهنمایی های لازم برای نورپردازی در فروشگاه اسباب بازی، ادامه این مطلب از بامکوک (بانک اطلاعات محل کسب و کار) را دنبال کنید.

اهمیت نورپردازی در اسباب بازی فروشی
نورپردازی یکی از اصلی ترین ارکان طراحی و دکوراسیون داخلی به حساب می آید. هر قدر دکور مغازه شما زیبا و شکیل باشد، تا زمانی که به خوبی نورپردازی نشده باشد، جلوه اصلی خود را به نمایش نمی گذارد. طراحی یک سیستم نورپردازی قوی و خاص، می تواند به برگ برنده شما در طراحی و دکور فضای تبدیل شود. با طراحی صحیح نور و جانمایی دقیق تجهیزات روشنایی، می توانید نمایش زیبایی از محصول داشته باشید.

بیشتر بخوانید: راهنمای راه اندازی اسباب بازی فروشی
طوری که در همان نگاه اول کودکان را جذب خود کرده و نرخ فروش را بهبود دهید. شاید باور نکنید، اما شدت نور و هارمونی رنگ آن، می تواند بر الگوهای رفتاری کودکان و بزرگسالان اثر مستقیم بگذارد. به همین خاطر است که همواره توصیه می کنیم در نورپردازی در اسباب بازی فروشی، سراغ نورهای قوی با رنگ های شاد و مهیج بروید. همچنین هیچگاه از نورهای یکنواخت، کسل کننده و ضعیف استفاده نکنید.

با داشتن یک سیستم نورپردازی خاص و منحصربفرد، روند ساخت برند و توسعه آن، ساده تر خواهد شد. بسیاری از برندهای معتبر در زمینه فروش اسباب بازی، بخشی از هزینه تبلیغاتی خود را معطوف به طراحی نور می کنند. چرا که می دانند نورها تا چه حد می توانند در جذب مشتری، برندسازی و تثبیت نام تجاری در ذهن مشتری، موثر عمل کنند. این ها مهم ترین و حیاتی ترین دلیل برای نورپردازی در اسباب بازی فروشی به حساب می آیند.

اصول نورپردازی در فروشگاه اسباب بازی
برای داشتن یک سیستم نورپردازی حرفه ای، می بایست از اصول طراحی نور در فضای اسباب بازی فروشی پیروی کنید. ضوابط طراحی و به کارگیری تجهیزات روشنایی در فروشگاه های اسباب بازی فروشی به هیچ وجه سخت نیست. اگر دقیق و نکته سنج باشید، به راحتی از پس آن بر می آیید. اما اگر دانش و مهارت شما محدود است، می توانید از بامکوک نیز برای نورپردازی در اسباب بازی فروشی کمک بگیرید. در یک نگاه کلی می توان قوانین حاکم بر طراحی نور را در موارد زیر خلاصه نمود.
بیشتر بخوانید: بررسی 6 ویژگی اسباب بازی فروشی خوب

1. تأمین روشنایی عمومی با توجه به روحیه مشتری
در قدم اول باید نور مورد نیاز برای روشنایی عادی و معمولی فروشگاه را تأمین کنید. کودکان از حضور در محیط های تاریک و خفه بیزارند. پس تلاش کنید تا با نورپردازی عالی و حرفه ای، آن ها را به حضور طولانی مدت در فروشگاه، ترغیب کنید. بهتر است در انتخاب رنگ نور، سراغ رنگ های روشن و سفید بروید. نورهای زرد منجر به ایجاد محیط های کلاسیک و رسمی می شوند و به هیچ وجه مورد پسند کودکان نیستند.
به یاد داشته باشید شدت نور عمومی محیط باید به گونه ای باشد که نه منجر به خیرگی چشم شود و نه با ایجاد سایه های تند و شدید، موجب ایجاد حس ترس در کودکان شود. در تصویر بالا نمونه جذابی از طراحی سیستم نورپردازی به شکل صحیح و ایده آل را مشاهده می کنید. بدون شک شما نیز اشتیاق کافی برای حضور در این محیط دلباز و جذاب را دارید.

2. استفاده از چراغ های خطی و تأکیدی در فروشگاه
برای اینکه توجه ویژه مشتریان خود را به برخی از بخش ها جلب کنید، باید از نورپردازی تأکیدی یا چراغ های خطی استفاده کنید. این سیستم نورپردازی، جلوه ای خاص و متفاوت به فروشگاه شما می دهد. همچنین با این روش از نورپردازی در اسباب بازی فروشی می توانید برخی قفسه ها و محصولات را به شکل برجسته در معرض دید کودکان قرار دهید.
نورهای تأکیدی با تابش بر روی محصولات، آن ها در معرض توجه قرار می دهند. نمونه موفقی از اجرای این ایده جذاب را می توانید در تصویر بالا مشاهده کنید. بکارگیری نورهای خطی و تأکیدی، همچنین به شما در ایجاد تنوع در نورپردازی و لایه بندی نورهای مختلف، کمک می دهد. پس به هیچ وجه استفاده از آن ها را کنار نگذارید.

3. به کارگیری نور طبیعی روز برای تأمین روشنایی
کودکان عشق نور طبیعی خورشید هستند. آن ها از اشعه های خورشید انرژی مثبت گرفته و حس شادابی پیدا می کنند. به همین خاطر است که همواره توصیه می کنیم در پروسه طراحی نور در اسباب بازی فروشی، تحت هیچ شرایطی قید استفاده از نورهای طبیعی را نزنید. این راهکار ساده کمک می کند تا با کمترین هزینه، محیط داخلی فروشگاه را از آلودگی های محیطی و انرژی های منفی، پاکسازی کنید.
بیشتر بخوانید: 4 نکات مهم در طراحی دکور مغازه اسباب بازی فروشی
مشتریان شما بلافاصله پس از تماس با نور طبیعی روز، دچار حس شادابی و طراوت شده و شوق بیشتری برای خرید پیدا می کنند. با این حال پیشنهاد می کنیم مانع از تابش مستقیم نور بر روی قفسه های فروش شوید. چرا که ممکن است محصولات شما تحت تماس با نور خورشید، کیفیت خود را از دست دهند. پس یک میزان نور کنترل شده را به محیط داخلی فروشگاه تزریق کنید تا از ده ها مزیت ویژه آن، بهره مند شوید.

4. استفاده از نورهای رنگی برای جلب توجه کودکان
اگر تصمیم دارید تا یک محیط مفرح و شاداب بسازید و حتی از فواصل دور نیز کودکان را به سمت مغازه خود بکشانید، می بایست از نورهای رنگی استفاده کنید. کودکان عاشق رنگ های شاد و پر انرژی هستند. پس تلا شکنید تا ترکیب متعادلی از رنگ های شاد و نورهای رنگی ایجاد کنید و بدین شکل یک محیط پر نشاط برای حضور مشتریان کوچک خود، ایجاد کنید. این می تواند به رمز موفقیت شما در جذب مشتری تبدیل شود. در تصویر بالا نمونه موفقی از طراحی نورهای رنگی را مشاهده می کنید. بدون شک اگر فروشگاه شما نیز به این تجهیزات انرژی بخش مجهز شود، دیگر دغدغه ای از بابت جذب مشتری نخواهید داشت.

5. برندسازی از طریق نورپردازی در اسباب بازی فروشی
بسیاری از فروشگاه ها با یک تکنیک ساده، یعنی نورپردازی در تابلو فروشگاه، در مسیر برندسازی قدم بر می دارند. همانطور که می دانید تأثیر نور در ذهن مشتری بسیار بیشتر از سایر پارامترها ست. پس شما نیز برای قرار گیری در مسیر ساخت برند اختصاصی خود، تابلو فروشگاه را به اشکال خلاقانه نورپردازی کنید و در بخش های مختلف قرار دهید. در صورتی که در طراحی تابلو نورپردازی آن خلاقیت به خرج دهید، می توانید این المان تزئینی را به عنوان یکی از عوامل جذب مشتری به کار بگیرید.

6. نورپردازی المان های تزئینی و کودکانه
یک تکنیک جذاب برای نورپردازی در اسباب بازی فروشی، طراحی نور بر روی المان های تزئینی است. این روش می تواند به نقطه تمایز شما با سایر اسباب بازی فروشی ها تبدیل شود. در تصویر بالا می تواند اثرات مثبت اجرای این تکنیک را مشاهده کرد. طراح این پروژه با بکارگیری نور در یک پس زمینه زیبا بر روی دیوار، المان های تزئینی را برجسته ساخته است. کودکان با این گونه تصاویر ارتباط خوبی برقرار کرده و محو تماشای آن ها می شوند. پیشنهاد می کنیم شما نیز با یروی از این ایده، دکور خاص خود را بسازید و از سوی دیگر مشتریان کوچک خود را به حضور طولانی مدت در مغازه، ترغیب کنید.
بیشتر بخوانید: نکات طلایی در طراحی ویترین اسباب بازی فروشی

7. نورپردازی ویترین مغازه اسباب بازی فروشی
اولین برخورد مشتری با مغازه شما، در هنگام بازدید از ویترین رخ می دهد. اگر ویترین شما شکل و شمایلی جذاب داشته باشد، حس نیاز را در مشتری تقویت کرده و او را به بازدید از محصولات داخل فروشگاه، تشویق می کند. همانطور که پیش از این نیز گفته شد، یکی از اصلی ترین ارکان طراحی و دکور، نورپردازی است. پس تلاش کنید تا با نورپردازی صحیح بخش ویترین، دکور آن را به خوبی تکمیل کنید. به خاطر داشته باشید یک ویترین تاریک، نمی تواند کمکی به جذب مشتری کند. پس بالاترین سطح نور را در ویترین به کار بگیرید. همچنین تلاش کنید تا از استفاده از نورهای خیره کننده و شدید که منجر به آزار چشم کودکان می شود، پرهیز کنید.
سخن پایانی
نورپردازی در اسباب بازی فروشی می تواند با چند ایده ساده و عملی، انجام شود. با این حال هنوز هم بسیاری زا فروشندگان، طراحی نور را جدی نمی گیرند. مطابق آنچه که در این مطلب از بامکوک (بانک اطلاعات محل کسب و کار) ذکر شد، طراحی سیستم نورپردازی به شکل دقیق و خلاقانه، می تواند به نقطه تمایز شما تبدیل شود. همچنین بدون هیچ دردسری، شما را در مسیر برندسازی قرار دهد. پس تحت هیچ شرایطی، طراحی و نورپردازی صحیح را کنار نگذارید.