بامکوک مگ
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
نورپردازی در سوپر مارکت به شکل خاص و متفاوت

نورپردازی در سوپر مارکت به شکل خاص و متفاوت

آشنایی با 9 روش ساده نورپردازی در سوپر مارکت برای خلق یک سیستم نورپردازی کارآمد و حرفه ای ، خاص و متفاوت در سوپرمارکت
محتوای جدول

اگر یک هایپرمارکت دارید و تصمیم گرفته اید تا یک دستی بر شکل ظاهری آن بکشید، این مطلب از بامکوک (بانک اطلاعات محل کسب و کار) را از دست ندهید. تصمیم داریم تا شما را با ساده ترین روش تغییر، یعنی نورپردازی در سوپر مارکت، آشنا کنیم. پس از مطالعه این بخش، به ایده هایی عملی برای ساخت یک دکور متفاوت و منحصر بفرد، دست پیدا می کنید.

طراحی نور در هایپر مارکت با چند روش ساده

نورپردازی در هایپر مارکت با 9 روش ساده

واقعیت این است که تغییر در دکوراسیون هزینه زیادی ایجاد کرده و در اغلب مواقع، زمان بر است. اما با تغییر در سیستم نورپردازی، به سادگی می توان تغییرات شگرف ایجاد کرد. طراحی نور نه تنها هزینه زیادی روی دستتان نمی گذارد، بلکه به شکل سریع نیز اجرا می شود. برای خلق یک سیستم نورپردازی کارآمد و حرفه ای در سوپرمارکت خود، می توانید از دستورالعمل های زیر استفاده کنید.

سراغ نورپردازی قفسه ها بروید

1- سراغ نورپردازی قفسه های سوپر مارکت بروید

اولین راهکار برای تغییر در سیستم نورپردازی موجود، اضافه کردن نور به قفسه های فروش است. با همین یک تکنیک ساده، به راحتی می توانید شکل کلی دکوراسیون را تغییر دهید. نورپردازی قفسه ها به درک صحیح مشتری از موقعیت اجناس کمک می کند. از سوی دیگر باعث برجسته شدن محصول در نظر مشتری شده و به افزایش فروش نیز کمک خواهد کرد. به تصویر بالا دقت کنید.

سراغ نورپردازی قفسه ها بروید

نمونه موفقی از نورپردازی قفسه را مشاهده می کنید. بدون شک اگر شما مشتری این مغازه باشید، با میل و رغبت بیشتری سراغ قفسه ها می روید. همچنین اعتبار ویژه ای برای این مغازه قائل می شوید. پس تلاش کنید تا در نورپردازی در سوپر مارکت خود نیز دقیقاً به همین شکل عمل کنید.

سراغ نورپردازی قفسه ها بروید

به خاطر داشته باشید، درست مانند تصویر بالا، در نورپردازی قفسه ها، هارمونی رنگ را نیز رعایت کنید. همانطور که می بینید، قفسه ها با هارمونی رنگ تیره و گرم ساخته شده و نورها نیز درست مانند قفسه ها رنگ های گرم را منعکس می کنند. رعایت همین یک نکته ساده می تواند کیفیت طراحی و دکور فضا را تا حد قابل توجهی بهبود دهد.

از نورهای تأکیدی برای نمایش بهتر محصول استفاده کنید

2- از نورهای تأکیدی برای نمایش بهتر محصول سوپر مارکت استفاده کنید

اگر تصمیم دارید تا یک دکور خاص و متمایز برای هایپر مارکت خود بسازید، باید ضمن استفاده از تهیزات روشنایی عمومی، از تجهیزات روشنایی تأکیدی نیز استفاده کنید. در عمل این کار موجب اضافه شدن لایه های جدید نور شده و به شما در ساخت یک دکور جذاب کمک می دهد. کافیست نورهای تأکیدی را بر قفسه های فروش و یا المان های تزئینی مغازه خود بتابانید. مطابق تصویر فوق، شاهد اثرات مثبت این روش از نورپردازی خواهید بود.

بیشتر بخوانید: رمز موفقیت در راه اندازی نانوایی فانتزی

از نورهای خطی برای ایجاد خطوط راهنما کمک بگیرید

3- از نورهای خطی برای ایجاد خطوط راهنما کمک بگیرید

اگر سوپرمارکت شما بزرگ است، می توانید از نور علاوه بر تأمین روشنایی، به عنوان خطوط راهنما نیز استفاده کنید. به تصویر بالا دقت کنید. مشتریان این مغازه اگر مسیر نور را دنبال کنند، به راحتی به قفسه های محصول دسترسی خواهند یافت. این شکل از دیزاین و طراحی می تواند بر شکل کلی دکور نیز اثر مثبت بگذارد.

از نورهای خطی برای ایجاد خطوط راهنما کمک بگیرید

4- ترکیب متعادلی از طرح، نور و رنگ بسازید

با استفاده از نورها می توانید دکور فضا را به یک هارمونی زیبا از طرح، رنگ و نور تبدیل کنید. در این صورت زیباترین و شاخص ترین دکور را خواهید داشت. در تصویر بالا نمونه جذابی از به کارگیری یک ترکیب متعادل از رنگ و نور را مشاهده می کنید. این دکور بسیار خاص و متمایز جلوه می کند. برای مدیرانی که تصمیم به برندسازی از طریق طراحی دکور هستند، اجرای این ایده، بهترین گزینه خواهد بود. می توانید با کمی خلاقیت و ظرافت، شما نیز در خلق این طرح، موفق عمل کنید.

به نورپردازی سقف فروشگاه بپردازید

5- به نورپردازی سقف سوپر مارکت بپردازید

سقف بهترین محل برای نمایش خلاقیت در نورپردازی در سوپر مارکت است. می توانید با طراحی نور در این بخش، بدون اینکه فضای زیادی اشغال کنید، در تأمین روشنایی و خلق یک دکور خاص، موفق ظاهر شوید. در تصویر بالا مونه زیبایی از به کارگیری تجهیزات روشنایی خاص در سقف را مشاهده می کنید. این طرح از نورپردازی به تنهایی توانسته کیفیت دکور را تا حد قابل توجهی بهبود دهد. از سوی دیگر بر ماهیت سبک طراحی، تأکید کند. این فروشگاه بر اساس سبک مدرن و مینیمال طراحی شده و چراغ های سقف نیز با اشکال ساده و خطی طراحی شده اند. اما چینش آن ها در سقف، بسیار ماهرانه انجام شده است.

به نورپردازی سقف سوپرمارکت بپردازید

در این تصویر، نمونه دیگری از نورپردازی در سقف را مشاهده می کنید. این شکل از طراحی برای افرادی که دغدغه ای از بابت تأمین بودجه ندارند، بهترین گزینه است. چرا که می تواند اثرات بسیار مثبتی بر طراحی و دکور فضا بگذارد. در هر دو صورت، نورپردازی صحیح سقف به شما در خلق یک دیزاین داخلی زیبا و مشتری پسند، یاری خواهد داد. پس به آن تکیه کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

از نور برای جهت یابی کمک بگیرید

6- از نور برای جهت یابی کمک بگیرید

در بسیاری از سوپرمارکت ها، مشابه تصویر فوق، از المان های نورانی برای تشخیص مسیر در فروشگاه استفاده می شود. در تصویر بالا، از یک تابلو نورانی برای معرفی فضاهای مختلف استفاده شده است. شاید ندانید اما مردم با این المان های هدایت کننده، ارتباط بهتری برقرار می کنند. همچنین به راحتی متوجه تفاوت آن با سایر المان های مستقر در فضا می شوند. می توانید برای ایجاد تمایز در دکورسیون خود، به جای استفاده از تابلوهای چاپی، از تابلوهای نورانی استفاده کنید. همانطور که پیداست، نتیجه نهایی چشمگیر و شگفت انگیز به نظر می رسد.

بیشتر بخوانیم: چند تکنیک ساده برای طراحی و دکوراسیون نانوایی فانتزی

با طراحی نور به برندسازی بپردازید

7- با طراحی نور به برندسازی بپردازید

رمز موفقیت بسیاری از هایپرمارکت ها در برندسازی، نورپردازی تابلو و نام تجاری است. همانطور که می دانید، آنچه که موفقیت شما را در برندسازی تضمین می کند، تثبیت برند در ذهن مشتری است. در حال حاضر مردم بیش از هر چیز تحت تأثیر اشکال نورانی قرار دارند. اگر تابلو مغازه خود را مشابه تصویر فوق نورپردازی کنید، می توانید نام تجاری خود را در ذهن آنان تثبیت کنید. این ساده ترین و ارزان ترین روش برای قرارگیری در مسیر برندسازی است.

از چراغ های آویز دکوری استفاده کنید

8- از چراغ های آویز دکوری استفاده کنید

اگر بودجه کافی در اختیار دارید و برای طراحی و نورپردازی در سوپر مارکت ارزش قائل هستید، از چراغ های آویز خاص برای دکور محیط استفاده کنید. به تصویر بالا دقت کنید. مهارت این طراح در استفاده از چراغ های آویز زیبا، موجب موفقیت او در طراحی و دکوراسیون شده است. شما نیز می توانید با انتخاب چراغ هایی که تناسب کافی با سبک دکوراسیون دارند، یک منظره زیبا در معرض دید مشتری قرار دهید.

نورپردازی صندوق فروش را فراموش نکنید

9- نورپردازی صندوق فروش سوپر مارکت را فراموش نکنید

یادتان باشد، برای میز صندوق نیز یک سیستم نورپردازی مجزا طراحی کنید. با این کار مشتریان مغازه بدون هیچ دردسری میز صندوق را شناسایی کرده و سراغ آن می روند. این کار همچنین یک ورودی زیبا و جذاب می سازد و تأثیر مثبتی بر ذهن مشتری می گذارد. در تصویر بالا، نمونه جذابی از نورپردازی در صندوق را مشاهده می کنید.

نتیجه گیری

نورپردازی در سوپر مارکت می تواند کار بسیار ساده ای باشد. به شرط آنکه با رعایت نکات ذکر شده، به طراحی نور بپردازد. به خاطر داشته باشید، طراحی صحیح نور مطابق با دستورالعمل های ذکر شده در این مطلب از بامکوک (بانک اطلاعات محل کسب و کار)، می تواند نتایج بسیار مثبتی به جای بگذارد. پس با نهایت دقت و ظرافت، به اجرای آن ها بپردازید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *

مطالب مرتبط

اشتراک‌گذاری