نورپردازی در فروشگاه عطر و ادکلن تنها راهیست که می تواند به شما در خلق یک دکور زیبا، ملیح و ظریف کمک دهد. اگر تصمیم به طراحی سیستم نورپردازی در فروشگاه ادوپرفیوم خود را دارید، ادامه این مطلب از بامکوک (بانک اطلاعات محل کسب و کار) را دنبال کنید. در پایان به راهکارهایی طلایی جهت طراحی ایده آل سیستم نورپردازی می رسید.

مزایای طراحی نور در فروشگاه عطر و ادکلن
تقریباً کمتر کسی است که از معجزه نورپردازی در فروشگاه هایی همچون عطر و ادکلن و یا لوازم آرایشی مطلع نباشد. این نورها هستند که به شما کمک می کنند تا دکور مغازه خود زیبا و ملیح جلوه دهید. بدون داشتن یک سیستم نورپردازی مناسب، در نمایش محصول نیز موفق عمل نخواهید کرد. اما این تنها مزیت طراحی نور در فروشگاه ادوپرفیوم نیست. سایر مزایا را می توان در موارد زیر خلاصه نمود.

1- تحت تأثیر قرار دادن الگوی رفتار مشتری
شاید ندانید اما نورها و رنگ های حاکم بر آن ها، می توانند بر احساسات مشتریان شما اثر مستقیم بگذارند. اگر در سیستم نورپردازی خود از رنگ های سرد و سفید استفاده کنید، فضای شما پویا و رسمی خواهد شد. در این حالت مشتریان تصور می کنند در یک محیط لوکس و لاکچری قرار گرفته و انگیزه زیادی برای خرید پیدا می کنند. در حالتی که در نورپردازی در فروشگاه عطر و ادکلن از رنگ های گرم استفاده کنید، فضای شما دوستانه و صمیمی خواهد شد.
بیشتر بخوانید: ایده هایی جذاب برای راه اندازی فروشگاه عطر و ادکلن

در این حالت نیز مشتریان حس صمیمیت بیشتری با شما داشته و به راحتی به خرید می پردازند. این در حالیست که بازدیدکنندگان در زمان قرار گیری در یک محیط یکنواخت، بدون نورهای متنوع، احساس کسلی کرده و دوست دارند سریعاً فروشگاه را ترک کنند. پس بسته به نیاز خود از نورها و رنگ های مختلف آن ها استفاده کنید.

2- ایجاد شرایط مناسب برای بروز خلاقیت و نوآوری
یک سیستم نورپردازی ایده آل، به شما کمک می کند تا به شکل خلاقانه به دکور محیط بپردازید. با نیم نگاهی به تصویر بالا متوجه می شوید که نورها تا چه حد دست شما را برای اجرا تکنیک های نوآورانه باز می گذارند. پیشنهاد می کنیم با بکارگیری قوه خلاقیت خود، نمایش جذابی از نور و متریال ایجاد کنید و بدین شکل دکور مغازه خود را خاص و منحصربفرد کنید.

3- تسهیل روند برندسازی
با داشتن یک سیستم نورپردازی قوی و ایده آل، المان های نورانی دکوراتیو و همچنین لایه بندی نورها به شکل صحیح، دیگر دغدغه ای از بابت قرارگیری در مسیر برندسازی نخواهید داشت. این تصاویر زیبا در ذهن مشتری حک شده و نام تجاری شما ماندگار می شود. مشابه تصویر بالا، تلاش کنید تا تمام ذوق و هنر خود را برای طراحی و نورپردازی در فروشگاه عطر و ادکلن به کار بگیرید تا از اثرات مثبت آن، بهره مند شوید.

اصول نورپردازی در مغازه عطر و ادکلن
با اهمیت نورپردازی در فروشگاه ادوپرفیوم آشنا شدید. حالا زمان آن رسیده تا بامکوک، شما را با اصول نورپردازی آشنا کند. در یک نگاه کلی می توان عوامل زیر را در انجام یک طراحی استاندارد و خارق العاده، موثر دانست.

1- به کارگیری نورهای خطی و تأکیدی در بخش های مختلف فروشگاه
یکی از بهترین تکنیک ها برای نورپردازی در فروشگاه عطر و ادکلن، استفاده از المان های خطی نورانی است. می توان با استفاده از این تجهیزات نورانی، یک دکور بسیار خاص و جذاب خلق کرد. کافیست نیم نگاهی به تصویر بالا بیندازید. متوجه اثرات مثبت نورپردازی خطی در دکور فروشگاه عطر و ادکلن شد. این تکنیک کمک کرده تا بخشی هایی از فروشگاه برجسته و متمایز دیده شود. همچنین کیفیت دکوراسیون تا حد قابل توجهی افزایش پیدا کند. برای افرادی که تصمیم به ایجاد نقطه تمرکز در فروشگاه دارند، استفاده از این تکنیک گزینه مناسبی خواهد بود.
بیشتر بخوانید: طراحی و دکوراسیون فروشگاه عطر و ادکلن

2- بازی با نور، رنگ و متریال در فروشگاه عطر و ادکلن
افرادی که به خرید عطر و ادکلن می آیند، انتظار دارند در یک محیط کاملاً رمانتیک و ملیح قرار بگیرند. برای خلق یک دکور ظریف و رمانتیک، می بایست با نور، رنگ و متریال بازی کنید. به تصویر بالا دقت کنید. آنچه که می بینید، ترکیب متعادلی از رنگ، نور و متریال است که توانسته جلوه ای خاص و متفاوت ایجاد کند. مشخصاً مشتریانی که در این فضا حضور پیدا می کنند، میل و رغبت بیشتری به تست محصول و خرید آن دارند.
شما نیز تلاش کنید تا با بازی با رنگ های مختلف، طرح های متنوع، متریال های درخشان و براق و همچنین نورهای ملایم و ملیح، یک دکور خاص و ظریف ایجاد کنید. نورپردازی در فروشگاه عطر و ادکلن با در نظر داشتن این نکات اساسی، به رمز موفقیت شما در راه اندازی این کسب و کار، تبدیل خواهد شد.

3- نورپردازی قفسه های فروشگاه ادوپرفیوم
برای اینکه محصولات شما نمایش زیبایی داشته و به خوبی نگاه مشتری را به خود جذب کند، می بایست در یک پس زمینه نورانی قرار بگیرد. اگر از نورهای تأکیدی به خوبی استفاده کنید، می توانید محصولات خود را از بخش های مختلف فروشگاه متمایز کرده و در معرض دید مشتری قرار دهید. با این تکنیک ساده مشتریان شما ناخودآگاه سمت قفسه ها می روند و احساس نیاز بیشتری به خرید پیدا می کنند. پس این نکته اساسی را نیز جدی بگیرید.

4- نورپردازی صحیح میز کانتر و صندوق فروشگاه
در پروسه نورپردازی در فروشگاه عطر و ادکلن، می بایست توجه ویژه ای به میز کانتر داشته باشید. در این مکان شما به عنوان مدیر فروشگاه به سوال مشتریان خود پاسخ داده و فاکتور آن ها را نیز تسویه می کنید. پس باید میز خود را به نوعی برجسته کرده و در معرض دید قرار دهید. یکی از بهترین تکنیک ها برای تحقق این هدف، نورپردازی صحیح میز کانتر است. روش های مختلفی وجود دارد که به شما در نورپردازی میز کانتر کمک می دهد.
بیشتر بخوانید: ایده هایی جذاب برای طراحی ویترین فروشگاه عطر و ادکلن

برای مثال شما می توانید از چراغ های آویز بر روی میز کمک بگیرید. یا اینکه پس زمینه میز کانتر را به یک متریال خاص و تکنیک های مختلف نورپردازی مجهز کنید. حتی استفاده از نورهای خطی در زیر میز کانتر نیز می تواند به برجسته و متمایز شدن آن کمک کند. بسته به سبک دکوراسیون خود و همچنین بودجه ای که دارید، می توانید از یکی از این تجهیزات روشنایی و یا تلفیق تمام آن ها، استفاده کنید.

5- ساخت برند اختصاصی از طریق نورپردازی
یکی از امکاناتی که سیستم های نورپردازی در اختیار شما قرار می دهند، امکان ساخت برند اختصاصی است. شما می توانید نام تجاری خود را در قالب یک تابلو در داخل فروشگاه نصب کنید. با نورپردازی دقیق و ویژه این تابلو، نام تجاری شما به عنوان یک عنصر برجسته در دکور داخلی مغازه نمایش داده خواهد شد. اثرات مثبت این تکنیک از طراحی نور را می توانید در تصویر بالا مشاهده کنید.

در این حالت نام تجاری شما به اولین عنصری که مشتری در مغازه می بیند، تبدیل می شود. می توان انتظار داشت این نام تجاری در ذهن بیننده تثبیت شده و ماندگار شود. از این پس دیگر نگران ساخت برند خود و تثبیت آن در ذهن مشتری نخواهید بود. هر بازدیدکننده ای که وارد مغازه شما شود یکبار با نام تجاری به شکل خاص و ویژه برخورد کرده و آن را به ذهن می سپارد.

6- استفاده از نورهای طبیعی به شکل هوشمندانه
احتمالاً تصور می کنید برای نورپردازی در فروشگاه عطر و ادکلن، لازم است تا قید استفاده از نورهای طبیعی را بزنید. در این خصوص باید بدانید این یک تصور اشتباه است. به طور عکس می بایست نورگیرهای طبیعی را به سمت فروشگاه باز کنید تا محیط داخلی از آن بهره مند شود. اشعه های خورشید می توانند با پاکسازی محیط داخلی و رفع آلودگی های محیطی، شادی و نشاط را به دکور شما تزریق کنند. از سوی دیگر با ساخت سایه های ملایم یک جلوه خاص و زیبا به مغازه شما دهند. در تصویر بالا می توانید نتیجه استفاده از نورهای طبیعی در دکور داخلی را به خوبی مشاهده کنید.

7- نورپردازی در ویترین فروشگاه عطر و ادکلن
اگر تصمیم به طراحی ویژه ویترین دارید، می بایست از تکنیک های مختلف نورپردازی برای افزایش جلوه آن استفاده کنید. این تکنیک می تواند به شما در نمایش صحیح و ایده آل محصول، کمک دهد. با استفاده از نورهای تأکیدی، نورهای خطی و نواری می توان یک ویترین خاص و خارق العاده داشت. با نیم نگاهی به تصویر بالا متوجه نحوه طراحی نور در ویترین می شوید. این تنها یک روش برای نورپردازی در ویترین است. می توانید با سایر تکنیک ها نیز ویترین خود را به نورهای ایده آل مجهز ساخته و یک دکور متفاوت ایجاد کنید.
سخن پایانی
نورپردازی در فروشگاه عطر و ادکلن اصلی ترین اقدامی ست که باید برای تکمیل دکوراسیون انجام شود. با داشتن یک سیستم نورپردازی قوی، دیگر دغدغه ای از جهت ساخت برند اختصاصی خود و افزایش نرخ فروش نخواهید داشت. طراحی نور می تواند به نقطه قوت کسب و کار شما تبدیل شده و آن را دگرگون کند. در این مطلب از بامکوک (بانک اطلاعات محل کسب و کار)، تلاش کردیم تا شما را با اصلی ترین تکنیک های نورپردازی در فروشگاه ادوپرفیوم، آشنا کنیم. امیدواریم از آنچه که در این مقاله ذکر شد، نهایت استفاده را ببرید.