بامکوک مگ
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
نورپردازی در فروشگاه مبلمان با چند روش ساده

نورپردازی در فروشگاه مبلمان با 9 روش ساده

آشنایی با اصول و دلایل اهمیت نورپردازی در فروشگاه مبلمان همراه با معرفی با 9 روش ساده برای نورپردازی مبل فروشی به شکل صحیح و
محتوای جدول

نورپردازی در فروشگاه مبلمان، اگر به شکل صحیح و اصولی انجام شود، آینده کسب و کار شما را تحت تأثیر قرار خواهد داد. طراحی نور این امکان را می دهد تا با شبیه سازی مغازه به محیط منزل، مشتری را در انتخاب بهترین ست مبلمان، یاری دهید. با دنبال کردن این مطلب از بامکوک (بانک اطلاعات محل کسب و کار)، شما نیز می توانید بهترین طرح از نورپردازی را در مغازه خود اجرا کنید.

چرا نورپردازی در فروشگاه مبلمان مهم است

چرا نورپردازی در فروشگاه مبلمان مهم است؟

همانطور که می دانید، نورها قادرند تداعی کننده احساسات مختلف باشند. به بکارگیری رنگ های مختلف نور می توانید احساساتی همچون راحتی، صمیمیت، پویایی و … را در مشتریان خود تقویت کنید. اگر مدتی ست که با رکود در فروش مواجه شده اید، لازم است تا یک تغییر اساسی در سیستم نورپردازی خود انجام دهید. با اینکار می توانید بر الگوهای رفتاری مشتریان خود اثر گذاشته و آن ها را به خرید، تشویق کنید.

اهمیت نورپردازی در فروشگاه مبلمان

برای داشتن یک دکور خاص و متفاوت نیز، نیاز به طراحی سیستم نورپردازی دارید. بدون شک راه اندازی یک منبع نور ثابت برای تأمین روشنایی فروشگاه، کافی نخواهد بود. باید از لایه های مختلف نور برای نمایش بهتر محصول و ایجاد کشش در دکوراسیون، کمک بگیرید.

در کنار تمام این ها، نورها به شما در ساخت برند اختصاصی تان نیز کمک می دهند. می توانید با نورپردازی تابلو تجاری خود، جلوه آن را دوچندان کنید. شاید ندانید اما اغلب مردم ارتباط بهتری با المان های نورانی برقرار کرده و آن ها را به راحتی به ذهن می سپارند. با طراحی نور در المان های تزئینی نیز می توانید در مسیر برندسازی قدم بردارید. این ها تنها بخشی از مزایای نورپردازی در فروشگاه مبلمان است که به آن پرداختیم. با داشتن یک سیستم نورپردازی خاص، شما از هر جهت متمایز و منحصربفرد خواهید شد.

بیشتر بخوانید: راه اندازی بهترین مبل فروشی با 6 تکنیک ساده

اصول طراحی نور در فروشگاه مبلمان

اصول طراحی نور در فروشگاه مبلمان

در فروشگاه هایی که به فروش انواع مبلمان می پردازند، طراحی و دکوراسیون اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر فروشندگان بتوانند یک ست مبلمان را به شکل صحیح و ایده آل چیدمان کنند، شانس زیادی برای فروش سریع آن پیدا می کنند. همانطور که می دانید، نورپردازی یکی از اصلی ترین ارکان دکوراسیون داخلی است. شما برای تکمیل چیدمان خود و شبیه سازی آن به محیط منزل، به طراحی نور نیز احتیاج خواهید داشت. در یک نگاه کلی می توان رعایت نکات زیر را در طراحی صحیح نور، موثر دانست.

نورپردازی صحیح انواع محصول در فروشگاه

1- نورپردازی صحیح انواع محصول در فروشگاه

برای اینکه انواع ست مبلمان، نمایش جذابی در فروشگاه شما داشته باشند، باید به خوبی و به شکل بهینه، نورپردازی شوند. تکنیک های مختلفی برای برجسته ساختن محصول در فروشگاه وجود دارد که در ادامه نیز به آن ها می پردازیم. به طور کلی می توان گفت، نورپردازی محصول می بایست به گونه ای صورت بگیرد که توجه مشتری از سایر بخش ها به سمت محصولات معطوف شود.

نورپردازی صحیح انواع محصول در فروشگاه

به تصویر بالا دقت کنید. مدیر این فروشگاه به شکل هوشمندانه به نورپردازی در فروشگاه مبلمان خود پرداخته است. او استفاده از یک منبع نور ثابت را کنار گذاشته و با اضافه کردن لایه های جدید، در محل نمایش محصول، یک نقطه تمرکز جذاب ساخته است. اگر برای لحظاتی این فروشگاه را بدون این سیستم نورپردازی تصور کنید، متوجه می شوید که بازدید از محصولات این فروشگاه، برای شما نیز جذابیتی نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اصول دکوراسیون و چیدمان مبل فروشی

نورپردازی صحیح انواع محصول در فروشگاه

در این تصویر نیز می توان نمونه موفقی از نمایش محصول را مشاهده کرد. بدون شک اگر شما نیز مشتری این فروشگاه باشید، با آرامش خاطر بیشتری بر روی بررسی کیفیت محصول تمرکز می کنید. هیچ عامل مزاحمی موجب حواس پرتی شما نمی شود. چرا که نورها بر روی محصولات تمرکز کرده و شما را به بازدید از آن ها دعوت می کنند. اجرای این ایده، می تواند به رمز موفقیت شما در راه اندازی فروشگاه مبلمان، تبدیل شود.

بازی با نور و رنگ در محیط مغازه

2- بازی با نور و رنگ در محیط مغازه

در فروشگاه های مبلمان به جهت بزرگ بودن ابعاد آن، دست شما برای بازی با نور و رنگ، کاملاً باز است. در تصویر بالا می توانید نمونه جذابی از اجرای این ایده هرچند ساده را مشاهده کنید. همانطور که پیداست، طراح این پروژه، توانسته با بکارگیری یک هارمونی رنگ متعادل و مکمل، نقش زیبایی به دکوراسیون ببخشد. اما اگر هیمن فروشگاه را بدون سیستم نورپردازی آن تصور کنیم، بلافاصله رنگ ها جذابیت خود را از دست می دهند. این ترکیب متعادل رنگ و نور است که به این دکوراسیون جلوه ای زیبا و دلنشین بخشیده است.

بازی با نور و رنگ در محیط مغازه

این فروشگاه نیز در همان لحظه اول، شما را مجذوب خود می کنید. می دانید چرا؟ برای اینکه طراح این پروژه با نحوه بازی با رنگ و نور آشنا بوده است. با بکارگیری یک سیستم روشنایی عمومی، چند چراغ تأکیدی و یک آباژور زیبا، چندین لایه نور به هارمونی رنگ های سرمه ای، قهوه ای و کرم، اضافه شده است. همانطور که می بینید، نتیجه کار شگفت انگیز بوده و در همان نگاه اول شما را جذب خود می کند.

استفاده از تکنیک نورپردازی خطی و تأکیدی

3- استفاده از تکنیک نورپردازی خطی و تأکیدی

در عموم فروشگاه هایی که به عرضه مبلمان می پردازند، از نورهای خطی و تأکیدی به عنوان یکی از اصلی ترین منابع نورپردازی در فروشگاه مبلمان، استفاده می شود. این دسته از تجهیزات روشنایی، کمک می کنند تا به سادگی بر روی برخی محصولات و یا برخی فضاها، تمرکز کنیم. در تصویر بالا، از نورهای تأکیدی در ابعاد بزرگ استفاده شده است. این نور بر روی محصولات این فروشگاه خیمه زده و آن را از سایر فضاها، متمایز ساخته است. شما نیز می توانید برای بخش های مختلف فروشگاه خود، از این تکنیک جذاب استفاده کنید.

بیشتربخوانید: راه اندازی بهترین مبل فروشی با 6 تکنیک ساده

نورپردازی المان های تزئینی در فروشگاه مبلمان

4- نورپردازی المان های تزئینی در فروشگاه مبلمان

همه ما انتظار داریم در فروشگاه های فروش مبلمان، یک یا چند المان تزئینی زیبا و جذاب را ببینیم. المان هایی که بیشتر جنبه تزئین و تکمیل دکوراسیون را دارند و نه فروش آن ها. اگر شما نیز در دکور مغازه خود چندین المان تزئینی را به کار برده اید، اما حس می کنید به اندازه کافی دیده نمی شوند، اقدام به نورپردازی آن ها کنید. به تصویر بالا دقت کنید. این فروشگاه، به شکل هوشمندانه ای اقدام به نورپردازی یک عنصر دکوراتیو کرده است.

نورپردازی المان های تزئینی در فروشگاه مبلمان

همانطور که می بینید این عنصر تزئینی تناسب کافی با طرح دکور و محصول داشته و به واسطه بهره مندی از یک طرح نورانی، بسیار خاص و منحصربفرد جلوه می کند. بدون شک این عنصر از دید هیچ یک از مشتریان فروشگاه، دور نمی ماند. شما نیز می توانید با نورپردازی صحیح عناصر دکوراتیو خود، جلوه بیرونی آن ها را دو چندان کنید.

استفاده از چراغ های آویز در بخش های مختلف مغازه

5- استفاده از چراغ های آویز در بخش های مختلف مغازه

یکی از رایج ترین روش های نورپردازی در فروشگاه مبلمان، استفاده از چراغ های آویز و سقفی است. به طور معمول در بخش فوقانی هر یک از مبلمان ها، از یک چراغ آویز برای تداعی حس خانه، استفاده می شود. بسته به اینکه طرح و نقش اصلی دکور شما به چه شکلی است، می توانید از انواع چراغ های آویز مدرن و یا کلاسیک استفاده کنید.

استفاده از چراغ های آویز در بخش های مختلف مغازه

در این تصویر نمایش زیبایی از چراغ های آویز کلاسیک را مشاهده می کنید. شاید در نگاه اول این لوستر به چشم مشتری نیاید. اما او با کمی دقت متوجه سلیقه و ظرافت شما در نورپردازی خواهد شد. این می تواند به فروشگاه شما اعتبار خاصی ببخشد. همچنین مشتری را در انتخاب بهترین و هماهنگ ترین طرح لوستر با محصولات خریداری شده، راهنمایی کند.

استفاده از چراغ های آویز در بخش های مختلف مغازه

در این دکور نیز می توان نمایش جذابی از لوسترهای سقفی مدرن را مشاهده کرد. همانطور که می بینید نقش های مدرن از همان لحظات ابتدایی، نگاه مشتری را به سمت خود جذب می کنند. پس اگر فروشنده مبلمان های مدرن هستید، استفاده از این لوسترهای سقفی را کنار نگذارید.

بازی با سایه و نور برای برجسته ساختن محصول

6- بازی با سایه و نور برای برجسته ساختن محصول

واقعیت این است که رمز موفقیت عموم برندهای معتبر در زمینه نورپردازی در فروشگاه مبلمان، بازی با سایه و نور است. آن ها تلاش می کنند بدون اینکه سایه های شدید و تند ایجاد کرده و یا از نورهای زننده استفاده کنند، یک هارمونی زیبا از سایه و نور بسازند. این را می توانید به وضوح از تصویر بالا دریافت کنید. این نقش از دکوراسیون به قدی دلنشین و خوشایند است که مشتری را برای ساعت ها در مغازه شما نگه می دارد. اگر در نورپردازی حرفه ای عمل کرده و چندین لایه نور و سایه را از طریق تجهیزات روشنایی مختلف ایجاد کنید، خروجی نهایی مشابه تصویر فوق خواهد بود.

استفاده از آباژور و تجهیزات روشنایی خاص

7- استفاده از آباژور و تجهیزات روشنایی خاص

همواره پیشنهاد می کنیم، در نورپردازی فروشگاه مبلمان، به چند منبع نور بزرگ و معمولی، اکتفا نکنید. بلکه از تجهیزات روشنایی خاص نیز استفاده کنید. این تجهیزات اگرچه ابعاد نسبتاً کوچکی داشته و تأثیر چندانی در افزایش روشنایی محیط ایجاد نمی کنند، اما به طرز قابل توجهی، کیفیت دکوراسیون را بهبود می دهند.

استفاده از آباژور و تجهیزات روشنایی خاص

در این تصویر می توانید نقش آباژور بر روی دکور کلی فضا را مشاهده کنید. همانطور که می بینید این آباژور با نور ضعیف و ملایمی که دارد، نقشی در افزایش روشنایی محیط، ایفا نمی کند. اما نقش آن در بهبود کیفیت دکوراسیون و ارتقا سطح آن، بسیار بالاست. این آباژور به تنهایی توانسته چیدمان این مبلمان ها را تکمیل کرده و به آن جانی تازه دهد.

استفاده از آباژور و تجهیزات روشنایی خاص

در این سبک از دکوراسیون نیز از دو چراغ رومیزی کوچک استفاده شده است. این چراغ ها نیز در کنار میز کنسول و آینه، جلوه زیبا و جذابی پیدا کرده اند. مشتریان این فروشگاه، تحت تأثیر تدبیر مدیر آن در نورپردازی، اشتیاق بیشتری برای خرید این ست خواهند داشت. پس شما نیز تلاش کنید تا در طول پروسه طراحی نور در مبل فروشی خود، از انواع مختلفی از تجهیزات روشنایی، استفاده کنید.

نورپردازی ویترین مغازه مبل فروشی

8- نورپردازی ویترین مغازه مبل فروشی

اغلب مبل فروشی ها، از یک شیشه شفاف برای ویترین مغازه خود استفاده می کنند. آن ها تلاشی برای نمایش محصول در ویترین ندارند. بلکه به طور عکس به بیننده این اجازه را می دهند تا از طریق این شیشه شفاف، محیط داخلی فروشگاه را برانداز کنند. این بهترین تکنیک برای طراحی ویترین مبل فروشی است.

اما اگر شما تصمیم دارید تا ویترین خود را به محلی برای معرفی مستقیم محصول تبدیل کنید، باید ضمن چیدمان یک ست مبلمان زیبا، به نورپردازی آن نیز دقت کنید. در تصویر بالا به راحتی می توان اثرات مثبت نورپردازی در فروشگاه مبلمان را مشاهده کرد. این ویترین زیبا از یک آباژور و شدت نور بسیار ملیح برای نمایش محصولات خود استفاده کرده است.

نورپردازی ویترین مغازه مبل فروشی

به طور عکس در ویترین این فروشگاه شاهد به کارگیری طیف متنوعی از تجهیزات روشنایی هستیم. از انواع نورهای تأکیدی، لوستر سقفی و آباژور برای تکمیل این چیدمان استفاده شده است.

نورپردازی ویترین مغازه مبل فروشی

این فروشگاه مبلمان نیز برای نورپردازی ویترین خود از یک ریسه و چند حلقه نورانی استفاده کرده است. احتمالاً این تصویر نمایی از ویوی ویترین در زمان بسته بودن فروشگاه است. اما همانطور که می بینید، این ویترین به واسطه بهره مندی از سیستم روشنایی خاص و منحصربفرد، حتی در زمان شب نیز به معرفی این فروشگاه می پردازد. شما نیز می توانید بسته به نیاز خود از تکنیک های مختلف نورپردازی در ویترین فروشگاه مبل فروشی، استفاده کنید.

استفاده از نورگیرهای طبیعی در مغازه

9- استفاده از نورگیرهای طبیعی در مغازه

بسیاری از افراد تصور می کنند با استفاده از سیستم های نورپردازی مصنوعی، می توان نورگیرهای طبیعی را حذف کرد. این در حالیست که نور طبیعی روز، بهترین گزینه برای نورپردازی در فروشگاه مبلمان به حساب می آید. به تصویر بالا دقت کنید. مدیر این فروشگاه ضمن استفاده از تجهیزات روشنایی مصنوعی، از شیشه ویترین نیز برای روشنایی فروشگاه خود استفاده کرده است. این بدین معناست که این فروشگاه به هیچ وجه به نور روز متکی و وابسته نیست. اما از آن به شکل بهینه، استفاده می کند.

پیشنهاد می کنیم شما نیز در پروسه نورپردازی فروشگاه خود، تا حد امکان از نورهای طبیعی نیز استفاده کنید. در این صورت می توانید انتظار داشته باشید، نور روز به پاکسازی محیط داخلی فروشگاه پرداخته و حس نشاط و پویایی را در آن، تقویت کند.

سخن پایانی

نورپردازی در فروشگاه مبلمان، یکی از لذت بخش ترین مراحل طراحی و دکوراسیون داخلی آن است. با ساخت یک سیستم نورپردازی حرفه ای و قوی، یک دکوراسیون جذاب و منحصر بفرد خواهید داشت. ما نیز در این مطلب از بامکوک (بانک اطلاعات محل کسب و کار)، تلاش کردیم تا شما را با چند ایده جذاب و خاص، برای طراحی نور در فروشگاه، آشنا کنیم. امیدواریم نکات ذکر شده در این مطلب، شما را به خوبی راهنمایی کرده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *

مطالب مرتبط

اشتراک‌گذاری