بامکوک مگ
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
8 ایده جذاب برای نورپردازی در فروشگاه لوازم آرایشی

8 ایده جذاب برای نورپردازی در فروشگاه لوازم آرایشی

آشنایی با اصول نورپردازی فروشگاه لوازم آرایشی همراه با در معرفی 8 راهکار خاص و جذاب برای طرحی نور در فروشگاه لوازم آرایشی
محتوای جدول

نورپردازی در فروشگاه لوازم آرایشی می تواند به طرز ویژه ای بر کیفیت دکوراسیون اثر بگذارد. اگر تصمیم دارید تا یک دکور همه چیز تمام خلق کنید، باید نورپردازی در مغازه را جدی بگیرید. با طراحی یک سیستم نورپردازی قوی و حرفه ای، می توانید شانس خود را در جذب مشتری بیشتر کنید. بامکوک (بانک اطلاعات محل کسب و کار) را تا انتهای این مطلب دنبال کنید تا با هشت ایده جذاب برای نورپردازی، آشنا شوید.

معرفی 8 راهکار خاص و جذاب برای طرحی نور در فروشگاه لوازم آرایشی

معرفی 8 راهکار خاص و جذاب برای طرحی نورپردازی در فروشگاه لوازم آرایشی

فروشگاه های لوازم آرایشی، در مقایسه با سایر اصناف، شانس زیادی برای فروش دارند. محبوبیت این نوع کسب و کار در میان مردم، موجب شده تا تعداد زیادی فروشگاه لوازم آرایشی در سطح شهر شکل بگیرند. این امر کار شما را در جذب مشتری سخت تر می کند.

اگر تصمیم دارید تا نام تجاری خود را به یک برند پرآوازه تبدیل کنید، باید بر روی دکوراسیون مغازه و به خصوص نورپردازی آن، سرمایه گذاری کنید. اما منظور ما تعبیه یک منبع نور مشخص برای روشن کردن محیط داخلی مغازه نیست. بلکه طراحی نور به شکل خاص و ویژه است که می تواند از فواصل دور نیز مشتری را به سمت مغازه شما بکشاند.

از سیستم نورپردازی تأکیدی در قفسه ها استفاده کنید

1- از سیستم نورپردازی تأکیدی در قفسه های لوازم آرایشی استفاده کنید

برای اینکه محصولات شما رد مغازه نمایش جذابی داشته باشند، باید آن ها را در قفسه هایی زیبا و شکیل بچینید. اما این کار باعث برجسته شدن انواع محصولات آرایشی نمی شود. پس این بار اقدام به نورپردازی در فروشگاه لوازم آرایشی به خصوص در بخش قفسه ها کنید. با نیم نگاهی به تصویر بالا، متوجه اثرات مثبت نورپردازی در قفسه های فروش می شوید. بدون شک مشتریان این مغازه به شکل ناخودآگاه جذب این قفسه ها می شوند. آنچه که ذهن مشتری را ترغیب به بازدید از محصول می کند، ترکیب متعادل نور، رنگ و سبک طراحی است.

بیشتر بخوانید: ایده هایی جذاب برای راه اندازی فروشگاه عطر و ادکلن

شما نیز با طراحی قفسه ها و نورپردازی آن ها بدین شکل، شانس بیشتری برای فروش آن ها به دست می آورید. کافیست از سیستم نورپردازی تأکیدی یا نوارهای نورانی خطی در قسمت فوقانی هر قفسه، استفاده کنید. این تکنیک جذاب کمک می کند تا محصولات شما از پس زمینه خود جدا شده و به شکل برجسته در معرض دید مشتری قرار بگیرد.

تابلو و نام تجاری خود را نورپردازی کنید

2- تابلو و نام تجاری خود را نورپردازی کنید

یکی از بهترین راهکارها برای نمایش نام تجاری در مغازه و تثبیت آن در ذهن مشتری، نورپردازی تابلو است. با این تکنیک ساده به راحتی نیمی از مسیر برندسازی را طی کرده اید. مشابه تصویر فوق تلاش کنید تا شکل زیبایی از نام و لوگوی تجاری خود بسازید. سپس دور تا دور تابلو را به نوارهای نورانی مجهز کنید. با نصب این تابلو در پشت میز کانتر و یا نقاط تمرکز مغازه، بیشترین بازخورد را دریافت خواهید کرد. می بینید که نتیجه کار بسیار شگفت انگیز است.

المان های تزئینی را به المان های نورانی تبدیل کنید

3- المان های تزئینی را به المان های نورانی تبدیل کنید

در عموم فروشگاه های لوازم آرایشی، به خصوص فروشگاه های بزرگ و حرفه ای، یک یا چندین المان تزئینی دیده می شود. اگر تصمیم دارید تا این المان ها را به نقطه قوت دکوراسیون خود تبدیل کنید، آن ها را نورپردازی کنید. در این صورت جلوه کلی عناصر دکوراتیو دو چندان می شود. اثر مثبت اجرا این ایده هر چند ساده را می توانید در تصویر بالا مشاهده کنید. مشخصاً شما نیز در بازدید از این فروشگاه، محو زیبایی و شکوه این المان ها می شوید. در بسیاری از مواقع، نورپردازی المان های تزئینی کمک می کند تا این عناصر به عنوان سمبل مغازه شناخته شده و به شما در توسعه برند نیز یاری دهد. پس به هیچ وجه اجرای این تکنیک خاص و متمایز را کنار نگذارید.

از نور طبیعی بیشترین استفاده را ببرید

4- از نور طبیعی بیشترین استفاده را ببرید

شاید تصور می کنید با راه اندازی یک سیستم نورپردازی در فروشگاه لوازم آرایشی، دیگر می توانید قید استفاده از نورگیرهای طبیعی را بزنید. برای اینکه بتوانید محیط داخل فروشگاه را به یک فضای پویا، شاداب و با نشاط تبدیل کنید، چاره ای ندارید جز اینکه مسیر نور را برای ورود به مغازه، باز بگذارید. واقعیت این است که نفوذ نور کنترل نشده به محیط داخل فروشگاه، می تواند به سلامت محصولات شما آسیب بزند. اما ویژگی های خاص و برجسته نورهای طبیعی نیز شما را به استفاده بهینه از آن، تشویق می کند.

استفاده از نور طبیعی در نورپردازی در فروشگاه لوازم آرایشی

برای اینکه بتوانید از نور طبیعی روز بیشترین استفاده را ببرید، می توانید از یک پرده یا کرکره برای کنترل نور در مواقع ظهر و صبح، استفاده کنید. اما به خاطر داشته باشید هیچگاه در طراحی سیستم نورپردازی مغازه خود، به نور طبیعی روز وابسته نشوید. این یعنی مسئولیت تأمین نور بخشی از فروشگاه را به نور روز نسپارید. در این صورت در هنگام شب یا مواقعی که آسمان ابری است، روشنایی مغازه کم شده و همین امر می تواند اثرات مخربی بر روی طرح کلی شما بگذارد.

بیشتر بخوانید: طراحی و دکوراسیون فروشگاه عطر و ادکلن

در تناسب با سبک طراحی رنگ نور را انتخاب کنید

5- در تناسب با سبک طراحی رنگ نور را انتخاب کنید

اگر به تصویر بالا دقت کنید، یک هارمونی زیبا از طرح، رنگ و نور را می بینید. آنچه که موجب خلق این تصویر زیبا شده، توجه طراح به هماهنگ ساختن این فاکتورهای طراحی بوده است. اگر شما نیز در طراحی سیستم نورپردازی در فروشگاه لوازم آرایشی به سبک طراحی دقت کنید، نتیجه نهایی همین قدر زیبا و جذاب خواهد بود. اگر فروشگاه شما با سبک مدرن و مینیمال طراحی شده، می توانید سراغ نورهای سرد و سفید بروید. همانطور که می بینید، نتیجه نهایی بسیار شگفت انگیز است.

در تناسب با سبک طراحی رنگ نور را انتخاب کنید

اما سبک مدرن شما را در انتخاب رنگ نور محدود نمی کند. در تصویر بالا می توانید نمونه موفقی از اجرای نورهای زرد و گرم را در محیط مدرن و مینیمال مشاهده کنید. این فروشگاه نیز می تواند به خوبی امتیاز مربوط به راحتی نور را دریافت کند.

6- در نورپردازی فروشگاه لوازم آرایشی از چندین لایه نور کمک بگیرید

با دقت ویدئو بالا را بررسی کنید. همانطور که می بینید در این فروشگاه چندین لایه نور به کار رفته است. با روشن و خاموش کردن هر یک از سیستم های نورپردازی، دکوراسیون مغازه، شکل متفاوتی می گیرد. در صورتی که شما نیز از چندین لایه نور و چندین نوع تجهیزات روشنایی در مغازه خود استفاده کنید، می توانید در مواقع نیاز، تنوع زیبایی از نور را در معرض دید مشتریان خود قرار دهید. این شکل از نورپردازی می تواند به نقطه تمایز فروشگاه شما با سایر مغازه ها تبدیل شود. پس اگر امکان پیاده سازی این طرح را دارید، به هیچ وجه در انتخاب آن تردید نکنید.

بیشتر بخوانید: نورپردازی در فروشگاه عطر و ادکلن با چند راهکار اساسی

ویترین مغازه را به خوبی نورپردازی کنید

7- ویترین فروشگاه لوازم آرایشی را به خوبی نورپردازی کنید

در صورتی که بتوانید در ویترین مغازه خود، نمایش جذابی از محصول را در معرض دید مشتری قرار دهید، شانس خود را در جذب بیننده، بالا می برید. ویترین به عنوان بیرونی ترین جلوه مغازه شما، می بایست به خوبی دکور و نورپردازی شود. ویترین هایی که به سیستم های نورپردازی خاص و متفاوت مجهز می شوند، مانند یک آهنربای قوی، مشتری را به سمت مغازه می کشانند. در تصویر بالا می توانید نمونه موفقی از نورپردازی در فروشگاه لوازم آرایشی و ویترین آن را مشاهده کنید.

از چراغ آویز بر روی کانتر فروش استفاده کنید

8- از چراغ آویز بر روی کانتر فروش استفاده کنید

در آخر می توان به نورپردازی میز کانتر و فروش اشاره کرد. بهتر است میز صندوق را به یک سیستم نورپردازی مجزا مجهز کنید تا مشتریان در تشخیص آن به دردسر نیفتند. در این فروشگاه، طراح از یک لایت باکس بزرگ به شکل چراغ آویز استفاده کرده است. همانطور که می بینید، این تجهیزات روشنایی، تناسب کافی با طرح و شکل کلی دکوراسیون داشته و جلوه زیبایی دارد. شما نیز بر اساس سبک طراحی خود از یک چراغ آویز خاص استفاده کنید تا بدین شکل، کیفیت دکور مغازه را نیز ارتقا دهید.

سخن پایانی

نورپردازی در فروشگاه لوازم آرایشی می تواند به نقطه تمایز شما با سایر رقبا تبدیل شود. با داشتن یک سیستم نورپردازی حرفه ای و مجهز، می توانید به راحتی مسیر برندسازی را طی کرده و در کوتاه مدت به یک فروشگاه معروف و محبوب تبدیل شود. در این مطلب از بامکوک (بانک اطلاعات محل کسب و کار)، با 8 ایده جذاب برای ساخت یک سیستم نورپردازی خاص آشنا شدید. امیدواریم از نکات ذکر شده در این مطلب، نهایت استفاده را ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *

مطالب مرتبط

اشتراک‌گذاری