نورپردازی در نمایشگاه خودرو می بایست با دقت بالایی صورت بگیرد. برای فروش و نمایش بهتر انواع محصول، لازم است تا آن ها را به شکل صحیح نورپردازی کنید. اگر تصمیم دارید تا چالش طراحی نور را به خوبی پشت سر بگذارید، ادامه این مطلب از بامکوک (بانک اطلاعات محل کسب و کار) را از دست ندهید. در ادامه شما را با چند راهکار جذاب برای خلق یک سیستم نورپردازی خاص و متمایز، آشنا می کنیم.
راهنمای طراحی نورپردازی در نمایشگاه خودرو
با کمی دقت متوجه می شوید که نمایندگی های خودرو معتبر و معروف، در طول پروسه طراحی و دکوراسیون خود، توجه ویژه ای به طراحی نور داشته اند. آن ها نمایشگاه را به سیستم های مختلف نورپردازی مجهز ساخته و نمایش بسیار زیبایی از خودرو، ایجاد کرده اند. اگر تصور می کنید شما بدون داشتن این سیستم نورپردازی در ساخت و توسعه برند موفق عمل خواهید کرد، سخت در اشتباهید! پس همین حالا تصمیم خود را برای سرمایه گذاری بر روی نورپردازی در نمایشگاه خودرو، قطعی کنید. سپس از راهکارهای زیر برای خلق یک سیستم نور پردازی حرفه ای، کمک بگیرید.
1- برای جایگاه های مختلف خودرو، نور طراحی کنید
مشخصاً هدف شما از راه اندازی این کسب و کار، نمایش و فروش ماشین است. برای اینکه محصولات شما نمایش جذابی داشته باشند، می بایست علاوه بر ایجاد یک چیدمان حرفه ای، آن ها را به نورهای خاص و زیبا نیز مجهز کنید. نمونه موفقی از اجرای این ایده را در تصویر بالا مشاهده می کنید. این ساده ترین روش برای نورپردازی جایگاه خودرو است. طراح این پروژه با بکارگیری یک نور خطی در کف جایگاه و یک چراغ آویز در سقف آن، به خوبی توانسته جایگاه های را تعریف کند.
بیشتر بخوانید: نکات شگفت انگیز درباره دکوراسیون نمایشگاه ماشین
در این تصویر نمونه خلاقانه تری از نورپردازی محصول را مشاهده می کنید. این تکنیک از نورپردازی بهترین انتخاب برای نمایش خودروهای خاص است. با این روش می توانید خودروهای گران قیمت نمایشگاه خود را از سایرین متمایز کنید. مشخصاً مشتریان شما ناخواسته جلب این خودرو شده و ارزش بالای آن را درک می کنند.
اگر فضای بزرگی در اختیار دارید، این شکل از نورپردازی بسیار مناسب خواهد بود. همانطور که می بینید، نورپردازی در نمایشگاه خودرو به این روش، توانسته شکوه و عظمت خاصی به آن دهد. شما نیز می توانید با بکارگیری این ایده ها، نمایش جذابی از خودرو ایجاد کنید.
2- در نقاط تمرکز و توجه، از سیستم نورپردازی خاص استفاده کنید
راهکار موثر دیگر، نورپردازی نقاط تمرکز در محیط است. باید برای محلی که به عقد قراداد می پردازید، یک چیدمان خاص تدارک ببینید. این فضا را به خوبی نورپردازی کنید تا اعتبار نمایشگاه خود را در نظر مشتری، بالا ببرید. همچنین شما می توانید از یک سیستم نورپردازی خاص در میز مدیریت نیز استفاده کنید. این ها ضمن تأمین روشنایی عمومی برای افزایش دید، یک دکور خاص ایجاد می کنند. برای مدیرانی که به فکر خلق یک دکور خاص و در پی آن، ساخت و توسعه سریع برند هستند، این ساده ترین راهکار خواهد بود. اثرات مثبت ناشی از اجرای این ایده را در تصویر بالا مشاهده می کنید.
3- در نورپردازی نمایشگاه ماشین خلاقیت به خرج دهید
حتماً می دانید نورپردازی به شکل عادی و کلیشه ای، نمی تواند آینده کسب و کار شما را متحول کند. پیشنهاد می کنیم حتی اکر یک دکور ساده و مینیمال دارید، باز هم بر روی نورپردازی در نمایشگاه خودرو، سرمایه گذاری کنید. با اینکار می توانید جلوه ای خاص و متفاوت به مغازه خود دهید. به تصویر بالا نگاه کنید. مشخصاً شما نیز با دیدن این شکل از نورپردازی، متحیر شده اید. خلاقیت این طراح در نمایش محصول و نورپردازی، واقعاً قابل تحسین است. اما به کارگیری این طرح در نمایشگاه خودرو، غیر ممکن نیست! شما نیز می توانید به کمک یک طراح نور حرفه ای، از پس آن بر بیایید. مسلماً با خلق این فضا و این نمایش محصول، یک هیچ از رقبا جلو افتاده اید!
بیشتر بخوانید: تمام آنچه درباره راه اندازی نمایشگاه ماشین باید بدانید
اما در صورتی که بودجه کافی برای طراحی خاص و ویژه نور ندارید، خلاقیت های ساده تری را به اجرا درآورید. برای مثال از تصویر بالا برای طراحی نور به شکل متمایز، الهام بگیرید. ایجاد یک نوار نورانی در پیرامون خودرو، می تواند آن را به شکل ویژه و برجسته، در معرض دید مشتری قرار دهد. این شکل از طراحی هزینه زیادی ایجاد نکرده و قابلیت اجرا در بسیاری از نمایشگاه ها را دارد.
اما برای افرادی که همچنان حاضرند بر روی طراحی سیستم نورپردازی سرمایه گذاری کنند، این شکل از نمایش محصول بسیار مناسب خواهد بود. بدون تردید مشتریان شما این شکل از نمایش محصول را تا مدت ها به ذهن خواهند سپرد. این یعنی نورپردازی خاص و متفاوت، می تواند به شما در افزایش سرعت برندسازی نیز کمک دهد.
4- به نورپردازی سقف نمایشگاه خودرو بپردازید
پیشنهاد می کنیم برای نورپردازی در نمایشگاه خودرو، بر روی سقف آن حساب ویژه باز کنید. به تصویر بالا دقت کنید. این نمایشگاه از یک سیستم نورپردازی خاص در سقف استفاده کرده است. با طراحی خاص و متفاوت سقف و نورپردازی آن، بدون اینکه فضای زیادی در مرکز نمایشگاه اشغال کند، یک دکور خاص و متمایز رقم زده است. نورپردازی در سقف برای نمایشگاه های کوچک، بهترین راهکار برای ساخت یک دکور زیبا، خواهد بود.
در این نمایشگاه نیز از چراغ های خطی ساده در سقف استفاده شده است. اما ظرافت و مهارت طراح پروژه در نحوه بکارگیری المان های خطی نورانی، واقعاً قابل تحسین است. اگر تصمیم دارید تا حس و حال اسپورت و جذابی به نمایشگاه خود دهید، از این تکنیک برای نورپردازی سقف، استفاده کنید. همانطور که می بینید نتیجه نهایی واقعاً جذاب و چشمگیر است.
استفاده از پنل های نورانی در اشکال انتزاعی و خاص نیز، یکی از رایج ترین گزینه ها برای نورپردازی در سقف به حساب می آید. در تصویر بالا می توانید شکل زیبای این پنل ها را به راحتی مشاهده کنید. بدون شک اجرای این سیستم، هزینه چندانی ایجاد نمی کند. اما در تغییر شکل کلی فضا، بسیار موثر خواهد بود.
5- در تناسب با سبک از رنگ نور مختلف استفاده کنید
یکی دیگر از تکنیک های رایج در نورپردازی در نمایشگاه خودرو، ترکیب متعادل رنگ و نور است. در تصویر بالا نمونه جذابی از این ترکیب متعادل را مشاهده می کنید. این نمایشگاه با کمترین هزینه به نورپردازی محیط پرداخته است. اما در عین حال یک نتیجه جذاب و متمایز خلق کرده است.
در این تصویر بخش دیگری از این نمایشگاه را مشاهده می کنید. نورپردازی در سقف نیز به نوبه خود بی نظیر است. اما آنچه که در نگاه اول چشم مشتری را پر می کند، ترکیب زیبای رنگ زرد و مشکی است که حال و هوایی اسپورت و جذاب به نمایشگاه بخشیده است.
بیشتر بخوانید: راه اندازی شغل لوازم یدکی خودرو
6- از تجهیزات روشنایی خاص در نورپردازی در نمایشگاه خودرو استفاده کنید
اگر بودجه کافی برای طراحی نور دارید، در انتخاب تجهیزات روشنایی، سراغ نمونه های منحصر بفرد بروید. به تصویر بالا نگاه کنید. این نمایشگاه با انتخاب یک لوستر آویز بزرگ و لاکچری، به طور کلی کیفیت دکوراسیون را ارتقا بخشیده است. می توان گفت این لوستر با سبک، طرح و رنگ حاکم بر محیط تناسب کافی داشته و از شکل و شمایل بسیار لوکس نیز برخوردار است.
در این نمایشگاه نیز از چراغ های آویز زیبا و خاص برای برجسته ساختن میز صندوق، استفاده شده است. می توان گفت این انتخاب هوشمندانه، به افزایش کیفیت طراحی در بخش صندوق، کمک ویژه ای کرده است. شما نیز تلاش کنید تا در انتخاب تجهیزات روشنایی از نمونه های ساده و روتین استفاده نکنید. بلکه با یک بار هزینه بیشتر، یک چراغ آویز خاص انتخاب کرده و بدین شکل مهارت خود را در طراحی و دیزاین، به رخ رقبا بکشید.
نتیجه گیری
نورپردازی در نمایشگاه خودرو می تواند اثرات بسیار مثبتی بر دکوراسیون محیط داشته باشد. اغلب برندهای معتبر، با طراحی خاص و متفاوت نور، در مسیر برندسازی قدم برداشته اند. شما نیز می توانید با اجرای ایده های ذکر شده در این مطلب از بامکوک (بانک اطلاعات محل کسب و کار)، به خوبی از پس طراحی نور بربایید.