بامکوک مگ
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
ایده هایی جذاب برای راه اندازی فروشگاه عطر و ادکلن

ایده هایی جذاب برای راه اندازی فروشگاه عطر و ادکلن

راه اندازی فروشگاه عطر و ادکلن با توجه به پرفروش بودن این نوع محصولات، یک فکر بکر به حساب می آید. فروشگاه عطر و ادکلن

محتوای جدول
ایده هایی جذاب برای راه اندازی فروشگاه عطر و ادکلن

راه اندازی فروشگاه عطر و ادکلن با توجه به پرفروش بودن این نوع محصولات، یک فکر بکر به حساب می آید. فروشگاه عطر و ادکلن می تواند به راحتی اهداف اقتصادی شما را محقق کند. اگر تصمیم دارید یک کسب و کار سودده راه اندازی کنید و از عواید آن بهره مند شوید، سراغ تأسیس فروشگاه عطر و ادکلن بروید. اما بدانید که رقابت در این صنف، بسیار تنگاتنگ است. رقبای شما دست روی دست هم نگذاشته اند که شما بلافاصله پس از ورود به این بازار، خوش بدرخشید. با ما در ادامه این مطلب از بامکوک (بانک اطلاعات محل کسب و کار) همراه شوید تا با آموزش ایده هایی جذاب و ناب، در گردون رقابت موفق ظاهر شوید.

راه اندازی فروشگاه عطر و ادکلن به شکل خاص و متفاوت

راه اندازی فروشگاه عطر و ادکلن به شکل خاص و متفاوت

اگر دقت کرده باشید در محله های خوب تهران چند فروشگاه عطر و ادکلن وجود دارد. حتی در مراکزی از شهر تهران، بورس فروش ادکلن شکل گرفته و ده ها واحد تجاری به طور همزمان به فروش این نوع محصولات بهداشتی می پردازند. شاید دیدن این صحنه ها شما را از راه اندازی و احداث فروشگاه منصرف کرده باشد.

خبر خوب اینکه جای شما، با ایده های جذابی که در سر دارید، هنوز هم در این صنف خالی است. اگر حرفه ای عمل کنید و حساب و کتاب قدم هایی که در مسیر راه اندازی فروشگاه بر می دارید را داشته باشید، خیلی زود طعم موفقیت را خواهید چشید. چرا که عطر و ادکلن یکی از محبوب ترین لوازم آرایشی و بهداشتی است که فروش آن با استقبال فراروانی روبرو بوده است.

از آنجایی که مردم شهر تهران روزانه از این محصول استفاده می کنند، خیلی سریع نیاز به شارژ و تمدید آن پیدا می کنند. شما می توانید با ارائه چند آپشن اضافه در مغازه خود، مانند یک آهنربای قوی، دوست داران عطر و ادکلن را جذب کنید. برویم و ببینیم چه ایده های به آرزوی دیرینه شما جامه عمل می پوشاند.

اجاره مغازه عطر و ادکلن در بهترین لوکیشن تهران

1. اجاره مغازه عطر و ادکلن در بهترین لوکیشن تهران

اگر سرمایه کافی برای راه اندازی فروشگاه عطر و ادکلن در لوکیشن های خوب تهران را دارید، در انجام اینکار تعلل نکنید. شانس شما برای فروش در مناطق خوب تهران بسیار بالاست. اما یک گزینه دیگر نیز پیش روی شما قرار دارد. می توانید در بورس فروش عطر و ادکلن در خیابان مروی یا جمهوری نیز یک مغازه با متراژ بالا اجاره کنید و بدین شکل وارد عرصه رقابت در فروش عطر و ادکلن شوید.

اما اگر بودجه شما محدود است، اجاره مغازه در مراکز پرتردد شهر را انتخاب کنید. حتی اگر متراژ مغازه کم است. در ادامه می توانید با ایجاد یک ویترین خاص و متفاوت، به یک آهنربای قوی برای جذب مشتری تبدیل شوید. به خاطر داشته باشید، ابعاد مغازه و لوکیشن آن اگرچه در فروش بیشتر عطر و ادکلن تأثیر گذار است، اما تعیین کننده نیست. امروزه بسیاری از فروشگاه های کوچک و نقلی شهر به واسطه رعایت ده ها پارامتر دیگر، سهم خوبی از بازار فروش به دست آورده اند. پس نگذارید کمبود سرمایه شما را از راه اندازی یک فروشگاه موفق و معتبر منصرف کند.

بیشتر بخوانید: مراحل راه اندازی یک پت شاپ موفق

2. خلاقیت در چیدمان ویترین

برای راه اندازی فروشگاه عطر و ادکلن موفق، لازم است تا بیشترین توجه و تمرکز خود را به چیدمان ویترین اختصاص دهید. رمز موفقیت ادکلن فروشی های مطرح تهران، در ویترین های خاص و متمایز آن هاست. ویترین مغازه های شناخته شده به قدری جذاب و خارق العاده است که برخی مشتریان تصمیم می گیرند تا از خود در کنار این ویترین جذاب یک عکس سلفی بگیرند.

پس اگر مشتری های شما جلوی مغازه می ایستند اما رغبتی برای حضور در آن ندارند، باید به فکر تغییر در ویترین باشید. هرگونه خلاقیتی که در ویترین به کار می گیرید، اثر مستقیم خود را بر فروش ادکلن می گذارد. مشخصاً هرقدر ویترین شما جذاب تر باشد و بتواند برای مدت طولانی تری بیننده را میخکوب کند، شانس بیشتری برای جذب مشتری خواهید داشت.

برای چیدمان ویترین خود حتماً به چندین المان تزئینی احتیاج خواهید داشت. چرا که محصولات شما ابعاد کوچکی دارند و در ابعاد گسترده ویترین نمایش مناسبی نخواهند داشت. در کنار المان های تزئینی و قفسه ها به سیستم نورپردازی مناسب نیز احتیاج خواهید داشت. پیشنهاد می کنیم برای جذب سریع مشتری، همواره محل ویترین را به بوهای لطیف و جذاب آغشته کنید.

راه اندازی یک دکوراسیون خاص و متفاوت

3. راه اندازی یک دکوراسیون خاص و متفاوت

مشخصاً قرار نیست به عنوان تولیدکننده عطر و ادکلن فعالیت کنید. پس نقطه تمایز شما با سایر فروشگاه ها چه خواهد بود؟ درحالیکه همه شما به فروش برندهای خاصی از ادکلن می پردازید! پاسخ این سوال، نحوه چیدمان و دکوراسیون در فضای داخلی مغازه و ویترین است.

دکوراسیون فروشگاه عطر و ادکلن تنها زمانی استاندارد و ایده آل خواهد بود که در همان نگاه اول، ماهیت کسب و کار را معرفی کند. یعنی حتی سواره هایی که تنها برای یک یا دو ثانیه متوجه فروشگاه شما می شوند نیز باید بتوانند نوع کسب و کار را تشخیص دهند.

اغلب طراحان برای تحقق این امر از المان های تزئینی مرتبط با عطر و ادکلن استفاده می کنند. همچنین یک فضای رمانتیک و رویایی خلق می کنند تا عطر خوش ادکلن ها در همراهی با دکوراسیون فضا، مشتری را به خرید ترغیب کند. در دکوراسیون مغازه عطر و ادکلن از تمامی فضا برای معرفی ادکلن استفاده می شود. البته این بدین معنا نیست که با یک دکوراسیون شلخته و در هم روبرو هستیم.

برای حل این مسئله طراحان انواع شلف های تزئینی و مدرن را به دیوارها اضافه می کنند و با چیدمان صحیح انواع ادکلن، شکل و شمایل جذابی به فروشگاه شما می دهند. برای نمایش هر چه بهتر دکوراسیون، از تکنیک های نورپردازی حرفه ای نیز استفاده می شود. مطمئن باشید راه اندازی فروشگاه عطر و ادکلن زمانی که به چیدمان و دکوراسیون آن تا این حد اهمیت می دهید، هیچگاه با شکست روبرو نمی شود.

ارائه محصولات جذاب و پرطرفدار

4. ارائه محصولات جذاب و پرطرفدار

تصور کنید شما با راه اندازی یک ویترین جذاب و خلق یک دکوراسیون خاص مشتری را به داخل مغازه کشانده اید. مشتری پس از حضور در مغازه از شما برند خاصی از یک ادکلن را درخواست می کند. اما شما این ادکلن را در لیست محصولات خود ندارید! این یعنی تمام آنچه که برای جذب مشتری صرف کرده اید، به باد رفت.

بیشتر بخوانید: هر آنچه که باید درباره راه اندازی فروشگاه قهوه فروشی بدانید

بر همین اساس توصیه می کنیم لیست دقیقی از ادکلن های پرفروش و محبوب را تهیه کنید و تلاش کنید تا خود را با جدیدترین لیست ها آداپته کنید. در غیر این صورت به مرور مشتریان خود را از دست می دهید و همان چند محصول مانده در ته انبار نیز روی دستتان می ماند.

تعامل صحیح با مشتری

5. تعامل صحیح با مشتری

مشتریان شما افراد خوش سلیقه ای هستند که به بهداشت فردی خود اهمیت می دهند. باید تلاش کنید تا با این دسته از افراد با نهایت تواضع و احترام برخورد کنید. بهتر است مشتریان خود را در تست انواع ادکلن همراهی کنید و با ارائه اطلاعات دقیقی از نت بوهای مختلف، آن ها را در انتخاب بهترین گزینه ها یاری دهید.

معمولاً افراد زمانی که به تنوع قابل توجهی از محصولات مختلف دسترسی پیدا می کنند، دچار وسواس شده و به سختی دست به انتخاب می زنند. نباید در انجام تست و ارائه راهنمایی های دقیق، خریدار را خسته و کلافه کنید. این سختی کار شماست و به هر طریقی باید آن را متحمل شوید. به خاطر داشته باشید در صورتی که بتوانید با مشتریان و حتی بازدیدکنندگان فروشگاه تعاملی سازنده برقرار کنید، خیلی سریع آن ها را به مشتریان بالقوه فروشگاه تبدیل می کنید.

تبلیغات، تبلیغات و تبلیغات!

6. تبلیغات، تبلیغات و تبلیغات!

نیمی از مسیر راه اندازی فروشگاه عطر و ادکلن به اجاره مغازه، ساخت ویترین و دکوراسیون اختصاص دارد. نیم دیگری از آن، به تبلیغات و بازاریابی صحیح اختصاص می یابد. عطر و ادکلن از آن دسته محصولاتی ست که پتانسیل بالایی برای تبیلغ در فضای مجازی دارد. می توانید با حضور حرفه ای خود در پلتفرم های آنلاین، سهم گسترده ای از بازار فروش را به دست آورید.

همچنین می توانید با راه اندازی یک وبسایت اینترنتی برای فروشگاه، زمینه را برای خرید امن مشتریان خارج از تهران فراهم کنید. بهتر است وبسایت خود را با اطلاعات دقیقی از ادکلن در رایحه های مختلف پر کنید. برای هر محصول یک راهنمای خرید داشته باشید. طوری که خریدار بدون نیاز به تست ادکلن از مناسب بودن نت بو آسوده خاطر شود.

انجام اینکار نیز به طرز قابل توجهی کسب و کار شما را رونق داده و به توسعه برند کمک می کند. به خاطر داشته باشید نباید تنها هدف شما از تبلیغات و بازاریابی به فروش بیشتر معطوف شود. بلکه باید برندسازی و توسعه آن را نیز در بر بگیرد. شاید بد نباشد برای تثبیت برند تجاری خود در ذهن بازدیدکنندگان فضای مجازی، یک حراجی بزرگ یا جشنواره فروش راه بیندازید.

اگر تصور می کنید انجام اینکار موجب ضرر شما می شود، سخت در اشتباهید. چرا که امروزه اغلب بانوان و آقایان تحت تأثیر تبلیغات های گسترده است که به خرید اشتیاق پیدا می کنند. نه نیاز فوری! پس می توان امیدوار بود هر آنچه که در مسیر تبلیغات و بازاریابی از طریق پخش تراکت، بروشور، نصب بنر، تبلیغات در فضای مجازی، ساخت تابلو تبلیغاتی و … هزینه می کنید، خیلی سریع به جیبتان باز گردد.

سخن پایانی؛

راه اندازی فروشگاه عطر و ادکلن یک ایده خوب اقتصادی است که به سرعت شما را به سودآوری می رساند. اما به شرط آنکه در اجاره مغازه، تجهیز آن و ساخت یک دکور جذاب نهایت دقت و وسواس را به خرج دهید. طوریکه به عنصر شاخص محله تبدیل شده و برند خود را در ذهن مشتریان و عابرین، تثبیت کنید. در این مطلب از بامکوک (بانک اطلاعات محل کسب و کار) تلاش کردیم تا با ارائه چند ایده جذاب، شما را در راه اندازی یک فروشگاه موفق یاری دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *

مطالب مرتبط

اشتراک‌گذاری