بامکوک مگ
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
راه اندازی فروشگاه لوازم التحریر

استراتژی‌ های همیشه موفق در راه اندازی فروشگاه لوازم التحریر

راه اندازی فروشگاه لوازم التحریر بهترین ایده اقتصادی شما در تمام عمر خواهد بود. به شرط آنکه یک فروشگاه خاص و متمایز راه اندازی کنید.

محتوای جدول

راه اندازی فروشگاه لوازم التحریر بهترین ایده اقتصادی شما در تمام عمر خواهد بود. به شرط آنکه یک فروشگاه خاص و متمایز راه اندازی کنید. فروشگاهی که به واسطه بهره مندی از دکور جذاب، تجهیزات کافی، تبلیغات مناسب و …، به یک برند خاص تبدیل شود. اگر به فکر راه اندازی لوازم التحریر هستید، این مطلب از بامکوک (بانک اطلاعات محل کسب و کار) را از دست ندهید. ما شما را با چند استراتژی خوب در راه اندازی نوشت افزار آشنا می کنیم تا بهترین لوازم التحریر شهر را افتتاح کنید.

راه اندازی لوازم التحریر با چند ایده کاربردی

راه اندازی لوازم التحریر با چند ایده کاربردی

همیشه راه اندازی یک کسب و کار جدید، اضطراب آور است. مگر اینکه نقشه مسیر را در دست داشته باشید. یعنی بدانید راه اندازی فروشگاه لوازم التحریر دقیقاً از کجا شروع شده و تا کجا ادامه می یابد. نقشه راه چیزی نیست که ما برای شما ترسیم کنیم. چرا که از شرایط راه اندازی مانند بودجه، سرمایه و حتی لوکیشن فروشگاه مطلع نیستیم. اما می توان برخی نقاط عطف مسیر را شناسایی کرد. برای اینکه به بهترین فروشگاه لوازم التحریر در منطقه تبدیل شوید، باید در این نقاط عطف، به بهترین نحو ممکن عمل کنید. شاید به کارگیری چند ایده خاص بتواند آینده کسب و کار شما را متحول کند. برای اطلاع از این ایده ها، با ما در بامکوک، همراه باشید.

نقطه شروع راه اندازی لوازم التحریر؛ طراحی بیزینس پلان

نقطه شروع راه اندازی لوازم التحریر؛ طراحی بیزینس پلان

اولین مرحله از شروع هر کسب و کاری، به طراحی نقشه حرکت اختصاص می یابد. بسیاری از افراد این نقشه را به شکل ذهنی طراحی می کنند و در ادامه کار، جزئیات آن را فراموش می کنند. بهتر است بر روی یک کاغذ شرایط راه اندازی فروشگاه لوازم التحریر را یادداشت کنید. اهداف مالی خود را برای حداقل 5 سال آینده تعیین کنید. پاسخ به پرسش های زیر می تواند شما را در ترسیم یک نقشه تجاری حرفه ای، یاری دهد.

  1. چه میزان سرمایه در اختیار دارید؟
  2. با توجه به بودجه مدنظر، کدام منطقه از شهر را برای راه اندازی فروشگاه خود در نظر گرفته‌اید؟
  3. آیا قصد دارید در نزدیکی مدارس و یا دانشگاه فروشگاه خود را تاسیس نمایید؟
  4. چه متراژی برای مغازه در نظر دارید؟
  5. قصد فروش چه لوازمی را دارید؟(با توجه به رده سنی مشتریان – قیمت لوازم -تنوع لوازم)
  6. تا چه حد می توانید بر روی دکوراسیون مغازه سرمایه گذاری کنید؟
  7. از چه ابزارهایی برای تبلیغات لوازم خود استفاده خواهید کرد؟
  8. و …
استارت راه اندازی با اجاره مغازه لوازم التحریر

استارت راه اندازی با اجاره مغازه لوازم التحریر

در قدم بعد باید یک فروشگاه اجاره کنید. بهترین ایده برای اجاره فروشگاه نوشت افزار، اجاره مغازه در بورس لوازم التحریر در بازار تهران است. در سایر نقاط شهر، هر جایی که چند مغازه به طور متمرکز بر روی فروش لوازم التحریر فعالیت می کنند را برای اجاره فروشگاه خود انتخاب کنید. می پرسید چرا؟

چون فعالیت در یک بورس مشخص، شانس فروش شما را به مراتب بالا می برد. امروزه مردم به جای خرید از یک مغازه، ترجیح می دهند اجناس چندین مغازه را به طور همزمان ببینند و مقایسه کنند. انجام اینکار نه تنها موجب کاهش هزینه ها می شود، بلکه از اتلاف وقت نیز جلوگیری می کند.

اما این بدین معنا نیست که با اجاره مغازه در محله های عادی ورشکست می شوید. اگر در محله شما هیچ فروشگاهی به شکل تخصصی و حرفه ای به فروش لوازم التحریر نمی پردازد، آن را به فال نیک بگیرید. شما می توانید با راه اندازی فروشگاه لوازم التحریر در این منطقه، شانس زیادی برای دیده شدن داشته باشید.

بیشتر بخوانید: ایده های کاربردی برای فروش بیشتر در ابزار فروشی
به کارگیری ایده های جدید در دکوراسیون لوازم التحریر

به کارگیری ایده های جدید در دکوراسیون لوازم التحریر

مشتریان اصلی شما دانش آموزان در سنین مختلف هستند. در صورتی که در فروشگاه خود به عرضه لوازم طراحی و معماری بپردازید، احتمالاً دانشجویان رشته های هنری نیز به مغازه شما رفت و آمد می کنند. گاهی نیز کودکان برای خرید بازی و اسباب بازی های فکری به فروشگاه شما می آیند. همین مسئله، طراحی دکوراسیون در فروشگاه لوازم التحریر را به یک چالش جدی تبدیل کرده است.

باید دیزاین مغازه شما به طور همزمان هم به مذاق دانش آموزان خوش بیاید، هم مورد پسند هنرجویان و دانشجویان باشد. در کنار این کودکان را نیز به خرید از فروشگاه تشویق کند. پیش از هر چیز توصیه می کنیم برای ساخت یک دکوراسیون خاص و متمایز از طراحان حرفه ای کمک بگیرید. اما اگر بودجه کافی ندارید، دستورالعمل های زیر را رعایت کنید.

1. تفاوت ها را در نظر بگیرید

بهتر است در چیدمان خود تفاوت دخترها، پسرها و همچنین تفاوت سن مشتریان را در نظر بگیرید. با تفکیک لوازم مورد نیاز جنسیت و مقاطع سنی مختلف، می توانید مغازه خود را در نگاه همه مشتری ها زیبا و جذاب جلوه دهید. لازم نیست برای تفکیک فضا یک دیوار یا حائل در نظر بگیرید. گاهی می توان با ایجاد تفاوت در رنگ محیط، متریال یا سبک، مشتری ها را متوجه تفکیک صحیح عناصر موجود در محیط کرد.

2. از المان های تزئینی استفاده کنید

برای اینکه فروشگاه خود را به یک مغازه شیک و لوکس تبدیل کنید، از عناصر تزئینی به موقع و به اندازه استفاده کنید. برای مثال در بخش فروش محصولات هنری، از یک تابلو هنری، مجسمه یا حتی گل و گیاه طبیعی استفاده کنید. اینکار موجب هنری شدن فضای لوازم التحریر می شود. برای بخش کودکان از المان های ساده تزئینی استفاده کنید که بیشتر شبیه به اسباب بازی یا لوازم التحریر فانتزی هستند. بدین شکل می توانید در راه اندازی فروشگاه لوازم التحریر، حرفه ای عمل کنید.

بیشتر بخوانید: اصول انتخاب ملک برای انواع مشاغل

3. تعادل بصری را رعایت کنید

بسیار حائز اهمیت است که در چیدمان خود، تعادل داشته باشید. فروشگاه های بیش از حد شلوغ، در جذب مشتری موفق عمل می کنند ولی در حفظ آن عاجزند. به طور عکس فروشگاه های خلوت و بی هویت نمی توانند مشتری جذب کنند. پس تعادل را رعایت کنید تا در عین جذب بازدیدکننده، آن ها را به مشتریان وفادار خود تبدیل کنید. در صورتی که متراژ مغازه پاسخگوی اجناس داخل آن نبود، از شلف و یا ارگانایزرهای کمک بگیرید فضای عمودی مغازه را به چیدمان تجهیزات خود اختصاص دهید.

پوشش تمام سلایق و بودجه ها

پوشش تمام سلایق و بودجه ها

برگ برنده فروشگاه های موفق، ارائه محصولات مختلف با تنوع قیمت بالاست. در یک لوازم التحریر معروف و معتبر در تهران، از شیر مرغ تا جان آدمیزاد به فروش می رسد. پیشنهاد می کنیم حتی اگر متراژ مغازه شما کم است، باز هم در تجهیز مغازه به لوازم التحریر مختلف تعلل نکنید. اما در حالتی که فضای وسیعی در اختیار دارید، از این فرصت به نحو احسن استفاده کنید.

در آینده متوجه می شوید که حتی کودکان زیر 4 سال نیز جزوی از لیست مشتریان وفادار شما خواهند بود. هنرجویان، دانشجویان رشته های هنری مانند نقاشی یا معماری، دانش آموزان و علم آموزان همگی جزو مشتری های شما هستند. می توانید برای جذب مشتری های کم سن و سال، بخشی از مغازه را به فروش بازی های فکری اختصاص دهید.

در کنار این می توانید برخی لوازم اداری پر کاربرد را نیز به فروش برسانید. با تفکیک صحیح این تجهیزات از یکدیگر، فروشگاه شما به یک برند نامی و پرآوازه تبدیل می شود. به خاطر داشته باشید برای تمام سلایق یک محصول مناسب تهیه کنید. همچنین تلاش کنید تا بازه وسیعی برای قیمت ها در نظر بگیرید تا هیچکس از فروشگاه شما دست خالی باز نگردد.

استفاده از اکسیر موفقیت؛ یعنی تبلیغات

استفاده از اکسیر موفقیت؛ یعنی تبلیغات

تبلیغات عصای جادویی کسب و کارها در توسعه و برندسازی است. اگر تصمیم دارید تا در راه اندازی فروشگاه لوازم التحریر حرفه ای عمل کنید و این شغل را به اصلی ترین کسب و کار خود تبدیل کنید، باید حتماً از ابزارهای تبلیغاتی کمک بگیرید. بدون داشتن مهارت کافی در این زمینه، طرح تجاری شما شکست می خورد.

تبلیغات شما می بایست 3 آیتم مختلف را پوشش دهد. محصولاتتان، قیمت آن ها و همچنین لوکیشن مغازه. حتی اگر تصمیم به ارتقا فروشگاه با راه اندازی آنلاین شاپ دارید، باز هم باید مشتری هایتان را از وجود یک مغازه مطلع کنید. انجام اینکار نه تنها موجب جلب اعتماد آنان می گردد، بلکه به افزایش بازدیدکننده فعال نیز کمک می کند.

مهم نیست از کدام یک از ابزارهای تبلیغاتی استفاده می کنید. تبلیغات فیزیکی یا مجازی. در هر دو حالت باید حرفه ای و هوشمندانه عمل کنید. طوری که پس از اتمام تبلیغات، برند تجاری شما در ذهن مخاطب تثبیت شود. در غیر این صورت تمام آنچه که برای بازاریابی لوازم التحریر هزینه کرده اید، به باد می رود.

اما به خاطر داشته باشید، با توجه به بالا بودن ظرفیت پلتفرم هایی همچون اینستاگرام و تلگرام، تبلیغات در این فضا، لازمه موفقیت به حساب می آید. الگوریتم های این نرم افزارها را بشناسید و با افزایش تعامل خود با دنبال کنندگان، شانس دیده شدن را بالا ببرید. مطمئن باشید نتیجه شما را شگفت زده خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: 5 روش تامین بودجه برای راه اندازی کسب و کار
استراتژی‌ های همیشه موفق در راه اندازی فروشگاه لوازم التحریر

سخن پایانی؛

راه اندازی فروشگاه لوازم التحریر، با توجه به تنوع بالای محصول، کار ساده ای نیست. اما اگر اراده و انگیزه کافی داشته باشید، بهترین ایده برای راه اندازی یک کسب و کار سودده خواهد بود. مطابق آنچه که در این مطلب از بامکوک (بانک اطلاعات محل کسب و کار) عنوان شد، لازم است تا کار خود را با طراحی بیزینس پلان حرفه ای آغاز کنید و با تجهیز مغازه و چیدمان صحیح آن به پایان برسانید. اما به خاطر داشته باشید پروسه راه اندازی در این مرحله متوقف نمی شود. برای پویایی و توسعه هر چه سریع تر فروشگاه خود، باید از تکنیک های مختلف بازاریابی و تبلیغات نیز استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *

مطالب مرتبط

اشتراک‌گذاری