بامکوک مگ
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

جدیدترین دکوراسیون بوتیک لباس

راه اندازی بوتیک می تواند یک ایده هیجان انگیز برای شروع یک کسب و کار سودده باشد. اما چرا برخی بوتیک های فروش لباس در میانه راه بدون اینکه به دستآورد خاصی برسند، کسب و کار خود را تعطیل می کنند؟ مشخصاً این دسته از فروشندگان، در جذب مشتری ناموفق عمل کرده اند. برای اینکه به یک آهنربای قوی در جذب مشتری تبدیل شوید، باید چند پارامتر مهم را رعایت کنید. یکی از مهم ترین این پارامترها، طراحی و دکوراسیون بوتیک لباس است. می پرسید چگونه؟ بامکوک (بانک اطلاعات محل کسب و کار) را همراهی کنید تا با جدیدترین طرح های دکوراسیون بوتیک لباس آشنا شوید.

معرفی ترندهای جدید در دکوراسیون بوتیک لباس

معرفی ترندهای جدید در دکوراسیون بوتیک لباس

در گذشته نه چندان دور، بوتیک های لباس فروشی تمام اقلام مغازه را با یک شکل ساده و روتین می چیدند. نهایت خلاقیت آن ها معطوف به بخش ویترین می شد. اما امروزه طراحی و چیدمان بوتیک ها از نمونه های روتین و کلیشه ای فاصله گرفته است. بوتیک ها بر سر رقابت در جذب مشتری، به تغییر در دکوراسیون متوسل شده اند. در این بین سرمایه گذارانی که به دکوراسیون و چیدمان بوتیک جدی نگاه کرده اند، توانسته اند نام و نشانی به هم زده و برند اختصاصی خود را بسازند.

در حالیکه برخی دیگر با تصور اینکه این نوع سرمایه گذاری اتلاف هزنیه است، تمام بودجه خود را صرف اقلام و تجهیز فروشگاه کرده اند. در نهایت نیز این فروشندگان در جذب مشتری ناموفق بوده اند و در کوتاه مدت نیز کسب و کار خود را رها کرده اند. پیشنهاد می کنیم اگر تصمیم دارید مسیر برندسازی را در کوتاهترین زمان ممکن طی کنید، دکوراسیون بوتیک لباس را جدی بگیرید. برای این کار در وهله اول دکوراسیون های ترند را دنبال کنید. دکوراسیون هایی که به تازگی روی کار آمده و بسیار جذاب و مشتری پسند هستند. ما در ادامه چند مدل از این دکوراسیون ها را با تحلیل نقاط قوت و ضعف طراحی، بررسی می کنیم.

بیشتر بخوانید: 10 نکته مهم در راه اندازی بوتیک لباس فروشی که حتما باید بدانید!

دیزاین بوتیک لباس با طرح مدرن

یکی از بهترین روش ها برای دکوراسیون بوتیک های کوچک، استفاده از طرح و سبک مدرن است. سبک مدرن که به تازگی ترند و محبوب گشته، یکی از بهترین سبک ها برای طراحی مزون لباس به شمار می آید. چرا که این سبک شما را در انتخاب طرح و رنگ محدود نمی کند. همچنین دست شما را برای انتخاب عناصر تزئینی باز می گذارد. در سبک مدرن استفاده از عناصر فاخر ممنوع است. همه چیز باید ساده و مینیمال باشد. همین مسئله هزینه دکوراسیون بوتیک لباس را کاهش داده است.

دکوراسیون بوتیک لباس با طرح مدرن

این طرح نمونه ای از دکوراسیون با سبک مدرن است که با دقت و ظرافت بالایی اجرا شده است. همانطور که می بینید فضا کاملاً ساده و مینیمال است. ولی در عین حال بسیار لوکس و شیک جلوه می کند. طراح تلاش کرده تا با بکارگیری رنگ های ملایم و طرح های ساده، ماهیت سبک مدرن را به نمایش بگذارد. همین مسئله به لباس ها مجالی برای نمایش داده است.

دکوراسیون بوتیک لباس با طرح مدرن

طراح این پروژه با اضافه کردن رنگ مشکی به فضا، برخی کاربری ها را معرفی کرده است. برای مثال اتاق پرو لباس با پرده های مشکی مخمل معرفی شده است. برای اینکه این رنگ بیش از حد به ذوق نزند، از پارچه های مشکی برای دکور برخی دیواها استفاده شده است. این کار موجب شده تا تعادل میان طرح و رنگ حفظ شده و دکوراسیون بوتیک لباس مجلل و متعادل به نظر برسد.

دکوراسیون بوتیک لباس با طرح مدرن

در سایر بخش ها نیز هارمونی رنگ سفید، مشکی و خاکستری کاملاً حفظ شده است. مطابق انتظارمان، ویترین مغازه نیز بسیار ساده و مینیمال طراحی شده است. به کارگیری یک ست مبل راحتی در مرکز فروشگاه، به مشتریان احساس راحتی بیشتری داده است. آن ها می توانند در زمان انتظار بر روی این مبل استراحت کرده و تمرکز بیشتری برای خرید پیدا کنند.

دیزاین بوتیک لباس مردانه

در طراحی بوتیک هایی که به طور اختصاصی به فروش لباس مردانه می پردازند، دقت و وسواس بیشتری به خرج داده می شود. برای اینکه در طراحی این بوتیک موفق عمل کنید، باید پیش از هرچیز روحیات مردان را بشناسید و مطابق آن عمل کنید. بر خلاف بانوان که به محیط های خلوت، پر زرق و برق و پر نور علاقه مندند، آقایان به محیط های ساده، با نورپردازی ملایم و طرح های فشن علاقه مندند. به همین خاطر است که بخش گسترده ای از بوتیک های مردانه با طرح های فشن دیزاین می شوند.

طراحی بوتیک لباس مردانه

طراحی و دکوراسیون این بوتیک مردانه، در نوع خود بی نظیر است. تفکیک مناسبی میان محصولات مختلف ایجاد شده و همین تفکیک مناسب موجب ایجاد حس تعادل در فضا گشته است. همه چیز کاملاً منظم و شیک به نظر می رسد و هیچ عنصر نازیبا و غیر متعادلی، توازن طراحی را به هم نزده است. مشخصاً مشتریان این فروشگاه خیلی سریع به لباس مورد نیاز خود دسترسی یافته و انگیزه بیشتری برای خرید پیدا می کنند. انتخاب طرح و رنگ نیز ماهرانه صورت گرفته است. تلفیق مناسب رنگ مشکی و سفید و به کارگیری سیستم نورپردازی مناسب، از نقاط قوت این پروژه به شمار می آید.

بیشتر بخوانید: 6 نکته برای راه اندازی بهترین عینک فروشی در تهران

طراحی دکوراسیون بوتیک لباس با ابعاد کوچک

در اغلب مواقع آنچه که فروشندگان لباس را از طراحی و دکوراسیون مغازه منصرف می کند، محدودیت در ابعاد فضاست. اما جای نگرانی نیست. چرا که در سطح جهان هزاران بوتیک لباس کوچک وجود دارد که از قضا دکوراسیون خاص و خلاقانه ای دارند.

طراحی دکوراسیون بوتیک لباس با ابعاد کوچک

این یک مغازه نقلی و کوچک است که با سبک مینیمال طراحی شده است. بدون شک اگر مشتری این فروشگاه باشیم، بدون هیچ دغدغه ای به خرید لباس می پردازیم. وجود یک فضای مناسب برای گردش کمک می کند تا به راحتی در فروشگاه دور بزنیم و لباس های مختلف را از نزدیک مشاهده کنیم.

با کمی دقت متوجه می شویم که فروشنده این مغازه به جای تمرکز بر سطح زمین و دیوارها، سقف آن را به شکل خاص و متفاوت طراحی کرده است. یک سیستم نورپردازی معلق در سقف ایجاد شده و در انتخاب متریال نیز متفاوت عمل شده است. ایده طراحی سقف در دکوراسیون بوتیک لباس کوچک، می تواند در کلیه مغازه ها اجرا شود. این مدل به سادگی نشان می دهد که سقف این مغازه چگونه به طرح کلی آن اضافه شده است.

طراحی دکوراسیون بوتیک لباس با ابعاد کوچک

برای اینکه فروشنده بتواند به خوبی به جذب مشتری بپردازد، تمرکز اصلی بر روی ویترین مغازه گذاشته شده است. همانطور که در تصویر زیر پیداست، ویترین با اشکال هندسی خاص طراحی شده و شکلی متفاوت دارد. این می تواند برگ برنده این بوتیک در دکوراسیون باشد.

طراحی دکوراسیون بوتیک لباس با ابعاد کوچک

شما می توانید با یک نگاه کلی به جانمایی عناصر مختلف در فضا متوجه شوید که این دکوراسیون، از همه لحاظ بهینه و ایده آل است. طراح توانسته در همین فضای کوچک و نقلی یک اتاق پرو سرتاسری طراحی کند. همچنین یک میز برای نمایش بهتر محصولات کوچک تعبیه کند. رگال های لباس نیز به شکل متقارن و متوازن در گوشه ای از محیط جای گرفته اند.

طراحی بوتیک لباس لوکس و لاکچری

طراحی دیزاین بوتیک لباس لوکس و لاکچری

اگر به طرح های لوکس و لاکچری علاقه مند هستید، می توانید با اضافه کردن چند المان خاص و متفاوت، این حس و حال را به فروشگاه خود اضافه کنید. کار سختی نیست و نیاز به فضای وسیع نیز ندارد. فقط کافیست که ماهرانه عمل کرده و در به کارگیری عناصر تزئینی، زیاده روی نکنید. برای مثال به طرح زیر دقت کنید.

بیشتر بخوانید: 6 گام تا راه اندازی فروشگاه کیف و کفش
طراحی بوتیک لباس لوکس و لاکچری

این یک نمونه موفق از طراحی به سبک لوکس است. همانطور که می بینید به کارگیری المان های طلایی رنگ در کنار پنل های سفید، نتیجه ای درخشان به جای گذاشته است. اما همانطور که پیداست در استفاده از المان های طلایی زیادی روی نشده است. طراح تنها در بخش رگال ها، المان ها را با ظرافت بالایی جای داده است.

طراحی دکوراسیون بوتیک لباس لوکس و لاکچری

از این المان ها نه تنها برای تزئین محیط، بلکه برای تفکیک ویترین از فضای اصلی نیز استفاده شده است. به وضوح می توان درک کرد که ترکیب رنگ و متریال در این دکوراسیون بوتیک لباس، با دقت و مهارت بالایی صورت گرفته و نتیجه نهایی بسیار چشم نواز است.

طراحی دکوراسیون بوتیک لباس لوکس و لاکچری

نقطه قوت این طراحی، ساخت عناصر خاص و متفاوت در مرکز فروشگاه است. همانطور که می بینید از پروفیل های طراحی برای ایجاد یک قفسه استفاده شده است. در این بخش یک مانکن به شکل خلاقانه ای جای گرفته و توجه مخاطب را به خود جذب می کند. بدون شک هر لباسی که بر تن این مانکن قرار بگیرد، شانس بالایی برای فروش خواهد داشت. شما نیز می توانید از این ایده های عملی برای طراحی و دیزاین بوتیک خود استفاده کنید.

سخن پایانی؛

دکوراسیون بوتیک لباس به شکل صحیح و ایده آل، تأثیر شگرفی بر افزایش فروش می گذارد. از سوی دیگر یک دیزاین خاص و متفاوت می تواند سرعت ساخت برند را افزایش دهد. در این مطلب از بامکوک (بانک اطلاعات محل کسب و کار)، تلاش کردیم تا شما را با ایده هایی جهت دیزاین بوتیک لباس، آشنا کنیم. دیگر تفاوتی ندارد مغازه شما کوچک است یا بزرگ. یا اینکه چه مقدار بودجه ای برای طراحی و دکوراسیون فضا دارید. در هر حال می توانید از ایده های ذکر شده در این مطلب برای ایجاد تغییراتی شگرف، استفاده کنید.

محتوای جدول
اسلاید قبلی
اسلاید بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *

مطالب مرتبط

اشتراک‌گذاری