طراحی ویترین جواهر فروشی دغدغه اصلی افرادی ست که تصمیم به راه اندازی، دیزاین و طراحی جواهر فروشی دارند. اگر شما نیز جزو این دسته از افراد هستید، این مطلب از بامکوک (بانک اطلاعات محل کسب و کار) را از دست ندهید. در ادامه شما را با نحوه طراحی ویترین، نکات مهم در طراحی و چند ایده کاربردی برای ایجاد یک طرح جذاب، آشنا می کنیم. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

چگونه از پس طراحی ویترین جواهر فروشی بر بیاییم؟
اغلب افرادی که به فکر تغییر در ویترین و ساخت یک طرح جدید هستند، با این سوال روبرو می شوند. پیش از هر چیز باید بگوییم، طراحی ویترین نیاز به مهارت و تخصص بالایی دارد. باید با روانشناسی رنگ و نحوه استفاده از متریال های مختلف آشنا باشید. از سوی دیگر ایده هایی خلاقانه برای ساخت یک جلوه خاص و متفاوت داشته باشید. مسلماً این مهارت ها در عموم افراد دیده نمی شود. پس بهتر است طراحی ویترین مغازه خود را به یک طراح حرفه ای و کاربلد بسپارید. مشخصاً این کار می تواند سرعت طراحی و اجرا را بالا برده و این فرآیند سخت و پیچیده را ساده تر کند.
اما بهتر است پیش از برون سپاری طراحی به یک شرکت معتبر، دانش و اطلاعات شخصی خود را در خصوص نحوه طراحی ویترین جواهر فروشی بالا ببرید. همچنین با چند نمونه ویترین اجرا شده آشنا شده و از خلاقیت آن ها برای ساخت یک ویترین خاص و متمایز الهام بگیرید. می توانید با ارائه این تصاویر به طراحان سلیقه و خواسته خود را به راحتی منتقل کنید. در ادامه به معرفی چند نمونه ویترین موفق که توجه بسیاری از طراحان را جلب کرده، می پردازیم.

1. طرح های شیک و لاکچری در ویترین جواهرفروشی
به تصویر بالا دقت کنید. در همان نگاه اول رنگ جذاب بنفش توجه شما را به خود جلب می کند. المان های طلایی به کار رفته در ویترین نیز به شما حس خوبی می دهد. در نهایت نمایش جذاب انواع جواهر نیز حس جلال و شکوه را به شما منتقل می کند.
همانطور که می بینید طراح این ویترین توانسته به خوبی حس شکوه و زیبایی را به مخاطب خود منتقل کند. این کار را از طریق استفاده از رنگ های سلطنتی که نمادی از ثروت هستند، انجام داده است. در سطح جهان، بنفش و طلایی جزو شیک ترین و لاکچری ترین رنگ ها به شمار می آیند.

این نمایش جذاب و متفاوت از محصول، رمز موفقیت این فروشگاه در طراحی ویترین جواهر فروشی بوده است. می توان گفت این ویترین به نقطه تمایز این فروشگاه با سایرین تبدیل شده و به فروشنده در ساخت یک برند اختصاصی نیز کمک شایانی کرده است. چرا که بدون شک هیچ یک از مشتریان این فروشگاه و همچنین عابرین این خیابان، این ویترین خاص و جذاب را از ذهن نخواهند برد. و این یعنی قدم گذاشتن در مسیر برندسازی.

2. طرح های رمانتیک در ویترین جواهر فروشی
از آنجایی که مشتریان شما بانوان هستند و اغلب خانم ها به طرح های احساسی و عاشقانه علاقه مندند، بهتر است ویترین خود را با این سبک طراحی کنید. همانطور که می بینید، فروشگاه بالا با بکارگیری چند المان خاص و متفاوت، حس و حالی عاشقانه به ویترین مغازه خود داده است.

این المان های زیبا توانسته اند کیفیت طراحی ویترین جواهر فروشی را تا حد قابل توجهی افزایش دهند. جالب است بدانید در این پروژه، المان های پرنده و قاب دور آن ها تنها از طریق کاغذ ساخته شده اند. یک طراح حرفه ای وظیفه ساخت این پرنده های کاغذی را به عهده گرفته و نمایش زیبایی در ویترین ایجاد کرده است. پیشنهاد می کنیم شما نیز برای خلق یک دکور خاص و متفاوت از این المان های زیبا استفاده کنید.

می توان این المان های زیبای کاغذی را در بخش های داخلی ویترین نیز دید. همانطور که پیداست، جلوه کلی این دکوراسیون به جهت وجود المان های خاص و متفاوت، بسیار چشمگیر و چشم نواز شده است.

همین تیپ طراحی را می توان در این ویترین زیبا نیز دید. همانطور که می بینید یک طرح زیبا با پس زمینه گل های برجسته کاغذی، طرح کلی این ویترین را ساخته است. می توانید با بکارگیری این طرح های خلاقانه، شانس خود را در جذب نگاه مشتری، بالا ببرید.

3. طرح های انتزاعی در ویترین طلافروشی
اگر طرفدار سبک مدرن هستند و به اجرای طرح های ساده و مینیمال علاقه بیشتری دارید، حتماً در طراحی ویترین جواهر فروشی، سراغ اجرای طرح های انتزاعی بروید. این طرح ها بیشترین تناسب را با دکوراسیون های مدرن دارند و مشتری های خاص پسند را به سمت خود جذب می کنند.
بیشتر بخوانید : تامین امنیت طلا فروشی با 10 راهکار ساده
در این طرح زیبا ترکیبی از چند استند و یک المان تزئینی ایجاد شده است. این المان انتزاعی شکل جذابی به ویترین بخشیده است. می توانید امیدوار باشید این طرح زیبا برای مدتی مشتری را روبروی مغازه شما نگه دارد.

در این ویترین سه تکه، بخش های دیگر علاوه بر یک المان انتزاعی به یک هارمونی رنگ جذاب نیز مجهز شده اند. ترکیب این سه ویترین می تواند موجب جلب توجه مشتری شده و او را برای بررسی محصولات فروشگاه، مجاب کند.

این ویترین با یک نظم، هارمونی و تعادل خاص طراحی شده و بی نهایت زیبا و لوکس به نظر می رسد. پیشنهاد می کنیم اگر در پیروی از طراحی به سبک مدرن، علاقه ای به نمایش کلیه محصولات خود در ویترین ندارید، حتماً سراغ اجرای این طرح زیبا و جذاب بروید. مطمئن باشید داشتن این ویترین زیبا به رمز موفقیت شما در راه اندازی فروشگاه طلا و جواهرات، تبدیل می شود.

4. طراحی ویترین جواهر فروشی با هارمونی رنگ های خاص
اگر بودجه شما برای طراحی و اجرای ویترین کم و محدود است، یا اینکه مغازه را به اجاره گرفته اید و تصمیم ندارید هزینه زیادی از بابت طراحی ویترین پرداخت کنید، با بازی با انواع رنگ های خاص، یک ویترین متفاوت خلق کنید. طرح بالا نمونه موفقی از به کارگیری یک هارمونی رنگ زیبا و جذاب است. طراح با ترکیب متعادل رنگ های نارنجی، طلایی و صورتی، یک ویترین خاص و متمایز خلق کرده است.
همانطور که می بینید در پس زمینه کار نیز نمایش زیبایی از المان های تزئینی و متریال جذاب آن ها به وجود آمده است. این استندهای زیبا و جذاب، قابلیت جابجایی نیز دارند. این یعنی می توانید پس از جابجایی از مغازه فعلی، ویترین خود را در مغازه جدید نیز به نمایش بگذارید.

در این طرح نیز می توان یک ویترین خاص و متفاوت را دید. این ویترین که از ترکیب رنگ سرمه ای و طلایی ساخته شده، بیش از حد زیبا و لوکس به نظر می رسد. با پیروی از این سبک از طراحی ویترین جواهر فروشی، سرعت طراحی و اجرای ویترین نیز به مراتب بالا می رود. به خاطر داشته باشید، آنچه که به این ویترین زیبایی و جذابیت بخشیده، ترکیب متعادل و منظم چند متریال ساده در کنار هم است. بنابراین از استفاده بیش از حد از متریال و رنگ پرهیز کنید تا شکل کلی ویترین شما نیز لوکس و لاکچری به نظر برسد.

6. طراحی ویترین با ایجاد نقطه تمرکز
یک تکنیک رایج در طراحی ویترین مغازه ها، ایجاد نقطه تمرکز در ویترین است. با اینکار می توان به راحتی دید مخاطب را به سمت مغازه منحرف نمود. معمولاً فروشندگان طلا و جواهر، با استفاده از یک المان تزئینی خاص و چشمگیر، اقدام به ساخت نقطه تمرکز در فروشگاه می کنند. همانطور که می بینید، در ویترین این مغازه نیز یک المان تزئینی برجسته و طلایی رنگ، موجب ایجاد تمرکز بر روی تعدادی محصول شده است. مشخصاً شانس فروش این محصولات به جهت وجود تمرکز بر روی آنان، بسیار بالاست. می توانید با ساخت این ویترین، محصولاتی که مدت ها روی دستتان مانده را برجسته کرده و به فروش برسانید.
بیشتر بخوانید : چگونه در طلافروشی موفق شویم؟طراحی ویترین های غیر قابل نفوذ
سرقت از طلا و جواهر فروشی می تواند از ناشناخته شده ترین راه ها صورت بگیرد. به همین خاطر است که همواره توصیه می شود در طراحی ویترین جواهر فروشی، ایمنی بر زیبایی اولویت پیدا کند. اگر مغازه شما در یک پاساژ ناامن قرار دارد و یا به هر دلیلی از بابت ایمنی فروشگاه مطمئن نیستید، حتماً سراغ ویترین های آسانسوری بروید. این دسته از ویترین ها امنیت اجناس فروشگاه شما را به شکل صد در صد تأمین کند.
با استفاده از ویترین های امن و ضد سرقت، دیگر نیازی به چیدمان مکرر ویترین ندارید. یکبار ویترین مغازه را چیدمان کرده و هر بار از آسانسور برای جابجایی آن استفاده کنید. قرار گیری ویترین در داخل گاو صندوق می تواند خیال شما را از هر جهت راحت کند. می توانید داخل این ویترین را با تمام آنچه که در این مطلب ذکر شد، زیبا ساخته و مزین کنید.
سخن پایانی
طراحی ویترین جواهر فروشی، تأثیر بسزایی بر افزایش فروش شما خواهد گذاشت. یک ویترین زیبا و جذاب می تواند مانند یک آهنربای قوی، مشتری را به سمت مغازه شما بکشاند. اگر طراحی ویترین خود را با رعایت اصولی که در این مطلب از بامکوک (بانک اطلاعات محل کسب و کار) ذکر شد، انجام دهید، خروجی کار شگفت انگیز خواهد بود. با الهام از ایده های نام برده شده در این مطلب شما نیز می توانید یک نمایش خاص از محصول ایجاد کنید.