موبایل یک ایده هوشمندانه برای افرادیست که بودجه کافی برای ورود به این بازار پر سود دارند. اگر به دنبال تأسیس یک فروشگاه پر بازده هستید، شانس خود را در فروش موبایل و سایر لوازم الکترونیکی امتحان کنید. شاید تصور می کنید این بازار به جهت رقابت بالا و همچنین تعداد زیاد فروشگاه، اشباع شده است. خبر خوب اینکه، بازار فروش موبایل هنوز هم برای سرمایه دارانی که ایده های خلاق و اراده قوی دارند، جایی برای حضور دارد. با این مطلب از بامکوک (بانک اطلاعات محل کسب و کار) همراه شوید تا نحوه راه اندازی بهترین موبایل فروشی را یاد بگیرید.
راه اندازی بهترین موبایل فروشی تنها با 5 راهکار ساده
موبایل و گجت های الکترونیکی عضو لاینفک زندگی انسان در عصر امروز است. هیچ یک از ما تحمل یک روز دوری از اسمارت فون ها را نداریم. همین مسئله موجب شده تا به محض خرابی و یا گم شدن گوشی، یک نمونه جدید را جایگزین آن کنیم. به همین خاطر است که هر وقت به پاساژ علاءالدین و سایر فروشگاه های خیابان جمهوری بروید، با سیل جمعیت روبرو می شوید.
حتی اگر موبایل فروشی محله خود را نیز هدف بررسی و آنالیز قرار دهید، متوجه می شوید که این فروشگاه های نقلی نیز سهم زیادی از بازار فروش را به خود اختصاص داده اند. احتمالاً همین بررسی ها شما را به فکر راه اندازی موبایل فروشی انداخته است. اما باید بدانید بدون خلاقیت و ایده های جذاب، در این بازار سودآور، جایگاهی نمی یابید. چرا که همانطور که می دانید حتی در دور افتاده ترین محله های تهران نیز یک فروشگاه عرضه کننده لوازم دیجیتال وجود دارد.
برای اینکه در مسیر راه اندازی بهترین موبایل فروشی قرار بگیرید، باید پیش از اجاره مغازه، ایده هایی برای متمایز ساختن فروشگاه خود از سایرین داشته باشید. بامکوک با ارائه چند ایده راهگشا، شما را در این امر راهنمایی می کند. با شروع کار، ایده های بهتری به ذهنتان خطور می کند. پس تعلل نکنید و همین چند راهکار ساده را اجرا کنید.
1. انتخاب بهترین مکان راه اندازی موبایل فروشی
آنچه که موفقیت شما را در فروش موبایل و لوازم دیجیتال تضمین می کند، لوکیشن مغازه است. همانطور که می دانید در شهر تهران، راسته خیابان جمهوری در نزدیکی پاساژ علاءالدین، مراکز مختلفی برای فروش موبایل، تبلت، لبتاب و گجت های الکترونیکی شکل گرفته است. برای مثال پاساژ چهارسو یک موقعیت عالی برای اجازه مغازه به حساب می آید.
اگر سرمایه شما برای اجاره مغازه در این پاساژ ها مناسب است، همین حالا دست به کار شوید. با اجاره یک مغازه هرچند نقلی در این مراکز، شانس فروش شما دست کم 50 درصد افزایش می یابد. اما اگر بودجه کافی برای اجاره های گزاف این مناطق ندارید، در محله خود و یا یکی از محله های خوب تهران، یک لوکیشن مناسب انتخاب کنید. در انتخاب موقعیت فروشگاه به چند نکته توجه داشته باشید.
- فروشگاه دید مناسبی به معابر شهری داشته باشد.
- محل فروشگاه پاخور مناسبی داشته و پر تردد باشد.
- مغازه به راحتی توسط عابرین و سواره ها رویت شود.
- متراژ مغازه مناسب بوده و دکور تمیزی داشته باشد.
- امنیت محل تأسیس فروشگاه موبایل فروشی، بالا باشد.
- برای راه اندازی بهترین موبایل فروشی، بهتر است سراغ لوکیشن هایی بروید که در همسایگی آن چند فروشگاه موبایل قدیمی وجود دارد.
2. از استراتژی های همیشه موثر استفاده کنید
راهکار موثر دیگر، استفاده از استراتژی های محبوب در فروش موبایل است. شاید ندانید، اما امروزه بهترین روش برای فروش موبایل، استفاده از افزونه های آنلاین است. عجیب به نظر می رسد اما اغلب صاحبین کسب و کار، در فضای آنلاین فروش بیشتری نسبت به فروش در لوکیشن مغازه تجربه می کنند. اگر شما نیز استراتژی های فروش آنلاین را دنبال کنید، بدون شک در مدت کوتاه تری به اهداف مالی خود می رسید. برای تغییر در استراتژی فروش چند راهکار وجود دارد.
بیشتر بخوانید: بازار موبایل ایران ۲اکانت اینستاگرام بسازید
بهترین روش برای جذب مشتری در فضای مجازی، ساخت اکانت اینستاگرام است. اما یک اکانت بدون مخاطب نمی تواند معجزه آسا عمل کند. پس الگوریتم های این نرم افزار را بشناسید و مطابق آن عمل کنید. مشخصاً هر قدر تعامل خود را از طریق برگزاری لایو، ارائه آموزش های جدید، پرسش و پاسخ با مشتری و … بالا ببرید، شانس بیشتری برای دیده شدن خواهید داشت. بهتر است در فواصل زمانی مختلف، برای دنبال کنندگان اکانت تجاری خود یک مسابقه و قرعه کشی برگزار کنید. هدف خود را از برپایی این جشنواره ها افزایش تعامل مشتری و تعداد بازدیدکننده قرار دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید.
وبسایت طراحی کنید
راهکار موثر دیگر رقابت در فضای گوگل است. اگرچه اینستاگرام پلتفرم محبوب تری است. اما فضای گوگل امن تر است. می توانید با راه اندازی یک وبسایت اینترنتی، مسیر پیشرفت را هموار تر کنید. چرا که یک وبسایت در صفحه اول گوگل اعتبار فروشگاه شما را به طرز قابل توجهی افزایش می دهد. از سوی دیگر امروزه اغلب مردم خرید خود را از صفحه اول گوگل و خط های ابتدایی آن انجام می دهند. اگر نام تجاری شما در این صفحه نقش ببندد، بدون شک معجزه ای در کسب وکارتان به وجود می آید.
اپلیکیشن بسازید
شاید ساخت برنامه مخصوص برای اولین گام های راه اندازی بهترین موبایل فروشی ضروری به نظر نرسد. اما بدون شک موثر خواهد بود. این راهکار نه تنها به تغییر در استراتژی فروش شما کمک می کند، بلکه به برندسازی شما نیز سرعت می بخشد. پس نرم افزار اختصاصی خود را بسازید و آن را در پلتفرم هایی که قبلا در اختیار داشته و توسعه بخشیدید، تبلیغ کنید. خیلی زود برند تجاری شما شکل گرفته و در ذهن مخاطب تثبیت می شود.
3. رقبای سر سخت را آنالیز کنید
در بازار فروش موبایل رقبات سر سختی میان برندهای نامی وجود دارد. شما به عنوان یک فروشگاه نوپا، توان رقابت با این برندها را نخواهید داشت. اما می توایند با آنالیز آنان و اجتناب از انجام اشتباهات شان، مسیر موفقیت را زودتر طی کنید. به خاطر داشته باشید هدف شما دزدیدن گوی رقابت از سایرین نیست. هر کس در بازار فروش موبایل سهم خود را دارد. پس به جای رقابت های ناسالم، تلاش کنید تا سهم خود را به دست آورید.
در آنالیز و بررسی رقبا به موارد زیر توجه کنید.
- رقبای شما چه خدماتی در کنار فروش موبایل ارائه می دهند؟
- آن ها با چه ابزاری به جذب مشتری می پردازند؟
- فعالیت آنان در فضای مجازی چگونه است؟
- در چه ایامی از سال جشنواره فروش برگزار می کنند؟
- برای مناسبت های مختلف چه برنامه ای برای فروش بیشتر دارند؟
- رمز موفقیت آنان در فروش بیشتر چیست؟
- برندهای خوش نام چه مسیری را برای برند سازی طی کرده اند؟
- و …
4. خدمات ویژه ارائه دهید
یکی دیگر از روش های موثر در برندسازی، ارائه خدمات ویژه در محل فروشگاه است. اگر بتوانید در کنار فروش موبایل خدمات تعمیرات نیز ارائه دهید، هم سود خوبی به جیب می زنید و هم در جذب مشتری موفق تر عمل می کنید. در کنار خدمات مربوط به تعمیرات، به فروش گجت های الکترونیکی و تجهیزات جانبی موبایل نیز بپردازید.
بدون شک بخش گسترده ای از مشتریان شما در کنار خرید موبایل به خرید قاب گوشی، صفحه نمایش ضد خش، هدست، هندزفری، کابل شارژر و … نیز نیاز خواهند داشت. بسیاری از مشتریان شما تنها با هدف خرید گجت ها وارد مغازه می شوند و در نهایت محصولات بیشتری نیز خرید می کنند.
در تجهیز مغازه خود به لوازم جانبی، تمام سلایق و بودجه ها را پوشش دهید. طوریکه هم مشتریان فانتزی پسند و هم افراد خاص پسند بتوانند از محصولات شما استفاده کنند. فروش این لوازم بدون اینکه تبلیغات کافی در پلتفرم ها محبوب داشته باشید، افزایش نخواهد یافت. پس بعد از تجهیز فروشگاه خود، از کلیه محصولات رونمایی کنید و برای افزایش تعامل، برخی از آنان را به شکل هدیه در اختیار مخاطبین اینترنتی و یا حضوری قرار دهید. این می تواند رمز موفقیت شما در راه اندازی بهترین موبایل فروشی باشد.
5. اصول برخورد با مشتری را یاد بگیرید
اگر تصمیم دارید تا حتی بازدیدکنندگان فروشگاه را نیز به مشتری بالقوه و وفادار تبدیل کنید، باید نحوه تعامل با مشتری را یاد بگیرید. در این بازار پر رقابت، ارتباط مناسب با مشتری می تواند اکسیر موفقیت شما باشد. تلاش کنید تا با مشتریان و حتی بازدیدکنندگان ارتباطی سالم و موثر برقرار کنید.
گاهی لازم است به افرادی که تنها برای پرسش یک سوال به مغازه مراجعه می کنند نیز وقت بگذارید. فعالانه با مشتری صحبت کنید و از ارائه راهنمایی های لازم دریغ نکنید. انجام اینکار شاید در نگاه اول انرژی بر و غیر مفید به نظر برسد. اما همین ارتباط دوستانه و دلسوزانه می تواند در ذهن مخاطب تثبیت شده و او را به یک مشتری با انگیزه تبدیل کند.
بهتر است در فروش موبایل دلسوز مشتری باشید. بهترین نمونه هایی که تناسب کافی با بودجه مشتری دارند، معرفی کنید و اطلاعات کامل را در اختیار او قرار دهید. اینکار می تواند حسن نیت شما را نشان داده و انگیزه مشتری را برای خرید تقویت کند. در پایان حتی اگر مشتری مجاب به خرید نشد، او را با روی خوش بدرقه کنید. چرا که خیلی زود به مغازه شما باز می گردد.
بیشتر بخوانید: بازار موبایل علاءالدیناصول برخورد با مشتری را یاد بگیرید
تفاوتی ندارد مغازه شما کوچک است یا بزرگ. در هر حال باید آن را به بهترین نحو ممکن چیدمان کنید. در اغلب موارد فروشندگان موبایل، بدون در نظر گرفتن پارامترهایی همچون تعادل و زیبایی بصری، تمام اجناس خود را به ویترین منتقل می کنند.
این در حالیست که می توان با رعایت تمام جوانب، از ظرفیت ویترین کمال استفاده را نمود. کافیست یک هارمونی جذاب از رنگ، متریال یا مدل های مختلف ایجاد کنید. برای مثال بخشی از ویترین را به چیدمان گوشی اختصاص دهید. قفسه پایین را به نمایش گجت ها و بخش دیگر را به نمایش لوازم جانبی اختصاص دهید. تفکیک صحیح عناصر و گاهی تلفیق حرفه ای آن ها می تواند به ویترین شما شکل و شمایلی جذاب دهد.
در کنار دکور مغازه می بایست به دیزاین داخلی فروشگاه نیز دقت کنید. اگر فروشگاه بزرگی در اختیار دارید، دست شما برای ایجاد یک دکور جذاب، خلاقانه و مشتری پسند، باز خواهد بود. می توانید با اجرای دقیق سبک، طرح و رنگ، یک فروشگاه خاص و متمایز ایجاد کنید. بدون شک مشتریان خاص پسند بازار، حضور در فروشگاه های جذاب و خلاق را در اولویت قرار می دهند. برای جذب این دسته از مشتریان لازم است تا به دکور محیط توجه ویژه ای داشته باشید.
سخن پایانی؛
در این مطلب از بامکوک (بانک اطلاعات محل کسب و کار) شما را با راهکارهایی که منجر به جهش فروش موبایل می شوند، آشنا کردیم. همانطور که متوجه شدید، راه اندازی بهترین موبایل فروشی در تهران، کار ساده ای نیست. اما با رعایت چند پارامتر مهم و کمی صبر و حوصله شما نیز می توانید نام تجاری خود را به لیست بهترین موبایل فروشی های تهران اضافه کنید. کافیست آیتم های ذکر شده در این مطلب را مو به مو رعایت کنید. به مرور ایده های جذاب تری سراغتان می آید. همواره پذیرای این ایده ها باشید تا در نهایت بتوانید بهترین موبایل فروشی را راه اندازی کنید.
یک دیدگاه
میخوام یه مغازه ی لوازم جانبی راه بندازم ،مطالبتون برام جالب بود