بامکوک مگ
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
اصول طراحی نور در فروشگاه لوازم خانگی

نورپردازی فروشگاه لوازم خانگی، هوشمند و مقرون به صرفه

نورپردازی فروشگاه لوازم خانگی، می تواند اثرات معجزه آسایی بر دکوراسیون آن داشته باشد. برای اینکه یک دکور همه چیز تمام داشته باشید، باید در

محتوای جدول

نورپردازی فروشگاه لوازم خانگی، می تواند اثرات معجزه آسایی بر دکوراسیون آن داشته باشد. برای اینکه یک دکور همه چیز تمام داشته باشید، باید در طراحی نور نیز حرفه ای عمل کنید. در این مطلب از بامکوک (بانک اطلاعات محل کسب و کار)، تصمیم داریم تا شما را با اصول طراحی سیستم نورپردازی در فروشگاه لوازم خانگی آشنا کنیم. پس همراه ما باشید.

اصول طراحی نور در فروشگاه لوازم خانگی

اصول طراحی نور در فروشگاه لوازم خانگی

فروشگاه های لوازم خانگی طیف متنوعی از محصولات را به فروش می رسانند. اما ما در این مطلب تصمیم داریم در خصوص نحوه طراحی نور در فروشگاه هایی که لوازم غیر دیجیتال و برقی را عرضه می کنند، اطلاعات لازم را در اختیار شما بگذاریم. این دسته از فروشگاه ها جزو محبوب ترین مراکز خرید به حساب می آیند و نیاز ویژه ای به طراحی صحیح نور دارند. برای اینکه در خصوص طراحی سیستم نورپردازی در فروشگاه خود موفق عمل کنید، لازم است تا دستورالعمل های زیر را به کار بگیرید.

تأمین روشنایی عمومی در فروشگاه لوازم خانگی

1- تأمین روشنایی عمومی در فروشگاه لوازم خانگی

در اولین قدم، می بایست یک روشنایی کلی برای فروشگاه خود تدارک ببینید. میزان روشنایی منبع نور اصلی شما می بایست به گونه ای باشد که مانع از تشکیل سایه های شدید شود. در صورتی که محیط فروشگاه شما بیش از حد روشن یا تاریک باشد، موجب اذیت چشم مشتری شده و او را از حضور طولانی مدت در فروشگاه، منع می کند. پس تلاش کنید تا با در نظر داشتن مشخصات مغازه خود، یک نور ملایم و دلنشین تدارک ببینید. در تصویر بالا می توانید نمونه موفقی از تأمین روشنایی عمومی را مشاهده کنید. همانطور که می بینید، طراح این پروژه به خوبی از پس نورپردازی فروشگاه لوازم خانگی برآمده و یک محیط زیبا و در عین حال ساده برای بازدید مشتری، طراحی کرده است.

طراحی چند لایه نور و سایه در فروشگاه

2- طراحی چند لایه نور و سایه در فروشگاه

برای اینکه محیط مغازه شما یکنواخت و کسل کننده نباشد، می توانید از سیستم های نورپردازی مختلف کمک بگیرید. در این صورت چندین لایه نور مختلف در فروشگاه خواهید داشت. وجود نورهای مختلف با شدت و حتی نور متنوع، می تواند موجب پدید آمدن سایه های ملیح و مختلف شود. همین امر جلوه جذابی به فروشگاه بخشیده و دکور آن را ارتقا می دهد. به تصویر بالا دقت کنید. به راحتی می توانید اثرات مثبت ناشی از اجرای این ایده را مشاهده کنید.

برجسته ساختن نام تجاری از طریق طراحی نور

3- برجسته ساختن نام تجاری از طریق طراحی نور

برای اینکه در ساخت و توسعه برند خود موفق عمل کنید، می توانید از تکنیک های مختلف نورپردازی فروشگاه لوازم خانگی کمک بگیرید. یکی از این تکنیک ها نورپردازی تابلو مغازه است. می توانید با ساخت یک تابلو نورانی و قرار دادن آن در مرکز فروشگاه، نام تجاری خود را در ذهن مشتری تثبیت کنید. همانطور که می دانید، آنچه که شما را در مسیر برندسازی قرار می دهد، ماندگار ساختن برند در ذهن مخاطب است. پس از اجرای این ایده جذاب و خلاقانه غافل نمانید. تصویر بالا نمونه جذابی از طراحی نور در تابلو تجاری را به نمایش گذاشته است. می توانید با الهام از این تکنیک، شما نیز دکور خاص خود را خلق کنید.

بیشتر بخوانید: راه اندازی فروشگاه لوازم خانگی با استراتژی های همیشه موفق

برجسته ساختن محصولات با نورپردازی آن ها

4- برجسته ساختن محصولات با نورپردازی آن ها

برای اینکه محصولات شما نمایش جذابی در فروشگاه داشته باشند، باید از معجزه نورپردازی کمک بگیرید. نورها به شما کمک می کنند تا با برجسته ساختن قفسه محصولات، شانس فروش آن ها را بالا ببرید. در تصویر بالا نمونه ساده ای از نورپردازی محصول را مشاهده می کنید. با وجود سادگی، این محصول کاملاً از پس زمینه خود متمایز شده و به شکل برجسته در معرض دید قرار گرفته است.

برجسته ساختن محصولات با نورپردازی آن ها

در این فروشگاه نیز، طراح با بکارگیری نورهای تأکیدی در قفسه، توجه مشتری را به محصولات این بخش، جلب کرده است. شما نیز می توانید با بکارگیری این ایده رایج، محصولات خود را برجسته کرده و به آن ها فرصتی برای نمایش دهید.

استفاده از تجهیزات روشنایی خاص در فروشگاه

5- استفاده از تجهیزات روشنایی خاص در فروشگاه

همواره توصیه می کنیم در نورپردازی فروشگاه لوازم خانگی، از تجهیزات روشنایی خاص استفاده شود. شما باید تلاش کنید تا محیط خانه را برای مشتریان خود تداعی کنید. مشخصاً هیچ یک از خانه ها فاقد لوستر و چراغ های آویز نیست. به همین خاطر است که اغلب برندهای معتبر در طراحی نور، از لوسترهای آویز با شکل و شمایل خاص استفاده می کنند. به تصویر بالا نگاه کنید. این فروشگاه نیز به خوبی از پس اجرای این ایده برآمده است. طراح این پروژه با در نظر داشتن سبک طراحی، از چراغ های آویز هماهنگ استفاده کرده است. می توان گفت رمز موفقیت این فروشگاه در طراحی و نورپردازی، هماهنگی میان رنگ، نور و متریال است. همین ایده ساده می تواند به رمز موفقیت شما نیز در نورپردازی فروشگاه، تبدیل شود.

انتخاب رنگ نور و شدت آن بر اساس سبک دکوراسیون

6- انتخاب رنگ نور و شدت آن بر اساس سبک دکوراسیون

یکی از کلیدی ترین نکات نورپردازی فروشگاه لوازم خانگی، تعیین شدت و رنگ نور با توجه به سبک دکوراسیون است. در صورتی که شدت نور را متناسب با طرح کلی دکور خود انتخاب کنید، نتیجه کار شگفت انگیز خواهد بود. همچنین شما می بایست رنگ نور را نیز در تناسب کامل با سبک طراحی انتخاب کنید. به طور معمول در دکوراسیون هایی که بر پایه رنگ های گرم طراحی شده اند، استفاده از نورهای گرم با شدت نسبتاً بالا، گزینه مناسب تری است. در تصویر بالا می توان مصداق زیبایی از اجرای این نکته طلایی را مشاهده کرد.

انتخاب رنگ نور و شدت آن بر اساس سبک دکوراسیون

به طور عکس در دکورهایی که رنگ غالب بر محیط سفید یا سایر رنگ های خنثی و سرد است، استفاده نور با رنگ سرد نتیجه بهتری به جای می گذارد. با دقت به تصویر بالا متوجه هماهنگی بالا میان رنگ نور و رنگ غالب بر محیط می شوید. همین امر موجب شده تا دکور کلی این محیط از هماهنگی و تعادل کافی برخوردار باشد.

بیشتر بخوانید: اصول طراحی ویترین فروشگاه مبل و لوازم خانگی

استفاده از نور طبیعی روز برای تأمین روشنایی فروشگاه

7- استفاده از نور طبیعی روز برای تأمین روشنایی فروشگاه

اغلب ما در محیط منزل خود از نورهای طبیعی برای تأمین روشنایی استقبال می کنیم. از آنجایی که قرار است فروشگاه شما تداعی کننده محیط منزل باشد، باید مسیر را برای ورود نور روز باز بگذارید. این کار می تواند حس و حال متفاوتی به فروشگاه شما دهد. به تصویر بالا نگاه کنید. از همان نگاه اول متوجه میزان پویایی محیط و دلباز بودن مغازه می شوید.

استفاده از نور طبیعی روز برای تأمین روشنایی فروشگاه

باز گذاشتن مسیر نور برای نفوذ به بخش های داخلی مغازه، کمک کرده تا این فروشگاه به محیطی پویا و شاداب تبدیل شود. بدون شک شما نیز هیچ بدتان نمی آید مدتی را در این فروشگاه دلباز و دلنشین قدم بزنید و به خرید بپردازید. پس تلاش کنید تا در فروشگاه شخصی خود نیز از روشنایی روز برای تأمین نور و پاکسازی آلودگی های محیطی کمک بگیرید. اما به خاطر داشته باشید، به هیچ وجه به نور طبیعی روز وابسته نباشید. در این صورت برای نمایش محصول در تاریکی شب و یا روزهای ابر، به مشکل بر می خورید.

نورپردازی ویترین فروشگاه لوازم خانگی

8- نورپردازی ویترین فروشگاه لوازم خانگی

معمولاً اغلب صاحبین فروشگاه های لوازم خانگی، از شیشه های شفاف برای ورودی مغازه خود استفاده می کنند. آن ها تلاشی ندارند تا محصولات خود را در قالب ویترین عرضه کنند. اما اگر شما تصمیم به نمایش محصول در ویترین دارید، می بایست در طول پروسه طراحی ویترین به نورپردازی آن نیز دقت کافی داشته باشید. در تصویر بالا می توانید نمونه جذابی از نورپردازی ویترین را مشاهده کنید. همانطور که پیداست، این فروشگاه با تدارک یک روشنایی عمومی و همچنین به کارگیری نورهای تأکیدی و یا نوارهای خطی، توانسته جداره بیرونی فروشگاه خود را به خوبی نورپردازی کند. شما نیز می بایست با ظرافت و دقت بالایی به نورپردازی ویترین مغازه، بپردازید.

مزایای نورپردازی فروشگاه لوازم خانگی

مزایای نورپردازی فروشگاه لوازم خانگی

با اصول و ترفندهای اساسی طراحی نور در فروشگاه لوازم خانگی، آشنا شدید. اگر تصور می کنید، طراحی نور به این شکل دقیق و هوشمندانه اتلاف بودجه است، توجه شما را به ادامه این مطلب از بامکوک (بانک اطلاعات محل کسب و کار)، جلب می کنیم. نورپردازی دقیق و اصولی فروشگاه نه تنها موجب هدر رفت بودجه شما نمی شود، بلکه شما را از ده ها مزیت ویژه بهره مند می سازد. از جمله:

بهبود کیفیت دکوراسیون با نورپردازی فروشگاه لوازم خانگی

1- بهبود کیفیت دکوراسیون با نورپردازی فروشگاه لوازم خانگی

فروشگاه های بررسی شده در این مطلب را بدون نور کافی تصور کنید! مطمئناً در این حالت نمی توانید امتیاز بالا به طرح و سبک دکوراسیون آن ها دهید. طراحی و نورپردازی فروشگاه لوازم خانگی کمک می کند تا کیفیت دکوراسیون تا حد قابل توجهی، افزایش پیدا کند.

بهبود کیفیت دکوراسیون با نورپردازی فروشگاه لوازم خانگی

2- بزرگنمایی در ابعاد محیط

اگر فروشگاه نسبتاً کوچکی دارید، به هیچ وجه نباید در طراحی نور تردید کنید. اگر به شکل دقیق و حرفه ای به نورپردازی بپردازید، به راحتی می توانید مشتری را در تخمین ابعاد فضا به خطا بیندازد. بزرگنمایی در ابعاد فضا، یکی از مهم ترین مزیت های طراحی نور در فروشگاه لوازم خانگی است.

تسریع سرعت برندسازی و توسعه برند

3- تسریع سرعت برندسازی و توسعه برند

اگر تصمیم دارید خیلی زود به یکی از برندهای نامی در خصوص فروش لوازم خانگی تبدیل شوید، باید نورپردازی مغازه را جدی بگیرید. شاید ندانید اما نورها به مراتب از رنگ و متریال تأثیرگذار ترند. برای تثبیت نام تجاری خود در ذهن مشتری، به طراحی نور به شکل خاص و متفاوت احتیاج دارید. این ساده ترین و کم هزینه ترین روش برای توسعه برند تجاری شما به حساب می آید.

نتیجه گیری

نورپردازی فروشگاه لوازم خانگی به هیچ وجه سخت و پیچیده نیست. در صورتی که دستورالعمل های ذکر شده در این مطلب از بامکوک (بانک اطلاعات محل کسب و کار) را رعایت کنید، به راحتی از پس طراحی نور بر می آیید. به خاطر داشته باشید، نورها با اثرات معجزه آسای خود، می توانند آینده کسب و کار شما را متحول کنند. پس به هیچ وجه قید طراحی نور در فضا را نزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *

مطالب مرتبط

اشتراک‌گذاری