راه اندازی مغازه بدلیجات با توجه به استقبال شدید از بدلیجات، می تواند شما را به سرعت به سودآوری برساند. در حال حاضر بالا رفتن قیمت طلا موجب شده تا بسیاری از خانم های خوش سلیقه به خرید بدلیجات روی بیاورند. شما می توانید سهم گسترده از این بازار به دست آورید. اما به شرط آنکه در ارائه بدلیجات در فروشگاه خود، موفق عمل کنید. در این مقاله از بامکوک (بانک اطلاعات محل کسب و کار) شما نیز فوت و فن راه اندازی یک مغازه خاص و متمایز را یاد می گیرید. پس با ما همراه باشید.

راه اندازی مغازه بدلیجات با چند تکنیک خلاقانه
پیش از هر چیز باید بگوییم سرمایه، موفقیت در راه اندازی مغازه بدلیجات را تعیین نمی کند. در این زمینه میزان خلاقیت شما تعیین کننده خواهد بود. اگر تصمیم دارید تا شانس خود را در این بازار پرفروش امتحان کنید، از همان قدم های ابتدایی قدرتمند و خلاقانه عمل کنید تا آینده کسب و کار خود را تضمین کنید.
مشتری های شما عمدتاً بانوان شیک پوش و خوش سلیقه ای هستند که به استایل خود اهمیت می دهند. آن ها با استفاده از اکسسوری هایی همچون گوشواره، گردنبند، دستبند، ساعت و …، تیپ خاص خود را می زنند. برای اینکه این افراد با این روحیه خاص را مورد هدف قرار دهید، باید یک دکور لوکس، خلاقانه و جذاب در معرض نمایش بگذارید. همچنین از بهترین تولیدکننده و پخش کننده بدلیجات، جدیدترین طرح ها را خریداری کنید.
قدرت شما در تعامل با مشتری و ایجاد ارتباطی سازنده نیز تعیین کننده خواهد بود. احتمال می دهیم این نکات را از قبل بدانید. اما مطمئناً نمی دانید که چگونه باید به این دسته از شعارها، جامه عمل بپوشانید. در ادامه به توضیح یک به یک این راهکارها می پردازیم.

در راه اندازی مغازه بدلیجات چگونه خلاقانه عمل کنیم؟
خلاقیت در ساخت یک دکور جذاب، چیدمان چشمگیر و محصولات خاص، چیزی نیست که یک شبه به دست آورید. به خصوص اگر تصمیم نداشته باشید تا از افراد مجرب کمک بگیرید. در این حالت باید بارها آزمون و خطا کنید تا ایده آل ترین شکل برای نمایش دکور و چیدمان را کشف کنید.
اما راهکار ساده تر این است که از یک طراح حرفه ای بخواهید با در نظر گرفتن ابعاد فضا، بودجه و مشخصات کسب و کار شما، یک دکور خاص و متفاوت طراحی کند. دکوری که بتواند مخاطب خود را بری دقایقی در جلوی ویترین حفظ کند. اگر دقت کرده باشید، اغلب بدلیجات فروشی های سطح تهران، بدون اینکه به داشتن یک دکور خاص فکر کرده باشند، کلیه اجناس خود را به شکل فله ای در ویترین مغازه می چینند.
بیشتر بخوانید: چگونه در طلافروشی موفق شویم؟انجام اینکار آسیب زیادی به کسب و کار شما می زند. چرا که معمولاً خانم های سخت پسند به خرید از این نوع مغازه ها رغبتی نشان نمی دهند. الباقی نیز با تماشای این سطح از تنوع دچار سردرگمی شده و شوق خرید را از دست می دهند. هیچ نیازی نیست در راه اندازی مغازه بدلیجات تمام اجناس مغازه خود را در ویترین به نمایش بگذارید. خاص ترین اکسسوری ها را به ویترین منتقل کنید تا مانند یک آهنربای قوی، مشتری را به خود جذب کند.
تلاش کنید تا با بررسی نمونه های خارجی یک مدل ویترین متفاوت پیدا کنید و آن را بر اساس مشخصات ویترین و ابعاد آن کمی تغییر دهید. شاید به کارگیری چند المان تزئینی مدرن که با ماهیت کسب و کار شما ارتباط مستقیم دارند، در کنار اکسسوری های جذاب بتواند مشتری را به خرید از مغازه شما ترغیب کند.

برای راه اندازی مغازه بدلیجات چه دکوراسیونی مناسب است؟
در یک کلام می توان گفت، دکوراسیونی که هم فضای استراحت و تمرکز داشته باشد و هم موجب برانگیختی حس نیاز در مخاطب شود. از زمانی که یک بازدیدکننده وارد مغازه می شود، از فاکتورهای مختلفی تأثیر می پذیرد. یکی از این آیتم ها دکوراسیون و نحوه چیدمان محصول است.
در صورتی که تمام فضای مغازه را به رگال های مخصوص گوشواره، گیره سر، گردنبند و… اختصاص دهید، دیگر مجالی برای انتخاب نمی ماند. این چیدمان در هم و شلخته، نه تنها حس نیاز را در مخاطب تقویت نمی کند، بلکه با برآشفتن ذهن او، حس خرید را نیز از بین می برد.

از سوی دیگر پنهان کردن اجناس نیز کار درستی نیست. نمی توانید کلیه اکسسوری ها را داخل یک کمد قرار داده و آن را قفل بزنید. با اینکار دیگر هیچ محصولی برای عرض اندام نخواهید داشت. بهتر است متعادل برخورد کنید. نه سراغ چیدمان های شلخته بروید و نه بیش از حد مغازه را خلوت کنید. تلاش کنید تا دکور مغازه را به شکل نامحسوسی تفکیک کنید.
بخشی از فضا را به فروش گردنبند، بخش دیگری را به فروش گیره سر و … اختصاص دهید. شاید بگویید ابعاد مغازه ما به قدری نیست که قابل تفکیک باشد. در این خصوص اصلاً نیاز به متراژ بالا نخواهید داشت. همین که به شکل چشمی عناصر تزئینی را از یکدیگر تفکیک کنید، کمک زیادی به تسهیل در خرید کرده اید. بهتر است برای استراحت و تمرکز مشتری هایتان نیز یک فضای کوچک در نظر بگیرید.

در تجهیز مغازه سراغ کدام اجناس برویم؟
یکی از مهم ترین مراحل راه اندازی مغازه بدلیجات تجهیز آن به انواع اکسسوری هاست. توصیه می کنیم در مغازه خود انواع مختلفی از بدلیجات را قرار دهید. طوریکه مشتری بتواند نیاز خود را در فروشگاه شما به طور کامل مرتفع کند. در این خصوص بهتر است از طرح های کلیشه ای و قدیمی که در کلیه مغازه های بدلیجات به فروش می رسد، فاصله بگیرید. سراغ طرح های جدید و خارجی بروید تا از طریق مشتری های خاص را به خود جذب کنید.
بیشتر بخوانید: نکاتی برای ارتقا امنیت طلافروشی هاشاید بد نباشد به جای خرید بدلیجات از تولیدکننده ایرانی، به کشورهای همسایه سفر کرده و محصولاتی خاص و متمایز خریداری کنید. با اینکار مغازه شما به یک برند خاص در عرضه بدلیجات تبدیل می شوید. همچنین پیشنهاد می کنیم در خرید خود، به خرید زا برندهای معتبر متعهد بمانید. چرا که مشتری های شما اطلاعات کافی در خصوص برندهایی همچون سواروسکی دارند و به خرید از این نوع برندها اشتیاق بیشتری نشان می دهند.

پس از راه اندازی مغازه بدلیجات، چگونه مشتری جذب کنیم؟
عصای جادویی شما در جذب مشتری برای مغازه بدلیجات، تبلیغات و بازاریابی خواهد بود. شما بهتر می دانید که امروزه قدرت تبلیغات تا چه حد بالا رفته است. گاهی مشتریان شما تنها با نمایش یک تبلیغات جذاب است که به خرید بدلیجات روی می آورند. در حالیکه پیش از این تجربه ای در خرید اکسسوری های بدل نداشته اند.
با ارائه یک تبلیغات چشمگیر در فضای مجازی، شانس شما برای ساخت یک برند تجاری موفق، بالاتر می رود. در تبلیغات خود بر روی اجناس مغازه تمرکز کنید و لیستی از مشخصات انواع اکسسوری ها ارائه دهید. همچنین مشتریان خود را از گارانتی و ضمانت محصولات خود مطمئن کنید. گاهی لازم است تا با برپایی حراجی و جشنواره های فروش، مشتریان بالفعل خود را به مشتری های بالقوه تبدیل کنید.
اگر مراحل قبلی را به خوبی طی کرده باشید، فقط کافیست که افراد را به داخل مغازه خود بکشانید. پس از این بازدیدکنندگان به طور خودکار به خریداران با انگیزه تبدیل می شوند. در کنار تبلیغات در اینستاگرام و سایر پلتفرم ها، بد نیست تا یک وبسایت نیز راه اندازی کنید. بدین شکل می توانید در کنار راه اندازی مغازه بدلیجات به شکل فیزیکی، یک فروشگاه آنلاین نیز برای جذب مشتری های خارج از تهران، راه اندازی کنید. همین مسئله می تواند به نقطه تمایز شما با سایر بدلیجات فروشی های تهران تبدیل شود.
بیشتر بخوانید : مرکز خرید طلا و جواهر گنجینه؛ گنجینه ای از جواهرات!
چگونه در بدلیجات فروشی به یک برند تبدیل شویم؟
اغلب افرادی که پا به صنف فروش بدلیجات می گذارند، پس از مدتی به فکر ساخت یک برند خاص و اختصاصی می افتند. تبریک می گوییم. این بهترین ایده برای توسعه کسب و کار شماست که همین حالا به ذهنتان خطور کرده است. ساخت یک برند تجاری موفق، کار ساده ای نیست. زمان و انرژی زیادی می طلبد. ممکن است در این مسیر بارها احساس شکست و سرخوردگی کنید.
گاهی اوقات برخی موانع در راه اندازی مغازه بدلیجات شما را از برندسازی منصرف می کند. اما تمام این ها بخشی از مسیر برندسازی ست که ناگزیر باید از آن عبور کنید. برای اینکه مسیر طولانی برندسازی را کوتاه تر کنید، باید از تمام پتانسیل های خود و فروشگاه تان استفاده کنید.
در قدم اول ویترین و تابلو مغازه را به عنصر شاخص محله تبدیل کنید. این یعنی به قدری در طراحی این دو آیتم وقت بگذارید که به نقطه تمایز شما از سایر فروشگاه ها تبدیل شود. تابلو مغازه شما می بایست بسیار خاص و لوکس باشد. همانطور که می دانید اغلب مشتریان شما توان خود را در خرید طلا از دست داده اند. همین مسئله نوعی حس بی لیاقتی را در آنان ایجاد می کند. پس تلاش کنید تا با یک طرح لوکس، حس ارزشمندی را به افرادی که قادر به خرید طلا و سنگ های ارزشمند نبوده اند، القا کنید.
در کنار این از تکنیک های مختلف بازاریابی استفاده کنید. طوری که نام تجاری شما به گوش اغلب طرفداران اکسسوری های بدل بخورد. اجناس داخل مغازه نیز کمک شایانی به برندسازی شما خواهند کرد. هر قدر محصولات شما خاص تر و شکیل تر باشد، توان بیشتری در جذب مشتری و تثبیت برند در ذهن آن ها خواهید داشت.
سخن پایانی؛
در این مقاله از بامکوک (بانک اطلاعات محل کسب و کار) شما را با نحوه راه اندازی مغازه بدلیجات آشنا کردیم. همانطور که متوجه شدید، احداث مغازه بدلیجات فروشی می تواند بهترین تصمیم شما برای راه اندازی یک کسب و کار جدید باشد. در صورتی که با اصول و مراحل احداث یک فروشگاه موفق آشنا باشید، شانس شما در برندسازی و تثبیت آن در ذهن مشتری، بالا خواهد بود. پیشنهاد می کنیم پیش از تأسیس فروشگاه خود با فوت و فن های موفقیت در فروش بدلیجات آشنا شوید تا به سرعت جایگاه خود در این بازار پر رقابت، به دست آورید.