قطعا پاخور مغازه از مهمترین عواملی است که است در خرید یه مغازه باید در نظر داشته باشید. اما پاخور (Footfall) چیست ؟ و چرا در هنگام خرید یک مغازه باید به آن توجه داشت ؟ با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید با پاخور و اهمیت آن در انتخاب یک مغازه را بررسی کنیم.
پاخور (Footfall) چیست؟
پاخور (Footfall) به تعداد افراد یا ترافیک ورودی به یک فروشگاه تعریف می شود . پا خور شاخص مهمی است که نشان می دهد شما چقدر در جذب مشتریان به فروشگاه موفق هستید. با شمارش تعداد افرادی که وارد مرکز خرید می شوند می توانیم از معیارهای کلیدی دیگر که برای بقا در شرایط کنونی لازم است را مانند ارزش متوسط هر تراکنش (Average Value Transaction) را محاسبه کنیم.
محاسبه سود یک معیاری کلیدی برای مدیران فروشگاه و مراکز خرید می باشد. طبیعی است که مدیران فروش می خواهند فروش کلی و در نهایت سود خود را افزایش دهند. هنگام خرید و ساخت یک مرکز تجاری اولین شاخصی که باید به آن توجه داشته باشید پاخور آن است. داشتن یک مغازی بزرگ ، اگر مشتری برای خرید اجناس شما نباشد به چه دردی خواهد خورد ؟ پس اگر بدنبال افزایش درآمد خود هستید نباید از پاخور مکان مد نظر خود غفلت کنید.
مزایای Footfall چیست؟
با اندازه گیری میزان پاخور، می توانید بر روی بخش های کلیدی برای بهبود عملکرد فروشگاه تمرکز کنید. برخی از این مزایا عبارتند از:
- تعیین میزان فعالیت در فروشگاه
- ارزیابی عملکرد و موفقیت ابتکارات بازاریابی
- برنامه کارکنان را بر اساس الگوهای پیاده روی
- اصلاح چیدمان فروشگاه برای بهبود و حرکت بهتری مشتری
- بهینه سازی عملکرد فروشگاه
- حداکثر سازی پتانسیل فروش
- افزایش بهره وری فروش و شناسایی پروفایل ها و الگوهای نرخ تبدیل
- بهبود عملکرد با شناسایی فروشگاه های ضعیف تر
- با بررسی تغییرات در حجم فروش و پیامدهای نوسان سطوح فروش، بینش عمیق تری به دست آورید.
- دسترسی فوری به داده های دقیق و قابل اعتماد برای تصمیم گیری مطمئن
مدیران فروشگاه میتوانند از دادههای جمعآوریشده برای ایجاد تصویری دقیق از رفتار استفاده کنند تا به آنها در تصمیمگیری استراتژیک کمک کند تا تجربه فروشگاه را بهبود بخشد و مشتریان بالقوه را به خریداران وفادار تبدیل کند.
روش اندازه گیری پاخور (Footfall) چیست؟
برای افزایش فروش و در نهایت سود خود، مهم است روشی برای اندازه گیری میزان پای خود داشته باشید. در ابتدایی ترین سطح، شمارش افرادی است که از فروشگاه شما بازدید می کنند. روش های قدیمی از یک کارمند برای شمارش تعداد بازدیدکنندگان فروشگاه از آن استفاده می کردند.
سیستمهای جدیدتر از دوربینهای ویدئویی، تصویربرداری حرارتی، پرتوهای مادون قرمز و نمایهسازی چهره استفاده میکنند تا به خردهفروشان کمک کنند تا درک بهتری از نحوه رفت و آمد مردم در فروشگاههایشان پیدا کنند. با تجزیه و تحلیل ساعتی می توانید جریان مشتریان بالقوه را ضبط کنید و رفتار و روند خرید مشتری را شناسایی کنید.
بیشتر بخوانیم : 6 نکته که باید برای انتخاب بهترین نقاط پاساژ برای خرید مغازه بدانیم
مشتریان شما قبل و بعد از بازدیدشان چه می کنند؟
برای افزایش فروش پیدا کنید باید مشتریان بالقوه پیدا کنید و برای انجام این کار باید موارد زیر را در نظر بگیرید:
- دید آنلاین خود را بهبود بخشید
- کمپین های تبلیغاتی محلی را اجرا کنید
- هویت بصری خود را بهبود بخشید
- روی برند سرمایه گذاری کنید
به این فکر کنید که مشتریان پس از خروج از فروشگاه شما چه خواهند کرد، بنابراین تجربه پس از فروش را فراموش نکنید. مشتریان ممکن است نظرات خود را به صورت آنلاین ارسال کنند، تجربیات خود را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارند، یا تصاویری از فروشگاه یا محصولات شما ارسال کنند. آگاهی از کارهایی که مشتریان پس از خروج از فروشگاه شما انجام می دهند، باید بخشی از استراتژی مدیریت شهرت شما باشد.
نتیجه گیری
در مقاله پاخور (Footfall) چیست ؟ با مفهوم پاخور آشنا شدیم. در وضعیت بازار کنونی که رقابت بسار شدیده ، اگر می خواهید سود و فروش خود را زیاد کنید باید هنگام انخاب فروشگاه با پاخور آن توجه داشته باشید.