چیدمان و دکوراسیون پارچه فروشی به اصلی ترین دغدغه شما تبدیل شده است؟ نمی دانید دیزاین داخلی را از کجا شروع کنید و چه المان هایی به دکور مغازه اضافه کنید؟ هیچ نگران نباشید. بامکوک (بانک اطلاعات محل کسب و کار)، در این مطلب شما را با نحوه انجام یک دکور جذاب، آشنا می کند. فرصت را از دست ندهید و این مطلب را تا انتها مطالعه کنید. بدون شک در پایان این بخش به ایده هایی کاربردی برای خلق یک دکور جذاب و خاص، دست می یابید.

چطور خیلی سریع به ایده دکوراسیون پارچه فروشی دست پیدا کنیم؟
همه ما می دانیم که دکوراسیون تا چه حد بر روند فروش اثر مثبت می گذارد. اگر تجربه حضور در فروشگاه های لوکس پارچه را داشته باشید، کاملاً متوجه می شوید که این فروشگاه ها موفقیت خود را در ساخت یک برند محبوب، مدیون دکوراسیون و چیدمان هستند. شما نیز می توانید جزوی از این فروشنده های موفق و پر آوازه باشید. به شرط آنکه بر روی چیدمان و دکوراسیون پارچه فروشی سرمایه گذاری کنید.
حتی اگر بودجه کمی دارید، کار خود را با طراحی به سبک مینیمال آغاز کنید. در این سبک خبری از تزئینات اضافه و متریال های لاکچری نیست. اما همین سادگی به جذابیت ظاهری فروشگاه افزوده و آن را بر رقبا اولویت می بخشد. اگر دوست دارید خیلی سریع به ایده هایی کاربردی برای تغیر در دکوراسیون برسید، ادامه این مطلب را از دست ندهید. در بخش بعد با بررسی انواع دکوراسیون های موفق، منبعی برای الهام ایجاد می کنیم.

چیدمان و دکوراسیون پارچه فروشی لاکچری
یکی از بهترین روش ها برای طراحی و چیدمان مغازه پارچه فروشی، استفاده از سبک های مدرن و لاکچری است. همانطور که می بینید این فروشگاه پارچه، بی نهایت زیبا و شکیل به نظر می رسد. مشتریان این مغازه بلافاصله پس از حضور در این لوکیشن، متوجه ارزش بالای فروشگاه می شوند. آن ها با اطمینان خاطر بیشتری به خرید می پردازند. چرا که معتقدند فروشنده ای که تا این حد به دکور مغازه خود اهمیت می دهد، بدون شک به کیفیت محصولات خود نیز اهمیت داده است. در ادامه به نقاط قوت این دکوراسیون می پردازیم.
بیشتر بخوانید : 8 ایده جذاب برای راه اندازی مغازه پارچه فروشی
ترکیب متعادل طرح، رنگ و سبک
با کمی دقت می توان متوجه شد که هارمونی رنگ به کار رفته در این مغازه، با وسواس زیادی انتخاب شده است. رنگ کرم، سفید و طلایی بر دکور این مغازه قالب شده است. این هارمونی رنگ لوکس، توانسته جلوه ای کاملاً لاکچری به فروشگاه دهد. برای اینکار حس کسالت و مردگی از این فضا دور شود، طراح در برخی فضاها از المان های تزئینی با رنگ های خاص و متفاوت، استفاده کرده است. برای مثال در سمت راست این فروشگاه یک گلدان آبی رنگ قرار گرفته است. در سایر بخش ها نیز رنگ های شاد و انرژی بخش به محیط اضافه شده است.

نمایش جذاب انواع پارچه
فروشنده این مغازه با نمایش انواع پارچه در یک رگال ساده، دست مشتری را برای انتخاب باز گذاشته است. او با یک نظم و ریتم خاصی انواع مختلف پارچه را آویزان کرده و مشتری را برای تست جنس پارچه، آزاد گذاشته است.

در بخش دیگری از فروشگاه نیز می توان شکل متفاوتی از نمایش پارچه را دید. اگرچه اغلب پارچه فروش ها از این طریق محصولات خود را به نمایش می گذارند، اما استثناً در این مغازه، نمایش با نظم و ریتم خاصی صورت گرفته است. طوری که تنوع پارچه منجر به شلختگی در چیدمان و دکوراسیون پارچه فروشی نشده است.

ایجاد فضای استراحت و تمرکز
طراح این پروژه، در بخش های مختلف، فضایی برای استراحت مشتری و انتخاب دقیق آن از کاتالوگ، ایجاد کرده است. مشتریان این فروشگاه می توانند با نشستن بر روی این میز و صندلی، فرصتی برای تمرکز و انتخاب داشته باشند.

در این بخش فروشنده انواع محصولات را از طریق کاتالوگ آن ها به نمایش می گذارد. همانطور که پیش از این نیز گفته شد، طراح با اضافه کردن رنگ های انرژی بخش، حس و حال متفاوتی به این دکور لوکس و لاکچری داده است. این رنگ ها را می توان در این ست ساده میز و صندلی نیز دید.

چیدمان و دکوراسیون پارچه فروشی به سبک ساده
یک روش موثر دیگر برای دکور کردن مغازه پارچه فروشی، استفاده از سبک های ساده و مدرن است. می توان کلیت فضا را با این سبک طراحی کرد و در بخش های مختلف، از المان های تزئینی برای افزایش کیفیت دکوراسیون، بهره برد. این دکوراسیون به خوبی ماهیت سبک مدرن را به نمایش می گذارد. اما احتمالاً فروشنده این مغازه به استفاده از المان های تزئینی فاخر نیز علاقه زیادی داشته است. به همین خاطر است که در بخش های مختلف فروشگاه شاهد دیوارهای لمسه کاری شده و مبلمان های نفیس هستیم. نقاط قوت این پروژه نیز در موارد زیر خلاصه می شود.
بیشتر بخوانید : جدیدترین دکوراسیون بوتیک لباس
نظم و تعادل بصری در فضا
چیدمان و دکوراسیون پارچه فروشی بدون اجرای اصل نظم و تعادل، عملاً با شکست روبرو می شود. چرا که اغلب مشتریان با تماشای یک دکور شلخته و در هم، دچار سردرگمی شده و تمرکز خود را از دست می دهند. با احتمال بیشتری این مشتریان بدون انجام هیچ خریدی، از فروشگاه خارج می شوند. پس تلاش کنید تا نظم را در چیدمان انواع پارچه پیاده کنید. همانطور که می بینید، در این مغازه علاوه بر چیدمان منظم پارچه، یک دکور خاص و جذاب نیز ایجاد شده است.

ایجاد فضای مناسب برای تعامل با مشتری
در این فروشگاه، یک فضای مناسب برای استراحت، تمرکز و تعامل مشتریان شکل گرفته است. این مبل قرمز جذاب، هارمونی رنگ حاکم بر این فروشگاه را نقض کرده است. اما به نقطه تمرکز مغازه تبدیل شده و در نهایت به نقطه قوت طراحی نیز تبدیل گشته است. همانطور که می دانید، اجرای سبک ساده هزینه کمی روی دستتان می گذارد. در صورتی که طراحی مغازه بیش از حد ساده و مینیمال بود، برای ایجاد حس و حالی متفاوت در فروشگاه، یک مبلمان خاص را به محیط اضافه کنید.

طراحی خاص کانتر فروش
یکی دیگر از نقاط قوت طراحی این پارچه فروشی، ایجاد یک کانتر فروش خاص و متمایز است. این کانتر با پیروی از سبک، متریال و رنگ حاکم بر محیط طراحی شده است. اما پس زمینه آن با تمام آنچه که در چیدمان و دکوراسیون پارچه فروشی مشاهده کردید، متفاوت است. بهره مندی از این ویژگی خاص، موجب شده تا مشتریان این مغازه خیلی سریع موقعیت کانتر و فروشنده را شناسایی کنند. پیشنهاد می کنیم، شما نیز در طراحی و دکوراسیون مغازه خود، از یک طرح متفاوت برای دکور کانتر، استفاده کنید.

یک دکور جذاب و متفاوت در بخشی از فروشگاه
اگر فضای کافی و بودجه مناسب در اختیار دارید، بخشی از فروشگاه را به یک دکور خاص و متمایز مجهز کنید. شاید انجام این کار در نگاه اول هزینه ساز به نظر برسد. اما از آنجایی که مشتریان علاقه مندند در حین خرید یک عکس یادگاری نیز بگیرند، از این لوکیشن برای ثبت خاطرات خود استفاده می کنند. در قدم بعد آن ها این عکس را با درج دقیق لوکیشن در فضای مجازی منتشر می کنند. این یعنی بدون اینکه هزینه ای از بابت تبلیغات انجام دهید، برند خود را در معرض دید سایرین، قرار می دهید.

چیدمان و دکوراسیون پارچه فروشی عمده
معمولاً فروشندگانی که به شکل عمده به خرید و فروش پارچه می پردازند، چالش بیشتری برای طراحی و دکور مغازه خود دارند. این در حالیست که مراحل چیدمان و دیزاین داخلی در این مغازه ها، بسیار ساده تر است. همانطور که می بینید این فروشگاه با یک سبک ساده و چند متریال طبیعی ساخته شده است. شکل کلی فروشگاه بسیار شیک و خاص به نظر می رسد. طوری که هر بیننده ای را به خود مجذوب می کند. طراح این فروشگاه، حس نظم و تعادل را به خوبی ایجاد کرده است. همچنین نمایش مناسبی برای فروش عمده پارچه، ایجاد کرده است.
بیشتر بخوانید : 6 گام تا راه اندازی فروشگاه کیف و کفش
در بخش های دیگر نیز شاهد ترکیب ماهرانه رنگ، سبک و متریال هستیم. محصولات مختلف با یک چیدمان زیبا و منظم در مغازه جای گرفته و مجالی برای نمایش پیدا کرده اند. مشخصاً انتخاب پارچه از این فروشگاه دلباز و منظم، بسیار ساده است.

طراح از هر فرصتی برای نمایش محصول استفاده کرده است. انصافاً در انجام این کار نیز موفق عمل کرده و جلوه ای جذاب و چشمگیر ایجاد کرده است. یک هارمونی جذاب از طرح و رنگ پارچه، درست در مجاورت فضای مدیریت شکل گرفته که بر روی تصمیم مشتری برای خرید، اثر مثبتی بگذارد.

اتاق مدیریت به کمک یک شلف شیشه ای از فضای نمایش محصول مجزا شده است. مدیر این فروشگاه در این اتاق به امضای قرارداد های مهم می پردازد. همانطور که می بینید شکل کلی این اتاق نیز بسیار خاص و جذاب بوده و در پیروی از سبک کلی دکوراسیون طراحی شده است.
سخن پایانی؛
چیدمان و دکوراسیون پارچه فروشی دیگر یک معضل بزرگ و لاینحل نیست. اگر فرصتی را برای مطالعه دکوراسیون های موفق اختصاص دهید، خیلی سریع به علایق خود در این زمینه دست پیدا می کنید. می توانید در ادامه مسیر طراحی و دکوراسیون را با یک طراح حرفه ای طی کنید. ما در بامکوک (بانک اطلاعات محل کسب و کار) اطلاعات دقیقی از چند دکوراسیون موفق را در اختیارتان گذاشتیم. همچنین نقاط قوت طراحی را نیز ارائه کردیم. تلاش کنید تا با الهام از این دکوراسیون ها، دیزاین شخصی خود را ایجاد کنید.