
فروشگاه های عرضه کننده گل و گیاهان طبیعی، از دیرباز مورد توجه مردم بوده اند. همه ما دوست داریم تا با خرید یک گلدان زیبا، ارتباط خود را با عناصر طبیعی حفظ کنید. اینکار نه تنها موجب شادابی اهالی خانه می شود، بلکه حس مسئولیت آن ها را در نگهداری از یک موجود زنده و شکننده، تقویت می کند. همین یک دلیل کافیست که متوجه شوید ایده راه اندازی گل فروشی تا چه حد خوب و ایده آل خواهد بود. می توانید با راه اندازی یک فروشگاه خاص و متمایز، سهمی از این بازار داشته باشید و در عین حال به یکی از معروف ترین گل فروشی های شهر تهران تبدیل شوید. کافیست تا پایان، بامکوک (بانک اطلاعات محل کسب و کار) را همراهی کنید.

6 قدم تا راه اندازی معروف ترین گل فروشی تهران
در طول سال های اخیر استفاده از گل و گیاه در محیط منزل، اداره و فروشگاه، تا حد قابل توجهی افزایش یافته است. احتمالاً همین مسئله شما را به فکر راه اندازی گل فروشی انداخته است. اگر تصمیم دارید تا یک فروشگاه متفاوت و خاص افتتاح کنید، شانس این را خواهید داشت که سهم زیادی از بازار فروش را به دست آورید. اما اگر تصمیم به راه اندازی یک فروشگاه معمولی و ساده گرفته اید، با توجه به حضور صدها رقیب سر سخت، بهتر است بیشتر فکر کنید!
شاید تصور کنید تأسیس یک فروشگاه خاص هزینه و سرمایه زیادی می طلبد. این در حالیست که در مواردی اصلاً نیاز به افزایش سرمایه و بودجه نخواهید داشت. کافیست قدرت خلاقیت خود را به کار بگیرید و به جای پیروی از ایده های روتین و کلیشه ای، کمی متفاوت عمل کنید. گرچه انجام اینکار وقت و انرژی زیادی از شما می گیرد، اما مطمئن باشید که ارزشش را خواهد داشت.
با کمی صبر، حوصله و ممارست ایده های جدیدی به ذهنتان خطور می کند. به خصوص اگر نحوه ساخت و دیزاین فروشگاه های گل فروشی خارج از کشور را دنبال کنید. ما نیز در این مطلب از بامکوک، چند ایده خاص و ناب ارائه می دهیم تا با بکارگیری آن ها، شانس خود را در راه اندازی گل فروشی معروف در تهران، بالا ببرید.

1. با تبلیغات، برند تجاری خود را بسازید
اگر تصمیم دارید تا به سرعت در بازار فروش گل های طبیعی رشد کنید، باید بخشی از سرمایه خود را بر روی تبلیغات معطوف کنید. تبلیغات مفید و هوشمند می تواند کسب و کار شما را متحول کند. چرا که همانطور که می دانید، امروزه اغلب مردم اعتبار فروشگاه ها را از میزان تبلیغاتی که انجام می دهند، می سنجند. اگر اسم گل فروشی شما به گوش آنان نخورده باشد، احتمالاً با تصور اینکه معتبر و معروف نیستید، هیچگاه سراغ شما نمی آیند.
خوشبختانه امروزه تبلیغات و بازاریابی در زمینه گل فروشی، بسیار ساده تر از گذشته شده است. می توانید با دو استراتژی مختلف، به بازاریابی محصول بپردازید. تبلیغات فیزیکی یا تبلیغات مجازی.
بیشتر بخوانید: 6 گام تا راه اندازی فروشگاه کیف و کفشپیشنهاد ما تبلیغات مجازی به جهت گسترده بودن مخاطب هدف آن است. شاید بد نباشد بدانید رمز موفقیت بسیاری از گل فروشی های معروف تهران، ساخت یک اکانت اینستاگرام و مدیریت صحیح آن است. در کنار این می توان یک وبسایت اینترنتی نیز به منظور افزایش اعتبار فروشگاه، راه اندازی نمود.
هر قدر در این دو ابزار بیشتر فعالیت کنید، نام تجاری شما زودتر به یک برند معروف تبدیل می شود. اما این بدین معنا نیست که تبلیغات فیزیکی را به طور کامل کنار بگذارید. گاهی پخش تراکت و نصب تابلو تبلیغاتی در سطح شهر، بهتر عمل می کند. بهتر است از هر دو ابزار به شکل بهینه استفاده کنید تا پس از مدت کوتاهی، بهترین و موثرترین آن را شناسایی کنید.

2. رقبا را آنالیز کنید
از وارد شدن به عرصه رقابت اصلاً نترسید. بهترین راه برای راه اندازی گل فروشی معتبر و معروف، آنالیز دقیق رقباست. شما نیز توانایی ارائه خدمات مختلف را خواهید داشت. به شرط آنکه مسیر موفقیت برندهای معتبر را مطالعه کنید و از تجربه آنچه که آن ها در آن شکست خورده اند، پرهیز کنید.
برای مثال بررسی کنید برندهای معروف در چه ایامی از سال حراجی و جشنواره فروش برگزار می کنند؟ آن ها برای مناسبت های مختلف چه پکیج فروشی در نظر گرفته اند؟ ابزار تبلیغاتی آن ها چیست و با چه تکنیکی بازاریابی می کنند. تقلید و تکرار این روش ها نه تنها کار ناپسندی نیست، بلکه تضمین کننده موفقیت در بازار فروش است.

3. یک دکور خاص و متفاوت خلق کنید
بر فرض که تبلیغات شما در فضای مجازی با واکنش های خوبی روبرو شد. حالا بازدیدکنندگان شما تصمیم می گیرند تا برای خرید یا سفارش گل، به فروشگاه تان سر بزنند. از این مرحله به بعد آنچه که موجب جذب بازدیدکننده و تبدیل آن به مشتری بالقوه می شود، نوع دکوراسیون و نحوه چیدمان گل هاست.
اگر بتوانید یک دکوراسیون خلاقانه و جذاب در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دهید، در کسری از ثانیه آن ها را به مشتری تبدیل می کنید. این در حالیست که با ارائه یک دکور معمولی، باید مدت ها بر ذهن مشتری کار کنید تا در نهایت او را به خرید تشویق کنید. پس می توان گفت ساخت دکور خلاقانه و خاص در راه اندازی گل فروشی، به عصای جادویی شما در تبدیل بازدیدکننده به مشتری تبدیل خواهد شد.
بیشتر بخوانید: 10 نکته مهم در راه اندازی بوتیک لباس فروشی که حتما باید بدانید!خوشبختانه نمایش خلاقیت در فروشگاه های عرضه کننده گل و گیاه طبیعی، بسیار ساده است. لازم نیست تا بودجه زیادی برای خرید المان های تزئینی اختصاص دهید. می توان از این المان های سبز و با طراوت نیز به عنوان یک عنصر دکوری استفاده کرد. بهتر است در دکوراسیون خود فضایی برای استراحت و تمرکز مشتری اختصاص دهید. مشتریان شما اگر فرصت نشستن و تعامل داشته باشند، با احتمال بیشتری خرید می کنند.
می توانید در خلق یک دکوراسیون متمایز، بر روی عطر خوش گل های طبیعی و جذابیت برگ های سبز گیاهانی همچون بابا آدم، حساب کنید. تلفیق این عناصر در کنار هم، یک منظره جذاب و طبیعی ایجاد می کند و دل هر بیننده ای را به دست می آورد. اگر فروشگاه شما دارای ابعاد مناسبی است و می توانید بخشی از بودجه خود را به خلق دکوراسیون اختصاص دهید، حتماً از یک طراح حرفه ای برای ایجاد یک چیدمان ایده آل و جذاب، کمک بگیرید. نتیجه کار شما را شگفت زده خواهد کرد.

4. آپشن های جدید ارائه دهید
در راه اندازی گل فروشی، هیچ چیز به اندازه ارائه آپشن های جدید در خصوص گل آرایی مراسم هایی همچون تولد یا عروسی، تزئین ماشین عروس، ارسال دسته گل به مناطق مختلف شهر و … کارساز نیست. اگرچه سرمایه گذاری بر روی این آپشن ها بودجه زیادی می طلبد.
اما در واقع آنچه که موجب تمایز شما با سایر گل فروشی ها می شود و افزایش شهرت فروشگاه کمک می کند، همین آپشن های خاص و متفاوت است. در کنار این می توانید برای مناسبت های مختلف سال همچون شب یلدا، نوروز، کریسمس، ولنتاین و … نیز یک پکیج جذاب از گل های طبیعی در کنار اکسسوری هایی همچون عروسک و یا شکلات ارائه دهید. بهتر است در این خصوص دست مشتری را باز بگذارید.
برای مثال اگر مشتری شما تصمیم داشت تا در مناسبت شب یلدا در کنار دسته گل یک هدیه زینتی نیز به همسر خود هدیه دهد، پذیرای این ایده باشید. ضروری است که در تبلیغات مجازی و یا فیزیکی خود، بازدیدکنندگان را از وجود این آپشن های خاص مطلع کنید. در این حالت احتمال خرید و سفارش را به طرز قابل توجهی، افزایش می دهید.

5. تمام سلایق و بودجه ها را پوشش دهید
معروف شدن در بازار گل فروش ها کار چندان ساده ای نیست. یکی از شروط موفقیت در این کار، پوشش تمام سلایق و بودجه هاست. تلاش کنید تا هیچ یک از مشتری های شما دست خالی از مغازه بیرون نرود. اگر در گل فروشی خود اقدام به فروش گیاهان طبیعی نیز می کنید، انواع مختلفی از گیاهان که شرایط نگهداری ساده و یا سختی دارند، ارائه دهید.
چرا که همانطور که می دانید بخش گسترده ای از مردم در نگهداری از گیاهان طبیعی مبتدی هستند. برخی دیگر اصلاً وقت انجام اینکار را ندارند و دائماً در سفرند. این در حالیست که برخی دیگر در پرورش گیاهان طبیعی به مهارت بالایی رسیدند. اگر در فروشگاه خود برای تمام این نیازها گیاه مناسب تهیه کنید، دیگر هیچ کس ناراضی نخواهد بود.
در فروش گل نیز تنها به گل های محبوبی چون رز و یا نرگس اکتفا نکنید. طیف متنوعی از گل های خوشبو و زینتی را ارائه دهید تا بدین شکل شانس فروش را بالا ببرید. بد نیست در کنار گل های طبیعی، اکسسوری و لوازم نگهداری از آن را نیز ارائه دهید. بسیاری از افراد برای نگهداری از گیاهان طبیعی خود به گلدان، کود، استند گل و گلدان، خاک و … احتیاج دارند. می توانید با عرضه این محصولات، یک پکیج کامل ارائه دهید.

6. سراغ گل های جدید و مدرن بروید
امروزه اغلب جوانان با ترندهای روز دنیا آشنا هستند. آن ها می دانند دقیقاً چه سبک از چیدمان گل و چه نوعی از آن به شدت روی بورس است. این را از سلبریتی های معروف یاد گرفته اند. پس در وهله اول شما نیز سلبریتی ها را دنبال کنید. سپس تلاش کنید آنچه که بازار روز از شما طلب می کند، فراهم کنید.
در یک بازه زمانی فروش رزهای جادوان در قالب یک هدیه نفیس روی بورس بود. امروزه نیز دسته گل های غول پیکر که دارای انواع گل های زنیتی درشت هستند، مد شده است. ممکن است در آینده نوع دیگری از چیدمان ترند شود. در هر حال لازم است تا خود را با آنچه که به طور بین المللی مد شده، تطابق دهید. این رمز موفقیت گل فروشی های معتبر شهر تهران است.
سخن پایانی؛
راه اندازی گل فروشی معروف در تهران، اگرچه کار ساده ای نیست، اما غیر ممکن هم نیست. شما می توانید با ایجاد تمایز در تبلیغات، دکوراسیون و استراتژی فروش، به سرعت جایگاه خود را در این بازار پر رقابت به دست آورید. آنچه که بامکوک (بانک اطلاعات محل کسب و کار) در این مطلب عنوان نمود، چند ایده جذاب برای افزایش اعتبار فروشگاه شما بود. بدون شک با به کارگیری این راهکارها، به مرور راهکارهای جدید نیز به ذهن شما خطور خواهد کرد. پس همین حالا کار خود را با همین چند ایده جذاب آغاز کنید تا در آینده با ایده های جدیدتری، وارد عرصه رقابت شوید.