بامکوک مگ
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
ساده ترین روش برای راه اندازی فروشگاه لوازم یکبار مصرف

ساده ترین روش برای راه اندازی فروشگاه لوازم یکبار مصرف

راه اندازی فروشگاه لوازم یکبار مصرف می تواند بهترین تصمیم شما برای استارت یک کسب و کار جدید باشد. همانطور که می دانید فرهنگ استفاده

محتوای جدول

راه اندازی فروشگاه لوازم یکبار مصرف می تواند بهترین تصمیم شما برای استارت یک کسب و کار جدید باشد. همانطور که می دانید فرهنگ استفاده از ظروف یکبار مصرف، به خصوص نمونه های قابل بازیافت، مدت هاست که نهادینه شده است. اگر به تحقق و تقویت این فرهنگ کمک کنید، نه تنها از ارزش های معنوی آن برخوردار شده، بلکه پول خوبی نیز به جیب می زند. بامکوک (بانک اطلاعات محل کسب و کار) را تا انتهای این مطلب همراهی کنید تا با نحوه راه اندازی یک فروشگاه لوازم یکبار مصرف موفق، آشنا شوید.

ساده ترین روش برای راه اندازی فروشگاه لوازم یکبار مصرف

6 گام تا راه اندازی فروشگاه لوازم یکبار مصرف

اغلب ما تجربه خرید از فروشگاه هایی که به شکل اختصاصی به فروش لوازم یکبار مصرف می پردازند را داشته ایم. معمولاً در سرو تنقلات، خوراکی و … در مجالسی همچون تولد، دورهمی های دوستانه و …، از ظروف یکبار مصرف استفاده می شود. چرا که نیازی به شستشو ندارد و زمین خوردن آن ها منجر به شکستن ظرف و مشکلات پس از آن نمی شود. برخی از این فروشگاه ها علاوه بر ظروف سرو یکبار مصرف، اقلامی همچون پلاستیک های قابل بازیافت یکبار مصرف، لوازم آشپزخانه یکبار مصرف و پاکت خرید، پاکت نان و … را نیز عرضه می کنند.

برخی دیگر ظاهری شبیه پلاستیک داشته و علاوه بر لوازم یکبار مصرف، لوازم ساخته شده با سایر متریال ها اعم از شیشه یا پلاستیک را نیز می فروشند. پیشنهاد می‌کنیم با توجه به استقبال شدیدی که از ظروف یکبار مصرف قابل بازیافت به عمل آمده، سراغ عرضه این دسته از محصولات بروید. با اینکار می توانید فروش خوبی از طریق عرضه محصول به کافه ها، رستوران ها، سالن های پذیرایی و … داشته باشید. با اینحال تفاوتی ندارد عرضه کننده کدام دسته از محصولات هستید. می توانید با فرمول زیر به موفقیت های سریع و چشمگیر برسید.

6 گام تا راه اندازی فروشگاه لوازم یکبار مصرف

قدم اول؛ برنامه ریزی برای تحقق اهداف مالی

اولین گام در راه اندازی فروشگاه لوازم یکبار مصرف مانند شروع هر کسب و کاری به برنامه ریزی و ترسیم پلان تجاری اختصاص می یابد. اگر دقت کرده باشید عموم افرادی که به دنبال گنج می روند، مسیر را از طریق یک نقشه دنبال می کنند. اگر گنج را موفقیت در راه اندازی فروشگاه لوازم یکبار مصرف تصور کنیم، برای دستیابی به آن نیاز به نقشه راه خواهیم داشت. پس در همان قدم های ابتدایی نقشه راه را ترسیم کنید تا در طول مسیر از آن استفاده کنید. مطمئن باشید با داشتن یک بیزینس پلان دقیق، موفقیت شما سریع تر رخ می دهد.

پیشنهاد می کنیم در دفتر برنامه ریزی خود به تمام جنبه های مالی کسب و کار خود فکر کنید. این می تواند شامل نحوه توسعه و مدیریت فروشگاه نیز باشد. بودجه خود را به شکل منطقی تعیین کرده و از آن برای اجاره مغازه، دیزاین آن، تأمین محصول، تبلیغات، بازاریابی و حتی برندسازی استفاده کنید. بهتر است هیچ یک از این آیتم ها را فدای دیگری نکنید. چرا که تمام آن ها برای تحقق موفقیت ضروری هستند.

بیشتر بخوانید: استراتژی‌ های همیشه موفق در راه اندازی فروشگاه لوازم التحریر

قدم دوم؛ اجاره یک مغازه با پاخور خوب

مسلماً دومین مرحله راه اندازی فروشگاه لوازم یکبار مصرف به اجاره مغازه تعلق دارد. باید مغازه ای را اجاره کنید که بتواند به تمام نیازهای شما در عرضه، فروش و تبلیغ محصول، پاسخ دهد. پیشنهاد ما اجاره مغازه در بورس لوازم یکبار مصرف تهران است. اما اگر این موقعیت را ندارید، از مراکز پر تردد برای اجاره یک مغازه کمک بگیرید. این دسته از مغازه ها پاخور مناسبی داشته و شانس زیادی برای فروش ایجاد می کند.

مشخصات فیزیکی مغازه، ابعاد و شکل ظاهری آن تأثیر بسزایی بر نحوه عرضه محصول می گذارد. بدون شک یک مغازه بزرگ با موقعیت عالی فرصت مناسبی برای دیزاین و دکوراسیون ایجاد می کند. از سوی دیگر مشتری های زیادی را ساپورت کرده و امکان حضور ده ها نفر را فراهم می کند. اما این بدین معنا نیست که با یک مغازه نقلی نمی توان استارت شروع کار را زد. می توانید با موفق ظاهر شدن در پارامترهای بعدی، این کمبود را جبران کنید.

تأمین محصول از بازار برای فروشگاه لوازم یکبار مصرف

فدم سوم؛ تأمین محصول از بازار برای فروشگاه لوازم یکبار مصرف

در سومین مرحله از راه اندازی فروشگاه لوازم یکبار مصرف باید سراغ تأمین محصول بروید. حتماً می دانید که عرضه محصولات خاص و متفاوت یک راهکار موثر در افزایش فروش است. بهتر است از تأمین کننده هایی که شکل متفاوتی از محصولات یکبار مصرف را ارائه می دهند، خرید کنید. می توانید با هماهنگ سازی ظروف سرو یکبار مصرف، امکان استفاده از آن را در مجالس و دورهمی های خانوادگی نیز فراهم کنید. در این صورت می توانید محصولات خود را علاوه بر فروش به مصرف کنندگان مستقیم، به رستوران ها، کافی شاپ ها، سالن های پذیرایی، بوفه دانشگاه و … نیز عرضه کنید.

قدم چهارم؛ تزئین و دکوراسیون فروشگاه لوازم یکبار مصرف

این دسته از کسب و کار ها همواره سراغ طرح های جدید و خلاقانه می روند. در صورتی که در فضای مجازی فعالیت داشته باشید، می توانید به معرفی محصولات خاص خود پرداخته و فروش انلاین را نیز تجربه کنید. دست یابی به این موقعیت های ناب تنها به کیفیت محصولات شما و میزان خلاقیت در ساخت و اجرای آن بستگی دارد.

در قدم بعد باید سراغ دیزاین و دکوراسیون فروشگاه بروید. شاید نمی دانید اما امروزه بخش گسترده ای از فروشگاه های لوازم یکبار مصرف، توسط یک طرح زیبا دکور می شوند. این فروشگاهها قادرند خیلی راحت مشتری را به سمت خود بکشانند. به کارگیری طرح های خلاقانه در دکوراسیون، به فروشنده در ساخت و توسعه برند نیز کمک می کند. به سختی می توان طرح های خلاقانه در دکوراسیون را از ذهن مشتریان محو کرد. به همین خاطر است که فروشندگان هوشمند از معجزه دکوراسیون برای تثبیت نام تجاری در ذهن مخاطب و ساخت یک برند اختصاصی کمک می گیرند.

در دیزاین و چیدمان انواع محصولات یکبار مصرف می توان از الگوهای مدرن استفاده کرد. بدین شکل که از قفسه بندی های ساده، جذاب و متفاوت برای نمایش انواع محصول استفاده نمود. با بکارگیری یک هارمونی رنگ جذاب، متریال های زیبا و مدرن می توان دکور فروشگاه را تکمیل نمود. پیشنهاد می کنیم برای دریافت نتایج بهتر در طراحی و دکوراسیون، از یک طراح حرفه ای کمک بگیرید.

تزئین و دکوراسیون فروشگاه لوازم یکبار مصرف

قدم پنجم؛ تبلیغات و بازاریابی برای فروش بیشتر

خب تا به اینجا اصلی ترین مراحل راه اندازی فروشگاه لوازم یکبار مصرف طی کرده اید. از اینجا به بعد باید هوش و ذکاوت خود را به خرج دهید و با استراتژی های همیشه موفق، فروش را بالا ببرید. یکی از رایج ترین روش های افزایش نرخ فروش، تبلیغات است. یک تبلیغات گسترده و جذاب، می تواند آینده کسب و کار شما را متحول کند. اگر یک پوستر زیبا و مفهومی در ارتباط با کسب و کار خود طراحی کرده و در سطح شهر نصب کنید، شانس زیادی برای افزایش فروش خواهید داشت.

این مسئله در خصوص پلتفرم های مجازی نیز صدق می کند. با تبلیغ در فضای گوگل یا نرم افزارهایی همچون اینستاگرام، می توانید شانس خود را بارها و بارها امتحان کنید. مطمئن باشید کسب و کار شما تنها از طریق یک تبلیغات خوب و با کیفیت به سوداوری بالا می رسد. پس در انجام تبلیغات اهمال نکنید و از یک شرکت تبلیغاتی خوب برای ایده یابی کمک بگیرید.

بیشتر بخوانید: کامل ترین راهنمای راه اندازی فروشگاه لوازم ورزشی
تبلیغات و بازاریابی برای فروش بیشتر

قدم ششم؛ توسعه کسب و کار و برندسازی

آخرین گام از راه اندازی فروشگاه لوازم یکبار مصرف به توسعه و برند سازی اختصاص می باید. می توان گفت برای این مرحله از راه اندازی هیچ پایانی تعریف نشده است. تا زمانی که در این صنف فعالیت می کنید، در این مرحله قرار دارید. برند سازی یک پروسه بسیار پیچیده است که نیاز به مهارت، دقت و سرمایه زیادی دارد. اما عواید آن به قدری بالاست که عموم فروشندگان در مسیر برندسازی قدم می گذارند. شما نیز می توانید با بکارگیری قوه خلاقیت خود، برند خود را بسازید.

توجه داشته باشید، آنچه که به ساخت برند فروشگاه لوازم یکبار مصرف سرعت می بخشد، فقط و فقط خلاقیت است. اگر یک دکور خلاقانه داشته باشید، محصولات متفاوت و خلاقانه ارائه دهید و حتی در ارائه خدمات نیز خلاقیت به خرج دهید، به سرعت خاص و متمایز می شود. این تمایز به شما در تبدیل نام تجاری به یک برند پرآوازه کمک خواهد کرد. پس برای بهبود و توسعه کسب و کار خود زمان بگذارید و تا جایی که می توانید از افراد باتجربه این حوزه، کمک بگیرید.

سخن پایانی

راه اندازی فروشگاه لوازم یکبار مصرف کار سختی نیست. به خصوص زمانی که با نحوه راه اندازی یک فروشگاه موفق، آشنا باشید. در این مطلب از بامکوک (بانک اطلاعات محل کسب و کار)، تلاش کردیم تا شما را با صفر تا صد راه اندازی یک کسب و کار جدید، آشنا کنیم. با به کارگیری استراتژی های ذکر شده در این مطلب، موفقیت شما حتمی خواهد بود.

2 دیدگاه

  1. حسن

    ممنونم عالیه توضیحات به ترتیب وکافی بود

  2. محمد

    سلام ،تشکرمیکنم،خوب بود

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *

مطالب مرتبط

اشتراک‌گذاری