برای موفقیت در هر کسب و کاری، نیاز به چیدمان و دکوراسیون ایده آل خواهید داشت. فروشگاه عطر و ادکلن نیز از این قاعده مستثنی نیست. با وجود صد ها برند معتبر در زمینه فروش ادکلن، کار شما در راه اندازی یک فروشگاه معتبر و پر آوازه سخت تر خواهد بود. برای عبور از این چالش بزرگ، می توانید از یک طرح جذاب در دکوراسیون فروشگاه عطر استفاده کنید و بدین شکل یک ورود جنجالی به این صنف پرسود داشته باشید. این یعنی دکوراسیون و چیدمان را به برگ برنده کسب و کار خود تبدیل کنید. برای تحقق این هدف، بامکوک (بانک اطلاعات محل کسب و کار) را تا انتهای این مقاله همراهی کنید.

ترفندهای طلایی برای طراحی و دکوراسیون عطر فروشی
اجرای دکوراسیون در محیط کوچک مغازه، بسیار سخت و پیچیده به نظر می رسد. اما در واقع اینطور نیست. دکوراسیون فروشگاه شما می تواند در کمترین زمان ممکن صورت بگیرد و با سرعت بالایی به پایان برسد. به شرط آنکه با جدیدترین طرح های دکوراسیون آشنا شوید و دانش خود را در خصوص نحوه طراحی و دکوراسیون فروشگاه عطر و ادکلن، بالا ببرید. بامکوک تصمیم دارد تا با بررسی چند نمونه اجرایی، شما را در ارائه یک طرح خاص و ویژه، راهنمایی کند. می توانید با الهام از این چیدمان ها، شما نیز بهترین طرح را به دکوراسیون فروشگاه خود اضافه کنید.
ادکلن فروشی معروف در عربستان سعودی
اگر به دبی یا سایر کشورهای حوزه خلیج فارس سفر کرده باشید، بدون شک تحت تأثیر دکوراسیون جذاب ادکلن فروشی های آن ها قرار گرفته اید. در این منطقه، به چیدمان صحیح و ایده آل مغازه ها توجه ویژه ای می شود. بر همین اساس تصمیم گرفتیم تا یک نمونه دکوراسیون موفق در کشور عربستان را بررسی کنیم.

نمای اصلی این دکوراسیون را می توان در تصویر بالا دید. همانطور که می بینید این فروشگاه عطر و ادکلن، بسیار شیک و جذاب جلوه می کند. طراح با ایجاد یک دکور متفاوت در مغازه، آن را از سایر ادکلن فروشی ها متمایز ساخته است. به کارگیری قفسه های دیواری به شکلی متفاوت، استفاده از چندین حباب لوستر در سقف و ایجاد یک شبکه مشبک در دیوارها، اولین چیزی ست که در دکوراسیون این فضا می بینید. اما توجه طراح به طراحی و دکوراسیون فروشگاه عطر و ادکلن، بیش از این ها بوده است. در ادامه به توضیح پارامترهای مختلف این طراحی می پردازیم.

1. ایجاد یک هارمونی زیبا و جذاب از طرح، رنگ و سبک
طراح این ادکلن فروشی تلاش کرده تا یک هارمونی زیبا و جذاب میان عناصر مختلف این دکوراسیون ایجاد کند. همانطور که می بینید میان کفپوش، دیوارپوش و حتی سقف این محیط، یک تعادل بصری جذاب به چشم می خورد. جوری که هیچ آیتمی بیش از حد به نمایش در نیامده و به چشم نمی آید. همین طرح ملایم و ساده، توانسته این ادکلن فروشی را به یکی از معروف ترین طرح های دکوراسیون تبدیل کند.

2. استفاده درست و بجا از عناصر تزئینی
با کمی دقت متوجه می شوید که در این فروشگاه از انواع اکسسورهای مصنوعی و المان های طبیعی برای افزایش جذابیت دکوراسیون استفاده شده است. اما کلیه این المان ها در هماهنگی هم قرار دارند. طراح تلاش کرده تا با پیروی از یک سبک مشخص و یک هارمونی رنگ متعادل، این فروشگاه را تزئین کند. در این محیط اثری از رنگ های زننده و طرح های عجیب و غریب نیست. کلیه عناصر در هماهنگی طرح و رنگ قرار دارند و همین مسئله به طراحی و دکوراسیون فروشگاه عطر و ادکلن، اعتبار بخشیده است.

3. قفسه بندی صحیح و اصولی برای نمایش محصول
همانطور که پیداست، طراح در قفسه بندی مغازه نیز حرفه ای عمل کرده است. کلیه محصولات، نمایش مناسبی داشته و به راحتی در دسترس فروشنده قرار دارند. در دیوار مخصوص به نمایش محصول، نظم و تعادل حاکم است. هیچ عنصر نازیبا و نامتعادلی منجر به به هم زدن نظم این مغازه نشده است. از آنجایی که برای مشتریان فروشگاه ادکلن فروشی، این مسئله از اهمیت زیادی برخوردار است، پیشنهاد می کنیم شما نیز از چیدمان در هم محصولات بر روی قفسه ها پرهیز کنید. شاید در نگاه اول قرار دادن کلیه محصولات در معرض دید مشتری خوب و ایده آل به نظر برسد. اما انجام این کار آسیبی جدی به دکوراسیون محیط می زند.
بیشتر بخوانید: ایده هایی جذاب برای راه اندازی فروشگاه عطر و ادکلنطراحی دکوراسیون عطر و ادکلن فروشی در ویتنام
در اغلب مواقع آنچه که فروشندگان را از طراحی و دکوراسیون فروشگاه عطر و ادکلن منصرف می کند، کمبود فضا و محدودیت در متراژ است. اگر محدودیت فضا برای شما نیز به یک مانع بزرگ برای دیزاین صحیح و ایده آل فروشگاه تبدیل شده است، ادامه مطلب را دنبال کنید. تصمیم داریم تا شما را با یک فروشگاه نقلی در کشور ویتنام آشنا کنیم. این فروشگاه کوچک، با یک الگوی جذاب و بی نظیر طراحی شده و بسیار خاص به نظر می رسد.

همانطور که پیداست، طرح کلی این فروشگاه بسیار ملیح و دوست داشتنی است. اگرچه عرض مغازه بسیار کوچک است، اما طراح توانسته یک نمایش جذاب از محصولات مختلف ایجاد کند. این تنها نقطه قوت طراحی و دکوراسیون این فروشگاه نیست. سایر نکات شامل موارد زیر می شوند.

1. قفسه بندی صحیح فضا
طراح این فروشگاه معروف، تلاش کرده تا با اختصاص فضاهای جداگانه به قفسه، امکان نمایش انواع عطر و ادکلن را ایجاد کند. اگر از این الگو برای طراحی فروشگاه خود استفاده کنید، می توانید انواع مصحولات را در یک ویترین جذاب به نمایش بگذارید. در بخش های مختلف فضا از جمله قفسه های دیوار و ویترین های زمینی، برای نمایش متفاوت محصول استفاده شده است. همین مسئله به نقطه قوت این طرح از دکوراسیون تبدیل شده است.

2. ایجاد یک هارمونی جذاب از طرح و رنگ
در کلیه بخش های این فروشگاه، یک هارمونی زیبا از رنگ های ملایم و آرامش بخش به چشم می خورد. اگرچه کلیت طراحی بسیار ساده به نظر می رسد، اما همه چیز زیبا و خاص جلوه می کند. طراح با ایجاد یک توناژ رنگی ساده و ملایم میان کفپوش، دیوارپوش و سقف، نوعی هماهنگی متعادل ایجاد کرده است. هیچ یک از فضاها منجر به خیرگی چشم نمی شوند و بیش از حد به ذوق نمی زنند. همین تعادل و زیبایی است که توانسته این شکل از طراحی و دکوراسیون فروشگاه عطر و ادکلن را معروف و محبوب سازد.

3. ایجاد فضای استراحت و هم فکری
طراح این پروژه، آگرچه فضای کمی برای طراحی و دکوراسیون در اختیار داشته، اما در طراحی فضای استراحت نیز حرفه ای عمل کرده است. به کارگیری یک مبل کوچک در گوشه ای از مغازه، این امکان را ایجاد کرده که مشتریان برای مدت کوتاهی به استراحت بپردازند. همچنین خریداران تمرکز بیشتری در هنگام تست و خرید ادکلن داشته باشند. شما نیز می توانید در گوشه ای از فضای مغازه، یک ست راحتی قرار دهید و بدین شکل سطح دکوراسیون محیط را ارتقا دهید.
بیشتر بخوانید: مراحل راه اندازی یک پت شاپ موفقطراحی و دکوراسیون فروشگاه عطر و ادکلن به سبک مدرن
طراحی به سبک مدرن، یک تکنیک رایج در دیزاین فضای ادکلن فروشی به شمار می آید. اگر طرفدار پر و پا قرص سادگی هستید و به یک دکوراسیون بهینه و اقتصادی نیاز دارید، از این سبک برای چیدمان مغازه استفاده کنید. نمونه های موفقی در زمینه طراحی دکوراسیون ادکلن فروشی به سبک مدرن وجود دارد که ما در ادامه به معرفی محبوب ترین آن ها می پردازیم.

این طرح زیبا و با شکوه که در کشور آمریکا اجرا شده، جزو زیباترین دیزاین های عطر و ادکلن فروشی به حساب می آید. همانطور که پیداست طراح این پروژه استفاده از رنگ و متریال را به حداقل رسانده و در عین حال یک طرح همه چیز تمام ارائه داده است. در این فروشگاه قفسه های زیادی برای نمایش بهتر محصول ایجاد شده اند. مشتریان بدون هیچ زحمتی می توانند به محصول منتخب خود دسترسی پیدا کنند. استفاده از یک مبل راحتی با رنگ متفاوت و شاخص، حس کسالت و خمودگی را از این فضا دور کرده است. سایر نقات قوت پروژه را می توان در موارد زیر خلاصه کرد.

1. ترکیب متعادل رنگ و طرح
در این سبک از دکوراسیون از یک هارمونی رنگ ساده و مینیمال استفاده شده است. خبری از عناصر برجسته یا تزئینات اضافه نیست. اما همه چیز در عین سادگی زیبا و شکیل به نظر می رسد. طراح این پروژه به استفاده از رنگ کرم، متریال چوب و شیشه و یک دیوارپوش طلایی خاص در بخشی از فروشگاه، اکتفا کرده است. این مسئله نه تنها موجب ضعف دکوراسیون نشده، بلکه به نقطه قوت طراحی نیز تبدیل شده است.

2. سیستم نورپردازی خاص و متفاوت
آنچه که به این دکوراسیون اعتبار خاصی بخشیده، سیستم نورپردازی متفاوت آن است. این باکس های زیبا به عنوان سیستم نورپردازی مغازه بر روی پیشخوان به کار گرفته شده اند. سطح داخلی آن ها با متریال طلایی رنگ پوشش داده شده است. هنگام روشن کردن این لوسترهای سقفی، یک نور طلایی خیره کننده بر روی پیشخوان می تابد. این ایده ساده توانسته شکل کلی دکوراسیون را تغییر داده و یک پس زمینه جذاب ایجاد کند.
سخن پایانی؛
طراحی و دکوراسیون فروشگاه عطر و ادکلن، بدون بررسی نمونه های موفق در سطح جهان، عملاً غیر ممکن است. بر همین اساس توصیه می کنیم در کنار موارد ذکر شده در این مطلب، سایر دکوراسیون را نیز مورد توجه قرار دهید. می توانید با الهام از این ایده های اجرا شده، شما نیز یک دیزاین خاص در مغازه خود ایجاد کنید. امیدواریم این مطلب از بامکوک (بانک اطلاعات محل کسب و کار)، دانش شما را در خصوص نحوه دیزاین و چیدمان ادکلن فروشی، بالا برده باشد.