طراحی ویترین فروشگاه کیف و کفش دغدغه عموم افرادی ست که تصمیم به راه اندازی فروشگاه کیف و کفش گرفته اند. اگر شما نیز جزو این دسته از افراد هستید، این مطلب از بامکوک (بانک اطلاعات محل کسب و کار) را از دست ندهید. ما در ادامه این مقاله، شما را با ایده هایی جذاب برای طراحی یک ویترین خاص و متمایز آشنا می کنیم. اینکار را با معرفی اصول طراحی ویترین در فروشگاه کیف و کف انجام می دهیم تا در پایان با قوانین آن آشنا شوید.
ایده های جذاب برای دیزاین ویترین فروشگاه کیف و کفش
همه ما می دانیم که تأثیر ویترین بر جذب مشتری چقدر بالاست. تنها از طریق ویترین می توانید پیام خاصی را به مشتریان خود منتقل کنید. برای مثال اگر فروشنده کفش های برند همچون آدیداس یا زارا هستید، ویترین این فرصت را به شما می دهد که برند محصولات خود را معرفی کنید.
طراحی یک ویترین هرقدر خاص تر و متمایز تر باشد، شانس فروشنده در جذب مشتری بالاتر می رود. اگرچه هدف اصلی از طراحی ویترین فروشگاه کیف و کفش افزایش تعداد مشتری است. اما در وهله اول ویترین خاص و جذاب، پاخور مغازه شما را بالا می برد. همان چیزی که برای ساخت یک برند اختصاصی نیاز دارید. پس طراحی ویترین را جدی بگیرید تا از این طریق به یک آهنربای قوی برای جذب مشتری تبدیل شوید. در ادامه این مطلب شما را با اصول طراحی ویترین که قابلیت اجرا در کلیه مغازه ها را دارند، آشنا می کنیم. تلاش کنید تا با اجرای دقیق این قوانین، دیزاین خاص خود را بسازید.
بیشتر بخوانیم :راهنمای چیدمان و دکوراسیون فروشگاه کیف و کفش1. یک سبک انتخاب کنید
انتخاب سبک، کار ما را در طراحی و دیزاین ویترین ساده تر می کند. چرا که می توانید با اجرای پارامترهای هر سبک، نمایشی جذاب از یک طرح زیبا را ایجاد کنید. یک روش ساده برای طراحی ویترین فروشگاه، دیزاین آن با الگوهای سبک مینیمال است. در این سبک کلیه عناصر ساده و مینیمال است. این یعنی هیچ عنصر تزئینی برجسته ای در ویترین و دیزاین کلی فروشگاه دیده نمی شود. از آنجایی که طرح دکوراسیون داخلی نیز باید همخوانی کامل با ویترین داشته باشد، با انتخاب سبک مینیمال برای ویترین، چاره ای ندارد جز اینکه فضای کلیه فروشگاه را نیز با این سبک دیزاین کنید.
به طرح کلی این ویترین دقت کنید. همانطور که می بینید کلیه اجزای به کار رفته در ویترین ساده و مینیمال هستند. اما جلوه کلی آن بسیار شیک و خاص به نظر می رسد. دکوراسیون داخل مغازه نیز با پیروی از این سبک، ساده و مینیمال طراحی شده است. کلیه محصولات این فروشگاه حتی از بیرون مغازه نیز قابل مشاهده است. این ویترین قادر است با شفافیت بالا و خوانایی زیادی که دارد، مشتری های بسیاری را به سمت خود بکشد. می توانید با خلق این ویترین خاص و جذاب، علاوه بر کاهش هزینه طراحی و اجرای ویترین، یک دکور خاص و مشتری پسند خلق کنید.
2. یک اثر هنری خلق کنید
رمز موفقیت فروشگاه های محبوب، خلق یک اثر هنری زیبا در طراحی ویترین فروشگاه کیف و کفش است. آن ها به ویترین مغازه به چشم فرصتی برای نمایش انواع محصول نگاه نمی کنند. بلکه تلاش می کنند تا با ساخت یک جلوه هنری جذاب، مشتری را به داخل مغازه بکشانند. مشخصاً مشتری بلافاصله پس از ورود به فروشگاه متوجه تنوع گسترده محصول خواهد شد. پس شما نیز تلاشی برای نمایش تمام محصولات در بخش ویترین نداشته باشید.
با دقت به این تصویر متوجه می شوید که ویترین مغازه فرصت خوبی برای ساخت یک نمای جذاب است. طراح این فروشگاه از این فرصت به خوبی استفاده کرده است. او با ایجاد یک فریم قاب عکس و نمایش چند کفش داخل آن، یک دیتیل زیبا به ویترین فروشگاه اضافه کرده است. ساخت و اجرای این المان تزئینی هزینه چندانی روی دست شما نمی گذارد، اما تأثیر بسزایی بر کیفیت ویترین و نمایش محصول می گذارد.
در این فروشگاه نیز یک ترکیب خلاقانه و جذاب، ویترین کلی مغازه را ساخته است. این تصویر که یک مفهوم جذاب را منتقل می کند، به مشتری یادآوری می کند که با حضور در این فروشگاه، می توانید استایل خاص خود را بسازد. این المان تزئینی در عین سادگی بسیار جذاب و خواستنی است. بدون شک مشتریان این فروشگاه بلافاصله پس از مشاهده خلاقیتی که در این طرح به چشم می خورد، لبخند زده و وارد فروشگاه می شوند.
بیشتر بخوانیم :راه اندازی بوتیک | نکات مهم در راه اندازی بوتیک3. شفافیت را فراموش نکنید
ویترین مغازه شما باید به طور کامل از ماهیت کسب و کارتان پرده بردارد. اگرچه به چالش کشیدن ذهن مشتری منجر به تثبیت برند در ذهن او می شود، اما اگر مشتری شما نتواند تشخیص دهد در مغازه شما چه اجناسی عرضه می شود، بی اختیار از کنار آن عبور می کند. پس در ایجاد طرح های خلاقانه و چالش برانگیز زیاده روی نکنید. برای جذب نگاه هر مشتری تنها 4 ثانیه فرصت دارید. پس از این فرصت کوتاه برای نمایش صحیح محصول استفاده کنید.
همانطور که می بینید این ویترین اگرچه بسیار خاص و متمایز است، اما نمایش دقیقی از محصولات فروشگاه ایجاد کرده است. بدون شک در همان نگاه اول عابرین و سواره ها متوجه فروش کیف در این مغازه می شوند. شما نیز در طراحی ویترین فروشگاه کیف و کفش خود به رعایت این اصل پایبند باشید.
4. ویترین فروشگاه کیف و کفش از رنگ ها ماهرانه استفاده کنید
انتخاب رنگ یکی از مهم ترین نکاتی ست که باید در طراحی ویترین مغازه خود مورد توجه قرار دهید. اگر نتوانید در انتخاب رنگ ماهرانه عمل کنید، رنگ ها با قدرت جادویی که دارند، دکوراسیون شما را به هم می زنند. علیرغم اینکه بسیاری از رنگ ها باعث جذب نگاه مشتری می شوند، ترکیب نامتعادل رنگ ها موجب دفع مشتری شده و او را از ویترین مغازه شما بیزار می کند.
در این تصویر طیف متنوعی از رنگ های شاد و مهیج دیده می شود. اما همانطور که می بینید جلوه کلی ویترین نه تنها موجب دلزدگی مشتری و خستگی چشم او نمی شود، بلکه او را به سمت مغازه می کشاند. این هارمونی رنگ زیبا و جذاب با دقت بالایی انتخاب شده و یک نتیجه عالی در طراحی ویترین فروشگاه کیف و کفش به جای گذاشته است.
این مسئله در خصوص این دکوراسیون نیز صدق می کند. همانطور که می بینید یک هارمونی رنگ جذاب در قفسه ها به کار رفته است. چیدمان منظم و تعادل در انتخاب رنگ ها، رمز موفقیت این ویترین در جذب مشتری است.
بیشتر بخوانیم :6 چیدمان برای طراحی دکور مغازه شال و روسری5. در ویترین فروشگاه کیف و کفش از المان های تزئینی کمک بگیرید
برای اینکه جلوه ای جذاب به وتیرین مغازه خود دهید، از المان های تزئینی استفاده کنید. اما در انجام این کار زیاده روی نکنید. چرا که تصمیم نداریم در ویترین مغازه به جای محصول، عنصر تزئینی به نمایش بگذاریم. مشخصاً هر قدر در انتخاب و اجرای المان های تزئینی خلاقیت به خرج دهید، نتیجه نهایی بهتر خواهد بود.
در این طرح می توانید اوج خلاقیت طراح را در بکارگیری قفسه ببینید. همانطور که می بینید کفش ها بر روی قفسه های تخم مرغی شکل قرار گرفته اند. مشخصاً مشتریان این فروشگاه از هنر و خلاقیت این فروشنده استقبال کرده و بدون هیچ تردید پا به فروشگاه می گذارند. شاید ندانید اما بازدیدکنندگان فروشگاه معتقدند، فروشندگانی که به طراحی ویترین فروشگاه کیف و کفش اهمیت می دهند، مسئولیت پذیرترند. آن ها به بالا بودن سطح کیفیت محصولات خود نیز به همین میزان دقت می کنند.
در این طرح نیز شاهد یک خلاقیت زیبا در به کارگیری المان های تزئینی هستیم. طراح با ایجاد یک مرکز توجه در ویترین، نظر مشتریان را جلب کرده است. همانطور که می بینید یک المان تزئینی نورانی نیز در بالای ویترین قرار گرفته که از شعار این شرکت پرده بر می دارد.
در نمای نزدیک تر می توان مشاهده کرد که طراح چگونه از ویترین مغازه برای انتقال یک مفهوم خاص استفاده کرده است. این مغازه با شعار تمرین در داخل شهر راه اندازی شده است. همانطور که می بینید در این تصویر نیز شهر فرانسه به نمایش در آمده و یک کفش پیرامون آن در حال گردش است.
به نظر شما این چه مفهومی را تداعی می کند؟ فروشنده این محصول می خواهد به مخاطبان خود بگوید که با خرید کفش های این برند می توانند دور تا دور شهر را پیاده روی کرده و ورزش کنند. شما نیز می توانید با الهام از شعار فروشگاه خود، مفهوم آن را به ویترین مغازه اضافه کنید. انجام اینکار تأثیر بسزایی در تثبیت شکل ویترین و نام تجاری شما در ذهن مخاطب دارد.
6. در ویترین فروشگاه کیف و کفش اصل نظم را رعایت کنید
برای اینکه ویترین مغازه شما حس خوبی به مشتری دهد و او را در انجام یک خرید آسوده یاری دهد، باید با رعایت اصل نظم و تعادل چیدمان شود. یک ویترین شلوغ و به هم ریخته نمی تواند موجب جذب مشتری شده و او را برای خرید اغوا کند.
به طرح کلی این ویترین نگاه کنید. آنچه که در همان نگاه اول جلب توجه می کند، نظم و هارمونی به کار رفته در طراحی ویترین فروشگاه کیف و کفش است. کفش ها با رعایت یک هارمونی خاص چیدمان شده و جلوه ای جذاب ایجاد کرده اند. مشخصاً اجرای این ایده هزینه چندانی روی دست شما نمی گذارد. اما ویترین شما را به عنصر شاخص محله و پاساژ تبدیل می کند.
سخن پایانی
طراحی ویترین فروشگاه کیف و کفش، قاعده های مخصوص به خود را دارد. برای اینکه در اجرای یک ویترین زیبا و جذاب موفق عمل کنید، باید تمام نکات ذکر شده در این مطلب از بامکوک (بانک اطلاعات محل کسب و کار) را با دقت اجرا کنید. علاوه بر این به چند نمونه ویترین اجرا شده موفق و محبوب سر بزنید تا با الهام از آن ها یک ویترین خاص و متفاوت بسازید. مطمئن باشید نتیجه نهایی شما را سورپرایز خواهد کرد.