طراحی و دکوراسیون نمایشگاه ماشین، یک پروسه بسیار زمانبر و پیچیده است. برخلاف آنچه که در کوچه و خیابان می بینید، نمایشگاه های خارجی با دقت بسیاری طراحی می شوند. شما نیز اگر تصمیم دارید تا در بازار خرید و فروش خودرو به یک برند خاص تبدیل شوید، باید در مقایسه با سایر رقبا متفاوت عمل کنید. اگر فضای کافی در اختیار دارید و بودجه لازم برای ایجاد تغییرات بزرگ را دارید، این مطلب از بامکوک (بانک اطلاعات محل کسب و کار) را از دست ندهید. در ادامه شما را با نکاتی شگفت انگیز برای طراحی یک نمایشگاه خفن، آشنا می کنیم.
دکوراسیون نمایشگاه ماشین با چند ایده جذاب
نحوه چیدمان ماشین در نمایشگاه، تأثیر بسزایی بر میزان فروش آن می گذارد. نمایشگاه شما بدون در اختیار داشتن غرفه های طراحی شده و سالن گفتگو و معامله، هیچگاه بر سر زبان ها نمی افتد. این یعنی باید برای برندسازی، بر روی دکور نمایشگاه، سرمایه گذاری کنید.
اما طراحی و چیدمان نمایشگاه ماشین از آنچه که تصور می کنید، سخت تر است. این پروسه را افزایش دانش درباره نحوه چیدمان نمایشگاه ماشین، ساده تر می کند. پیشنهاد می کنیم اگر بودجه و فضای کافی در اختیار دارید، این مسیر را با یک طراح حرفه ای طی کنید.
مشخصاً ایده های خلاقانه طراحان حرفه ای، شما را در خلق یک دکوراسیون خاص و متمایز یاری می دهد. همچنین ریسک طراحی و دکوراسیون را به مراتب کاهش می دهد. اما در کنار این دانش شخصی خود را درباره اصول چیدمان نمایشگاه ماشین، بالا ببرید. می توانید با اینکار متوجه خطا و ایرادات طراحی شده و پیش از اجرا، آن را اصلاح کنید. در ادامه تصمیم داریم تا شما را با چند نکته اساسی برای ساخت یک دکوراسیون جذاب، آشنا کنیم. اجرای دقیق این نکات کمک می کند تا چیدمان شما ایده آل به نظر برسد.
1. انتخاب طرح، سبک و متریال مناسب در دکوراسیون نمایشگاه ماشین
برای اینکه بتوانید جلوه ای لوکس به نمایشگاه خود دهید، باید در انتخاب سبک، متریال و رنگ، ماهرانه عمل کنید. بهترین نمایشگاه های ماشین، با یک هارمونی رنگ مشخص و سبک واحد طراحی شده اند. امروزه در اغلب نمایشگاه ها از سبک های مدرن و مینیمال برای ساخت یک نمایشگاه جذاب و مشتری پسند، استفاده می شود. این سبک که بر سادگی تکیه زده، در انواع فضاها اعم از بزرگ و کوچک، نمایش جذابی دارد.
با انتخاب سبک مدرن می توانید تکنیک های مدرن نورپردازی را نیز به محیط نمایشگاه اضافه کنید. همچنین متریال های سبک و ساده را برای جلوه ای متفاوت و خاص به کار بگیرید. معمولاً هارمونی رنگ از میان توناژ رنگ های روشن یا خنثی استفاده می شود. در مواردی نیز از رنگ مشکی برای ساخت یک دکوراسیون خاص در نمایشگاه ماشین استفاده می شود.
در این سبک از دکوراسیون از متریال های مدرن با هارمونی رنگ جذاب استفاده شده است. همانطور که می بینید دکوراسیون این نمایشگاه بسیار خاص و جذاب جلوه می کند. شما نیز می توانید با الگو از این طرح، یک چیدمان خاص ایجاد کنید.
متریال، طرح، رنگ و تکنیک های نورپردازی، در این نمایشگاه مدرن، بی نظیر است. در همان نگاه اول، این دکوراسیون ارزش بالای خود را به مشتریان شما نشان می دهد.
بیشتر بخوانید : تمام آنچه درباره راه اندازی نمایشگاه ماشین باید بدانید2. طراحی جایگاه مناسب برای انواع ماشین
مهم ترین آیتم در طراحی و دکوراسیون نمایشگاه ماشین، ایجاد یک جایگاه مناسب برای نمایش صحیح ماشین است. اگر در نمایشگاه خود برای هر ماشین یک جایگاه اختصاصی طراحی کنید، کیفیت دکوراسیون را به مراتب افزایش داده اید. همچنین مشتری ها را در انتخاب بهترین ماشین، یاری داده اید. امروزه در اغلب نمایشگاه های مدرن برای تفکیک جایگاه ماشین ها از یک تکنیک نورپردازی متفاوت و یا ایجاد سکوهای شیب دار استفاده می شود.
در این دکور جذاب برای تفکیک فضای قرار گیری ماشین از یک کفپوش متفاوت به همراه یک نوار نورانی استفاده شده است. اما در سقف نیز شاهد یک خلاقیت خاص و ویژه هستیم. طراح با اضافه کردن یک سقف نورانی به فضای نمایش ماشین، به تفکیک آن از بخش های دیگر کمک کرده است.
در این دکوراسیون نمایشگاه ماشین نیز روال به همان طریق بوده است. با این تفاوت که شکل خاص سقف تا دیوارها نیز امتداد یافته است. همانطور که می بینید، طراح از جهت های مختلف، نور را به سمت ماشین تابانده است. انجام اینکار موجب ایجاد افکت های خاص بر روی ماشین شده و مشتری را برای خرید ترغیب می کند.
در این نمایشگاه از یک سکو شیب دار برای نمایش بهتر ماشین استفاده شده است. همچنین دیوارها، کف و سقف نیز به یک شکل، رنگ و نور متفاوت مجهز شده اند.
آنچه که در این تصویر می بینیم ایجاد یک سکو با طراحی متفاوت است که به متمایز شدن این فروشگاه از سایر نمایشگاه ها، کمک شایانی کرده است.
در این فروشگاه از یک رینگ لایت بزرگ در پیرامون ماشین استفاده شده است. این طراحی خاص، نقطه تمایز این فروشگاه با سایرین است. شما نیز می توانید با الهام از این نمایشگاه ها، بهترین دیزاین را برای نمایش ماشین ها ایجاد کنید.
بیشتر بخوانید : راه اندازی شغل لوازم یدکی خودرو
3. ایجاد سیرکولاسیون مناسب در فضای نمایشگاه
ایجاد سیرکولاسیون و فضای گردش، از دیگر نکات مهم در طراحی و دکوراسیون نمایشگاه ماشین است. برای اینکه مشتریان شما بتوانند به راحتی در فضای نمایشگاه بچرخند و انواع ماشین را از نزدیک تماشا کنند، باید یک فضای مناسب برای گردش و عبور در اختیار داشته باشند. پس تلاش نکنید تا کل فضای فروشگاه را با ماشین پر کنید. اینکار اگرچه امکان نمایش تمام محصولات را فراهم می کند، اما آسیب بزرگی به دکوراسیون شما می زند.
در فضای این فروشگاه با وجود چیدمان چندین ماشین، یک سیرکولاسیون مناسب برای گردش ایجاد شده است.
در این دکوراسیون نمایشگاه ماشین نیز مسیر عبور و گردش مشتری کاملاً مشخص است. این سیرکولاسیون مناسب به طرز قابل توجهی بر تصمیم خریدار اثر می گذارد. همانطور که در تصویر زیر قابل مشاهده است در این فضا نیز شاهد یک مسیر عریض برای عبور و مرور هستیم.
4. طراحی یک فضای خصوصی برای تعامل و گفتگو در دکوراسیون نمایشگاه ماشین
خرید ماشین برای بسیاری از افراد یک پروسه سخت و پیچیده به نظر می رسد. به خصوص افرادی که دانش کافی در خصوص مشخصات انواع ماشین ندارند. برای اینکه این افراد را به مشتری واقعی و وفادار نمایشگاه خود تبدیل کنید، باید به آن ها مشورت و راهنمایی های لازم را بدهید. برای این کار به یک فضای مناسب برای گفتگو و تعامل احتیاج دارید. می توانید در این فضا علاوه بر ارائه راهنمایی های لازم، قرارداد خرید و فروش انواع ماشین را نیز امضا کنید. مشخصاً هر قدر کیفیت طراحی و دکوراسیون این بخش از نمایشگاه بالا باشد، شانس بیشتری برای جلب نظر مشتری خواهید داشت.
همانطور که می بینید، در این دکوراسیون نمایشگاه ماشین، یک فضای بسیار خاص و جذاب برای گفتگو با مشتری شکل گرفته است. استفاده از یک هارمونی رنگ جذاب در کنار متریال های لاکچری، بخش پذیرش این فروشگاه را خاص و متمایز ساخته است.
در این دکوراسیون مدرن نیز یک فضای زیبا و جذاب برای تعامل با مشتری شکل گرفته است. طراحی این فضا با کیفیت بالایی صورت گرفته و بسیار چشم نواز است.
در این دکوراسیون نیز یک نشیمن کوچک شکل گرفته است. طراح این پروژه از یک آشپزخانه بسیار کوچک برای سرو قهوه و نوشیدنی نیز استفاده کرده است. شما نیز اگر فضای کافی در اختیار دارید، یک محیط کوچک برای پذیرایی از مشتریان خود ترتیب ببینید.
طراحی و چیدمان این نمایشگاه نیز به نوبه خود بی نظیر است. طراح با نمایش یک ماشین لوکس در این اتاق، جلوه یا شاخص و چشمگیر ایجاد کرده است. مشخصاً مشتریان این نمایشگاه، با قطعیت بیشتری خرید خود را نهایی می کنند. چرا که شاهد یک منظره لوکس و خاص هستند.
سخن پایانی؛
دکوراسیون نمایشگاه ماشین یک فرآیند زمان بر است که دانش و تخصص بالایی می طلبد. از آنجایی که محصولات شما بسیار بزرگ و عریض هستند، نمی توانید آن ها را برای آزمون و خطا، جابجا کنید. پس طراحی نمایشگاه ماشین خود را به یک طراح حرفه ای بسپارید. در کنار این دانش خود را در خصوص نحوه دکوراسیون شوروم ماشین بالا ببرید. با اینکار می توانید خیلی سریع طراح را متوجه سلایق خود کنید. در این مطلب از بامکوک (بانک اطلاعات محل کسب و کار)، تلاش کردیم تا شما را با اصول ابتدایی طراحی و دکوراسیون نمایشگاه خودرو آشناکنیم. امیدواریم از این مطلب نهایت استفاده را ببرید.
یک دیدگاه
واقعا خیلی عالی بود ممنون از اینکه وقت گذاشته اید واین معلومات رادر اختیار دوست داران ماشین گذاشته اید