کیفیت چیدمان و دکوراسیون شرکت حسابداری بر روحیات کارمندان و میزان بازدهی شرکت اثر مستقیم می گذارد. از سوی دیگر یک دکور خاص و جذاب می تواند اعتماد مراجعین و مشتریان شما را جلب کند. همین دو دلیل کافیست که زمان، هزینه و انرژی لازم را برای ایجاد طرح های خلاقانه، به کار بگیرید. در این مطلب از بامکوک (بانک اطلاعات محل کسب و کار)، تصمیم داریم تا شما را با چند ایده جذاب برای ساخت یک دکور خاص و متفاوت آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

اصول چیدمان و دکوراسیون شرکت حسابداری
افزایش تمرکز و توجه حسابداران، اصلی ترین وظیفه شما در ساخت یک دکوراسیون است. باید تلاش کنید تا فضا را به گونه ای دیزاین کنید که تمرکز هیچ یک از پرسنل در انجام محاسبات به هم نریزد. در کنار این باید به افزایش کیفیت دکوراسیون از طریق انتخاب صحیح رنگ، سبک و متریال فکر کنید. در صورتی که در هر دو آیتم موفق عمل کنید، دکور شما زیبا و مجلل خواهد بود. هر گونه ضعف در این پارامترها کیفیت دکوراسیون و میزان کارآیی فضا را کاهش می دهد.
برای اینکه میزان توجه کارمندان در یک محیط زیبا و مجلل حفظ شود، باید تفکیک صحیحی میان فضاهای شلوغ و محل کار آنان ایجاد شود. برای مثال اگر در شرکت خود یک فضای استراحت و تعامل ایجاد کرده اید، فاصله آن را تا حد امکان از محیط کار حسابداران بیشتر کنید. با این کار می توانید ضمن ایجاد یک محیط مناسب برای تعامل، تمرکز کارمندان خود را نیز حفظ کنید. اما این تنها پارامتری نیست که باید در چیدمان و دکوراسیون شرکت حسابداری رعایت شود. سایر عوامل موثر را می توان در موارد زیر برشمرد.
- استفاده از هارمونی رنگ های آرامش بخش که تمرکز کارمندان را افزایش می دهد
- حذف عناصر اضافه از محیط برای افزایش توجه کارمندان
- اضافه کردن عناصر پویا برای افزایش روحیه کارمندان
- استفاده از برخی رنگ های انرژی بخش برای کاهش رخوت در فضا
- استفاده از نورگیرهای طبیعی برای تهویه بیشتر و افزایش انرژی کارمندان
- نورپردازی دقیق در محیط برای حفظ تمرکز کارمندان در زمان تاریکی
- پارتیشن بندی دقیق فضا به منظور ایجاد حریم خصوصی برای کارمندان
- تفکیک فضاهای دورهمی از فضای کار
- استفاده از مبلمان های ارگونومیک برای تضمین سلامت جسمی و روحی کارمندان
- تدارک یک اتاق مدیریت با دکوراسیون خاص و ویژه برای جلب توجه مشتری و مراجعین
ایده های جذاب برای چیدمان و دکوراسیون شرکت حسابداری
حالا که با اصول چیدمان دفاتر حسابداری آشنا شدید، برویم تا چند ایده خلاقانه را بررسی کنیم. مشخصاً انجام اینکار افق دید شما در خصوص نحوه دکوراسیون دفاتر حسابداری، گسترده تر می کند.

1. طراحی دکوراسیون با سبک مدرن
یک تکنیک رایج برای طراحی و دکوراسیون دفاتر حسابداری، استفاده از سبک مدرن و الگوهای آن است. در سبک مدرن همه چیز در عین سادگی زیبا و جذاب به نظر می رسد. با انتخاب این سبک دیگر مجبور به خرید و اضافه کردن المان های تزئینی فاخر و هزینه بر نیستید. می توانید از ساده ترین متریال ها برای ساخت سبک مدرن کمک بگیرید. در تصویر بالا می توانید نمونه جذابی از اجرای سبک مدرن را ببینید.

این سبک که به تازگی ترند و محبوب گشته، به استفاده از نور طبیعی و المان های سبز تأکید دارد. همچنین هارمونی رنگ های شاد، روشن یا خنثی را ترجیح می دهد. همانطور که می بینید در این طرح نیز کلیه این عوامل به خوبی رعایت شده است. احتمالاً در این شرکت ارتباط میان حسابداران از اهمیت بالایی برخوردار بوده است. به همین خاطر از یک میز گروهی برای تجهیز دفتر استفاده شده است. به منظور ایجاد حریم شخصی و افزایش تمرکز کارمندان یک تفکیک کاملاً واضح میان میز کارمندان ایجاد شده است.

در طراحی و دکوراسیون اتاق مدیریت نیز شاهد یک سادگی زیبا و شکیل هستیم. همان تم رنگ سبز، کرم و سفید در این بخش از فضا نیز به چشم می خورد.

2. چیدمان و دکوراسیون دفاتر حسابداری با رنگ سازمانی
شما می توانید برای ساخت دکوراسیون خود از رنگ سازمانی نیز استفاده کنید. رنگ سازمانی همان رنگی ست که برند و لوگو شما با آن شناخته شده است. همانطور که می بینید این دکوراسیون با سبک صنعتی مدرن و یک رنگ سازمانی خاص طراحی شده است. خروجی واقعاً چشمگیر و قابل توجه است. برویم تا نقاط قوت این پروژه موفق را با یکدیگر بررسی کنیم.

تلفیق مناسب متریال و رنگ
در این دکوراسیون شاهد ترکیب متعادل متریال، رنگ و سبک هستیم. همانطور که پیداست، طراح به منظور تفکیک فضای کار از راهرو، از یک پارتیشن چوبی استفاده کرده است. کفپوش از جنس پارکت و دیوارپوش ها از جنس بتن و آجر سفید انتخاب شده اند. در سقف شاهد اجرای روکار هستیم که از سبک صنعتی پرده بر می دارد. مبلمان ها با رنگ سازمانی تولید شده و به خوبی در محیط جای گرفته اند. یک فلاور باکس چوبی نیز رنگ انرژی بخش سبز را به محیط اضافه کرده است.

تفکیک صحیح محل فعالیت کارمندان
با وجود اینکه ارتباط میان حسابداران حفظ شده، اما یک تفکیک صحیح میان میز کار آن ها انجام شده است. این کار می تواند به افزایش میزان بازدهی کارمندان کمک شایانی کرده و یک نظم خاص را بر محیط حاکم کند. همانطور که می بینید از تکنیک های مختلف نورپردازی برای تأمین نور مورد نیاز کارمندان، استفاده شده است.
بیشتر بخوانید : 6 گام تا طراحی و دکوراسیون دفتر وکالت
خلاقیت در چیدمان و دکوراسیون شرکت حسابداری
در این شرکت خلاقیت بسیاری در چیدمان مبلمان اداری به چشم می خورد. طراح از هر فرصتی برای ایجاد میز کار استفاده کرده است. اما این کار را با نهایت دقت و ظرافت انجام داده است. برای ایجاد تنوع در فضا بخشی از دیوار پوش ها به جملات انگیزشی و رنگ سازمانی مجهز شده اند.

استفاده از عناصر پویا
علاوه بر گلدان های طبیعی که در جای جای شرکت دیده می شود، از یک آکواریوم نسبتاً بزرگ نیز در چیدمان و دکوراسیون شرکت حسابداری استفاده شده است. همانطور که می دانید این المان های متحرک و پویا، موجب به هم زدن روح یکنواخت فضا شده و نوعی پویایی و نشاط را به کارمندان تزریق می کند. شما نیز می توانید برای تلطیف فضای خشک و بی روح شرکت حسابداری، از این دست المان های طبیعی استفاده کنید.

چیدمان و دکوراسیون شرکت حسابداری پلان باز
یکی از رایج ترین تکنیک ها برای طراحی دفاتر کاری، استفاده از تکنیک پلان باز است. در این روش می توان کلیه عناصر محیط را در یک پلان، بدون ایجاد دیوارهای مسدود کننده یا پارتیشن، جای داد. استفاده از این تکنیک طراحی تنها در دفاتری که نیاز به ارتباط مستقیم کارمندان و مدیران وجود دارد، توصیه می شود. اگر در دفتر حسابداری خود نیاز به تعامل کارمندان دارید، حتماً سراغ این روش طراحی بروید.

این دفتر مدرن و لوکس، با استفاده از متریال سنگ، فلز و شیشه طراحی شده است. رنگ قالب این محیط خاکستری ست که گزینه مناسب برای دفاتر حسابداری به شمار می آید. از همان نگاه اول، زیبایی و شکوه این دفتر چشم بیننده را خیره می کند. طراحی خاص مبلمان اداری، استفاده صحیح از المان های مدرن و استفاده از یک میز مستقل برای هر یک از کارمندان، از دیگر نقاط قوت این پروژه به حساب می آید.

اگر در دفتر حسابداری خود از مشتری پذیرایی می کنید، حتماً سراغ اجرای این طرح لوکس و خاص بروید. چرا که اعتبار ویژه ای به شرکت شما می بخشد.

بخش مدیریت به یک مبلمان خاص و متفاوت، مجهز شده است. استفاده از شیشه های فریم لس در این بخش، بر مدرن بودن سبک چیدمان و دکوراسیون شرکت حسابداری تأکید می کند. در میان تمام سبک های ذکر شده، این طرح از زیبایی و شکوه بیشتری برخوردار است. با این حال کمی کسل کننده و بیروح به نظر می رسد.

طراحی دکوراسیون دفاتر حسابداری کوچک
در بسیاری از موارد کوچک بودن فضای دفتر، مدیران را از انجام یک دکوراسیون زیبا، منصرف می کند. اگر شما نیز جزو این دسته از افراد هستید، باید بدانید که اتفاقاً طراحی و دکوراسیون برای دفاتر کوچک، ضروری تر است. با یک دکور خاص و جذاب می توان تمرکز را از ابعاد فضا برداشت و دیدگاه مثبتی در ذهن کارمندان و مشتریان ایجاد کرد. به این طرح از دکوراسیون دقت کنید. اگر وارد این شرکت شوید، در همان وهله اول کوچک بودن دفتر به چشم شما می آید یا زیبایی دکوراسیون آن؟!

با وجود کم بودن ابعاد محیط، طراح به خوبی از پس چیدمان و دکوراسیون شرکت حسابداری برآمده است. میز کارمندان با فاصله ای استاندارد، چیدمان شده اند. کلیه حسابداران این شرکت در هنگام کار و فعالیت، تمرکز لازم را خواهند داشت.

تلفیق ماهرانه رنگ، طرح و سبک، از دیگر نقاط قوت این پروژه است. رعایت اصل نظم و تعادل نیز جزو اهداف طراح این پروژه بوده که به خوبی محقق شده است. استفاده از هارمونی رنگ های روشن و به کارگیری یک سیستم نورپردازی قوی، موجب شده تا این فضا بزرگتر از آنچه که هست به نمایش در بیاید. شما نیز می توانید با الهام از این الگوی طراحی، به بزرگنمایی فضای کوچک اداری بپردازید.
سخن پایانی
چیدمان و دکوراسیون شرکت حسابداری بسیار چالش برانگیز است. اما تا زمانی که اطلاعات شما در خصوص اصول طراحی و نحوه انجام آن محدود است. با مطاله کامل این مطلب از بامکوک (بانک اطلاعات محل کسب و کار) و اجرای ایده های ذکر شده، شما نیز می توانید دکوراسیون خاص خود را خلق کنید.