راه اندازی کلینیک زیبایی یک ایده پولساز برای شروع یک کسب و کار جدید است. با وجود استقبال شدید که از خدمات زیبایی پوست، مو و صورت می گیرد، این ایده می تواند آینده مالی شما را دگرگون کند. اما اگر دقت کنید رقابت در این بازار بسیار داغ و ملتهب است. برای اینکه بتونید در میان صدها کلینیک زیبایی تهران خوش بدرخشید، باید انرژی، وقت و هزینه بیشتری در طول مراحل راه اندازی مطب خود صرف کنید. در این مطلب از بامکوک (بانک اطلاعات محل کسب و کار)، تلاش داریم تا شما را با اصلی ترین گام های راه اندازی یک کلینیک معتبر و معروف، آشنا کنیم. پس ادامه مطلب را از دست ندهید.


7 گام تا راه اندازی کلینیک زیبایی معروف
امروزه زیبایی پوست، صورت و بدن به گزینه اول جوانان تبدیل شده است. طیف وسیعی از جامعه تجربه استفاده از خدمات فیشیال، بوتاکس، فیلر، لیزر موهای زائد و … را داشته اند. این یک فرصت عالی برای شماست تا بتوانید با ارائه خدمات با کیفیت، کسب و کار شخصی خود را راه بیندازید. ورود طوفانی به این بازار پر سود، می تواند یک آینده مالی درخشان را برای شما رقم بزند. تمام این ها را به عنوان یک پزشک متخصص می دانید. اما شاید ندانید رمز موفقیت کلینیک های معتبر و معروف تهران در جذب مشتری چیست؟ ما در ادامه از این اسرار پرده بر می داریم تا شما نیز طعم موفقیت در راه اندازی کلینیک زیبایی را بچشید.

1. شروع طوفانی = جهش های ناگهانی
اگر از ما بپرسید اصلی ترین دلیل موفقیت کلینیک های محبوب تهران چیست، می گوییم شروع طوفانی با ایده های جذاب و مشتری پسند! کلینیک هایی که همین حالا به یک برند نامی تبدیل شده اند، در اولین روز بازگشایی، یک افتتاحیه جذاب و خاص برگزار کرده اند. آن ها پیش از شروع کار خود یک اکانت تجاری پر بازدید راه انداخته و دنبال کنندگان خود را از مراسم افتتاحیه مطلع ساخته اند. همین مسئله موجب شده تا از همان ابتدای کار مشتری داشته باشند. شما نیز برای تضمین موفقیت خود در راه اندازی مرکز زیبایی، باید کار را با یک مراسم افتتاحیه خاص و متفاوت آغاز کنید.

2. اجاره یک لوکیشن خوب و پرتردد برای راه اندازی کلینیک زیبایی
اغلب مراکز معتبر که نام و نشانی به هم زده اند، در مناطق خوب تهران دایر شده اند. به ندرت می توانید یک مرکز زیبایی را در محله های جنوبی تهران پیدا کنید که معتبر و محبوب شده باشد! پس بهتر است در زمان اجاره مطب زیبایی خود، سراغ محله های خوب و پر تردد تهران بروید. بد نیست کار خود را با اجاره کلینیک در مجاورت مراکز زیبایی معتبر آغاز کنید. با این کار می توانید توجه مشتریان این مراکز را به خود جلب کنید. در صورتی که خدات خاص و جذابی ارائه دهید، خیلی سریع مشتری های آنان را به سمت مرکز خود متمایل می سازید.
اگر بودجه کافی برای اجاره یک کلینیک در بهترین محله های تهران ندارید، کار خود را با اشتراک کلینیک با افراد دیگر آغاز کنید. برای مثال اگر خدمات بوتاکس ارائه می دهید، کلینیک خود را با پزشکی که دستگاه لیزر داشته و تصمیم به راه اندازی مرکز لیزر پوست دارد، به اشتراک بگذارید. انجام اینکار به طرز قابل توجهی هزینه های جاری شما را کاهش می دهد. به عنوان مثال شما و سایر پزشکان تنها به استخدام یک منشی احتیاج خواهید داشت.

3. دریافت مجوزهای مربوطه
برای فعالیت در حوزه زیبایی، باید مجوزهای لازم را از مراجع ذیربط دریافت کنید. از آنجایی که برای مراجعین مطب های زیبایی فعالیت قانونی مرکز از اهمیت بالایی برخوردار است، پیشنهاد می کنیم هیچگاه بدون داشتن مجوزهای لازم، اقدام به انجام مراقبت های پوستی یا تزریق های هرچند ساده نیز نکنید. اینکار تبعات قانونی داشته و مشکلات زیادی را به همراه می آورد. پروسه دریافت مجوز یک فرآیند زمان بر است. پس بهتر است تا زمان دریافت آن صبر و شکیبایی لازم را به خرج دهید.

4. طراحی و دکوراسیون کلینیک زیبایی
در گام چهارم از راه اندازی کلینیک زیبایی، باید یک طرح خاص و خلاقانه را در محیط مطب اجرا کنید. چرا که امروزه اغلب بانوان و آقایان، اعتبار یک مرکز زیبایی را از طریق کیفیت دکوراسیون آن می سنجند. اگر محیط شما عاری از رنگ های جذاب، متریال های خاص و مبلمان های نفیس باشد، در جلب اعتماد مشتری موفق عمل نمی کند. از آنجایی که پروسه طراحی و اجرای دکوراسیون یک امر کاملاً تخصصی است، پینشهاد می کنیم این مسیر را با یک طراح و مجری حرفه ای طی کنید.
بیشتر بخوانید : طراحی و دکوراسیون کلینیک زیبایییک طراح زبده با در نظر داشتن ابعاد و مشخصات فضا از سبک های مدرن، کلاسیک یا لوکس برای دیزاین محیط شما استفاده می کند. رعایت اصل نظم، تعادل، هارمونی و انتخاب صحیح متریال، از دیگر نکاتی ست که طراحان و دیزاینرهای داخلی به آن توجه می کنند. تمام این فعالیت ها با در نظر داشتن بودجه و سرمایه شما برای دکوراسیون مرکز زیبایی، صورت می گیرد. مشخصاً طراحی و دکوراسیون تحت نظر یک فرد متخصص با آنچه که خودتان با دانش عمومی انجام می دهید، بسیار متفاوت خواهد بود. مگر اینکه اطلاعات خود را در خصوص نحوه دکوراسیون مراکز زیبایی بالا برده و از نمونه های موفق الهام بگیرید.

5. ارائه خدمات خاص و ویژه
ارتباط با فضای خارج از ایران از طریق پلتفرم هایی همچون اینستاگرام موجب شده تا اغلب مردم از خدمات ویژه ای که در سطح جهان برای افزایش زیبایی ارائه می شود، مطلع شوند. این یعنی دیگر راهکارهای قدیمی موجب جذب مشتری نمی شود. پس تلاش کنید تا در کلینیک زیبایی خود بهترین، متفاوت ترین و موثر ترین خدمات زیبایی را ارائه دهید. شاید در اولین گام ها ناچار باشید خدمات ویژه خود را با نازل ترین قیمت ها ارائه دهید. اما مطمئن باشید با جذب مشتری خیلی سریع از این مرحله راه اندازی کلینیک زیبایی عبور می کنید.

6. استفاده از عصای جادویی تبلیغات و بازاریابی
تا به اینجا توانسته اید یک کلینیک در محله های پرتردد تهران دائر کرده و خدمات مناسبی را ارائه دهید. اما همچنان کلینیک شما خالی از مشتری است! به نظر شما علت بروز این اتفاق چیست؟ خب پیداست خدمات خود را معرفی و تبلیغ نکرده اید! پس چگونه انتظار دارید سهم زیادی از بازار داشته باشید؟
رمز موفقیت بهترین کلینیک های زیبایی تهران، تبلیغات گسترده، هدفمند و هوشمندانه است. اگر تبلیغات و بازاریابی شما بخش گسترده ای از جامعه را پوشش داده و حس کنجکاوی را در آنان تحریک کند، آینده کسب و کار شما متحول خواهد شد. پس دست دست نکنید و سرمایه مناسبی را برای انجام یک تبلیغات خاص و متمایز صرف کنید. همانطور که می دانید اغلب مشتری های شما، در فضای آنلاین به جستجوی یک مرکز زیبایی می گردند. پس تلاش کنید در کلیه پلتفرم های محبوب اکانت تجاری بسازید. همچنین یک وبسایت راه اندازی کنید و از خدمات ویژه خود پرده بردارید.
بیشتر بخوانید : صفر تا صد راه اندازی کلینیک دندان پزشکیاما ساخت اکانت به تنهایی نمی تواند کارساز باشد. باید محتوای خوب، با کیفیت و قابل فهم تولید کنید. محتوایی که بتواند خیال مشتری را از بابت بالا بودن کیفیت خدمات شما راحت کنید. بد نیست تا رضایت مشتریان را در قالب یک ویدئو در معرض دید دنبال کنندگان قرار دهید. به خاطر داشته باشید نقطه تمایز شما با سایر رقبا در مدیریت پلتفرم های اجتماعی، نوع تولید محتوا خواهد بود. پس از افراد متخصص برای ساخت ویدئو و تیزرهای تبلیغاتی مناسب، کمک بگیرید.

7. ساخت یک برند پرآوازه
آخرین گام از راه اندازی کلینیک زیبایی به برندینگ اختصاص می یابد. در واقع باید گفت این مرحله از کار هیچگاه پایانی ندارد. هدف از ساخت یک برند، تثبیت کسب و کار شما در ذهن مشتری است. پس می توان گفت هر اقدامی که به ماندگاری مطب شما در ذهن مراجعین کمک کند، به برندسازی کمک کرده است. با آنچه که در این مطلب ذکر شد، می توانید در این راه بی پایان قدم بگذارید. اما باید با سایر تکنیک های برندسازی نیز آشنا شوید.
اولین گام برای معرفی برند، ساخت یک نام تجاری و لوگوی جذاب است. اگر نام کلینیک شما خاص و متمایز باشد، با احتمال بیشتری در ذهن مخاطب ثبت می شود. به خصوص اگر به یک لوگو با هویت بصری جذاب مجهز شود. بهتر است این نام و لوگوی خاص را در یک تابلو زیبا و چشمگیر درج کرده و بر سر درب کلینیک خود نصب کنید. با این کار توجه عابرین و سواره ها را به مرکز زیبایی خود معطوف می کنید.
بیشتر بخوانید : طراحی و دکوراسیون کلینیک دندانپزشکیمشخصاً اجاره کلینیک در مراکز خوب تهران، اجرای یک دکور خلاقانه در آن، تبلیغات و بازاریابی نیز کمک شایانی به تسریع سرعت برندسازی می کند. اما این تمام آنچه که برای ساخت یک برند خاص و پرآوازه احتیاج دارید، نیست! برند شما با رضایت مشتریان شما ساخته می شود. مراجعینی که از کیفیت خدمات و تعرفه های شما راضی هستند، مانند یک ابزار تبلیغاتی سیار، در هر کجا که می نشینند، از شما صحبت می کنند.
هیچ یک از ابزارهای تبلیغاتی تا این حد موثر و کارساز نیستند. پس تلاش کنید برای ساخت برند خود، رضایت عموم مراجعین را به دست آورید. این امر محقق نمی شود مگر اینکه در تعامل با مراجعین موفق ظاهر شوید. همچنین با ارائه قیمت های منصفانه، آن ها را در استفاده از کلیه خدمات زیبایی یاری دهید.
سخن پایانی
راه اندازی کلینیک زیبایی از آنچه که در ذهن دارید، سخت تر و پیچیده تر است. به خصوص اگر تصمیم داشته باشید برند و نام تجاری خود را بسازید. اما هیچگاه از انجام این کار ناامید نشوید. چرا که در سطح تهران صدها کلینیک معتبر توانسته اند از این هفت خوان عبور کرده و کسب و کار پر درآمدی را راه بیندازند. این یعنی راه اندازی یک مرکز زیبایی محبوب و پرطرفدار، غیر ممکن نیست. با توجه به آنچه در این مطلب از بامکوک (بانک اطلاعات محل کسب و کار) ذکر شد، می توان در 7 گام اساسی، یک مرکز زیبایی معتبر و معروف راه اندازی کرد.